• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-02-28 10:44:10 följande:
    Capa: hur har det gått?!? Blir orolig när du inte skrivit något.... kram!!

Själv fick jag också en blödning till igår kväll och hade minst sagt svårt att sova. Idag var det samtal till MVC, Carlanderska och ett snabbt besök hos gynakuten som hänvisade mig till en annan gyn. Där fick jag tid direkt och är just tillbaka. Allt ser bra ut och bönan sprattlade som en galning! Fy fan om det ska hålla på så här hela graviditeten alltså...
    Skönt att det inte var någon fara!! Men man får ju panik när man upptäcker en blödning. Jag är nervös nästan varje gång man skall kila iväg till toaletten att man skall få en otrevlig överrsakning. Har aldir varit såhär nervös av mig :( man känner knappt igen sig själv! Men det är kanske inte så konstigt för man bär ju på något så önskvärt och efterlängtat!! Hjärta
  • Capa
    Fru R skrev 2011-02-28 10:44:10 följande:
    Capa: hur har det gått?!? Blir orolig när du inte skrivit något.... kram!!

Själv fick jag också en blödning till igår kväll och hade minst sagt svårt att sova. Idag var det samtal till MVC, Carlanderska och ett snabbt besök hos gynakuten som hänvisade mig till en annan gyn. Där fick jag tid direkt och är just tillbaka. Allt ser bra ut och bönan sprattlade som en galning! Fy fan om det ska hålla på så här hela graviditeten alltså...
    Ååååh så skönt att allt var okej med dig och liten!!
    Dessa jädra blödningar alltså!! Jag blev livrädd igår, kunde inte sluta skaka och stackars Daniel fick nästan magsår haha. Fick vänta heeeela natten på gynakuten, först 5 imorse fick vi träffa läkaren, hamnade väl längst ner på prion. Hon gjorde både vul och UL och allt såg bra ut. Bara känsliga slemhinnor trodde hon. Den lilla låg inte still en sekund så hon hade svårt att mäta men 2 armar 2 ben och ett starkt hjärta så jag är helnöjd, helt klart värt väntan Glad Tyckte mig se en liten pung och snopp 2 ggr men vet inte, kan ju ha fel..... Nu måste vi absolut göra könsul!! haha Tack alla supersöta ni som hållt tummarna!! {#emotions_dlg.flower}
  • Fru R
    Capa skrev 2011-02-28 12:48:33 följande:
    Dessa jädra blödningar alltså!! Jag blev livrädd igår, kunde inte sluta skaka och stackars Daniel fick nästan magsår haha. Fick vänta heeeela natten på gynakuten, först 5 imorse fick vi träffa läkaren, hamnade väl längst ner på prion. Hon gjorde både vul och UL och allt såg bra ut. Bara känsliga slemhinnor trodde hon. Den lilla låg inte still en sekund så hon hade svårt att mäta men 2 armar 2 ben och ett starkt hjärta så jag är helnöjd, helt klart värt väntan Glad Tyckte mig se en liten pung och snopp 2 ggr men vet inte, kan ju ha fel..... Nu måste vi absolut göra könsul!! haha Tack alla supersöta ni som hållt tummarna!! {#emotions_dlg.flower}
    Huga, va du skrämms!! Bra att allt är bra och att du fick se den lill*! Hör att du fick hjälp fort där ja... *ironi* Fy fasen för att få vänta så länge! Det är inte snällt när man mår dåligt och vare sig vet in eller ut.

Blondie: Jo, men oroar sig på ett helt annat sätt än vad jag trodde va möjligt faktiskt. E inte heller den oroande typen annars och jag tyckte att man kan inte ha sån otur att få två mf på rad. Eller klart man kan, men bör inte...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86
    Härligt att det såg bra ut!!
  • sjövildabarn
    ja antar att jag inte e ensam om blödningar då.
    förra graviditeten blödde jag i 7 månader till och från och denna har inte varit bättre.
    håller trummarna för alla.
  • Blondie82
    sjövildabarn skrev 2011-02-28 14:29:05 följande:
    förra graviditeten blödde jag i 7 månader till och från och denna har inte varit bättre.
    Fy vad läskigt, skrämmande och jobbigt!! Hoppas verkligen inte det är någon fara :(
    Fru R skrev 2011-02-28 13:14:41 följande:
    Huga, va du skrämms!! Bra att allt är bra och att du fick se den lill*! Hör att du fick hjälp fort där ja... *ironi* Fy fasen för att få vänta så länge! Det är inte snällt när man mår dåligt och vare sig vet in eller ut.

Blondie: Jo, men oroar sig på ett helt annat sätt än vad jag trodde va möjligt faktiskt. E inte heller den oroande typen annars och jag tyckte att man kan inte ha sån otur att få två mf på rad. Eller klart man kan, men bör inte...
    I vilken vecka fick du mf? Man slappnade av kort där när de första 13 veckorna var över men efter någon dag så insåg jag att faran inte är över ändå. Läste någon tråd här och en tjej som läckte fostervatten och blev ännu mer hysterisk haha men jag försöker att inte oroa mig för mycket i onödan och jag har slutat att googla runt om olika symptomer för det gör det bara värre!
  • ciccile

Skönt att läsa att allas blödningar de sista dagarna varit ofarliga! Nu längtar jag ännu mer efter RUL nästa vecka menligt också nervös av tanken på det...

• Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-02-28 14:29:05 följande:
    Fy fan säger jag bara!
    Blondie82 skrev 2011-02-28 14:32:22 följande:
    Fy vad läskigt, skrämmande och jobbigt!! Hoppas verkligen inte det är någon fara :(
    Fru R skrev 2011-02-28 13:14:41 följande:

I vilken vecka fick du mf? Man slappnade av kort där när de första 13 veckorna var över men efter någon dag så insåg jag att faran inte är över ändå. Läste någon tråd här och en tjej som läckte fostervatten och blev ännu mer hysterisk haha men jag försöker att inte oroa mig för mycket i onödan och jag har slutat att googla runt om olika symptomer för det gör det bara värre!
    Mitt mf var tidigt, v7 bara så det var väldigt skönt att komma förbi den veckan just! Haha, har också hamnat på grav. komplikationer sidan ett par gånger och det är inte något vidare bra för psyket! Började berätta för min man för ett par kvällar sedan vad jag läste - han tog ifrån mig datorn! Håller med honom att det är onödigt för det är ju väldigt få som det händer, men ändå. Ibland är faktiskt för mycket information inte bra.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn

mina har hittils varit ofarliga men så jobbigt psykiskt mår man apa.
    jag blev tom sjuk efter den sista pga all oro under graviditeten.
    hoppas inte det blir så igen.
    inte kul att vara orolig vid varje toa besök.'
    jag vaknade av att jag hade blött oxå jaaj jobbigt men skönt att man inte e ensam. även om jag önskade att ingen blödde

• Fru R

Nej, nu är i alla fall jag trött på att vara rädd och ängslig! Så nu får vi vända detta till något positivt tjejer! En del av oss må blöda men de små mår bra och verkar inte må dåligt av det! Det positiva är ju att vi får se dem en eller ett par gånger extra!?!? *Kikar försiktigt fram för att se om det funkade*

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011