• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-02-28 15:10:42 följande:
    Nej, nu är i alla fall jag trött på att vara rädd och ängslig! Så nu får vi vända detta till något positivt tjejer! En del av oss må blöda men de små mår bra och verkar inte må dåligt av det! Det positiva är ju att vi får se dem en eller ett par gånger extra!?!? *Kikar försiktigt fram för att se om det funkade*
    Ja svårt att ändra sitt tankesätt men jag tycker ditt förslag att tänka är betydligt mycket bättre än hur jag går och oroar mig Tungan ute 

Hur går det med att få till en träff föresten? Verkar som det är lite delat hur det funkar på onsdag, kanske bättre att ta det en helg?
  • Capa
    sjövildabarn skrev 2011-02-28 15:01:29 följande:
    mina har hittils varit ofarliga men så jobbigt psykiskt mår man apa.
    jag blev tom sjuk efter den sista pga all oro under graviditeten.
    hoppas inte det blir så igen.
    inte kul att vara orolig vid varje toa besök.'
    jag vaknade av att jag hade blött oxå jaaj jobbigt men skönt att man inte e ensam. även om jag önskade att ingen blödde
    Nämen fy fan vad jag tycker synd om dig!! Förstår att du blev sjuk av all oro usch Nä nu får det ta och sluta upp med skrämmande blödningar här!! Man får ju en hjärtattack var gång nu får det räcka Rynkar på näsan
    Fru R skrev 2011-02-28 15:10:42 följande:
    Nej, nu är i alla fall jag trött på att vara rädd och ängslig! Så nu får vi vända detta till något positivt tjejer! En del av oss må blöda men de små mår bra och verkar inte må dåligt av det! Det positiva är ju att vi får se dem en eller ett par gånger extra!?!? *Kikar försiktigt fram för att se om det funkade*
    HIhi, jooo jag har gått och lett hela dagen här, blev så glad att den lilla levde där inne och såg ut att må bra. Det kändes som det var värt all nervösa väntan då Glad Sålänge blödningarna håller sig borta nu bara....!!
    Blondie82 skrev 2011-02-28 15:43:10 följande:
    Ja svårt att ändra sitt tankesätt men jag tycker ditt förslag att tänka är betydligt mycket bättre än hur jag går och oroar mig Tungan ute 

Hur går det med att få till en träff föresten? Verkar som det är lite delat hur det funkar på onsdag, kanske bättre att ta det en helg?
    Jo iofs så hade nog helgen varit bättre för mig iaf. Då är Leonora hos sin pappa med Glad
    Hon har varit så go idag, jag har legat med huvudvärk och kräkts hela dagen, blir väl så när en gravid har sömnbrist haha. Iaf vaknade jag till av att hon bäddade ner mig med en mängder täcken och la hennes nallar precis runt mitt huvud och vissa på så att jag skulle känna mig trygg haha Hon kommer nog bli en prima storasyster Glad
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-02-28 18:05:36 följande:
    Jo iofs så hade nog helgen varit bättre för mig iaf. Då är Leonora hos sin pappa med Glad
    Hon har varit så go idag, jag har legat med huvudvärk och kräkts hela dagen, blir väl så när en gravid har sömnbrist haha. Iaf vaknade jag till av att hon bäddade ner mig med en mängder täcken och la hennes nallar precis runt mitt huvud och vissa på så att jag skulle känna mig trygg haha Hon kommer nog bli en prima storasyster Glad
    VIlken gullunge :) Så underbart när hon pysslar om mamma!! Det är kärlek de Hjärta
  • TantKerstin

Capa: Åh vad skönt att det inte var någon fara! Du skrämdes rejält kan jag lova.
    Om du såg så bra där så kanske du ser ännu bättre på RUL

sjövildabarn: Men fy sjutton, det låter jättejobbigt Vet dom varför du blöder?

Fru R: Det funkade, jag är så trött på att oroa mig. Händer det så händer det och man får passa på att njuta även om det är svårt, och vi får ju faktiskt extra ultraljud utan att behöva tjata oss till dem

Blondie: Usch, läs inte om missfall på nätet, man mår bara dåligt av det. Oftast så känner man på sig om något är fel.
    Och sen när bebisen kommer så kan du räkna med många års oro av olika slag..och några gråa hår kommer säkert på köpet med  

Kan vi inte sätta nåt datum o göra nån slags fikalista då? Vad tror ni om det?

• Blondie82

Sätta datum för fika tycker jag låter som en bra ide.. och så kan man bestämma lite datum framöver och så kommer den som kan, för det kan nog vara svårt att få alla att kunna alltid på samma gång! För nu när vi gått så längt allihopa så tycker jag verkligen att det är på tiden att vi träffas Skrattande

• lawendel

Fyndade på tradera igår! Köpte en sprillans ny vagn, kombi med alla tillbehör för 3450! Skitfina vagnar men mycket billigare för de kommer från Tyskland :)

• emelielj

Äntligen var ultraljudet här idag, som jag väntat. Lillen var tre dagar äldre än vad vi trodde, men jag klagar inte :)

Delar med mig av lite bilder på min lille SON! Sötegossen Skrattande

Den bästa bilden som gick att få nästan, han röre sig konstant!

En fin fossing :) Kul bild!

Här ligger han och sparkar för fullt, partajar :)

Det känns allmänt bra och roligt just nu! Det behövdes ett litet livstecken från bebis för min del! Känner ju fortfarande ingenting som jag är säker på.
  • Blondie82

Åh vad mysigt!! Härligt med  en liten kille Glad och det är aldrig fel när de är lite äldre än vad man trodde innan!

lawendel skrev 2011-02-28 19:34:56 följande:
    Fyndade på tradera igår! Köpte en sprillans ny vagn, kombi med alla tillbehör för 3450! Skitfina vagnar men mycket billigare för de kommer från Tyskland :)
    Ja jag har kollar på vagnarna där, dom är väldigt fina! Funderar själv på att handla en via tradera. Hittade en bilbarnstol på blocket som var billig så jag tänke att jag chansar och det visade sig att han hade den kvar så nu skall jag köpa den! Känns overkligt att man börjar handla grejer... det är ju ännu bara en mage... men att tänka sig att det kommer ut något litet Hjärta

Låg i soffan med datorn och plågade migsjälv lite med att kolla på "Livet på BB" och helt plötsligt känner jag en buff i magen. Sekunden när jag kände den var jag helt säkert på att det var bebisen. Sen börjar man genast att tvivla Flört men jag har aldigt känt något liknanade så det måste varit en buff!! Min första Hjärta
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011