• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86
    TantKerstin skrev 2011-05-30 21:12:36 följande:
    Det här kan jag efter mycket om och men
    ETTÅRSREGELN:
    Om du vill skydda din SGI så måste vid föräldraledighet efter barnets ettårsdag ta ut 5 dagar i veckan (innan kan du ju ta ut mindre om du vill utan att det påverkar)
    Såvida inget har förändrats sen sist så är det iaf ettårsregeln

Jag kan nog faktiskt också fika på torsdag tror jag När var hur?
    Tack för hjälpen Glad Det som förvirrade det hela för mig var "ta ut 5 dagar i veckan". Men nu har jag äntligen fattat att det gäller vilken sorts ersättning som helst så länge jag fyller upp 5 dagar i veckan. Jag kan med andra ord jobba exempelvis 3 dagar och ta ut föräldradagar 2 dagar. Om jag jobbar heltid direkt blir ju det också 5 dagar, fast med lön då givetvis Flört Skönt att bitarna börjar falla på plats... måste ju snart skicka in hur vi vill ha det till f-kassan. Hur många dagar i veckan har ni andra tänkt plocka ut för att få det hela att gå runt?
  • Blondie82

Hur går det för dig Sara? Hu inte ett roligt dygn du haft nu :( men du skall se att allt är bra och att prinsen din bara är trött av att växa så mycket! Håller tummarna för er. Hör av dig så fort du är klar. Tänker på dig

• Capa

stoltcissi skrev 2011-05-31 09:21:04 följande:
    kan bli nya haket för oroliga gravida,el mötas där för fikor:P då har vi ju nära om de skulle va nåt.
    ne nu ska ja ej va sån.
    hoppas lilla bebben mår bra o förstår din oro..
    hur går de för dig?
    Haha, ja varför inte, ska vi ses där på torsdag istället kanske?? Tungan ute

Tror tusan han börjar leva rövare i väntrummet haha Men fick ändå göra en CTG-kurva som var alldeles perfekt.
    Han har antagligen bara vänt sig och latat till sig mitt i en tillväxtperiod, busungen. Nu pustar jag iaf ut nåt fruktansvärt!! Beklaga mig att jag kom in men bm tyckte absolut att sånt här ska man ta på allvar, det är bara till att komma in haha Nu har jag nog haft allt, bara vattenavgång kvar då men det tar jag väl nästa vecka haha
  • Capa
    Fikalista, Torsdag klockan ett möte vid Lejontrappan:
    Blondie
    Fru R
    Lawendel
    Capa
  • TantKerstin
    Capa: Men suck, då satt du ju där inne när jag gick förbi, kunde ju kommit in o hållt dig sällskap

Stoltcissi: Tycker ändå du ska åka in o kolla upp så allt ser bra ut, eller har ni någon läkare på ditt mvc?

L86: Ja..om man jobbar också så kanske det blir så, det vet jag faktiskt inte, det enda jag säkert vet är 5 föräldradagar..Jag förstår det jag behöver förstå från FK för bara det är krånligt nog
    Blondie
    Fru R
    Lawendel
    Capa
    TantKerstin
  • lillahumla84
    Capa: Usch va jobbigt. Jag skulle oxå bli jätte orolig om min lilla huligan inte skulle hålla på som h*n brukar. Men skönt att de bara va lite bus på gång.

Stoltcicci:
    Håller med Kerstin. Tycker verkligen att du ska åka in och kolla. hellre en gång för mycket en en gång för lite.

Kul om vi kan bli ett gäng på fikan denna gången med. Va på tok för länge sedan. Hoppas vi blir fler så vi kan dundra på ett fik och släppa lös våra hormoner och dela våra tankar och ideér Skrattande

Blondie
    Fru R
    Lawendel
    Capa
    TantKerstin
    lillahumla84
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-05-31 10:42:11 följande:
    Capa: Men suck, då satt du ju där inne när jag gick förbi, kunde ju kommit in o hållt dig sällskap

Stoltcissi: Tycker ändå du ska åka in o kolla upp så allt ser bra ut, eller har ni någon läkare på ditt mvc?

L86: Ja..om man jobbar också så kanske det blir så, det vet jag faktiskt inte, det enda jag säkert vet är 5 föräldradagar..Jag förstår det jag behöver förstå från FK för bara det är krånligt nog
    Blondie
    Fru R
    Lawendel
    Capa
    TantKerstin
    Jasså du var också i de trakterna idag haha Tack för omtanken men jag satt inte länge och väntade som tur va Skrattande
  • Blondie82

Skönt att det gick bra för dig!! Det är några jäkla små busungar vi har där inne Glad Visst kan man känna sig lite dum när man åkt in ibland men samma var det för mig sist att dom sa till mig att jag gjorde rätt som åkte in för det är bättre att kolla en gång för mycket. Så det är bara till att strunta i om man nojar sig eller inte, bättre att kolla! Bra att du slapp vänta där också. Jag kom ju också in snabbt sist och det är bra för när jag var där första gången så fick jag vänta i tre timmar och det var tre lååånga timmar kan jag lova Skrikandes.

Kul att vi blir ett litet gäng på torsdag. Får hoppas på varmt och skönt så man kan sitta ute och gotta sig i solen Solig

• Devotion

Capa: vad skönt att allt var bra!! busunge!!

Jag var ju också inne på östra för några veckor sen eftersom det var så lugnt i magen och ingenting hjälpte (ljud, rörelser, kallt vatten, socker, sitta still). Min bebbe vaknade och rörde sig så hela magen hoppade när de skulle lyssna på hjärtljuden.. "det är ju full fart hör inne" var hennes första kommentar... Vad dum man känner sig då! Men såå skönt att kolla upp när man är orolig!!!

Jenjen: det blir tyvärr ingen yoga för mig idag! Ska passa på att klippa lite gräs etc hemma istället! Vi ska vara borta i helgen så det är lite att pyssla med innan. Tyvärr blir det ingen fika för mig på torsdag heller..

• Blondie82

Blir väl kanske ofta så speciellt när man inte känner något att nervositeten och spänningarna gör att man känner ännu mindre och kanske gör de så att bebisen ligger mer still också? Men sen när man äntligen fått komma in och skall kolla så slappnar man av och busungen börjar röra sig mer fritt igen Glad brukar vara väldigt lugnt i min mage också när jag oroar mig för mina sd och så fort man kommer in för att kolla är det full fart (och då är det ju inte bebisen jag är orolig för utan att tappen skall ha minskat). Så dom känner nog av sinnesstämmninga hos oss också!

Har varit på BM koll precis. Bebisen ligger numera med huvudet neråt och har sjunkit ner så pass att huvudet är ruckbart och hon tror inte att den kommer vända sig igen utan det verkar bli upp och ner, huvudet först Flört. Mycket skönt att höra. ST mått på 28 och värdena bra förutom blodtrycket som var lite högre. Något hon inte var riktigt nöjd med detta utan sa att jag måste kolla upp det nästa vecka igen. Så man inte riskerar att missa en havandeskapsförgiftning (i värsta fall). Herre gud tänkte jag ju genast när hon sa det, nu får det vara nog! Urinprovet visade att det inte var någon fara nu men hon ville ändå att vi skulle ha koll. Så det blir till att ringa MVC i Visby imorgon ingen och hoppas jag får prata med samma trevliga dam som sist så jag får en kort koll. Tar ju bara en minut att kolla trycket. Skall försöka att inte tänka så mycket på det Obestämd utan glädja mig åt att bebisen växer och mår bra där inne Solig

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011