• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Devotion skrev 2011-05-31 16:59:00 följande:
    Capa: vad skönt att allt var bra!! busunge!!

Jag var ju också inne på östra för några veckor sen eftersom det var så lugnt i magen och ingenting hjälpte (ljud, rörelser, kallt vatten, socker, sitta still). Min bebbe vaknade och rörde sig så hela magen hoppade när de skulle lyssna på hjärtljuden.. "det är ju full fart hör inne" var hennes första kommentar... Vad dum man känner sig då! Men såå skönt att kolla upp när man är orolig!!!

Jenjen: det blir tyvärr ingen yoga för mig idag! Ska passa på att klippa lite gräs etc hemma istället! Vi ska vara borta i helgen så det är lite att pyssla med innan. Tyvärr blir det ingen fika för mig på torsdag heller..
    Haha, jaa precis så var det för mig med idag!! Jag prövade ALLT igår, iskallt vatten, glass, kaffe, hööög musik, bad, dusch, smälla i dörrar, peta och putta men verkligen NOLL respons. Så idag sprätter han igång haha Kände mig också jättedum men bm var väldigt noga med att få mig att känna att "Vi är här för DIG och inte tvärtom". Men det känns iaf sååå skönt nu att man kollat upp det och nu kan koppla av. Var riktigt rädd där ett tag Skäms
    Blondie82 skrev 2011-05-31 17:13:05 följande:
    Blir väl kanske ofta så speciellt när man inte känner något att nervositeten och spänningarna gör att man känner ännu mindre och kanske gör de så att bebisen ligger mer still också? Men sen när man äntligen fått komma in och skall kolla så slappnar man av och busungen börjar röra sig mer fritt igen Glad brukar vara väldigt lugnt i min mage också när jag oroar mig för mina sd och så fort man kommer in för att kolla är det full fart (och då är det ju inte bebisen jag är orolig för utan att tappen skall ha minskat). Så dom känner nog av sinnesstämmninga hos oss också!

Har varit på BM koll precis. Bebisen ligger numera med huvudet neråt och har sjunkit ner så pass att huvudet är ruckbart och hon tror inte att den kommer vända sig igen utan det verkar bli upp och ner, huvudet först Flört. Mycket skönt att höra. ST mått på 28 och värdena bra förutom blodtrycket som var lite högre. Något hon inte var riktigt nöjd med detta utan sa att jag måste kolla upp det nästa vecka igen. Så man inte riskerar att missa en havandeskapsförgiftning (i värsta fall). Herre gud tänkte jag ju genast när hon sa det, nu får det vara nog! Urinprovet visade att det inte var någon fara nu men hon ville ändå att vi skulle ha koll. Så det blir till att ringa MVC i Visby imorgon ingen och hoppas jag får prata med samma trevliga dam som sist så jag får en kort koll. Tar ju bara en minut att kolla trycket. Skall försöka att inte tänka så mycket på det Obestämd utan glädja mig åt att bebisen växer och mår bra där inne Solig
    Skönt att allt va bra med den lille!! Lyssnade ni på hjärtat också??
    Det är ju jättebra att dom är uppmärksamma med blodtrycket OM det nu skulle vara havandeskapsförgiftning. Håller tummarna att du får den snälla sköterskan i luren imorron Glad
    L86 skrev 2011-05-31 09:52:09 följande:
    Tack för hjälpen Glad Det som förvirrade det hela för mig var "ta ut 5 dagar i veckan". Men nu har jag äntligen fattat att det gäller vilken sorts ersättning som helst så länge jag fyller upp 5 dagar i veckan. Jag kan med andra ord jobba exempelvis 3 dagar och ta ut föräldradagar 2 dagar. Om jag jobbar heltid direkt blir ju det också 5 dagar, fast med lön då givetvis Flört Skönt att bitarna börjar falla på plats... måste ju snart skicka in hur vi vill ha det till f-kassan. Hur många dagar i veckan har ni andra tänkt plocka ut för att få det hela att gå runt?
    Ojj, andra barnet och inte klokare på FK för det, tror jag förträngt det hela haha. Men jag kommer ta ut fulla dgr och ändå hamna på underkant pengamässigt, blir så när man jobbar inom vården *suck*
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-05-31 10:16:44 följande:
     Haha, ja varför inte, ska vi ses där på torsdag istället kanske?? Tungan ute

Tror tusan han börjar leva rövare i väntrummet haha Men fick ändå göra en CTG-kurva som var alldeles perfekt.
    Han har antagligen bara vänt sig och latat till sig mitt i en tillväxtperiod, busungen. Nu pustar jag iaf ut nåt fruktansvärt!! Beklaga mig att jag kom in men bm tyckte absolut att sånt här ska man ta på allvar, det är bara till att komma in haha Nu har jag nog haft allt, bara vattenavgång kvar då men det tar jag väl nästa vecka haha
    haha ahh de e lika bra o ses där haha
    TantKerstin skrev 2011-05-31 10:42:11 följande:
    Stoltcissi: Tycker ändå du ska åka in o kolla upp så allt ser bra ut, eller har ni någon läkare på ditt mvc?
    japp har läkare på mvc ska dit imorn ang ny sjukskrivning så ska be henne kolla upp allt.. dock e kotten i magen livlig o kickar för fullt hehe e mer att ja e orolig för förvärkar o den brännande känsla o tryck ja kan ha..
    lillahumla84 skrev 2011-05-31 11:14:46 följande:
    Stoltcicci: Håller med Kerstin. Tycker verkligen att du ska åka in och kolla. hellre en gång för mycket en en gång för lite.
    ska t läkaren imorn på mvc så ska ta upp alla frågor ja har:)
  • stoltcissi

capa så bra allt e bra med den lille busen o med dig;)

• lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-05-31 21:58:29 följande:
    lillahumla84 skrev 2011-05-31 11:14:46 följande:
    Stoltcicci: Håller med Kerstin. Tycker verkligen att du ska åka in och kolla. hellre en gång för mycket en en gång för lite.
    ska t läkaren imorn på mvc så ska ta upp alla frågor ja har:)
    Va skönt. Hoppas du får svar på alla frågor, men om jag hade vart BM hade jag skickat in dig till östra med en gång Drömmer. Är bara så glad över att dom grejerna jag åkt på bara drabbat mig och inte lill*n. Orkar du så tycker jag absolut att du ska med på fika. Gör inget alls att du har med dig din son om du frågar mig. Vi är ju ett par stycken som kan hjälpa dig Flört. Men förstår om du inte orkar.

Hej och hå vilken busig liten ängel man har i magen. Dom 2-3 senaste dagarna har de vart rena cirkusen i magen. Mycke sammandragningar, fast inget jag är orolig över då dom går över så fort jag andas lugnt och bara stannar upp för en stund. Har äntligen fåt tag på sjukgymnasten, så snart får man något att göra på dagarna. Rastlösheten börjar göra sig tillkänna nu Glad. Nu när man har all tid i världen så tycker man ju att man ska hinna med så mycket, men inte då. Riktigt bråkiga höfter har de varit de senaste. Så de ska bli skönt att få lite hjälp med dom.
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-05-31 22:13:37 följande:
    Va skönt. Hoppas du får svar på alla frågor, men om jag hade vart BM hade jag skickat in dig till östra med en gång Drömmer. Är bara så glad över att dom grejerna jag åkt på bara drabbat mig och inte lill*n. Orkar du så tycker jag absolut att du ska med på fika. Gör inget alls att du har med dig din son om du frågar mig. Vi är ju ett par stycken som kan hjälpa dig Flört. Men förstår om du inte orkar.

Hej och hå vilken busig liten ängel man har i magen. Dom 2-3 senaste dagarna har de vart rena cirkusen i magen. Mycke sammandragningar, fast inget jag är orolig över då dom går över så fort jag andas lugnt och bara stannar upp för en stund. Har äntligen fåt tag på sjukgymnasten, så snart får man något att göra på dagarna. Rastlösheten börjar göra sig tillkänna nu Glad. Nu när man har all tid i världen så tycker man ju att man ska hinna med så mycket, men inte då. Riktigt bråkiga höfter har de varit de senaste. Så de ska bli skönt att få lite hjälp med dom.
    ahh men men oftast e man mer nojjig..  de har ja lätt för o bli..
    har ju massa onda magont.. förvärkar el sd.. märker knappt skillnaden..
    ahh nu handlar de mer om att ja haft massa sketräkningar o är helt superpank t skatten kommer.. :(
    önskar verkligen ja kunde hänga med.. vore super skoj men man får rätta munnen efter plånboken
    annars hade de vart supesnällt o få hjlp me trotssonen::P
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-05-31 23:03:33 följande:
    ahh men men oftast e man mer nojjig..  de har ja lätt för o bli..
    har ju massa onda magont.. förvärkar el sd.. märker knappt skillnaden..
    ahh nu handlar de mer om att ja haft massa sketräkningar o är helt superpank t skatten kommer.. :(
    önskar verkligen ja kunde hänga med.. vore super skoj men man får rätta munnen efter plånboken
    annars hade de vart supesnällt o få hjlp me trotssonen::P
    Tänk inte på de med pengar om det är de som hindrar. Bjuder gärna er på fika annars. Du verkar behöva lite fler vänner som kan hjälpa dig med ditt busfrö. Men ska inte tjata på dig. Så känner du att de hade vart kul så tycker jag att du ska komma så löser vi de. Glad
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-06-01 08:15:12 följande:
    Tänk inte på de med pengar om det är de som hindrar. Bjuder gärna er på fika annars. Du verkar behöva lite fler vänner som kan hjälpa dig med ditt busfrö. Men ska inte tjata på dig. Så känner du att de hade vart kul så tycker jag att du ska komma så löser vi de. Glad
    hehe okej ja isf ja tack gärna:)bjuder tillbaka nästa ggn jo vänner e välbehövligt.
    ja kommer med mitt lilla busfrö då:)
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-06-01 11:06:50 följande:
    hehe okej ja isf ja tack gärna:)bjuder tillbaka nästa ggn jo vänner e välbehövligt.
    ja kommer med mitt lilla busfrö då:)
    Härligt. Då får vi en till på listan. Men som sagt, vill ju inte tjata Flört Så imorgon ses vi. Nu blir det ut i solen en stund.

Fikalista, Torsdag klockan ett möte vid Lejontrappan:
    Blondie
    Fru R
    Lawendel
    Capa
    TantKerstin
    lillahumla84
    stoltcissi
  • stoltcissi

då har man vart hos doktorn.. livmodertappen e förkortad på mig (22) som den var sist på östra då de kollade mig..
    blev sjukskriven igen pga värkar o blödning.. o har koll igen utav tappen den 23e juni
     då ja vaknade upp tidigt på morgonen var största sannolikhet pga förvärkar o eftersom ja har stor risk föda för tidigt så måste ja ta det lugnt.. hon undrade om ja lyfter min äldsta son mkt.. o japp han e ju mammig o har han heltid så japp de blir tyvärr en del lyftande..:( men de får slutas med...
    o att kommer de mer täta sd o ej går över, o att ja blöder igen så e det inget tvivel om att ja ska åka in o kolla så tappen ej har öppnats..

• L86
    lillahumla84 skrev 2011-06-01 11:14:00 följande:
    Härligt. Då får vi en till på listan. Men som sagt, vill ju inte tjata Flört Så imorgon ses vi. Nu blir det ut i solen en stund.

Fikalista, Torsdag klockan ett möte vid Lejontrappan:
    Blondie
    Fru R
    Lawendel
    Capa
    TantKerstin
    lillahumla84
    stoltcissi
    Åh så mysigt! Vill också vara med, men kommer spendera hela dagen i en varm bil upp till Uppsala imorn.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011