• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-06-06 12:22:33 följande:
    Dagen det är dags att åka till Gotland. Är faktiskt nervöst. Gillar inte att man hellre känner för att vara kvar här. Hormonerna tog helt över igår och jag kände mig som ett litet barn som satt och grät med armarna i kors och kände "vill inte, vill inte". Måste få klaga av mig lite för jag kan bli så himla irriterad och frustrerad på Jonas. Han ser ju jättemycket fram emot att få åka hem och det förstår. Men han ser det som att då får han äntligen något att göra. Här hemma så ligger jag ju mest still och han har inte så mycket kompisar att träffa. Men nu tänkte han när vi kommer till Gotland att då kan ju han fara runt och göra massa saker när jag ändå måste ligga hemma. Okej klart han skall göra saker men det han inte verkar bry sig om det är att jag inte heller tycker det är så himla kul att ligga hemma själv. Men jag har ju inget val.

Önskar bara att han kunde känna lite att han kan hålla mig sällskap också och inte bara se det som att äntligen kan han få göra saker. Han bruakr säga "ja men bara för att du inte kan så skall vi väl båda inte behöva lida för det". Nej självklart inte men samtidigt så är vi väl två om graviditeten och jag kanske inte skall behöva ligga själv varje dag... Vet inte mina hormoner kanske gör att jag överdriver väldigt mycket nu men det är så det känns Obestämd

Så färdigklagat Flört tack för ni orkade lyssna Solig
    förstår dig.. håller med lillahumla84 att han kan ju inte alltid va där hos dig men han måste ju fösårstå dig åxå.. vadå behöva lida?  du har så rätt de e 2 ang er graviditet..  o du de e inte bara dina hormoner som spökar du har ju helt klart rätt...
    hade åxå kommit iväg en sväng t dig o hållt dig sällskap om dui hade orkat med min busson
    e ju ändå sjukskriven hehe:)
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-06-06 13:12:22 följande:
    Usch och fy. Nej jag håller med dig om det där. Klart att han inteALLTID ska vara där men i alla fall någon gång. Tycker så synd om dig när du ska få ligga där själv. Men det är nog som Chrille brukar säga "man måste gå genom helvetet för att få en ängel" eller? ;) Hade jag bara kunnat åka ifrån så hade jag gärna gjort dig sällskap och bara leggat och stekt i solen och hjälpt dig med bröllopet så gott jag kunnat. Vagga runt som två pingviner hade vart något Tungan ute. Men se nu till att njut av de du kan och håll dig lugn så gott de går. Allt löser sig. Hoppas du hittar dig en bikini med Flört

Idag blir de en massa sol med älsklingen igen. Alexander är iväg på äventyr med några kompisar som vanligt så lugnt och skönt är det. Hej hopp och ha en grymt bra dag i solen nu CoolSolig ör de ska vi ha.
    har ni haft en bra dag i solen? du låtersom du e en solälskare precis som jag:)
  • Fru R

Myran: Va skönt med sommarlov!! E rikgit avis på dig att du har så lång semester. Njut nu och gör det du vill och orkar med.

Blondie: Ha det så jättekul!! Kör försiktigt. Kan tänka mig att det förutom graviditetshormoner också kommer fram lite nervositet i det hela och det förenklar inte saken... Ta det en dag i taget så blir det säkert bra!!

lawendel: fyyyy för nästäppa! Jag antar att det är en bra bit till närmsta affär eller apotek!?

Jag som vanligtvis brukar älskar sol och värme har verkligen lidigt idag och igår. Har inte orkat sitta i solen alls och i skuggan bara sporadiskt. Skit jobbigt för våran tomt är helt vindstilla också.
    Huga, jag som såg fram emot sommaren, nu - nääää.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-06-06 17:33:18 följande:
    har ni haft en bra dag i solen? du låtersom du e en solälskare precis som jag:)
    De vart inte så mycket sol idag mer än att man vart och handlade. Vart så sjukt varmt och allt som går att svälla upp gjorde de idag så de har ju pulserat i hela kroppen. Men i vanliga fall så älskar jag sol och värme.
    Fru R skrev 2011-06-06 20:16:20 följande:
    Jag som vanligtvis brukar älskar sol och värme har verkligen lidigt idag och igår. Har inte orkat sitta i solen alls och i skuggan bara sporadiskt. Skit jobbigt för våran tomt är helt vindstilla också.
    Ja du, jag vet precis vad du menar. Usch, de kommer bli en jobbig sommar för oss tror jag. Men de gäller bara att hålla sig nerkyld så gott de går och då får vi ju en ursäkt att äta en massa glass Drömmer.

Nu blir det en dusch och sedan  blir de till att ligga på soffan en stund. Glad
  • Blondie82

Ja Gud vad glass man äter, och då är jag inte någon glassmänniska i vanliga fall.

Nu har vi tagit oss hela vägen till Oskarshamn och sitter nu på färjan. Bilresan blev lång då ingen ac fungerade så det var en kokande bastu i bussen utan luft. Snacka om att man fick panik ett par gånger. Nu är jag svullen som aldrig förr. Tur båten är sval!! 3 timmar plus 30 min i bilen till sen är vi äntligen framme. Nu vill man bara ha rest färdigt :)

• stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-06-06 20:58:53 följande:
    De vart inte så mycket sol idag mer än att man vart och handlade. Vart så sjukt varmt och allt som går att svälla upp gjorde de idag så de har ju pulserat i hela kroppen. Men i vanliga fall så älskar jag sol och värme.
    Fru R skrev 2011-06-06 20:16:20 följande:
    Ja du, jag vet precis vad du menar. Usch, de kommer bli en jobbig sommar för oss tror jag. Men de gäller bara att hålla sig nerkyld så gott de går och då får vi ju en ursäkt att äta en massa glass Drömmer.

Nu blir det en dusch och sedan  blir de till att ligga på soffan en stund. Glad
    ahh älskar åxå sol o värme egentligen men att  ej kunna sova i hemmet då solen ligger på hela dagen varav man ej har fläktar ucha mig.(man vaknar ej av toabehov längre utan svetten dryper på en..
    ahh hade velat ligga i sängen med en fläkt på högsta fart o ingen som stör hehe
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-06-06 21:07:13 följande:
    Ja Gud vad glass man äter, och då är jag inte någon glassmänniska i vanliga fall.

Nu har vi tagit oss hela vägen till Oskarshamn och sitter nu på färjan. Bilresan blev lång då ingen ac fungerade så det var en kokande bastu i bussen utan luft. Snacka om att man fick panik ett par gånger. Nu är jag svullen som aldrig förr. Tur båten är sval!! 3 timmar plus 30 min i bilen till sen är vi äntligen framme. Nu vill man bara ha rest färdigt :)
    o fy fn för en kokande varm buss.. de förstår ja att du vill ha rest färdigt.. ha så skoj på gotland nu:)
  • TantKerstin
    Blondie82 skrev 2011-06-06 21:07:13 följande:

AAH! Vilken tur att ni hamnade på en sval båt! Hoppas att ni får det riktigt härligt på Gotland nu och att det blir ett helt underbart bröllop.
    Förstår dig angående J, men på samma gång förstår jag honom. Tänk så här; nu får han springa av sig lite på Gotland vilket gör att han kommer ha mer tålamod sen när ni kommer hem, vara gladare och orka stötta dig ännu mer. Du har din familj på Gotland och du får ännu mer sällskap och en tiden du och J får tillsammans sen kommer bli helt underbar.
    Sen så får man ju säga att karlar inte alltid är så bra på att formulera sig när dom pratar med gravida kvinnor, och då sätter gravidhormonerna igång.
    Jag skulle reagerat precis som dig och Thomas skulle reagerat precis som Jonas, och eftersom inga killar är här inne (om inga karlar tjuvläser? :) ) så får du gnälla så mycket du bara vill!

Får skriva mer sen, måste fortsätta med min farmakologi. Sista tenta på lördag och sen ska jag inte göra något alls!

Hoppas ni får en underbar dag allihop!
  • stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-06-07 08:06:03 följande:
    AAH! Vilken tur att ni hamnade på en sval båt! Hoppas att ni får det riktigt härligt på Gotland nu och att det blir ett helt underbart bröllop.
    Förstår dig angående J, men på samma gång förstår jag honom. Tänk så här; nu får han springa av sig lite på Gotland vilket gör att han kommer ha mer tålamod sen när ni kommer hem, vara gladare och orka stötta dig ännu mer. Du har din familj på Gotland och du får ännu mer sällskap och en tiden du och J får tillsammans sen kommer bli helt underbar.
    Sen så får man ju säga att karlar inte alltid är så bra på att formulera sig när dom pratar med gravida kvinnor, och då sätter gravidhormonerna igång.
    Jag skulle reagerat precis som dig och Thomas skulle reagerat precis som Jonas, och eftersom inga killar är här inne (om inga karlar tjuvläser? :) ) så får du gnälla så mycket du bara vill!

Får skriva mer sen, måste fortsätta med min farmakologi. Sista tenta på lördag och sen ska jag inte göra något alls!

Hoppas ni får en underbar dag allihop!
    ha en underbar dag du med:)
  • Capa

Hmm..... nu blev jag väldans förvirrad..... Ringde precis familjerätten för att boka tid för Faderskapserkännande men fick då höra att detta kunde man inte göra förräns EFTER barnet var fött.....?? Man får en kallelse hem EFTER förlossningen, att det är så man gör i Partille kommun...... Det var nog nåt av det knäppaste jag hört!!
    Med Leonora skrevs papperna på INNAN hon var född och visst finns det några här i tråden som redan skrivit på dessa?? Knäpp kommun isåfall om det bara är i Partille Obestämd

Näää, nu ska jag ta och läsa ikapp tråden som ni så flitigt fyllt på med massa skoj Solig

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011