• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Åh vad gott det låt Fru R! Det känns som om jag måste bjuda på något nästa fredag när jag slutar jobba men vi är nog kanske lite för många för att den ska fungera tyvärr...

Idag fick jag flera stora paet på posten och min lycka var total, nu har vi monterat vagn och utforskat funktioner på babyskyddet och vi är så nöjda. Snart bara ett litet barn som fattas

• Fru R

Blondie: Men va jobbigt med så mycket förvärkar!! Förstår verkligen att han var orolig, speciellt som du har haft dem så länge och så tätt! Bra gjort av honom att han tryckte på att ni skulle åka in.
    Bra att du fick en bra och pedagogisk läkare också.
    Njut av filmen och ensamheten!

Devotion: härligt att din ersättare redan har börjat! Längtar jag också Skönt att kunna lämna över i tid och känna att man inte lämnar över ett kaos som jag kommer att göra.

Myran; Kul med paket!

Nu har vi firat klart mannen och min rygg är helt slut. Ska nog ge mig själv lite stötar och hoppas det hjälper!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric

FruR: Mmmm... mums, låter gott och kanske genomförbart. Kan ju testa att baka den lagom tills min sista dag på jobbet Glad Kanske ska "öva" en gång innan oxå... hehe. Hoppas ni hade en trevlig tillställning för mannen din ikväll, även om du nu får vila ryggen efteråt... har du en sådan "tens-maskin" eller?

Blondie: Bra att ni åkte in, och vad skönt att träffa en så förstående och bra läkare. Det är klart bättre att kolla en gång för mycket, än en gång för lite!
    Skönt med ensamkväll hemma! Vår kväll har mest bestått av att packa och städa det sista inför flytten imorgon. Men nu känns det som om vi gjort allt vi kan och dags att sova sängen snart...

Myrangbg: Alltid kul med paket Skrattande Vad har ni köpt för vagn och babyskydd?

Vi har beställt vagn som vi ska hämta den 18 juli. En Brio Happy blev det för vår del. Babyskydd har vi inte tittat på än, har ni några tips?

Devotion: Skönt att kunna börja lämna över redan...! Även om det tar lite mer på krafterna.

Ha en skön helg nu allihop - det blir kanske mest inomhusmys med tanke på regndropparna som hotar att falla. Får se när vi får internet att funka igen efter flytten, men sen kommer jag åter Glad

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-05-27 15:47:24 följande:
    In och ut till Östra börjar bli tröttsamt nu känner jag! Belv en vända idag igen Rynkar på näsan. Hade inte alls tänkt det men eftersom de varit så täta de senaste dygnen så blev Jonas riktigt orolig (och det skall en hel del till innan han blir det) så han ville jag skulle ringa och prata med dem i alla fall. Jag hade inte känt mig så orolig, mer bara ledsen och "jag orkar inte med värken mer" men när jag såg han lite sådär rädd så blev jag ju inte lugnare. Ringde in och sa som det var och hon bad mig komma med en gång. Så det var bara att sätta sig på vagnen.

Som tur var kom jag raka vägen in till förs BM för CTG och sen direkt till läkaren. CTG var normal även om hjärtljudet låg en bit lägre i snitt än vad det brukar göra sa läkaren. Tappen var också fin och läkaren trodde att det är starkare sd/förvärkar plus fogarna fram som gör att den extra smärtan uppkommer nu. Men denna gång fick jag en mycekt bra och pedagogisk läkare som förklarade (när jag smått ursäktade mig att jag vill inte springa här stup i kvarten) att så fort de kommer såhär tät och en smärta nertill uppstår måste man åka in och kolla för om barnet är i farozonen kan det smabbt gå väldigt illa så bättre att kolla för mycket än för lite! Och om man har blödning såhär pass sent *blink blink stoltcissi* så skall man aldrig ens tveka utan kasta sig in med en gång!

Nu blir det ännu mer soffläge och värmande vetekudde och förhoppningsvis en och annan bra film. Ensam hemma ikväl ser det ut som så jag får väl ladda med tjejfilmer och skicka Jonas att handla godis och annat gott till mig innan han gå iväg!
    va tur du fick komma in snabbt,fick ja åxå första ggn ja hade blödning o ja då sen blev inlagd.. denna ggn valde ja avvakta... tänkte värken beror på att magen töjs ut o ett blodkärl el nåt hade spruckit..el rnja om ja ska va ärlig så var ja mer orolig än min andra gravida kompis som trodde de var så..
    japp ja tar åt mig blondie... hihi
  • Blondie82

Vet att det är lite fusk ännu eftersom bebisen inte är ute hos oss än men i morse när jag som vanligt tar mitt avslappnande morgon bad (nu såhär i efterhand skulle jag inte kunna tänka mig at gå in i en graviditet utan badkar hemma Drömmer) så kom Jonas inspringandes med min mobil och sa att jag hade fått ett sms som jag måste läsa med en gång. Klickade upp det och det var från honom med orden "Grattis på morsdag Flört ". Direkt kom tårarna!! Tänk jag skall bli mamma Hjärta och alla ni också Skrattande. Hormoner och babylycka i en stor blandning {#emotions_dlg.flower}!!!

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-05-29 10:27:22 följande:
    Vet att det är lite fusk ännu eftersom bebisen inte är ute hos oss än men i morse när jag som vanligt tar mitt avslappnande morgon bad (nu såhär i efterhand skulle jag inte kunna tänka mig at gå in i en graviditet utan badkar hemma Drömmer) så kom Jonas inspringandes med min mobil och sa att jag hade fått ett sms som jag måste läsa med en gång. Klickade upp det och det var från honom med orden "Grattis på morsdag Flört ". Direkt kom tårarna!! Tänk jag skall bli mamma Hjärta och alla ni också Skrattande. Hormoner och babylycka i en stor blandning {#emotions_dlg.flower}!!!
    naew va gulligt av han:)
    grattis alla mammor/blivande mammor på morsdag lram från mig
  • Devotion

Blondie: vad gulligt!!! Min sambo sa att han hade tänkt på det härom dagen att nästa år ska han (för bebbens räkning) köpa presenter till mig! Sen blev han alldeles till sig när han kom på att fars dag kommer innan nästa mors dag så att han får presenter först!

Idag har vi beställt/lagt undan ett Troll skötbord och en baby Björn-sele! Köpte även en amningskudde och ett överkast/filt till bebben. Förutom barnvagnen som vi beställde för några veckor sedan är detta det första vi har köpt!!

Jenjen: ang. babyskydd så beställde vi ett från teutonia som man kan sätta fast på vagnen (teutonia spirit S3).

• L86

Måndag igen efter en minst sagt produktiv helg. Nu har arbetsrummet målats om till ett kommande barnrum! (bebis sover inne hos oss ibörjan såklart) Vi hann också måla om en del element och spraymåla lite fula trämöbler vita. Blev så fint, men oj så trött man blir! Flört

Angående infomötet på försäkringskassan som jag var på i torsdag. För det första så var detta det sista mötet någonsin som f-kassan kommer att ha om föräldraförsäkringen. De lägger ner dom... kontigt kan man tycka då det var totalt fullsatt! Kan tyvärr inte säga att jag blev mycket klokare... som ni säkert hört tidigare ska man se upp med "1 års regeln" och skaffa E-legitimation för att göra det hela liiiite lättare. Dock tyckte min sambo att han lärde sig lite nytt, så förhoppningsvis kan jag också bli lite klokare om han nu lyckas förklara för mig. Den här regeln om efter 1 års dagne blir jag till exempel fortfarande inte klok på!!! Varför ska de göra allt så svårt??

Myrangbg: Vad blev det för vagn? Glad

Gick in i vecka 31 idag och ikväll är det dags för sista föräldragruppen. Tycker faktiskt att det går fort nu!!

• Capa

Snabbinlägg från telefonen; Nån som har lust o ta en fika el nåt på torsdag??

• lawendel
    Capa skrev 2011-05-30 12:04:47 följande:
    Snabbinlägg från telefonen; Nån som har lust o ta en fika el nåt på torsdag??
    jag gör det gärna!! fler?
    L86 skrev 2011-05-30 10:04:58 följande:
    Måndag igen efter en minst sagt produktiv helg. Nu har arbetsrummet målats om till ett kommande barnrum! (bebis sover inne hos oss ibörjan såklart) Vi hann också måla om en del element och spraymåla lite fula trämöbler vita. Blev så fint, men oj så trött man blir! Flört

Angående infomötet på försäkringskassan som jag var på i torsdag. För det första så var detta det sista mötet någonsin som f-kassan kommer att ha om föräldraförsäkringen. De lägger ner dom... kontigt kan man tycka då det var totalt fullsatt! Kan tyvärr inte säga att jag blev mycket klokare... som ni säkert hört tidigare ska man se upp med "1 års regeln" och skaffa E-legitimation för att göra det hela liiiite lättare. Dock tyckte min sambo att han lärde sig lite nytt, så förhoppningsvis kan jag också bli lite klokare om han nu lyckas förklara för mig. Den här regeln om efter 1 års dagne blir jag till exempel fortfarande inte klok på!!! Varför ska de göra allt så svårt??

Myrangbg: Vad blev det för vagn? Glad

Gick in i vecka 31 idag och ikväll är det dags för sista föräldragruppen. Tycker faktiskt att det går fort nu!!
    vad är ettårsregeln??

Ni som har erfarenhet av förvärkar/sammandragningar....hur känns det egentligen...har de senaste dagarna (mest idag) gjort sjukt ont i magen stundtals...ursäkta uttrycket nu men det gör ont som om när man är riktigt bajsenödig fast att det inte hjälper att gå på toa....vet liksom inte hur mycket som är normalt om det nu är det jag har....
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011