• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Lawendel, jag känner det som liknande mensvärk fast kraftigare, magen blir dessutom stenhård o det kan trycka på nedåt men personligen känner jag det inte som jag behöver gå på toa, fast det kan väl uppfattas olika för alla...??

• ciccile
    L86 skrev 2011-05-30 10:04:58 följande:
    Måndag igen efter en minst sagt produktiv helg. Nu har arbetsrummet målats om till ett kommande barnrum! (bebis sover inne hos oss ibörjan såklart) Vi hann också måla om en del element och spraymåla lite fula trämöbler vita. Blev så fint, men oj så trött man blir! Flört

Angående infomötet på försäkringskassan som jag var på i torsdag. För det första så var detta det sista mötet någonsin som f-kassan kommer att ha om föräldraförsäkringen. De lägger ner dom... kontigt kan man tycka då det var totalt fullsatt! Kan tyvärr inte säga att jag blev mycket klokare... som ni säkert hört tidigare ska man se upp med "1 års regeln" och skaffa E-legitimation för att göra det hela liiiite lättare. Dock tyckte min sambo att han lärde sig lite nytt, så förhoppningsvis kan jag också bli lite klokare om han nu lyckas förklara för mig. Den här regeln om efter 1 års dagne blir jag till exempel fortfarande inte klok på!!! Varför ska de göra allt så svårt??

Myrangbg: Vad blev det för vagn? Glad

Gick in i vecka 31 idag och ikväll är det dags för sista föräldragruppen. Tycker faktiskt att det går fort nu!!
    Det blev en Joolz day, tror vi kommer bli mycket nöjda. Va det inte du som också köpte en sån?
    Capa skrev 2011-05-30 12:04:47 följande:
    Snabbinlägg från telefonen; Nån som har lust o ta en fika el nåt på torsdag??
    Jobbar tyvärr kväll på torsdag men detta är sista veckan jag jobbar så sen fickar jag gärna och ofta ,.
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-30 12:04:47 följande:
    Snabbinlägg från telefonen; Nån som har lust o ta en fika el nåt på torsdag??
    Fick permis från Jonas aktiviteter Flört Inte lätt med en rastlös sambo som är förtvivlad över att praktiken är slut Tungan ute. Vad sägs om på dagen någon gång? Fler som är sugna på att ses?
    lawendel skrev 2011-05-30 13:19:49 följande:
    Ni som har erfarenhet av förvärkar/sammandragningar....hur känns det egentligen...har de senaste dagarna (mest idag) gjort sjukt ont i magen stundtals...ursäkta uttrycket nu men det gör ont som om när man är riktigt bajsenödig fast att det inte hjälper att gå på toa....vet liksom inte hur mycket som är normalt om det nu är det jag har....
    Precis som för Capa så märker jag av mina sd med att magen blir stenhård (antingen hela livmodern men mest bara på högra sidan). Ibland trycker dem neråt och känns då som mensvärk men ibland känns de bara obehagliga utan smärta. Har nog inte heller märkt att jag känner mig "nödig" på det sättet men däremot blir jag störtkissnödig varje gång så jag kan tänka mig att det kan trycka på andra ställen också, beror ju helt på hur livmodern spänner sig. Min buktar ju som sagt utåt och neråt mot urinblåsan medan din kanske spänner ut sig bakåt?
  • lawendel
    Blondie82 skrev 2011-05-30 19:19:05 följande:
    Fick permis från Jonas aktiviteter Flört Inte lätt med en rastlös sambo som är förtvivlad över att praktiken är slut Tungan ute. Vad sägs om på dagen någon gång? Fler som är sugna på att ses?
    Ni som har erfarenhet av förvärkar/sammandragningar....hur känns det egentligen...har de senaste dagarna (mest idag) gjort sjukt ont i magen stundtals...ursäkta uttrycket nu men det gör ont som om när man är riktigt bajsenödig fast att det inte hjälper att gå på toa....vet liksom inte hur mycket som är normalt om det nu är det jag har....
    Precis som för Capa så märker jag av mina sd med att magen blir stenhård (antingen hela livmodern men mest bara på högra sidan). Ibland trycker dem neråt och känns då som mensvärk men ibland känns de bara obehagliga utan smärta. Har nog inte heller märkt att jag känner mig "nödig" på det sättet men däremot blir jag störtkissnödig varje gång så jag kan tänka mig att det kan trycka på andra ställen också, beror ju helt på hur livmodern spänner sig. Min buktar ju som sagt utåt och neråt mot urinblåsan medan din kanske spänner ut sig bakåt?
    haha ja kanske det...svårt när man inte vet hur saker och ting ska kännas...man får verkligen lära känna sin kropp på ett helt annat sätt en tidigare. Har även märkt att det verkligen gäller att knipa när man ska nysa haha
  • Fru R

Jag är på och fikar på torsdag!!

Är helt slut idag, så jag får skriva lite mer senare.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • TantKerstin
    jag gör det gärna!! fler?
    L86 skrev 2011-05-30 10:04:58 följande:
    Måndag igen efter en minst sagt produktiv helg. Nu har arbetsrummet målats om till ett kommande barnrum! (bebis sover inne hos oss ibörjan såklart) Vi hann också måla om en del element och spraymåla lite fula trämöbler vita. Blev så fint, men oj så trött man blir! Flört

Angående infomötet på försäkringskassan som jag var på i torsdag. För det första så var detta det sista mötet någonsin som f-kassan kommer att ha om föräldraförsäkringen. De lägger ner dom... kontigt kan man tycka då det var totalt fullsatt! Kan tyvärr inte säga att jag blev mycket klokare... som ni säkert hört tidigare ska man se upp med "1 års regeln" och skaffa E-legitimation för att göra det hela liiiite lättare. Dock tyckte min sambo att han lärde sig lite nytt, så förhoppningsvis kan jag också bli lite klokare om han nu lyckas förklara för mig. Den här regeln om efter 1 års dagne blir jag till exempel fortfarande inte klok på!!! Varför ska de göra allt så svårt??

Myrangbg: Vad blev det för vagn? Glad

Gick in i vecka 31 idag och ikväll är det dags för sista föräldragruppen. Tycker faktiskt att det går fort nu!!
    vad är ettårsregeln??

Det här kan jag efter mycket om och men
    ETTÅRSREGELN:
    Om du vill skydda din SGI så måste vid föräldraledighet efter barnets ettårsdag ta ut 5 dagar i veckan (innan kan du ju ta ut mindre om du vill utan att det påverkar)
    Såvida inget har förändrats sen sist så är det iaf ettårsregeln

Jag kan nog faktiskt också fika på torsdag tror jag När var hur?
  • TantKerstin

blev lite omkastning i meningsföljden, men jag tror ni förstår

Stoltcissi: hur är det med dig?

• lawendel

Kan eg närsom men ska vi säga vid 13? Om alla kan då... Nån som vet nåt bra fik? Ska nog vara varmt och soligt med så man kanske kan sitta ute?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011