• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin
    stoltcissi: Han var ju jättego o jättesnäll ju Kul att ni kunde följa med igår!

Humlan: Usch, låter inte alls skönt. Du kanske helt enkelt behöver en fika lite senare? 

capa: Hur går det för dig då?

Blondie: Frågade min kompis som hade havandeskapsförgiftning vad hon låg på, hon låg på 140/100 en gång och 140/95 andra gången. Dessutom visade urinen på det.
    Så med det värdet du hade och inga andra tecken så ligger du ju rätt långt ifrån havandeskapsförgiftning? Men dom kanske har sina egna regler för gravida, vem vet hur dom tänker ibland? haha

Tack för en trevlig fika igår, och..det VAR faktiskt gott med mangoraja
  • Blondie82
    TantKerstin skrev 2011-06-03 10:57:57 följande:
    Blondie: Frågade min kompis som hade havandeskapsförgiftning vad hon låg på, hon låg på 140/100 en gång och 140/95 andra gången. Dessutom visade urinen på det.
    Så med det värdet du hade och inga andra tecken så ligger du ju rätt långt ifrån havandeskapsförgiftning? Men dom kanske har sina egna regler för gravida, vem vet hur dom tänker ibland? haha

Tack för en trevlig fika igår, och..det VAR faktiskt gott med mangoraja
    Hmm ja där ligger jag ju faktiskt bra till. Hu lite arg på henne att hon sa sådär, man skall inte oroa en gravid kvinna i onödan! Tror ni inte att jag har haft ont i huvudet två dagar i rad nu och då känner man ju bara efter mer och mer. Nej jag skall försöka att ta det lugnt och inte oroa mig och hoppas på att trycket gått ner lite på onsdag när vi kolla på Gotland. Jag är iof inte så orolig för just havandeskapsförgiftning (speciellt inte om de har en under uppsikt för då hinner det ju inte gå så långt) men det man oroar sig över är ju att bli hemskickad till Göteborg igen. Men nu skall lilla oroliga jag försäka ta en sak i taget och inte gå händelsen i förväg (hör Jonas snällt skällande röst i mitt huvud Tungan ute)

Underbar solig dag!! Hoppas ni alla får det härligt i vämen Solig
  • ciccile

Nu har jag sommarlov, helt ofattbart så länge jag ska vara ledig nu! Är sugen på en fika nästan när som helst...

• stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-06-03 10:57:57 följande:
    stoltcissi: Han var ju jättego o jättesnäll ju Kul att ni kunde följa med igår!

Humlan: Usch, låter inte alls skönt. Du kanske helt enkelt behöver en fika lite senare? 

capa: Hur går det för dig då?

Tack för en trevlig fika igår, och..det VAR faktitskt gott med mangoraja
    heh ahh han var faktiskt  ovanligtt lugn o snäll.. brukar ej alls va så.. haha ja de va kul :)
    luktade gott med mangorajan då ni alla hade de i era sallader hehe:P
  • Blondie82

Drömde en hemsk dröm inatt så jag vaknade och var jätteledsen Obestämd. Drömde att magen var borta och bebisen var iof ute men jag var helt förtvivlad över att magen inte var kvar och det inte sparkades där inne. Kan det vara lite seperationsångest kanske? Jag kommer nog sakna magen när bebisen är ute även om jag har min älskling hos mig!! Trots alla sd och andra krämpor så älskar man ju verkligen att känna den lilla sparka och böka runt där inne Glad. Inte trodde jag att en rastlös liten flicka som jag kunde sitta still i så många timmar i rad och bara stirra på en mage Flört

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-06-04 10:33:07 följande:
    Drömde en hemsk dröm inatt så jag vaknade och var jätteledsen Obestämd. Drömde att magen var borta och bebisen var iof ute men jag var helt förtvivlad över att magen inte var kvar och det inte sparkades där inne. Kan det vara lite seperationsångest kanske? Jag kommer nog sakna magen när bebisen är ute även om jag har min älskling hos mig!! Trots alla sd och andra krämpor så älskar man ju verkligen att känna den lilla sparka och böka runt där inne Glad. Inte trodde jag att en rastlös liten flicka som jag kunde sitta still i så många timmar i rad och bara stirra på en mage Flört
    Åh, låter som en av mina skumma drömmar..... inga roliga alls nä!! Efter Leonora kom jag dessutom in i en depression efter förlossningen och grät i mängder av saknaden efter magen och rörelserna, tror det kanske är det jag är rädd för att gå igenom igen så förstår helt att du upplever det som seperationsångest, kanske är det så...... Vi får gråta ut mot varandras axlar sen då Flört
    När åker ni till Gotland förresten?? Hinner vi med en fika tro eller du kanske redan är på väg dit...... tror jag får börja skriva upp saker vad som sägs i tråden haha
    stoltcissi skrev 2011-06-04 15:11:33 följande:
    hur e de me alla idag?
    Idag har vi varit i Hovås och det känns i kroppen nu haha Har lyckats bränna halva sidan av kroppen fastän jag knappt satt nåt i solen, jädra känslig jag ska va då haha Men vilken myyysig dag va!! Daniel är i stan och sitter o dricker öl på nån uteservering, jag är hemma och är sååå aviiiiis!! Men jag har ju min halsbränna så jag är inte sysslolös iaf haha
    Hur mår du själv?? Hoppas du haft en lugn o skön dag nu utan massa magont Rynkar på näsan
  • inda

Låter som att ni hade det trevligt på fikan =) hoppas att jag kan följa med nästa gång, hade varit trevligt.

Capa: Sitter också hemma och är avis på Mikael som begett sig av till stan och någon uteservering =S är fast i soffan med benen i högläge då dom fått för sig att svullna upp och ömma nått så in i bomben =(

Har fått en enorm klåda på armarna, inga synliga märken eller liknande men SOM det kliar... Börjar bli riktigt jobbigt, vet någon om detta kan bero på den enorma vattenmängd jag fått de senaste dagarna?

När börjar ni gå på ledighet, om ni inte redan gjort det?

• Capa
    inda skrev 2011-06-04 22:09:26 följande:

Låter som att ni hade det trevligt på fikan =) hoppas att jag kan följa med nästa gång, hade varit trevligt.

Capa: Sitter också hemma och är avis på Mikael som begett sig av till stan och någon uteservering =S är fast i soffan med benen i högläge då dom fått för sig att svullna upp och ömma nått så in i bomben =(

Har fått en enorm klåda på armarna, inga synliga märken eller liknande men SOM det kliar... Börjar bli riktigt jobbigt, vet någon om detta kan bero på den enorma vattenmängd jag fått de senaste dagarna?

När börjar ni gå på ledighet, om ni inte redan gjort det?

Graviditetsklåda känner jag igen, hade det i mängder för ett tag sen men nu verkar det ha lugnat ner sig. Vet inte om det kan ha nåt med ökad vätskemängd att göra faktiskt..... men det suger iaf det med!! Har du inga stödstrumpor? Jag har fått köpa det och dom gör verkligen underverk!! Skrattande
    Jag jobbar 4 veckor till, sen går jag på semester sen mammaledighet, ska verkligen bli sköööönt!! Ser fram emot många träffar då Flört
    Hur har du själv planerat det??
  • inda

Okej, då kan man lägga till grav.klåda på listan också, haha! Nope inga stödstrumpor här, trodde inte att det skulle behövas men får väl ge mig ut på jakt efter några Rynkar på näsan

Ska försöka arbeta fram till 1/7, börjar bli tungt och nu med fötterna så får jag se... Fick avslag på ansökan om grav.penning och vet inte om jag orkar börja bråka med FK. Har ju foglossningsbälte numera också och klarar mig tyvärr inte utan det en dag men men bara till att bita ihop... Alla dras vi ju med något.

Förresren vilka fina bilder ni fick med er från 3D UL, var inne på din sida förut och spanade på korten =) 

Hur går det med dina händer förresten? Du hade väl fått en del vätska som ställde till det också om jag inte minns helt fel (vilket kan vara mkt möjligt eftersom jag inte verkar kunna hålla reda på någonting Tungan ute

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011