• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-06-07 08:06:03 följande:
    AAH! Vilken tur att ni hamnade på en sval båt! Hoppas att ni får det riktigt härligt på Gotland nu och att det blir ett helt underbart bröllop.
    Förstår dig angående J, men på samma gång förstår jag honom. Tänk så här; nu får han springa av sig lite på Gotland vilket gör att han kommer ha mer tålamod sen när ni kommer hem, vara gladare och orka stötta dig ännu mer. Du har din familj på Gotland och du får ännu mer sällskap och en tiden du och J får tillsammans sen kommer bli helt underbar.
    Sen så får man ju säga att karlar inte alltid är så bra på att formulera sig när dom pratar med gravida kvinnor, och då sätter gravidhormonerna igång.
    Jag skulle reagerat precis som dig och Thomas skulle reagerat precis som Jonas, och eftersom inga killar är här inne (om inga karlar tjuvläser? :) ) så får du gnälla så mycket du bara vill!

Får skriva mer sen, måste fortsätta med min farmakologi. Sista tenta på lördag och sen ska jag inte göra något alls!

Hoppas ni får en underbar dag allihop!
    Jahaaa det var DET du syftade på facebook haha Sista tentan, NU hänger jag med!! Se nu till o få toppbetyg i tentan så det är överstökat sen, jag hejar på dig!! Skål
    Blondie82 skrev 2011-06-06 21:07:13 följande:
    Ja Gud vad glass man äter, och då är jag inte någon glassmänniska i vanliga fall.

Nu har vi tagit oss hela vägen till Oskarshamn och sitter nu på färjan. Bilresan blev lång då ingen ac fungerade så det var en kokande bastu i bussen utan luft. Snacka om att man fick panik ett par gånger. Nu är jag svullen som aldrig förr. Tur båten är sval!! 3 timmar plus 30 min i bilen till sen är vi äntligen framme. Nu vill man bara ha rest färdigt :)
    NU måste ni väl ändå vara framme Flört Hoppas resten av resan var lite svalare för dig!!
    Läste ditt tidigare inlägg ang Jonas kommentarer att ni båda inte ska lida av graviditeten haha Låter precis som något Daniel skulle kläcka ur sig!! Jag är också väldans känslig när det gäller sånt så vet precis vad du menar!! Beklagar mig ofta att det är så orättvist att min kropp ska förfalla med krämpor och allt annat man måste avstå medans han kan leva på precis som innan utan noll förståelse vad jag går igenom (känns det som iaf) Haha Tror det är hormonerna som spökar Spöke Iaf hoppas jag det så man inte är påväg att bli en redig gammal surtant som tyckte att allting var bättre förr..... haha
    Hoppas nu bröllopet flyter på som det ska och att det blir en uuuunderbar dag för er!! (UTAN massa sd!!)
    Luuuugn o fin nu bebis *klappar din mage* Gravid
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-07 09:31:25 följande:
    Hmm..... nu blev jag väldans förvirrad..... Ringde precis familjerätten för att boka tid för Faderskapserkännande men fick då höra att detta kunde man inte göra förräns EFTER barnet var fött.....?? Man får en kallelse hem EFTER förlossningen, att det är så man gör i Partille kommun...... Det var nog nåt av det knäppaste jag hört!!
    Med Leonora skrevs papperna på INNAN hon var född och visst finns det några här i tråden som redan skrivit på dessa?? Knäpp kommun isåfall om det bara är i Partille Obestämd

Näää, nu ska jag ta och läsa ikapp tråden som ni så flitigt fyllt på med massa skoj Solig
    ang faderskapserkännande så vet jag att min gamla klasskompis redan fått fixat de innan bebisen har kommit.. verkar vara lite olika från kommun t kommun
  • Sippann79
    Capa skrev 2011-06-07 09:31:25 följande:
    Hmm..... nu blev jag väldans förvirrad..... Ringde precis familjerätten för att boka tid för Faderskapserkännande men fick då höra att detta kunde man inte göra förräns EFTER barnet var fött.....?? Man får en kallelse hem EFTER förlossningen, att det är så man gör i Partille kommun...... Det var nog nåt av det knäppaste jag hört!!
    Med Leonora skrevs papperna på INNAN hon var född och visst finns det några här i tråden som redan skrivit på dessa?? Knäpp kommun isåfall om det bara är i Partille Obestämd

Näää, nu ska jag ta och läsa ikapp tråden som ni så flitigt fyllt på med massa skoj Solig
    Jag och min sambo har redan skrivit på faderskapsbekräftelsen. I Lerums kommun dock. Där tyckte de att det var en alldeles utmärkt idé att göra det innan födseln så man slipper komma in. De kommer dock att ringa för att få barnets personnummer efter födseln eftersom det är de enda som inte kan fyllas i innan.
  • L86

Nu är jag hemma efter långhelgen på landet. Vilket fint väder vi har haft! (bra mycket finare än idag) Men oj så svullen och svettigt det har varit och jag vågar knappt tänka på hur det kommer bli nu fram till BF. Nästan så man blir glad för en mulen dag ibland Glad

Ni har ju skrivit massor som vanligt, så nu ska jag läsa ikapp lite!

Åh, faderskapsbekräftelsen måste vi också ta tag i!!!

• stoltcissi

idag har de vart en jkla massa onda sds trots vila.. hmm kan kanske va pga sonen vart så himla klängig o ja känt ja behövt koppla av så har ja ej fått vila..
    dock  har lillen i magen visat att han lever genom kickar o rörelse hehe

• Capa
    Inda, Jag beställde mina stödstrumpor på funqwear.se Något dyrare kanske men sååå mycket snyggare än dom andra tantiga jag hittade haha Men det bästa av allt, dom HJÄLPER verkligen!! Solig
    stoltcissi skrev 2011-06-07 21:01:01 följande:
    idag har de vart en jkla massa onda sds trots vila.. hmm kan kanske va pga sonen vart så himla klängig o ja känt ja behövt koppla av så har ja ej fått vila..
    dock  har lillen i magen visat att han lever genom kickar o rörelse hehe
    Åh fy farao, det lät inget kul alls!! Jag "smyglyfter" Leonora ibland och får också sd direkt, onda sådana med, så kan verkligen tänka mig hur jobbigt du måste ha det som inte har något val än att lyfta på en klängig son..... Rynkar på näsan
    L86 skrev 2011-06-07 11:51:10 följande:
    Nu är jag hemma efter långhelgen på landet. Vilket fint väder vi har haft! (bra mycket finare än idag) Men oj så svullen och svettigt det har varit och jag vågar knappt tänka på hur det kommer bli nu fram till BF. Nästan så man blir glad för en mulen dag ibland Glad

Ni har ju skrivit massor som vanligt, så nu ska jag läsa ikapp lite!

Åh, faderskapsbekräftelsen måste vi också ta tag i!!!
    Åh så härligt!! Välkommen tillbaka till mulna göteborg då!! haha Tycker det har varit alldeles för kvavt idag men mulna dagar då och då välkomnar jag gärna nu när man är såhär stor och varm av sig, har på fläkten för fullt här hemma men ligger ändå och flåsar som en utslagen ko i soffan haha
    Sippann79 skrev 2011-06-07 11:06:28 följande:
    Jag och min sambo har redan skrivit på faderskapsbekräftelsen. I Lerums kommun dock. Där tyckte de att det var en alldeles utmärkt idé att göra det innan födseln så man slipper komma in. De kommer dock att ringa för att få barnets personnummer efter födseln eftersom det är de enda som inte kan fyllas i innan.
    Jag fattar ingenting...... på Partille kommuns hemsida STÅR DET att man kan göra det innan barnet är fött om man bor tillsammans men inte enligt nissen jag pratade med..... han verkade iofs inte veta så mycket alls om hur det gick till...... jaja Får väl snällt vänta då, vad tusan ska man annars göra Obestämd
  • ciccile

Capa: Om du ringer imorgon igen så får du kanske prata med någon som har bättre koll... Lycka till!

• Blondie82

Ja Capa testa och ring igen!! Verkar ju hur dumt som helst om ni måste vänta, jag menar han är ju inte mindre far till barnet bara för att han fortfarande ligger i magen! Dumma system..

Dags för besök på Visbys MVC imorgon bitti och ta blodtrycket. Håll tummarna för det inte har stigit något mer, vill inte riskera att bli hemskickad! Det är skönt att vara på plats nu trots allt. Har varit runt idag och visat upp magen för svärföräldrarna och lite vänner och alla är lika fascinerade ;) blir lite mer verkligt för dom när de får se det live första gången :)

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-06-07 23:12:32 följande:
    Ja Capa testa och ring igen!! Verkar ju hur dumt som helst om ni måste vänta, jag menar han är ju inte mindre far till barnet bara för att han fortfarande ligger i magen! Dumma system..

Dags för besök på Visbys MVC imorgon bitti och ta blodtrycket. Håll tummarna för det inte har stigit något mer, vill inte riskera att bli hemskickad! Det är skönt att vara på plats nu trots allt. Har varit runt idag och visat upp magen för svärföräldrarna och lite vänner och alla är lika fascinerade ;) blir lite mer verkligt för dom när de får se det live första gången :)
    Förstår att det är skönt att vara hemma... Håller tummarna för att blodtrycket ligger bra imorgon, borde ha sjunkit bara av att du kommit till Gotland och att allt fungerat ännu sålänge . När är det ni gifter er?
  • Jenric
    Capa: Jag skulle också ringa tillbaka och be att få prata med någon annan, och hänvisa till vad du läste på webben.

Blondie: Härligt att ni är på plats nu! Hoppas det går bra på MVC imorgon!

Jag förstår din frustration kring att du måste ta det lugnt och att J kan göra "vad han vill"... man önskar att de hade lite mer empati ibland Glad och att de kunde förstå bättre hur vi känner/tänker. Jag tror att Eric också har lite svårt att förstå, när jag förklarade för någon vecka sedan att han kanske kommer att få tänka på att det kan bli dags att åka in till BB typ när som helst när det närmar sig och att då vore det ju bra om han var i närheten/gick att få tag på per telefon/inte hade tagit några öl så att han kan köra bilen osv... Han sa inte emot utan blev lite tyst, och det brukar betyda att han bearbetar informationen hahaha... Glad Just nu känner jag att det är lika bra att han "passar på att göra vad han vill", för längre fram i sommar kommer jag definitivt ställa krav på att han håller sig i närheten!!!

Tant Kerstin: Lycka till på sista tentan på lördag!!

En fråga: jag har fått som vita prickar/fläckar på vaderna/benen - som liksom försvinner om man gnuggar dem. Så det är inte sol/pigmentförändringar utan ligger liksom under huden på nåt sätt. Någon mer som har det, eller som vet vad detta är? Ska ringa BM imorgon och höra med dem. Kanske är det tecken på att jag ska ha stödstrumpor eller? Har ju funderat på detta men inte fått tummen ur att köpa några än. Tänker att det blir så jäkla varmt att ha knästrumpor nu på sommaren, och dessutom inte så jättetjusigt till kjol/klänning... Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011