• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-07 21:13:25 följande:
    Åh fy farao, det lät inget kul alls!! Jag "smyglyfter" Leonora ibland och får också sd direkt, onda sådana med, så kan verkligen tänka mig hur jobbigt du måste ha det som inte har något val än att lyfta på en klängig son..... Rynkar på näsan
    Sippann79 skrev 2011-06-07 11:06:28 följande:
    Jag och min sambo har redan skrivit på faderskapsbekräftelsen. I Lerums kommun dock. Där tyckte de att det var en alldeles utmärkt idé att göra det innan födseln så man slipper komma in. De kommer dock att ringa för att få barnets personnummer efter födseln eftersom det är de enda som inte kan fyllas i innan.
    Jag fattar ingenting...... på Partille kommuns hemsida STÅR DET att man kan göra det innan barnet är fött om man bor tillsammans men inte enligt nissen jag pratade med..... han verkade iofs inte veta så mycket alls om hur det gick till...... jaja Får väl snällt vänta då, vad tusan ska man annars göra Obestämd
    ja det e ju ej lätt för oss o inte lyfta dem...
    ja tyclker ang faderskapstestet du ska ringa o få prata med en annan nisse o säga som de är att du sett på deras hemsida man kan göra test innan bebbe e född men en ni pratat med  sa ni inte gör så..

• Liisaan

Jenjen80: det låter som att du samlat på dig vätska, har för mig att min bm sa det förra grav att vita "prickar" tyder på vätska. Har sjlv börjat få på fötterna samt om man trycker på huden så blir det ju ett ljust "märke" som sedan försvinner, tar det lång tid för det att försvinna har man vätska med :) Hinner inte kika in så ofta men jag hoppas alla mår bra :) tiden går fort nu och är redan i v 32 och går på graviditetspenningen :) känner av ett fruktansvärt tryck neråt ibland och det ilar så jag får en känsla av att den börjat fixera sig redan, ska till m på fredag så då får vi se om den gjort det. Isåfall blir jag nog smått nervös då dottern inte började fixera sig förän v35 och är ju omföderska med. Har inte vart det minsta nervös inför förlossningen tidigaremen börjar nu bli lite nojig. Det tog drygt 3 timmar förra gången från första värk så är mest orolig för att inte hinna in. Börjat med dessa roliga drömmar igen och sist jag drömde fick jag en pojk som hade tjockt röd/rosa hår och föddes på en kvart. Skönt med liiite svalare väder med, svettas ju bort här :)

• Blondie82

Blodtryck 140/90 :( och läcker protein i urinen. Blev skickad till förlossningen och de tog CTG som såg bra ut. Måste tillbaka och kolla på fredag. Dom säger att i dagsläget kan de inte göra något och det är inte akut. Så det är bara att vänta och se.... Inte alls nervöst det här :( tur jag är tillsammans med lugnet själv för jag bröt ihop med en gång och såg bröllopet fladdra iväg i sommarvärmen och hur bebisen skulle behövas plocka ut akut. Man får ju de värsta tankarna på en gång....

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-06-08 12:10:30 följande:
    Blodtryck 140/90 :( och läcker protein i urinen. Blev skickad till förlossningen och de tog CTG som såg bra ut. Måste tillbaka och kolla på fredag. Dom säger att i dagsläget kan de inte göra något och det är inte akut. Så det är bara att vänta och se.... Inte alls nervöst det här :( tur jag är tillsammans med lugnet själv för jag bröt ihop med en gång och såg bröllopet fladdra iväg i sommarvärmen och hur bebisen skulle behövas plocka ut akut. Man får ju de värsta tankarna på en gång....
    men shit att ditt blodtryck ej ändras då:(uch va jobbigt springa dit fram o tillbaka.. förstårde e nervöst? vilket datum e bröllopet?
  • Fru R

L86: Välkommen tillbaka! Förstår att du är glad över lite mulet väder, jag hör till de som står på din sida och hejar på molnen.

stoltcissi: Hoppas sd har gett med sig!! Kanske dags att bli sjukskreven kanske?

capa: haha, de är för roliga ibland- not! Håller med alla andra, ring igen och hoppas att du får prata med någon annan.

blondie: nej men dumma blodtryck!! Hoppas verkligen inte du behöver åka hem. Hur lång tid har ni kvar till bröllopet? Försök att lämna bort eller stryka grejer från bröllopet om ni kan för att inte du ska stressa mer än nödvändigt. Visst är det tråkigt, men hellre lite mindre än att vara tvungen att ställa in och åka hem...

Idag har jag varit lite lätt (läs mycket) grinig... Har lite lätt panik över jobbet då jag ännu inte har någon ersättare och hon kommer inte på ett tag ännu. Försöker göra mitt jobb på 50% vilket är en omöjlighet!! Sitter och försöker sortera i priorietesordning och då kommer självklart saker som är sena redan... GAh!!  Sedan vill jag göra om köket och mannen går då och tar upp att han vill köpa en andra bil istället. Blev jätteledsen, vill verkligen ha nytt kök. Det vi har idag suger rejält!!
    Vet att det är en bagatell,men det är verkligen något som stör mig...
    Blä!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    stoltcissi skrev 2011-06-08 17:09:40 följande:
    men shit att ditt blodtryck ej ändras då:(uch va jobbigt springa dit fram o tillbaka.. förstårde e nervöst? vilket datum e bröllopet?
    Det har stigit från 120/80 till 140/90 nu i veckan så jag måste kolla det på fredag igen. Nervöst som bara den men det som är jobbigast är nog att man känner att "nu får det vara nog" man orkar liksom inte med hur mycekt som helst. Har varit stressigt nog de senaste veckorna. Sitter och klockar mina SD nu och har äntligen fått ner dem från varannan minut till var 5-10. Alla säger ju att vila och lugn och ro utan stress hjälper... men hur skall man kunna stressa av? Känns som ett hopplöst fall!
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-06-08 21:32:55 följande:
    Det har stigit från 120/80 till 140/90 nu i veckan så jag måste kolla det på fredag igen. Nervöst som bara den men det som är jobbigast är nog att man känner att "nu får det vara nog" man orkar liksom inte med hur mycekt som helst. Har varit stressigt nog de senaste veckorna. Sitter och klockar mina SD nu och har äntligen fått ner dem från varannan minut till var 5-10. Alla säger ju att vila och lugn och ro utan stress hjälper... men hur skall man kunna stressa av? Känns som ett hopplöst fall!
    För mig funkar andning och lugn musik. Har du någon lugn favvo låt så sätt på den på låg volym och nynna med. Litet tips bara. Hjälper bra när man blir stressad. Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-06-08 21:28:58 följande:
    stoltcissi: Hoppas sd har gett med sig!! Kanske dags att bli sjukskreven kanske?
    de kommer titt som tätt.. ja e sjukskriven men ja har ju inget fastjobb o var timanställd,kontraktet gick ut i maj.så de enda e ju ams vet om att ja ej e jobbsökande..
    shit my god.. ja åxå  vart i din sits me täta sds.. de var då ja fick åka in t  östra.. kanske ej de lättaste o stressa av  men försök koppla av dela upp uppgifterna ni har kvar inför bröllop mellan er el se vilka som kanske kan hjlpa er..
  • TantKerstin
    Jag tycker så synd om dig Du har verkligen inte haft det lätt den här graviditeten.
    Men hur är det om du försöker sysselsätta dina händer med något? Brukar du måla, brodera, sticka eller nåt sånt? Det kan ha en rätt bra avslappnande effekt iom att du måste koncentrera dig på händerna. Spela något spel? (såvida du inte är en dålig förlorare ) Håller alla tummar och tår för att det är bättre på fredag!

Inda: Finns det några bra öppna förskolor i Angered?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011