• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    Devotion skrev 2011-06-10 16:38:52 följande:
    Myran: fy vilken chock men skönt att allt var bra med lillen! Tråkigt att behöva vara sängliggande, men hur känner du dig i övrigt?! Inga sammandragningar/ värkar?!

Lillahumlan: jag fick också ett sådant brev från östra och jag ska ju också ta cellprov igen så det måste vara det! Men jag blev precis lika fundersam! Det är ju inte ens samma ställe som sist... Vi får påpeka det båda två så kanske de blir tydligare! När ska du dit?!

Blondie: vad skönt att det går åt rätt håll!

Nu ska jag hem och fira fredag! Ska bli såå skönt! Har fått ont i halsen också :/ det är nog sambon som har smittat mig! Han har varit krasslig hela veckan!

Ha en skön helg alla!!
    Jag ska ditt på tisdag kl 9. När Alexander har skolavslutning =( Jag ska lägga upp en bild på kallelsen sedan så ska ni få se och så ska jag förklara men nu blir det go mat med familjen och sedan en massa mys i solen med vänner och ett ny inköpt vin ( alkoholfritt så klart Tungan ute)  Hej hopp
  • ciccile

Devotion; jag mår faktiskt bra, chocken har nog lagt sig nu. Jag känner inga värkar/sammandragningar men när de gjorde CTG så hade jag värkar var 8:e minut och då fick jag bricanyl för att stoppa det. Livmodertappen var inte alls påverkad och de sa att värkar man inte märkte av oftast inte hade någon påverkan. Jag har dock fått kortison för att skynda på lungorna och ska få mer imorgon.

Hoppas att alla får en fin helg! Jag hoppas att min rumms-granne går hem imorgon så jag kan få fönsterplats iaf .

• lillahumla84
    Devotion skrev 2011-06-10 19:12:52 följande:
    Lycka till på tisdag! Jag ska dit på måndag kl 13.
    Lycka till du med. =)
  • Fru R

L86: Va bra att du kollade ändå. Alltid skönt att veta.

Blondie: Gött!! Skål Låter jätte bra ju, nu gäller det att du inte stressar upp dig i onödan så du blir orolig igen.

Myran: Oj då!! Fy fasen va läskigt, men ändå bra att bebisen inte kommit ut ännu. Och att tappen är stängd. Jag antar att de har koll på att det fylls på med fostervatten. Men bra att du mår bra och kan ta det med ro. De är väldigt duktiga på spec på östra!!
    Förstår att det inte är kul att ligga där men bättre det än att den kommer nu.
    Glöm förresten inte att anmäla till ditt försäkringsbolag att du är inlagd, du har rätt till ersättning.

Själv är jag helt slut. Ryggen gör ont igen och fogarna som var så bra under långledigheten är nu värre än förr. Får nog prata med min bm på måndag om ev 100% sjukskrivning.... Suck...
    Imorgon ska vi gå på kalas och kanske köpa en bil. Lite kul ändå.

Trevlig helg tjejer!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

lillahumlan och devotion: så jag inte glömmer, vilket ju inte är heelt omöjligt så lycka till på måndag och tisdag!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-06-10 12:09:18 följande:
    Hej alla!
    Igår kväll tänkte jag att någon utav oss alla kanske får vårt älskade barn lite tidigare och att det skulle kunna bli snart... När jag vaknade i morse så var hela sängen blöt och det rann som en flod från mig när jag ställde mig upp... Lätt chockad ringde jag special förlossningen och fick prata med en underbar barnmorska och vi skulle ju såklart in direkt! Efter CTG och ultraljud x flera kunde de konstatera att den lilla mår prima. Nu kommer jag bli liggande här, är i v. 31 +4 idag och om han inte velat ut innan vilket är troligast så tar man ut honom när jag kommit in i v. 34. Där fick jag för den långa härliga sommaren jag planerat som ledig .

Blondie: skönt att ditt tryck sjunkit, hoppas du kan njuta lite av tiden på Gotland nu!
    shit vattnet som gick? tur du får ligga kvar så de kan ha noggrann koll på dig.. ja födde min förstfödde i 34+5 .
    lycka till o vila upp dig:)
  • stoltcissi

lillahumlan84 ja blev dubbelbokad o fick 2 tider varav de inte heller stod vad de handlar om.. men känner igen läkarens namn ja hade på sahlgrenska..så vet de e  för mina cellprover.. för första ggn som gravid var det sahlgrenska..
    sen fick ja en tid nu tisdag kl 08.30 på östra.. men så fick ja ett till papper du ska t sahlgrenska den 21e..
    ehhm så ja avbokade den tidiga tidiga tiden nu på tisdag..
    antar det e samma som du har

• stoltcissi

lycka till tjejer på era  cellprov:)

• stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-06-10 19:39:09 följande:
    Devotion; jag mår faktiskt bra, chocken har nog lagt sig nu. Jag känner inga värkar/sammandragningar men när de gjorde CTG så hade jag värkar var 8:e minut och då fick jag bricanyl för att stoppa det. Livmodertappen var inte alls påverkad och de sa att värkar man inte märkte av oftast inte hade någon påverkan. Jag har dock fått kortison för att skynda på lungorna och ska få mer imorgon.

Hoppas att alla får en fin helg! Jag hoppas att min rumms-granne går hem imorgon så jag kan få fönsterplats iaf .
    specbb på östra e dem duktiga.. ja låg där i 2 dagar. på spec bb
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011