• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Liisaan skrev 2011-06-10 21:47:57 följande:
    Dom har bara sagt att det räcker med den kvinna, har dock ätit mat med järn i och så. Idag sa hon att ja ska äta niferex fram tills den 4 om det inte gått upp då blir det dropp. Hade lågt med förra och åt niferex och det var bra igen runt v 35 så jag hoppas det är samma denna gången. Smällde i mig en liter jordgubbar nu med ;) blir så irriterad när dom skrämmer upp en så och att dom säger till i tid istllet. Vart ska ja göra av min dotter då för henne kan jag ju inte ta med då och hennes pappa jobbar. Ne usch detta sög musten ur mig :/
    ja åt åxå kvinna men min bm sa ne de räcker inte du får ta niferex.. hoppas de blir bättre för dig ...
    ahh du bra fråga dagis? el nån kompis som kan passa? el föräldrarna  era
    förstår de d suger musten ur dig:( önskar ja kunde hjlpa på nåtsätt .. vet hur  svpårt de e att få nån o passa min son om ja ska iväg ...

• Blondie82

Oj jag hade 116 sist och min bm sa att jag inte behövde äta något extra järn på hela graviditeten... Hmm konstigt att man får så mycket olika svar!

Myrangbg: tänker på dig!! Skönt att ni är där inne trots att det måste vara tufft att bara ligga där, men måste kännas lättande att dom har koll. Men hur funkar det, finns det någon chans att det kan fyllas på med fostervatten så pass att du kan gå längre eller blir det senast förlossning i vecka 34?? Skönt att bebisen mår bra, och tänk mitt i allt så får du tänka på att du snart får se din lille prins

• ciccile

Blondie; jo det känns skönt att vara här även om det är tråkigt, bättre och kunnigare personal kan man ju inte önska. Som jag förstod det så är inte mängden fostervatten något större problem, de är nog mer rädda för infektion. De räknar med att han är "klar" i vecka 34 så då uppfattade jag det som att de sätter igång det hela så han kommer ut! Men innan det är dax lär jag träffa mäng läkare och de brukar ju alltid tycka lite olika...

• stoltcissi

tänker på dig o hoppas allt går bra..:)

• Blondie82

Ja man brukar lätt höra olika från alla läkare. Men spec på östra skall ju vara ett av de bästa ställena att vara på så jag är säker att du är i god händer :) när de började misstänka havandeskapsförgiftning hos mig sa läkaren att de i så fall skulle göra allt för att bebisen skulle få ligga kvar fram till vecka 34 för sen precis som de sa till dig så räknas de som "klara". Tänker på er!!!

• stoltcissi

skönt med en sval natt o inte vakna upp utav man e som en rinnande klibbhög
    dock har jag sån huvudvärk.. så fort de blir tryck i luften,kvavt,åska regn på gång så får ja den jkla huvudvärken.. men helllre det än svettas..
    hoppas alla har en resterande bra helg me massa avkoppling

• stoltcissi

hur e de med alla blivande mammor?

• ciccile
    stoltcissi skrev 2011-06-12 11:46:10 följande:
    hur e d med dig myrangbg?
    Vad söt du är som frågar!

Allt går väl enligt planen här... Inga tecken på infektion och inga mer tecken på att han vill ut. Målet är att han stannar i mig i två veckor till men de kommer inte hindra honom från att komma ut nu när allt kortison är givet till mig för hans lungors skull. Jag är som tur var rätt bra på att ligga stilla och läsa eller lyssna på musik men min sambo håller på att få klaustrofobi när han är här...

Hur har ni det ute i det fria? Någon som har något bra tips på hemsidor där man kan köpa minikläder?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011