• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

de klart man frågar,e ju orolig för dig..
    du får säga till om du vill ha sällskap.. fast du kanske ej vill/får ha annat sällskap än din sambo.
    bara säga till isf{#emotions_dlg.flower}
    ute i det fria e det full rulle..me fixa inför fl m.m massa förvärkar o molande värk där nere som bäckenbenet håller på lukras sönder

• ciccile

Man får tyvärr ej ha besök mer än av en person... Jag ahr nog lyckats rätt bra med att bara ligga i sängen hittils men önskar så att tiden kunde gå lite fortare!

Är du sjukskriven tills det är dax för dig?

• stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-06-12 18:22:36 följande:
    Man får tyvärr ej ha besök mer än av en person... Jag ahr nog lyckats rätt bra med att bara ligga i sängen hittils men önskar så att tiden kunde gå lite fortare!

Är du sjukskriven tills det är dax för dig?
    aha därr ser man hehe.. ahh de förstår jag tiden går sakta.. ska t läkaren för koll av min livmodertapp o hur ja allmänt mår den 23e juni ,men har sjukskrivning till den sista juni.. lär bli förlängt till min fl om ja gissar rätt.. hehe
  • stoltcissi

babyproffsen på backaplan säljer åxå prematura kläder,tro de el ej men till bra priser..
    hur e läget fru r o capa? ser ni e online:)

• Capa
    Myrangbg skrev 2011-06-10 12:09:18 följande:
    Hej alla!
    Igår kväll tänkte jag att någon utav oss alla kanske får vårt älskade barn lite tidigare och att det skulle kunna bli snart... När jag vaknade i morse så var hela sängen blöt och det rann som en flod från mig när jag ställde mig upp... Lätt chockad ringde jag special förlossningen och fick prata med en underbar barnmorska och vi skulle ju såklart in direkt! Efter CTG och ultraljud x flera kunde de konstatera att den lilla mår prima. Nu kommer jag bli liggande här, är i v. 31 +4 idag och om han inte velat ut innan vilket är troligast så tar man ut honom när jag kommit in i v. 34. Där fick jag för den långa härliga sommaren jag planerat som ledig .

Blondie: skönt att ditt tryck sjunkit, hoppas du kan njuta lite av tiden på Gotland nu!
    Nämen ojsan vad jag har missat i tråden då!! Jisses vilken chock jag fick när jag läste ditt inlägg, så skööönt att höra att dom har full koll på dig iaf och att allt går "enligt planerna". Ligger du på Östra?? (har inte läst klart tråden efter detta inlägget). Jag jobbar som sagt på Östra och är på plats igen på tisdag, så bara hör av dig om det finns nåt jag kan göra för dig på dagarna, kanske komma förbi med nåt smaskens du är sugen på, nåt läsbart eller bara hålla dig sällskap. Minns hur uttråkad jag var efter 3 veckor på sjukhus...... Kan inboxa dig mitt mobilnummer om du vill.

JIsses, så konstigt att tänka att en i tråden kommer vara mamma och ligga och gosa med en liten nyfödd om bara 2 veckor!! Helt otroligt Glad Jag har legat nere i kraftiga värkar hela helgen, idag har dom kommit väldans tätt och starka så jag o sambon pratade om att det kanske kunde bli en junibebis här, men då blir det iaf en i tråden. Jag håller alla tummar o tår bara att allt går bra nu men enligt min bm som jag pratat med om min oro att föda nu så är bebisarna helt livsdugliga nu om än små. Kändes väldigt tryggt för mig att höra, men antar att du har jättegoa människor nu som tar hand om dig och lugnar dig {#emotions_dlg.flower}
  • Fru R

stoltcissi: visste inte att man kan se om någon är inloggad! Mitt problem är att jag ofta loggar in på morgonen men sedan så lägger jag ifrån mig datorn. Haha

capa: det låter inget vidare det där!! Har funderat lite vart du tagit vägen

Idag har vi variti väg och kollat på bil. Fy fasen va jobbigt, trodde aldrig jag skulle tycka det. De är antignen för dyra, för plstiga eller har gått för långt. Köpa ny är ingen ide känns det som när man snart ska gå på "helvete-är-det-vad-jag-får-ut-lönen" eller månadens förolämpning som jag också kallar den.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-12 19:57:26 följande:
    GladJag har legat nere i kraftiga värkar hela helgen, idag har dom kommit väldans tätt och starka så jag o sambon pratade om att det kanske kunde bli en junibebis här, men då blir det iaf en i tråden. Jag håller alla tummar o tår bara att allt går bra nu men enligt min bm som jag pratat med om min oro att föda nu så är bebisarna helt livsdugliga nu om än små. Kändes väldigt tryggt för mig att höra, men antar att du har jättegoa människor nu som tar hand om dig och lugnar dig {#emotions_dlg.flower}
    välkommen till klubben med haft kraftiga värkar...
  • ciccile
    Capa skrev 2011-06-12 19:57:26 följande:
    Nämen ojsan vad jag har missat i tråden då!! Jisses vilken chock jag fick när jag läste ditt inlägg, så skööönt att höra att dom har full koll på dig iaf och att allt går "enligt planerna". Ligger du på Östra?? (har inte läst klart tråden efter detta inlägget). Jag jobbar som sagt på Östra och är på plats igen på tisdag, så bara hör av dig om det finns nåt jag kan göra för dig på dagarna, kanske komma förbi med nåt smaskens du är sugen på, nåt läsbart eller bara hålla dig sällskap. Minns hur uttråkad jag var efter 3 veckor på sjukhus...... Kan inboxa dig mitt mobilnummer om du vill.

JIsses, så konstigt att tänka att en i tråden kommer vara mamma och ligga och gosa med en liten nyfödd om bara 2 veckor!! Helt otroligt Glad Jag har legat nere i kraftiga värkar hela helgen, idag har dom kommit väldans tätt och starka så jag o sambon pratade om att det kanske kunde bli en junibebis här, men då blir det iaf en i tråden. Jag håller alla tummar o tår bara att allt går bra nu men enligt min bm som jag pratat med om min oro att föda nu så är bebisarna helt livsdugliga nu om än små. Kändes väldigt tryggt för mig att höra, men antar att du har jättegoa människor nu som tar hand om dig och lugnar dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack söta du! Jag har en bra hög med böcker, filmer och min dator så det går ingen vidare nöd på mig. Jag och min sambo konstaterade ganske snabbt att det var tur att det var jag som blev inlåst för han får klaustrofobi bara av tanken på att inte kunna gå ut här ifrån. Man får ju tyvärr inte ha besök här... Det är dock ett rätt skönt ställe att vara på, många gravida som är i samma sits eller har det värre och en massa pytte bebisar som faktiskt är helt välmående. Visst de som inte mår bra är ju inte här men det är skönt att se att det är helt möjligt att vara så liten och må bra. Min mamma lovade att gå och shoppa minikläder imorgon och skicka upp för han lär ju drunkna i storlek 50 och 56 som ligger hemma och väntar...
  • Blondie82

Skönt att du verkar ta allt med lugn och ro myrangbg Glad. Dom är experter på östra så det måste kännas tryggt att man är så omhändertagen. Vet många som sagt att på spec på östra hade de velat föda Flört. Måste ändå vara en underbar känsla att mitt i allt jobbigt så vet du att du kommer få se  din älskade lilla pojke snart {#emotions_dlg.flower}

Här går det i samma anda som för Capa. Värkarna är stark och täta. Börjar bli riktigt jobbiga nu för jag har svårt att andas när dom kommer och de gör riktigt jäkla ont. Det är nästa så jag kände idag att nej nu orkar jag fasiken snart inte mer, hur skall jag klara av en förlossning på det här? Men det är nog bara tröttheten som tar över en sekund för sen lugnar man ju ner sig igen. Men man börjar ju fundera smått på hur mycket mer ont kan det göra sen när det verkligen är dags?? Det är skönt när det vissa dagar är lite lugnare men sådana dagar som idag, eller allra värst nu i kväll när de kommer med mindre än en minut mellan då har man svårt att hålla humöret uppe. Lite nervös faktistk över läkarbesöket och undersökningen av tappen på tisdag skall visa. Men jag hoppas på det bästa för jag vill hinna med bröllopet innan bebisen kommer!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011