• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

På tal om kläder... Vad hade ni för tips på sidor med små kläder i storlek 40-44 typ. Får nog förbereda mig lite i alla fall och kolla vad som finns!! ;)

• Jenric
    Blondie82 skrev 2011-06-21 12:25:32 följande:
    Tack för allas tankar :)
    Nu har jag fått ny information! Imorrn blir det STOR koll med alla tänkbara prover man kan ta och sen ett ordentligt tillväxtultraljud på eftermiddan. Nu har de helt plötsligt vänt i tankarna och frågan är inte längre om jag får vara kvar här utan frågan är istället hurvida jag får lov att åka hem eller inte. Verkar som att det blir ett kejsarsnitt här på Gotland efter en tids inläggning på förlossningen här. Har dubbla känslor om allt detta men känner att jag helt enkelt får lita på vad läkarna säger och göra det dom tror är bäst! Försöker köra ett helt oplanerat liv och låta andra bestämma åt mig för det är nog enda jag kan göra nu.

Känner mig lite ledsen att det verkar bli ett snitt och inte en förlossning men viktigast är att man gör det som är bäst för bebisen!!

Trösten i allt är också att vi kanske snart får träffa vårt lilla hjärta :)
    Uj, uj, uj! Hoppas stora kollen går bra imorgon. Tror att du tänker smart, att lita på dem, leva lite oplanerat och låta andra bestämma. Förstår att du hade sett fram emot en förlossning, men som du säger är det ju viktigast att man gör det som är bäst för bebisen, och dig! Tänk, snart blir det ännu en mamma i tråden, woooooiiii! Baby Kommer tänka på er i morgon!! {#emotions_dlg.flower}
    Capa skrev 2011-06-21 10:02:50 följande:
    Förresten, någon som är fikasugen i veckan??
    Har svårt att hinna med fika nu... men när jag gått på semester (sista dagen 1 juli) så har jag ju all tid i världen!

Idag trycker min lilla skrutta på urinblådan - väldigt oskönt måste jag säga... Tungan ute På torsdag morgon ska jag träffa BM (min nya här i Västra Frölunda). Ser fram emot detta, och höra hjärtljuden igen Hjärta Var ju tre hela veckor sedan jag var hos BM nu.
  • lawendel
    Capa skrev 2011-06-21 13:17:37 följande:
    Va precis inne på hm på allum, rea på massa babykläder i ullaredpriser!! Byxor o bodys 30 kr, set 50 kr osv, yihoooo Kom därifrån med en hel kass full :P
    ååå då måste jag ta en sväng dit ner jag med! =)

blir galen på försäkringskassan!! har väntat i 35 dagar på att få svar ang graviditetspenningen och igår så fick jag brev om att jag måste skicka med ett intyg från bm eller läkare att jag haar haft besvär. hur kan det ta 35 dagar för dem att komma på det??? väntar nu på att min bm ska ringa upp och se om hon kan hjälpa mig...Ni som varit tvugna att skicka med intyg (utöver det som arbetgivaren skriver) vad har de då skrivit? jjag orkar verkligen inte med allt krångel mer!!! går på knäna på jobbe a nu och kämpar verkligen med att orka denna och nästa vecka med....var iaf hos sjukgymnasten idag och fick ett bälte!
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-06-21 12:25:32 följande:
    Tack för allas tankar :)
    Nu har jag fått ny information! Imorrn blir det STOR koll med alla tänkbara prover man kan ta och sen ett ordentligt tillväxtultraljud på eftermiddan. Nu har de helt plötsligt vänt i tankarna och frågan är inte längre om jag får vara kvar här utan frågan är istället hurvida jag får lov att åka hem eller inte. Verkar som att det blir ett kejsarsnitt här på Gotland efter en tids inläggning på förlossningen här. Har dubbla känslor om allt detta men känner att jag helt enkelt får lita på vad läkarna säger och göra det dom tror är bäst! Försöker köra ett helt oplanerat liv och låta andra bestämma åt mig för det är nog enda jag kan göra nu.

Känner mig lite ledsen att det verkar bli ett snitt och inte en förlossning men viktigast är att man gör det som är bäst för bebisen!!

Trösten i allt är också att vi kanske snart får träffa vårt lilla hjärta :)
    Men vännen då *kramar om* Jisses det låter som du snart är mamma på riktigt ju!! Men jisses så skönt att dom har sån superkoll på dig och bebisen!! Bättre det än tvärtemot!! Förstår att du har blandade känslor men när du väl har din lilla i famnen kommer allt vara värt det. Och vilket äventyr ni har att berätta sen när bebisen blir stor Flört
    På ett sätt kanske det är bättre att bli inlagd på Gotland för hade du inte familj och vänner där??

Hoppas du får bra värden imorron iaf!!

Kraaaaam!!
  • Capa
    lawendel skrev 2011-06-21 14:13:29 följande:
    ååå då måste jag ta en sväng dit ner jag med! =)

blir galen på försäkringskassan!! har väntat i 35 dagar på att få svar ang graviditetspenningen och igår så fick jag brev om att jag måste skicka med ett intyg från bm eller läkare att jag haar haft besvär. hur kan det ta 35 dagar för dem att komma på det??? väntar nu på att min bm ska ringa upp och se om hon kan hjälpa mig...Ni som varit tvugna att skicka med intyg (utöver det som arbetgivaren skriver) vad har de då skrivit? jjag orkar verkligen inte med allt krångel mer!!! går på knäna på jobbe a nu och kämpar verkligen med att orka denna och nästa vecka med....var iaf hos sjukgymnasten idag och fick ett bälte!
    Så jädra typiskt FK *suck* Samtidigt slutar man aldrig förvånas över deras jädra handläggande.... tyvärr......
    Blondie82 skrev 2011-06-21 13:52:35 följande:
    På tal om kläder... Vad hade ni för tips på sidor med små kläder i storlek 40-44 typ. Får nog förbereda mig lite i alla fall och kolla vad som finns!! ;)
    La redoute har en hel del, men det är det enda jag vet.....
    Jenric skrev 2011-06-21 13:33:32 följande:
    Ja, taxi är ju alltid ett alternativ - Eric tog kanske körkort i onödan, hahaha.. Tungan ute Det viktigaste är ju att man får tag på dem, om det skulle börja hända saker - sen om man kan köra dit med egen bil eller ta taxi spelar ju mindre roll. Hörde att vissa taxibolag inte kör gravida dock, är det något ni har koll på? Tänk om man ringer och så nekar de en när de hör vart man vill åka...?!?! Förvånad
    Capa skrev 2011-06-21 08:25:31 följande:
    Ojj, egna diadem från Panduro, DET lät som en toppenpresent till en 6-åring!!

Jag blev halvtidssjukskriven, så jobbar 4 timmar om dagen t.o.m nästa vecka, det borde jag nog klara av Glad Läkaren trodde inte att FK skulle godkänna heltid då jag har ett så pass stillasittande arbete, men 4 timmar känns bra, känns som man får ett bra avslut med. Däremot kollade hon tappen och den hade tjockat på sig med 2 cm jämfört med sista kollen på Östra haha Skumt.... enligt läkaren var detta väldigt ovanligt men det händer. Så nu räknar jag med att ha det såhär med värkarna fram tills man ska bli igångsatt 4 veckor efter BF haha

Hur har du det med dina sd/förvärkar??
    Skönt att du blev halvtidssjukskriven, och det är ju ändå bara denna och nästa vecka kvar till semestern va? För mig med, jag läääängtar!Tack Glad Det är bara en bild jag tagit själv hemma och sen gjort svartvit och med ram runt, i photoshop - kul att leka lite!

Jag tänker också mycket mer på förlossningen nu... och det som Devotion skrev - att inte riktigt veta vad man ska förvänta sig när det gäller allt, smärta osv. Att det kommer göra ont har jag förstått, men frågan är hur bra man kommer hantera det hela... och sen skrev ju Capa att hon liksom hade förväntat sig det värsta/döden och att hon på det sättet fick en positiv upplevelse - det är nog smart, att förvänta sig det värsta, då kan det ju bara bli bättre hahaha... Jag brukar försöka tänka att alla kvinnor i alla tider har fött barn, så varför skulle inte jag klara av det...? Obestämd Alla förlossningar är ju olika, men jag tror att om man förberett sig så gott man kan, ska det nog gå vägen... försöker intala mig det iaf Glad
    Capa skrev 2011-06-21 09:47:39 följande:
    Usch jag vet inte.... jag HOPPAS att dom var för stressade eller nåt för att titta på vagnbotten, jag HOPPAS verkligen att det inte finns så hjärtlösa människor som säljer en knäckt vagn för en nyfödd..... Sen får vi väl skylla oss själva med som skickar iväg med stressade pappa att hämta upp den...
    Hela lördagen gick åt till att va ledsen och tycka synd om sig själv. Har hittat en vagn vi vill ha men Daniel är lite bitter av att köpa en ny, han tycker vi ska chansa på denna, här chansas inte när det gäller säkerheten!!
    Babyboom på pojkar verkar det verkligen vara ja!! Kan man boka upp en dejt för min lille redan nu?? haha
    Ja, man hoppas ju verkligen att de inte hade en aning om vagnens skick... Rynkar på näsan Det finns inga som helst möjligheter till att laga den på nåt sätt..? Förstår Daniel, det är sura pengar... men samtidigt förstår jag dig fullständigt, jag hade också velat köpa en ny.

Ja, det är väl lika bra att börja ställa pojkarna på kö... hahaha
    VA, varför skulle dom inte köra gravida??!! Jisses, NU blev jag lite nervös *gulp*
    JApp jag jobbar bara denna och nästa vecka, ska bli så sköööönt!!
    Fru R skrev 2011-06-21 13:07:00 följande:
    Oj oj va de svänger! Kan tänka mig att det är jobbigt för dig att det ändras så från dag till dag, kan inte ens föreställa mig. Men du tänker nog rätt att lita på dem och ta ett steg i taget. Men det låter ju ändå bra inför söndagen!!

Nu har jag varit och flängt i halva Frölunda.. Köpte det diademkittet, inte för att jag vart så imponerad av det, men det blir nog bra. Kan tipsa om att ÖoB har bra glitterpennor för ett väldigt bra pris.
    Ska sätta mig och äta lite lunch och sedan har jag bigaroer och persikor!!  Mmm, ska bli gott.

Capa, fika den här veckan kan bli svårt att få in, beror lite på vilken tid det blir, men nästa vecka är jag heeeelt ledig!

Myran; e också nyfiken på namn och en liten bild på underverket hade inte heller varit fel... Drömmer
    Nästa vecka då?? hihi
  • Devotion

Blondie: hoppas att det går bra imorgon! Skönt ändå att de har allt under uppsikt!

Capa: åh vad kul med rea! Jag har fortfarande bara köpt några bodys. Ska gå ner till min syster någon dag och titta i hennes gömmor! Hon jobbar på lindex och har plockat hem massor från deras provförsäljning! Sen får jag väl se om jag behöver komplettera med något mer! Allt annat fix ska jag ta sen när jag är ledig!

Fika hade varit jättetrevligt men jag säger som Jenjen - nästnästa vecka när man slutat jobba så har jag mer tid!

• inda

Blondie82: Håller fingrar och tår (även lilltjejen håller sina) för att värdena är till din fördel. Tänker på er

Capa: Jag kan fika när som helst =)

Va roligt med rea men jag har beordrat mig själv till köpstop =S Har insett att jag kanske har lite för mycket för tillfället, vet ju inte hur länge hon kan ha storlekarna...*hmmm*

Förlossningen occuperar mina tankar också, just nu ligger stort fokus på att packa väskan och försöka va så effektiv som möjligt att endast ta med sånt som är nödvändigt men just nu känns allt nödvändigt så jag lär ha en stor resväska =)

Önskar att jag hade orken och tålamodet till att ränna runt i affärer som ni andra =) Har en del måste grejor som ska inhandlas men har ingen aning om när jag ska ta itu med det...

• Greta

Jag lever och mår bra :) Har nog fått nog av bebis och graviditetssnack bland mina vänner och bekanta tror jag - kan nog vara en orsak till varför jag inte har vart här inne så mkt. Det är bebisar och gravida precis överallt nuförtiden. Av mina närmaste tjejkompisar är det fem stycken (utöver mig) som får bebis under 2011. Två har redan fått och sedan tre efter mig. Detta inkluderar min svägerska. Även min bror ska alltså bli pappa endast 10 veckor efter oss. Mamma är helt salig som både ska bli mormor och farmor för första gången inom loppet av 10 veckor Glad Utöver detta så har jag minst tre bekanta som är gravida eller precis har fått bebis. Jisses säger jag bara!!

Min enda fasa är nu att även jag har fått foglossningar. Har haft ont i ryggslutet som tusan sedan i söndags, det går inte över. Har ju haft ont i ryggen när jag sitter ner sedan v 15 och kände att det var nog med detta. Men men... snart är det över. Jag är fortfarande positiv och tycker att jag har haft en relativ lätt graviditet. Ska väl inte säga för mkt - de kommande 8 veckorna kanske blir de längsta av alla Glad Tycker tiden annars har gått otroligt fort fram till nu!

• stoltcissi

har åcå hört det att vissa ej kör gravida pga vattenavgång el vad de var...

• stoltcissi

då har man tro de el ej packat nästan klart bbväskan.. fattas bara nescesär o kjol/byxor sen e den klar.
    vagnen,åkbräda,spjälsäng allt e klart
    man vet aldrig när denna lille i magen vill komma fram...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011