lawendel skrev 2011-06-21 14:13:29 följande:
ååå då måste jag ta en sväng dit ner jag med! =)
blir galen på försäkringskassan!! har väntat i 35 dagar på att få svar ang graviditetspenningen och igår så fick jag brev om att jag måste skicka med ett intyg från bm eller läkare att jag haar haft besvär. hur kan det ta 35 dagar för dem att komma på det??? väntar nu på att min bm ska ringa upp och se om hon kan hjälpa mig...Ni som varit tvugna att skicka med intyg (utöver det som arbetgivaren skriver) vad har de då skrivit? jjag orkar verkligen inte med allt krångel mer!!! går på knäna på jobbe a nu och kämpar verkligen med att orka denna och nästa vecka med....var iaf hos sjukgymnasten idag och fick ett bälte!
Så jädra typiskt FK *suck* Samtidigt slutar man aldrig förvånas över deras jädra handläggande.... tyvärr......
Blondie82 skrev 2011-06-21 13:52:35 följande:
På tal om kläder... Vad hade ni för tips på sidor med små kläder i storlek 40-44 typ. Får nog förbereda mig lite i alla fall och kolla vad som finns!! ;)
La redoute har en hel del, men det är det enda jag vet.....
Jenric skrev 2011-06-21 13:33:32 följande:
Ja, taxi är ju alltid ett alternativ - Eric tog kanske körkort i onödan, hahaha..

Det viktigaste är ju att man får tag på dem, om det skulle börja hända saker - sen om man kan köra dit med egen bil eller ta taxi spelar ju mindre roll. Hörde att vissa taxibolag inte kör gravida dock, är det något ni har koll på? Tänk om man ringer och så nekar de en när de hör vart man vill åka...?!?!

Capa skrev 2011-06-21 08:25:31 följande:
Ojj, egna diadem från Panduro, DET lät som en toppenpresent till en 6-åring!!
Jag blev halvtidssjukskriven, så jobbar 4 timmar om dagen t.o.m nästa vecka, det borde jag nog klara av

Läkaren trodde inte att FK skulle godkänna heltid då jag har ett så pass stillasittande arbete, men 4 timmar känns bra, känns som man får ett bra avslut med. Däremot kollade hon tappen och den hade tjockat på sig med 2 cm jämfört med sista kollen på Östra haha Skumt.... enligt läkaren var detta väldigt ovanligt men det händer. Så nu räknar jag med att ha det såhär med värkarna fram tills man ska bli igångsatt 4 veckor efter BF haha
Hur har du det med dina sd/förvärkar??
Skönt att du blev halvtidssjukskriven, och det är ju ändå bara denna och nästa vecka kvar till semestern va? För mig med, jag läääängtar!Tack

Det är bara en bild jag tagit själv hemma och sen gjort svartvit och med ram runt, i photoshop - kul att leka lite!
Jag tänker också mycket mer på förlossningen nu... och det som Devotion skrev - att inte riktigt veta vad man ska förvänta sig när det gäller allt, smärta osv. Att det kommer göra ont har jag förstått, men frågan är hur bra man kommer hantera det hela... och sen skrev ju Capa att hon liksom hade förväntat sig det värsta/döden och att hon på det sättet fick en positiv upplevelse - det är nog smart, att förvänta sig det värsta, då kan det ju bara bli bättre hahaha... Jag brukar försöka tänka att alla kvinnor i alla tider har fött barn, så varför skulle inte jag klara av det...?

Alla förlossningar är ju olika, men jag tror att om man förberett sig så gott man kan, ska det nog gå vägen... försöker intala mig det iaf

Capa skrev 2011-06-21 09:47:39 följande:
Usch jag vet inte.... jag HOPPAS att dom var för stressade eller nåt för att titta på vagnbotten, jag HOPPAS verkligen att det inte finns så hjärtlösa människor som säljer en knäckt vagn för en nyfödd..... Sen får vi väl skylla oss själva med som skickar iväg med stressade pappa att hämta upp den...
Hela lördagen gick åt till att va ledsen och tycka synd om sig själv. Har hittat en vagn vi vill ha men Daniel är lite bitter av att köpa en ny, han tycker vi ska chansa på denna, här chansas inte när det gäller säkerheten!!
Babyboom på pojkar verkar det verkligen vara ja!! Kan man boka upp en dejt för min lille redan nu?? haha
Ja, man hoppas ju verkligen att de inte hade en aning om vagnens skick...

Det finns inga som helst möjligheter till att laga den på nåt sätt..? Förstår Daniel, det är sura pengar... men samtidigt förstår jag dig fullständigt, jag hade också velat köpa en ny.
Ja, det är väl lika bra att börja ställa pojkarna på kö... hahaha
VA, varför skulle dom inte köra gravida??!! Jisses, NU blev jag lite nervös *gulp*
JApp jag jobbar bara denna och nästa vecka, ska bli så sköööönt!!
Fru R skrev 2011-06-21 13:07:00 följande:
Oj oj va de svänger! Kan tänka mig att det är jobbigt för dig att det ändras så från dag till dag, kan inte ens föreställa mig. Men du tänker nog rätt att lita på dem och ta ett steg i taget. Men det låter ju ändå bra inför söndagen!!
Nu har jag varit och flängt i halva Frölunda.. Köpte det diademkittet, inte för att jag vart så imponerad av det, men det blir nog bra. Kan tipsa om att ÖoB har bra glitterpennor för ett väldigt bra pris.
Ska sätta mig och äta lite lunch och sedan har jag bigaroer och persikor!! Mmm, ska bli gott.
Capa, fika den här veckan kan bli svårt att få in, beror lite på vilken tid det blir, men nästa vecka är jag heeeelt ledig!
Myran; e också nyfiken på namn och en liten bild på underverket hade inte heller varit fel...

Nästa vecka då?? hihi