Capa skrev 2011-06-21 07:43:34 följande:
Vilka fina magbilder ni har tjejer!! Ser gärna fler!!
Ang det här med när man ska sluta släppa iväg männen haha Jag och Daniel har pratat om det och eftersom jag har så starka förvärkar vill jag gärna ha honom hemma nu. I lördags när han var ute fick jag panik när jag fick värkar så skickade ett sms att han skulle hålla koll på mobilen ifall att. Han tyckte då att det var sista gången han skulle va ute tills lillen kom, bättre för oss båda. Däremot kom vi fram till att han iaf kan ta sig nån öl då och då hemma ett tag till, skulle det sätta igång får vi väl ta taxi, bor bara 10 min från sjukhuset så det känns tryggt ändå, bara han är med så

Ja, taxi är ju alltid ett alternativ - Eric tog kanske körkort i onödan, hahaha..

Det viktigaste är ju att man får tag på dem, om det skulle börja hända saker - sen om man kan köra dit med egen bil eller ta taxi spelar ju mindre roll. Hörde att vissa taxibolag inte kör gravida dock, är det något ni har koll på? Tänk om man ringer och så nekar de en när de hör vart man vill åka...?!?!

Capa skrev 2011-06-21 08:25:31 följande:
Ojj, egna diadem från Panduro, DET lät som en toppenpresent till en 6-åring!!
Jag blev halvtidssjukskriven, så jobbar 4 timmar om dagen t.o.m nästa vecka, det borde jag nog klara av

Läkaren trodde inte att FK skulle godkänna heltid då jag har ett så pass stillasittande arbete, men 4 timmar känns bra, känns som man får ett bra avslut med. Däremot kollade hon tappen och den hade tjockat på sig med 2 cm jämfört med sista kollen på Östra haha Skumt.... enligt läkaren var detta väldigt ovanligt men det händer. Så nu räknar jag med att ha det såhär med värkarna fram tills man ska bli igångsatt 4 veckor efter BF haha
Hur har du det med dina sd/förvärkar??
Skönt att du blev halvtidssjukskriven, och det är ju ändå bara denna och nästa vecka kvar till semestern va? För mig med, jag läääängtar!
Fru R skrev 2011-06-21 08:38:56 följande:
Jenjen: vilket fint kort!!
Greta: Long time no hear!! Allt bra med dig?
Devotion: smart trick att ha en extra telefon som du kan nå honom på! Nu är inte Andreas svår att få ta på, men en riktigt bra ide annars!
Bläää för att ha svårt att sova, eller i ditt fall inte sova alls.
Ang förlossningen så håller jag med, man har börjat tänka en hel del på den. Speciellt nu när jag har lite mer tid.
Tack alla för tipsen, ska ta tag i mig själv och åka till Torget när de öppnar och se vad jag hittar. Blir nog panduro som första stopp, får se vad jag hittar där, den är inte så stor här borta.
E trött, men lill-tjejen är lämnad på dagis och jag har bänkat mig framför tvn i fggläge. Måste nog köpa hem lite frukt, annars kommer jag att rulla härifrån till förlossningen...

Tack

Det är bara en bild jag tagit själv hemma och sen gjort svartvit och med ram runt, i photoshop - kul att leka lite!
Jag tänker också mycket mer på förlossningen nu... och det som Devotion skrev - att inte riktigt veta vad man ska förvänta sig när det gäller allt, smärta osv. Att det kommer göra ont har jag förstått, men frågan är hur bra man kommer hantera det hela... och sen skrev ju Capa att hon liksom hade förväntat sig det värsta/döden och att hon på det sättet fick en positiv upplevelse - det är nog smart, att förvänta sig det värsta, då kan det ju bara bli bättre hahaha... Jag brukar försöka tänka att alla kvinnor i alla tider har fött barn, så varför skulle inte
jag klara av det...?

Alla förlossningar är ju olika, men jag tror att om man förberett sig så gott man kan, ska det nog gå vägen... försöker intala mig det iaf

Capa skrev 2011-06-21 09:47:39 följande:
Usch jag vet inte.... jag HOPPAS att dom var för stressade eller nåt för att titta på vagnbotten, jag HOPPAS verkligen att det inte finns så hjärtlösa människor som säljer en knäckt vagn för en nyfödd..... Sen får vi väl skylla oss själva med som skickar iväg med stressade pappa att hämta upp den...
Hela lördagen gick åt till att va ledsen och tycka synd om sig själv. Har hittat en vagn vi vill ha men Daniel är lite bitter av att köpa en ny, han tycker vi ska chansa på denna, här chansas inte när det gäller säkerheten!!
Babyboom på pojkar verkar det verkligen vara ja!! Kan man boka upp en dejt för min lille redan nu?? haha
Ja, man hoppas ju verkligen att de inte hade en aning om vagnens skick...

Det finns inga som helst möjligheter till att laga den på nåt sätt..? Förstår Daniel, det är sura pengar... men samtidigt förstår jag dig fullständigt, jag hade också velat köpa en ny.
Ja, det är väl lika bra att börja ställa pojkarna på kö... hahaha