• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Hej alla!
    Finns inte så mycket tid nu att vara här inne, eller tiden finns men på neo får man inte ha telefonen på. Allt är bra med oss och lilla Vincent. Vi fick flytta till Mölndal igår och det är ett tecken på att han mår bra. Vi var väldigt nöjda med special bb och neo på östra men här känns allt trevligare och mysigare men vi längtar hem.

Blondie: har inte hunnit läsa allt men jag håller fortfarande tummarna för dig, liten i magen och bröllopet. Läste något om vad som behövdes om man gjort snitt, det ända jag vet det är att man inte ska ha något som sitter åt över magen. Jag får på mig mina gamla leggings och kläder men det gör fruktansvärt ont att ha över snittet. Köp inte en massa nya kläder. Vi gjorde det men det var ändå förstort och de första dagarna hade han ändå bara en liten tröja för då låg han på en värmemadrass. Vi kommer inte köpa kläder innan vi kommer hem, sjukhusets fungerar bra och sen har vi våra filtar och grejer för att det ska kännas och se ut som vårt barn. Lycka till och kämpa på!

• stoltcissi

har hört det av folk som vart på rundvisning  på östra att de  har tagit bort ¨lånekläder t bebisarna för de vill ha mera hud på hud mel bebis o mamma..
    sjlv var ja ej på den rundvisningen,men det ej är så på mölndals sjukhus..
    ja vågar inte chansa om ja föder för tidigt..
    e de nån mer än ja som har extrem molande värk där nere?o ibland så ett enormt tryck där bak utan man behöver göra nr 2?

• Jelli
    Blondie82 skrev 2011-06-21 12:25:32 följande:
    Tack för allas tankar :)
    Nu har jag fått ny information! Imorrn blir det STOR koll med alla tänkbara prover man kan ta och sen ett ordentligt tillväxtultraljud på eftermiddan. Nu har de helt plötsligt vänt i tankarna och frågan är inte längre om jag får vara kvar här utan frågan är istället hurvida jag får lov att åka hem eller inte. Verkar som att det blir ett kejsarsnitt här på Gotland efter en tids inläggning på förlossningen här. Har dubbla känslor om allt detta men känner att jag helt enkelt får lita på vad läkarna säger och göra det dom tror är bäst! Försöker köra ett helt oplanerat liv och låta andra bestämma åt mig för det är nog enda jag kan göra nu.

Känner mig lite ledsen att det verkar bli ett snitt och inte en förlossning men viktigast är att man gör det som är bäst för bebisen!!

Trösten i allt är också att vi kanske snart får träffa vårt lilla hjärta :)
    Hoppas att allt går bra och som du säger, huvudsaken är att bebisen mår bra och snart har ni er lilla plutt i famnen och då spelar ingenting annat någon roll. Kram!
  • Jelli
    Capa skrev 2011-06-21 10:02:50 följande:
    Förresten, någon som är fikasugen i veckan??
    Jag hade gärna hakat på men bor ju lite väl långt ifrån än. Hoppas kunna hänga lite mer i gbg när jag har semester och då hänger jag gärna med på fika!!!
  • Jelli
    Jenric skrev 2011-06-21 13:33:32 följande:
    Jag tänker också mycket mer på förlossningen nu... och det som Devotion skrev - att inte riktigt veta vad man ska förvänta sig när det gäller allt, smärta osv. Att det kommer göra ont har jag förstått, men frågan är hur bra man kommer hantera det hela... och sen skrev ju Capa att hon liksom hade förväntat sig det värsta/döden och att hon på det sättet fick en positiv upplevelse - det är nog smart, att förvänta sig det värsta, då kan det ju bara bli bättre hahaha... Jag brukar försöka tänka att alla kvinnor i alla tider har fött barn, så varför skulle inte jag klara av det...? Obestämd Alla förlossningar är ju olika, men jag tror att om man förberett sig så gott man kan, ska det nog gå vägen... försöker intala mig det iaf Glad
    Capa skrev 2011-06-21 09:47:39 följande:
    Usch jag vet inte.... jag HOPPAS att dom var för stressade eller nåt för att titta på vagnbotten, jag HOPPAS verkligen att det inte finns så hjärtlösa människor som säljer en knäckt vagn för en nyfödd..... Sen får vi väl skylla oss själva med som skickar iväg med stressade pappa att hämta upp den...
    Hela lördagen gick åt till att va ledsen och tycka synd om sig själv. Har hittat en vagn vi vill ha men Daniel är lite bitter av att köpa en ny, han tycker vi ska chansa på denna, här chansas inte när det gäller säkerheten!!
    Babyboom på pojkar verkar det verkligen vara ja!! Kan man boka upp en dejt för min lille redan nu?? haha
    Så tänkte jag också inför förra gången. Varför skulle inte JAG klara det när kvinnor gör och har gjort det i alla tider och under mycket sämre förhållanden. Här har man dessutom chans till smärtlindring. Jag hann bara med lustgas och det var först när krystvärkarna kom igång (det gick ganska snabbt alltihop) och visst gjorde det väl ont men det var en positiv smärta och kroppen jobbade liksom med smärtan av sig själv. Jag blev riktigt imponerad över hur kroppen hanterade det och minns det mer som en häftig upplevelse mer än en smärtsam. Jag vet att jag tänkte att varje värk jag fick var ett steg närmare bebis och det var jäkligt peppande, längtade nästan efter nästa värk. Sen är det väl säkert olika från peson till person och så beror det säkert på hur lång tid det tar men jag blev då verkligen inte avskräckt och de flesta har fler än ett barn och gör om det gång på gång...

Vet inte om det var lustgasen eller hela situationen men det mesta är lite luddigt och allt är mest ett blurr fram tills jag hör min lilla tjej skrika och får upp den lilla slemmiga klumpen på bröstet och då är det verkligen som alla säger, smärtan är borta. OJ vad jag längtar!
  • Blondie82

Myran: så glad att höra att allt är bra med er och att ni fått flytta, mycket gott tecken :) tack för tipset med kläder både för mig och bebisen. För oss verkar det som vi blir kvar på förlossningen här i Visby.

Hade 176/115 i tryck i morse och det sjönk sedan till 155/110. Får ligga här och invänta fler tryckmätningar och sedan ett tul i eftermiddag, innan det får jag inte röra mig ur fläcken.

• Ayla1983

Panik! Ställde mej på vågen igår å har gått upp 18kg (är i v 31) vill fasen inte gå upp mer nu för då rullar jag över 100kg strecket å det är min allra värsta tänkbara nivå, bebis eller inte!

Vad ska man göra, har typ tappat intresset för att laga mat oxå å man orkar ju inte heller.
    Vet att orsaken är att jag inte rör mig spec. mycket längre å det har blivit myckte mackor istället för mat. Någon som har något bra tips? Det är ju ändå 2månader kvar!!!

• Jenric
    Myrangbg skrev 2011-06-22 08:17:38 följande:
    Hej alla!
    Finns inte så mycket tid nu att vara här inne, eller tiden finns men på neo får man inte ha telefonen på. Allt är bra med oss och lilla Vincent. Vi fick flytta till Mölndal igår och det är ett tecken på att han mår bra. Vi var väldigt nöjda med special bb och neo på östra men här känns allt trevligare och mysigare men vi längtar hem.

Blondie: har inte hunnit läsa allt men jag håller fortfarande tummarna för dig, liten i magen och bröllopet. Läste något om vad som behövdes om man gjort snitt, det ända jag vet det är att man inte ska ha något som sitter åt över magen. Jag får på mig mina gamla leggings och kläder men det gör fruktansvärt ont att ha över snittet. Köp inte en massa nya kläder. Vi gjorde det men det var ändå förstort och de första dagarna hade han ändå bara en liten tröja för då låg han på en värmemadrass. Vi kommer inte köpa kläder innan vi kommer hem, sjukhusets fungerar bra och sen har vi våra filtar och grejer för att det ska kännas och se ut som vårt barn. Lycka till och kämpa på!
    Åh, Vincent är ett jättefint namn tycker jag!! Kul att höra att allt gått bra Glad Hur länge kommer ni att vara kvar på Mölndal?
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-06-22 10:24:59 följande:
    Myran: så glad att höra att allt är bra med er och att ni fått flytta, mycket gott tecken :) tack för tipset med kläder både för mig och bebisen. För oss verkar det som vi blir kvar på förlossningen här i Visby.

Hade 176/115 i tryck i morse och det sjönk sedan till 155/110. Får ligga här och invänta fler tryckmätningar och sedan ett tul i eftermiddag, innan det får jag inte röra mig ur fläcken.
    Okej, det verkar ju att ditt blodtryck hoppas upp och ner lite... Vad är det som de letar efter på TUL? Förstår att de kollar hur bebisen växt osv. men vad är det som avgör om det blir snitt nu, eller att de bestämmer att vänta? Tänk - alldeles snart är du mamma Solig
  • Jenric
    Jelli skrev 2011-06-22 10:20:18 följande:
    Så tänkte jag också inför förra gången. Varför skulle inte JAG klara det när kvinnor gör och har gjort det i alla tider och under mycket sämre förhållanden. Här har man dessutom chans till smärtlindring. Jag hann bara med lustgas och det var först när krystvärkarna kom igång (det gick ganska snabbt alltihop) och visst gjorde det väl ont men det var en positiv smärta och kroppen jobbade liksom med smärtan av sig själv. Jag blev riktigt imponerad över hur kroppen hanterade det och minns det mer som en häftig upplevelse mer än en smärtsam. Jag vet att jag tänkte att varje värk jag fick var ett steg närmare bebis och det var jäkligt peppande, längtade nästan efter nästa värk. Sen är det väl säkert olika från peson till person och så beror det säkert på hur lång tid det tar men jag blev då verkligen inte avskräckt och de flesta har fler än ett barn och gör om det gång på gång...

Vet inte om det var lustgasen eller hela situationen men det mesta är lite luddigt och allt är mest ett blurr fram tills jag hör min lilla tjej skrika och får upp den lilla slemmiga klumpen på bröstet och då är det verkligen som alla säger, smärtan är borta. OJ vad jag längtar!
    Skönt att höra lite sånna här positiva beskrivningar om förlossningen, ofta får man ju höra om de lite mer dramatiska varianterna Glad Jag tror, för min egen del, att de sista veckorna nu kommer göra att man verkligen längtar efter att få ut bebisen. Just nu känns det nämligen ganska bra att vara gravid, så hon får gärna stanna lite till i magen... men om några veckor kanske man känner mer att man vill träffa sin bebis... Idag myser jag av små (ibland starka!) buffar av något litet och hårt på högra sidan av magen och nåt större lite till vänster om naveln - undrar så hur hon ligger där inne. Om det är på tvären eller om hon lagt sig med huvudet neråt. Får väl se hos BM imorgon bitti...
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011