• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Vilka fina magbilder ni har tjejer!! Ser gärna fler!! Skrattande

Ang det här med när man ska sluta släppa iväg männen haha Jag och Daniel har pratat om det och eftersom jag har så starka förvärkar vill jag gärna ha honom hemma nu. I lördags när han var ute fick jag panik när jag fick värkar så skickade ett sms att han skulle hålla koll på mobilen ifall att. Han tyckte då att det var sista gången han skulle va ute tills lillen kom, bättre för oss båda. Däremot kom vi fram till att han iaf kan ta sig nån öl då och då hemma ett tag till, skulle det sätta igång får vi väl ta taxi, bor bara 10 min från sjukhuset så det känns tryggt ändå, bara han är med så Glad

• TantKerstin
    Fru R: På Panduro har dom rätt bra grejer, bla hade dom nåt kit där man kan göra egna diadem. Enl killen i affären var detta en populär present till tjejer i den åldern

Capa: Hoppas det går bra hos läkaren idag! Du måste ju bli sjukskriven nu, kan inte springa omkring med värkar hit o dit ju

Blondie: Jag skulle känt precis som dig! Det är väldigt lätt för andra att säga vad man ska fokusera på och hur man ska tänka. Att sen INTE tänka, oroa sig etc är ju jättesvårt, det är ju din kropp och du som upplever allt. Och sen när man tänker på det så blir det ju ännu värre eftersom man inte skulle tänka på det *svammel*
    Håller mina tummar och tår för att ingen bebis kommer innan bröllopet utan att goingen stannar kvar en stund o gottar til hullet lite.

Devotion: Man glömmer av hur ont det gjorde ett tag efter förlossningen, annars skulle man nog inte gjort om det Jag tror man brukar bli illamående när bebisen kommer ner till nån punkt och trycker på den på vägen ut och då brukar man nog spy. Eller så gör man det pga att man har skaffat sig ett alldeles för intimt förhållande med lustgasen, där kan det vara bra att ge varandra lite frihet mellan värkarna.
    Hoppas verkligen din hosta går över snart!

Jelli: Vad härligt med en lägenhet, och dessutom så nära till barnpassning! Stort grattis
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-06-21 08:13:41 följande:
    Fru R: På Panduro har dom rätt bra grejer, bla hade dom nåt kit där man kan göra egna diadem. Enl killen i affären var detta en populär present till tjejer i den åldern

Capa: Hoppas det går bra hos läkaren idag! Du måste ju bli sjukskriven nu, kan inte springa omkring med värkar hit o dit ju

Blondie: Jag skulle känt precis som dig! Det är väldigt lätt för andra att säga vad man ska fokusera på och hur man ska tänka. Att sen INTE tänka, oroa sig etc är ju jättesvårt, det är ju din kropp och du som upplever allt. Och sen när man tänker på det så blir det ju ännu värre eftersom man inte skulle tänka på det *svammel*
    Håller mina tummar och tår för att ingen bebis kommer innan bröllopet utan att goingen stannar kvar en stund o gottar til hullet lite.

Devotion: Man glömmer av hur ont det gjorde ett tag efter förlossningen, annars skulle man nog inte gjort om det Jag tror man brukar bli illamående när bebisen kommer ner till nån punkt och trycker på den på vägen ut och då brukar man nog spy. Eller så gör man det pga att man har skaffat sig ett alldeles för intimt förhållande med lustgasen, där kan det vara bra att ge varandra lite frihet mellan värkarna.
    Hoppas verkligen din hosta går över snart!

Jelli: Vad härligt med en lägenhet, och dessutom så nära till barnpassning! Stort grattis
    Ojj, egna diadem från Panduro, DET lät som en toppenpresent till en 6-åring!!

Jag blev halvtidssjukskriven, så jobbar 4 timmar om dagen t.o.m nästa vecka, det borde jag nog klara av Glad Läkaren trodde inte att FK skulle godkänna heltid då jag har ett så pass stillasittande arbete, men 4 timmar känns bra, känns som man får ett bra avslut med. Däremot kollade hon tappen och den hade tjockat på sig med 2 cm jämfört med sista kollen på Östra haha Skumt.... enligt läkaren var detta väldigt ovanligt men det händer. Så nu räknar jag med att ha det såhär med värkarna fram tills man ska bli igångsatt 4 veckor efter BF haha

Hur har du det med dina sd/förvärkar??
  • stoltcissi

devotion att din hemska hosta ej går över,fnns de inget som kan hjlpa ?stackare så ska du ej ha det.i
    idag bär de av t  sarhlgrenska för min del nu på morgonkvisten,för cellprov nr 2 .. vill verkligen ej de ska där o kolla.. urk.. de räcker med kommande förlossning
    riktigt trött på allt som rasar i mitt hem.. vantrivs-.. urk...

• Fru R

Jenjen: vilket fint kort!!

Greta: Long time no hear!! Allt bra med dig?

Devotion: smart trick att ha en extra telefon som du kan nå honom på! Nu är inte Andreas svår att få ta på, men en riktigt bra ide annars!
    Bläää för att ha svårt att sova, eller i ditt fall inte sova alls.
    Ang förlossningen så håller jag med, man har börjat tänka en hel del på den. Speciellt nu när jag har lite mer tid.

Tack alla för tipsen, ska ta tag i mig själv och åka till Torget när de öppnar och se vad jag hittar. Blir nog panduro som första stopp, får se vad jag hittar där, den är inte så stor här borta.
    E trött, men lill-tjejen är lämnad på dagis och jag har bänkat mig framför tvn i fggläge. Måste nog köpa hem lite frukt, annars kommer jag att rulla härifrån till förlossningen...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: kom på att du för ett tag sedan lovordade ett Sushiställe i Partille. Vart ligger det? Ska till syster yster imorgon och vill köpa med mig sushi. Mmmmm, ser fram emot det!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-06-21 09:14:56 följande:
    Capa: kom på att du för ett tag sedan lovordade ett Sushiställe i Partille. Vart ligger det? Ska till syster yster imorgon och vill köpa med mig sushi. Mmmmm, ser fram emot det!
    Lovordade vet jag inte men helt okej är det, haha Iofs det enda stället där jag ätit mammasushi och jag älskar det!! Men har som sagt inget att jämföra med haha
    Det ligger på kyrktorget, mittemot Swedbank om du vet var det ligger?? Samma lilla gata som skopunkten. Jag åt där igår faktiskt, smaaaskens!! Tungan ute Ska du få gosa med bebis imorron då??
    stoltcissi skrev 2011-06-21 08:30:40 följande:
    devotion att din hemska hosta ej går över,fnns de inget som kan hjlpa ?stackare så ska du ej ha det.i
    idag bär de av t  sarhlgrenska för min del nu på morgonkvisten,för cellprov nr 2 .. vill verkligen ej de ska där o kolla.. urk.. de räcker med kommande förlossning
    Allt förfaller hos mig med, så jäkla skitigt och äckligt så man blir ännu mer deprimerad och stresad över alla högar av skit som växer Rynkar på näsan Men kan inte göra allt som man gjorde innan, får värkar bara av att tvätta för tusan ju. Hooppas på att man ska få ork och lust att fixa när man är mammaledig och liten är ute, men vi som har barn sen innan vet ju att DET lär ju hända mellan matningar och blöjbyten haha
  • Fru R
    Capa skrev 2011-06-21 09:39:45 följande:
    Lovordade vet jag inte men helt okej är det, haha Iofs det enda stället där jag ätit mammasushi och jag älskar det!! Men har som sagt inget att jämföra med haha
    Det ligger på kyrktorget, mittemot Swedbank om du vet var det ligger?? Samma lilla gata som skopunkten. Jag åt där igår faktiskt, smaaaskens!! Tungan ute Ska du få gosa med bebis imorron då??
    stoltcissi skrev 2011-06-21 08:30:40 följande:
    Allt förfaller hos mig med, så jäkla skitigt och äckligt så man blir ännu mer deprimerad och stresad över alla högar av skit som växer Rynkar på näsan Men kan inte göra allt som man gjorde innan, får värkar bara av att tvätta för tusan ju. Hooppas på att man ska få ork och lust att fixa när man är mammaledig och liten är ute, men vi som har barn sen innan vet ju att DET lär ju hända mellan matningar och blöjbyten haha
    Tack, ja jag vet vart det är! Ska bli gott!

Själv ser jag gärna att högarna växer, det är liksom ett kvitto på att jag gör det jag ska, dvs vila!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Capa: Vad är det för jä*la idioter som säljer en vagn som är trasig... man undrar ju om de verkligen inte visste om det...?! Verkligen surt!! Demon Hoppas ni kan få lite bidrag att köpa något annat istället... Hur har det gått med din sjukskrivning förresten?

Några skrev om grabbarnas sena utenätter - kände igen mig där... Glad eric kom hem från utenatt tidigt lördag morgon... sen var han däckad och bakis mer eller mindre hela dagen... haha. Funderade lite på när man kan börja "kräva" att de stannar hemma, eller iaf befinner sig i närheten och inte är onyktra... så att de kan vara med när saker och ting börjar hända...?!

Tant Kerstin: ojoj, se till att ta det lugnt och vila... förstår att det är svårt när man är ute och ser sig om dock...!

Fru R: Oj, svårt med present... men fina färgpennor eller nåt roligt pyssel kanske... eller något kul "ute-spel" till sommaren? Fantastiskt fin tårta du hade bakat häromdagen förresten, du är ju rena proffset!!!

Jelli: Grattis till lägenheten!! Vi har ju nyss flyttat till Västra Frölunda, det ligger nog inte så långt från Högsbohöjd. Och grattis till lilltjejen - så fint 3D UL!! Vi ska nog också få en liten tjej, verkar som att det är baby boom med pojkar, så våra flickor kommer kunna välja och vraka sedan, hahaha... Flört

Har oxå en bild på magen - vecka 32+0 i söndags.

Usch jag vet inte.... jag HOPPAS att dom var för stressade eller nåt för att titta på vagnbotten, jag HOPPAS verkligen att det inte finns så hjärtlösa människor som säljer en knäckt vagn för en nyfödd..... Sen får vi väl skylla oss själva med som skickar iväg med stressade pappa att hämta upp den...
    Hela lördagen gick åt till att va ledsen och tycka synd om sig själv. Har hittat en vagn vi vill ha men Daniel är lite bitter av att köpa en ny, han tycker vi ska chansa på denna, här chansas inte när det gäller säkerheten!!
    Babyboom på pojkar verkar det verkligen vara ja!! Kan man boka upp en dejt för min lille redan nu?? haha
    Devotion skrev 2011-06-21 01:15:41 följande:
    Jenjen: håller med att det är overkligt ibland. Ibland känns ju magen enormt stor o svullen men på morgonen tycker jag nästan att den känns "som vanligt" ibland. Då får man nästan känna efter. nu när jag legat hemma och varit sjuk har jag läst en del gravidtidningar och börjat tänka mer på förlossningen och hur man vill ha det. jag har varit väldigt lugn hittills men funderar allt mer på hur ont det verkligen gör och tycker att det är lite jobbigt att inte veta vad som väntar och vad som händer! Jag får läsa lite i häftet som vi fick på sista gravidyogan igen. Det som stod där var riktigt bra tycker jag. Det handlar nog mycket om att lita på att kroppen sköter sitt. En sak som jag nojar mig lite över (som säkert låter jätteknäppt för er som har mått illa) är att jag oroar mig för att må illa och spy under förlossningen vilket ju inte är helt ovanligt. Tycker verkligen att det är hemskt att må illa men det kanske finns värre saker att fundera på. den fysiska ansträngningen är jag inte rädd för eftersom jag gillar sånt och tror att kroppen har bra förutsättningar för att orka. Smärtan är svårt att säga för jag har nog inte utsatts för någon liknande smärta innan..

Oj vad jag svamlar! Nu önskar nog snart hela tråden att jag ska kunna somna...
    Ånej, du får svamla bäst du vill!! Jag kan bara svara för hur min förlossning var och jag kan säga såhär, att all den heeemska smärtan som folk pratat om upplevde aldrig jag. Visst att det skulle göra ont visste jag ju men någon hade sagt till mig att det kommer göra såå ont att du kommer vara säker på att "nu dör jag", jag hade därför tänkt med det värsta tänkbara scenariot men upplevde aldrig den känslan. Efteråt får man sig verkligen en kick utav att wooow tänk att JAG klarade av att föda barn, det är som du säger verkligen en utmaning men vilken underbar sådan!! Jag tyckte det kändes exakt likadant som när du har mensvärk eller som nu växtvärk, sen ökar denna "växtvärken" i styrka och kommer tätare. Men även när det är som värst så vilar ju kroppen någon minut mellan varje värk, och däremellan lyckades jag slumra bort, man fick verkligen ny energi då!! Och ändå hade jag inte sovit på 2 dygn Flört När krystvärkarna kommer behöver man inte göra så mycket själv, kroppen skötte det mesta tyckte jag. Det kommer gå såååå bra för oss alla ska du se, det måste det för nu har jag bestämt det Tungan ute
  • Capa
    Fru R skrev 2011-06-21 09:43:51 följande:
    Tack, ja jag vet vart det är! Ska bli gott!

Själv ser jag gärna att högarna växer, det är liksom ett kvitto på att jag gör det jag ska, dvs vila!
    Haha, jag klarar aldrig av att vila så mycket. Får myror i rumpan.... kanske har nån diagnos som jag inte vet om....??
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011