Capa: Vad är det för jä*la idioter som säljer en vagn som är trasig... man undrar ju om de verkligen inte visste om det...?! Verkligen surt!!

Hoppas ni kan få lite bidrag att köpa något annat istället... Hur har det gått med din sjukskrivning förresten?
Några skrev om grabbarnas sena utenätter - kände igen mig där...

eric kom hem från utenatt tidigt lördag morgon... sen var han däckad och bakis mer eller mindre hela dagen... haha. Funderade lite på när man kan börja "kräva" att de stannar hemma, eller iaf befinner sig i närheten och inte är onyktra... så att de kan vara med när saker och ting börjar hända...?!
Tant Kerstin: ojoj, se till att ta det lugnt och vila... förstår att det är svårt när man är ute och ser sig om dock...!
Fru R: Oj, svårt med present... men fina färgpennor eller nåt roligt pyssel kanske... eller något kul "ute-spel" till sommaren? Fantastiskt fin tårta du hade bakat häromdagen förresten, du är ju rena proffset!!!
Jelli: Grattis till lägenheten!! Vi har ju nyss flyttat till Västra Frölunda, det ligger nog inte så långt från Högsbohöjd. Och grattis till lilltjejen - så fint 3D UL!! Vi ska nog också få en liten tjej, verkar som att det är baby boom med pojkar, så våra flickor kommer kunna välja och vraka sedan, hahaha...
Har oxå en bild på magen - vecka 32+0 i söndags.
Usch jag vet inte.... jag HOPPAS att dom var för stressade eller nåt för att titta på vagnbotten, jag HOPPAS verkligen att det inte finns så hjärtlösa människor som säljer en knäckt vagn för en nyfödd..... Sen får vi väl skylla oss själva med som skickar iväg med stressade pappa att hämta upp den...
Hela lördagen gick åt till att va ledsen och tycka synd om sig själv. Har hittat en vagn vi vill ha men Daniel är lite bitter av att köpa en ny, han tycker vi ska chansa på denna, här chansas inte när det gäller säkerheten!!
Babyboom på pojkar verkar det verkligen vara ja!! Kan man boka upp en dejt för min lille redan nu?? haha
Devotion skrev 2011-06-21 01:15:41 följande:
Jenjen: håller med att det är overkligt ibland. Ibland känns ju magen enormt stor o svullen men på morgonen tycker jag nästan att den känns "som vanligt" ibland. Då får man nästan känna efter.

nu när jag legat hemma och varit sjuk har jag läst en del gravidtidningar och börjat tänka mer på förlossningen och hur man vill ha det. jag har varit väldigt lugn hittills men funderar allt mer på hur ont det verkligen gör och tycker att det är lite jobbigt att inte veta vad som väntar och vad som händer! Jag får läsa lite i häftet som vi fick på sista gravidyogan igen. Det som stod där var riktigt bra tycker jag. Det handlar nog mycket om att lita på att kroppen sköter sitt. En sak som jag nojar mig lite över (som säkert låter jätteknäppt för er som har mått illa) är att jag oroar mig för att må illa och spy under förlossningen vilket ju inte är helt ovanligt. Tycker verkligen att det är hemskt att må illa men det kanske finns värre saker att fundera på.

den fysiska ansträngningen är jag inte rädd för eftersom jag gillar sånt och tror att kroppen har bra förutsättningar för att orka. Smärtan är svårt att säga för jag har nog inte utsatts för någon liknande smärta innan..
Oj vad jag svamlar!

Nu önskar nog snart hela tråden att jag ska kunna somna...

Ånej, du får svamla bäst du vill!! Jag kan bara svara för hur min förlossning var och jag kan säga såhär, att all den heeemska smärtan som folk pratat om upplevde aldrig jag. Visst att det skulle göra ont visste jag ju men någon hade sagt till mig att det kommer göra såå ont att du kommer vara säker på att "nu dör jag", jag hade därför tänkt med det värsta tänkbara scenariot men upplevde aldrig den känslan. Efteråt får man sig verkligen en kick utav att wooow tänk att JAG klarade av att föda barn, det är som du säger verkligen en utmaning men vilken underbar sådan!! Jag tyckte det kändes exakt likadant som när du har mensvärk eller som nu växtvärk, sen ökar denna "växtvärken" i styrka och kommer tätare. Men även när det är som värst så vilar ju kroppen någon minut mellan varje värk, och däremellan lyckades jag slumra bort, man fick verkligen ny energi då!! Och ändå hade jag inte sovit på 2 dygn

När krystvärkarna kommer behöver man inte göra så mycket själv, kroppen skötte det mesta tyckte jag. Det kommer gå såååå bra för oss alla ska du se, det måste det för nu har jag bestämt det