• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-06-20 03:54:18 följande:
    Hej alla!
    Nu är jag mamma . Har haft rätt mycket sammandragningar under helgen och igår visade ett blodprov att jag började få infektion så då planerades det direkt för snitt. Känns helt fantastiskt att ha fått ut honom och kunna se att han mår som en prins. Han var 42,5 cm lång och vägde 1820. Det gick smidigt att få ut honom men sen hade jag en ordentlig blödning som de hade svårt att få bukt på, men nu är det över och alla tankar och känslor gör det omöjligt att sova!
    Kram till er alla och kämpa på, snart är era små också ute!
    Oh, grattis, grattis, grattis!! {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål  Lill-gubben alltså!!
    Bra att de fått ordning på blödningen och se till att de tar hand om er ordentligt!!
    MASSOR av kramar och grattis!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jelli: skönt att ni fått en lägenhet här i Götet! Ok att det inte blev innan bf, men ändå!
    Och grattis till lill-tjejen!! Helt otroligt vilka bra bilder man får ut därifrån!!

TantKerstin: Sluta joina den skaran! Skönt att det gick över, men jag kan tänka mig att han fick panik ja! Hade jag nog också fått!

Stoltcissi: jag tror inte att jag har märkt något på Alicia att hon har blivit mammig. Nästan så hon är inne i en lite pappig period...Men det kan å andra sidan vända vilken dag elle minut som helst! Ha ha. Andas djupt och ta en dag i taget.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: lycka till hos läkaren nu! Håller tummar och tår att du ska få gå hem.

Ego: idag var jag och städade mitt arbetsrum lite. Plockade bort lite kort och rul bilder och så. Känns bättre att min stackars vikarie, som fick hela två (!) dagar med mig ska få inreda det själv. Tycker verkligen synd om henne, men samtidigt har det dåliga samvetet släppt och jag kan nu känna att det är ganska skönt att bara släppa jobbet och koncentrera mig på mig själv och magen! Dags att bli lite ego.
    Så då är frågan, ska man gå ut på altanen och lägga sig i en solstol eller sätta på en film och äta lite kladdis?!!? Svåra val här i livet!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-06-20 12:31:24 följande:
    Jelli: skönt att ni fått en lägenhet här i Götet! Ok att det inte blev innan bf, men ändå!
    Och grattis till lill-tjejen!! Helt otroligt vilka bra bilder man får ut därifrån!!

TantKerstin: Sluta joina den skaran! Skönt att det gick över, men jag kan tänka mig att han fick panik ja! Hade jag nog också fått!

Stoltcissi: jag tror inte att jag har märkt något på Alicia att hon har blivit mammig. Nästan så hon är inne i en lite pappig period...Men det kan å andra sidan vända vilken dag elle minut som helst! Ha ha. Andas djupt och ta en dag i taget.
    okej hehe.. ahh jesper ser ju bara sin pappa varannan helg så de e ju ej så konstigt att han e mammig hehe..
    ahh ska andas o ta en dag i taget..
    blev de soffan o kladdis för din del?
  • Fru R

stoltcissi: nej, kanska inte så konstigt då nej. Japp, soffa, kladdis och nana!

Behöver lite akut hjälp tjejer. Alicia ska gå på 6-års kalas som vi i allt som skett de senaste dagarna tappat bort lite, så jag måste panikköpa en present imorgon. Någon som har tips på vad man köper till en flicka som fyller 6 år?? E lite lätt desperat!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Fru R: Något rosa glittrande saker kanske?? Pennor eller annat roligt pyssel??

Måste få klaga av mig lite: Var inne hos läkare igen och alla värden fortsätter att stiga. De tog blodprov och analyserade dem närmare och sedan blev jag inkallad till läkaren efter några timmar där hon tittade mig lite sådär strängt i ögonen och sa i princip att jag måste sitta still och hålla mina tummar så kanske vi kan ha bröllopet på söndag. Men att det var lite för långt till söndag så hon hoppas att det går... Så det verkar som det blir bebis snart här också. Kanske får en till junibebis i tråden...

Man blir ju väldigt nervös och väldigt orolig. Jag vet ju att dom har koll på mig och det känns ju skönt men jag är livrädd varje dag jag åker in för att de inte skall släppa hem mig igen. Det kommer inte bli tal om inläggning i väntan på förlossning eftersom man inte kan göra något ändå utan det är när värdena är så pass höga att man passerat en viss gräns så kommer de säga att det blir igångsättning eller i värsta fall snitt (men de vill dom inte göra för snitt är tydligen inte alls bra vid havandeskapsförgiftning).

Nu känns det som att bröllopet inte känns så kul längre. Jag är bara nervös och rädd hela tiden och bara någon nämner något om bröllopet vill jag springa åt andra hållet. Samtidigt kan jag inte säga så mycket om det för alla är ju helt uppe i det och det låter som jag klagar. Är till och med svårt att prata med Jonas om det för han tar det fel och tycker jag skall se det positivt istället och satsa på att det kommer gå bra.... men man orkar ju inte hålla humöret uppe hela tiden och jag känner att jag orkar mindre och mindre. Allt känns jobbigt och rädslan är stor hela tiden. Tror jag kommer lugna ner mig lite när man kommer tillbaka till göteborg men nu lever man ju dag för dag och vet inte vad som kommer hända.

Tack för att jag fick bubbla av mig.. .känner att jag har lite för mycket inom mig och det är svårt att hitta folk här hemma som förstår...

• Fru R

Åh Blondie, förstår dig verkligen att du är orolig och ängslig över det här. Vågar jag ens skriva att jag håller med Jonas att du måste försöka se det positivt, en dag till är en dag närmare dagen D. Sedan att det känns jobbigt och stressigt förstår jag!!
    Men alla som ska komma på söndag är ju verkligen insatta i er situation och skulle förstå om ni fick göra en annan version av dagen.
    Se det positivt, J får sköta all tvätt för bebisen!

Om allt annat skulle bli jobbigt så tänk på vad som är viktigast! En frisk bebis och en inte alltför sönderstressad mamma går före. Massor av kramar och jag tänker på er!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lawendel
    Blondie82 skrev 2011-06-20 20:12:47 följande:
    Fru R: Något rosa glittrande saker kanske?? Pennor eller annat roligt pyssel??

Måste få klaga av mig lite: Var inne hos läkare igen och alla värden fortsätter att stiga. De tog blodprov och analyserade dem närmare och sedan blev jag inkallad till läkaren efter några timmar där hon tittade mig lite sådär strängt i ögonen och sa i princip att jag måste sitta still och hålla mina tummar så kanske vi kan ha bröllopet på söndag. Men att det var lite för långt till söndag så hon hoppas att det går... Så det verkar som det blir bebis snart här också. Kanske får en till junibebis i tråden...

Man blir ju väldigt nervös och väldigt orolig. Jag vet ju att dom har koll på mig och det känns ju skönt men jag är livrädd varje dag jag åker in för att de inte skall släppa hem mig igen. Det kommer inte bli tal om inläggning i väntan på förlossning eftersom man inte kan göra något ändå utan det är när värdena är så pass höga att man passerat en viss gräns så kommer de säga att det blir igångsättning eller i värsta fall snitt (men de vill dom inte göra för snitt är tydligen inte alls bra vid havandeskapsförgiftning).

Nu känns det som att bröllopet inte känns så kul längre. Jag är bara nervös och rädd hela tiden och bara någon nämner något om bröllopet vill jag springa åt andra hållet. Samtidigt kan jag inte säga så mycket om det för alla är ju helt uppe i det och det låter som jag klagar. Är till och med svårt att prata med Jonas om det för han tar det fel och tycker jag skall se det positivt istället och satsa på att det kommer gå bra.... men man orkar ju inte hålla humöret uppe hela tiden och jag känner att jag orkar mindre och mindre. Allt känns jobbigt och rädslan är stor hela tiden. Tror jag kommer lugna ner mig lite när man kommer tillbaka till göteborg men nu lever man ju dag för dag och vet inte vad som kommer hända.

Tack för att jag fick bubbla av mig.. .känner att jag har lite för mycket inom mig och det är svårt att hitta folk här hemma som förstår...
    Jag håller alla tår med! =) klart att ni ska gifta er på söndag!!
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-06-20 20:01:16 följande:
    stoltcissi: nej, kanska inte så konstigt då nej. Japp, soffa, kladdis och nana!

Behöver lite akut hjälp tjejer. Alicia ska gå på 6-års kalas som vi i allt som skett de senaste dagarna tappat bort lite, så jag måste panikköpa en present imorgon. Någon som har tips på vad man köper till en flicka som fyller 6 år?? E lite lätt desperat!!
    ahh nice de.. ja har fått dille på marabous kokos o bananchoklad kaka o tyvärr så kan ja smälta i mig mer skit som kakor choklad o chips än mat.. vet ej varför men känner mig så enormt trött på allt att matlusten försvinner..
    vill bara sova o e grinig hela tiden..

säger som de andra nåt rosa kanske ? el ge presentkort t leksakbutik så kan de välja nåt sjlva,dock tråkigt men då kanske de ej ratar presenten heller..
  • stoltcissi

men blondie då va e de med dig o dina värden?? va rädd om dig..{#emotions_dlg.flower} klart doktorer e negativa av sig.. lyssna ej på dem de alltid mer oroliga än de e säger eh de lugnt liksom.. du kommer ha ditt bröllop på söndag

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011