• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Myran:  Ååååh! GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}Skål Skönt att det slutade väl med er båda... kommer ni bli kvar ett tag till på sjukhuset nu eller? Har ni kommit på nåt namn? *nyfiken* Flört

Blondie: Förstår att det kan vara svårt att prata med folk omkring dig... klart att alla vill "peppa" dig och tänka positivt osv. Men faktum är ju att bebis ankomst är svårt att kontrollera... blir det bebis innan bröllopet, så blir det. Som FruR skrev så är ju det viktigaste att du och bebis mår bra. Bröllopet kan ju faktiskt vänta... Samtidigt förstår jag hur mkt du sett fram emot och planerat bröllopet, och det är ju ändå så nääära nu! Försök bara att ta en dag i taget, kanske hjälper det att tänka att "det man inte kan kontrollera kan man lika gärna släppa"...? Jag håller tummarna för att du får din fina bröllopsdag, precis som det är tänkt Hjärta

Capa: Vad är det för jä*la idioter som säljer en vagn som är trasig... man undrar ju om de verkligen inte visste om det...?! Verkligen surt!! Demon Hoppas ni kan få lite bidrag att köpa något annat istället... Hur har det gått med din sjukskrivning förresten?

Några skrev om grabbarnas sena utenätter - kände igen mig där... Glad eric kom hem från utenatt tidigt lördag morgon... sen var han däckad och bakis mer eller mindre hela dagen... haha. Funderade lite på när man kan börja "kräva" att de stannar hemma, eller iaf befinner sig i närheten och inte är onyktra... så att de kan vara med när saker och ting börjar hända...?!

Tant Kerstin: ojoj, se till att ta det lugnt och vila... förstår att det är svårt när man är ute och ser sig om dock...!

Fru R: Oj, svårt med present... men fina färgpennor eller nåt roligt pyssel kanske... eller något kul "ute-spel" till sommaren? Fantastiskt fin tårta du hade bakat häromdagen förresten, du är ju rena proffset!!!

Jelli: Grattis till lägenheten!! Vi har ju nyss flyttat till Västra Frölunda, det ligger nog inte så långt från Högsbohöjd. Och grattis till lilltjejen - så fint 3D UL!! Vi ska nog också få en liten tjej, verkar som att det är baby boom med pojkar, så våra flickor kommer kunna välja och vraka sedan, hahaha... Flört

Har oxå en bild på magen - vecka 32+0 i söndags.

• Greta
    Myrangbg skrev 2011-06-20 03:54:18 följande:
    Hej alla!
    Nu är jag mamma . Har haft rätt mycket sammandragningar under helgen och igår visade ett blodprov att jag började få infektion så då planerades det direkt för snitt. Känns helt fantastiskt att ha fått ut honom och kunna se att han mår som en prins. Han var 42,5 cm lång och vägde 1820. Det gick smidigt att få ut honom men sen hade jag en ordentlig blödning som de hade svårt att få bukt på, men nu är det över och alla tankar och känslor gör det omöjligt att sova!
    Kram till er alla och kämpa på, snart är era små också ute!
    Jag har ju inte varit så aktiv här senaste tiden så har inte förstått att du har haft problem innan. Men massa grattis till lilla killen!!! Glad

Nu är det inte långt kvar för oss andra! Samtidigt som jag börjar förstå att jag faktiskt ÄR gravid inser man att det inte är toklångt kvar till förlossningen Glad
  • Devotion

Åh Blondie, din stackare. Att inte värdena kan hålla sig låga så att du slipper oroa dig...

• Devotion

Råkade visst skicka inlägget... Forts...

Jag förstår att du oroar dig. Man vill ju såklart att bröllopsdagen ska vara perfekt och det finns ju miljoner andra saker att oroa sig för... Jag är likadan! Men som någon sa innan. Fokusera på sådant som du kan göra något åt. Resten blir som det blir ändå. Jag vet att det är lättare sagt än gjort dock! Jag tänker på dig också och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra!!

Apropå att det närmar sig o när killarna ska börja hålla sig i närheten/ nyktra så hade vi en liknande diskussion härom dan. Den här tiden på året har Kalle så otroligt mycket på jobbet så vissa dagar är det helt hopplöst att få tag på honom per telefon. Någon dag förra veckan när jag ringt en hel em utan att fått tag på honom så skojade jag om det att "tänk om det händer något" o du inte går att nå. Så igår kom han hem med en ny mobil av den billigaste varianten plus ett kontantkort som vi ska ha som emergency-nummer. Ingen annan ska få det numret!

För övrigt känner jag mig som världens tråkigaste just nu. Jag försöker sova i sängen på kvällen i hopp om att hostan börjar ge sig men varje natt får jag flytta ut i soffan för att skona stackars mannen.. Gjorde det nu precis! Igår natt somnade jag 5.30 och sov totalt Max 2 h. Så har det varit i över en vecka nu så man går ju runt som i en dimma... En tröst i det hela är väl att jag inte har några SD eller andra allvarliga graviditetskrämpor men just nu skulle jag verkligen göra vad som helst för att få sova... Får se om det blir ytterligare en film nu eller om jag ska läsa lite...

• Jenric

Greta: tänkte på dig häromdagen och funderade på vart du tagit vägen... :) ja, nu börjar det verkligen närma sig... vet inte om jag till 100% fattat heller, vaknar vissa dagar och tänker "just det, har ju en stor mage..." känner ju att hon rör sig mkt och grejar runt, men ändå svårt på nåt sätt att fatta att det verkligen är en bebis som snart ska komma ut... knasigt... förstår om vissa killar tycker det känns abstrakt...

• Jenric

Devotion: smart med emergency-nummer! :) Eric brukar jag kunna få tag på, frågan är mer var han befinner sig och vilket "skick" - men kanske han inte känner för att gå ut så mkt sen när det närmar sig. Jobbigt med din envisa hosta då! Att det inte ger sig...! :-/ jag sover oxå fruktansvärt dåligt just nu. Vaknar av att jag måste kissa, att jag har ont i ryggen, bebis som lever rövare, kramp i benen, obehaglig sovställning, törstig mm. Är otroligt segt att gå till jobbet, somnar ofta när jag kommit hem, vilket i sin tur leder till att jag e vaken nu... :-P och trött som en gris igen i morgon bitti... haha... längtar till semestern, då kan man vända på dygnet lite som man vill... kanske detta förbereder oss på vad som komma skall...? Hoppas iaf du kryar på dig snart!

• Devotion

Jenjen: håller med att det är overkligt ibland. Ibland känns ju magen enormt stor o svullen men på morgonen tycker jag nästan att den känns "som vanligt" ibland. Då får man nästan känna efter. nu när jag legat hemma och varit sjuk har jag läst en del gravidtidningar och börjat tänka mer på förlossningen och hur man vill ha det. jag har varit väldigt lugn hittills men funderar allt mer på hur ont det verkligen gör och tycker att det är lite jobbigt att inte veta vad som väntar och vad som händer! Jag får läsa lite i häftet som vi fick på sista gravidyogan igen. Det som stod där var riktigt bra tycker jag. Det handlar nog mycket om att lita på att kroppen sköter sitt. En sak som jag nojar mig lite över (som säkert låter jätteknäppt för er som har mått illa) är att jag oroar mig för att må illa och spy under förlossningen vilket ju inte är helt ovanligt. Tycker verkligen att det är hemskt att må illa men det kanske finns värre saker att fundera på. den fysiska ansträngningen är jag inte rädd för eftersom jag gillar sånt och tror att kroppen har bra förutsättningar för att orka. Smärtan är svårt att säga för jag har nog inte utsatts för någon liknande smärta innan..

Oj vad jag svamlar! Nu önskar nog snart hela tråden att jag ska kunna somna...

• Capa

Men Blondie åh vad jag lidet med dig vännen :( Jag säger som alla andra, håller verkligen alla tummar o tår för er att bröllopet blir av sen kanske ni får världens finaste bröllopsgåva redan nästa vecka.... Verkar som er lilla bebis vill ut o träffa mamma o pappa snart ju o i värsta akuta fall får ni kalla in sjukhusprästen att viga er ;) Men det hoppas vi inte såklart!! Skickar alla lyckotankar jag kan till er!!

• Capa

FruR Leonora ska på 5-års kalas mrn kortet kom först igår, får akuthandla jag med haha Tänkte köpa ett pärlset från Br så hon kan göra armban o halsband, sånt kan väl en en liten tjej aldrig få för mycket av?! Passar nog en 6-åring med, iaf om jag tänker på min systerdotter :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011