Göteborgare med BF augusti 2011
Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya 
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
Länk till gamla tråden;
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
~~♥~~BF-lista~~♥~~
29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)
). En annan nära vän ska få i november och en gammal klasskamrat är beräknad i höst (minns ej vilken månad nu). Så det verkar vara baby boom på gång? Eller är det bara för att man själv är gravid som man uppmärksammar att det är så många? Eller att man är i den åldern nu när många av ens vänner och bekanta får barn helt enkelt...?
Du kanske kan få ett sånt där bälte av sjukgymnasten? Jag har nog också haft en relativt "lätt" graviditet (verkar som att man snabbt glömmer bort att man kräktes, kissar tusen gånger per natt, ont under brösten, sover dåligt, trött, har svullna ben och annat.... hahah) men dessa sista åtta veckor kanske blir de jobbigaste...?
Försöker också behålla en positiv attityd och faktiskt försöka njuta så mkt jag bara kan... Håller med dig om att tiden går väldigt fort! Snart är vi där....
Det viktigaste var legitimation, blodgrupp, ev. lite tidsfördriv och musik samt mat till pappan. Resten kunde man lämna hemma eller i bilen, tills man behöver det - så kan man hämta det sen... Så kanske kan man packa en som man behöver till "före och under förlossning" - och en väska som man behöver "efter förlossning" (och lämna den med babyskyddet etc. i bilen). Eller hemma, om man nu åker in med taxi. Min BM bekräftade att alla taxibolag inte kör gravida. Korkat, men tydligen sant. Kanske får man ringa nåt bolag i förväg och kolla...?