• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Hjälp! BB väska har man knappt tänkt på, behöver man något speciellt om det skulle bli snitt så här tidigt??

• Fru R

lawendel: fy fasen va irriterande!! Har själv inte behövt skickat sånt, så jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig med det, men ett tips är att skriva ner själv ett brev till dem där du beskriver vad du gör och hur jobbigt det är. Det brukar hjälpa, gjorde det i förra graviditeten.

Capa: Any time nästa vecka!!! Jag är på! Har tom bil nu så jag är rörlig.

Greta: gisses va gravida du hade runt dig!! Förstår att du är lite trött på allt bebissnack då. Men va kul för din mamma och för dig att ni får kusiner så nära inpå! Vi kommer att ha 15 veckor mellan min lilla fis och min systerdotter! Mysigt.

Idag var Alicia på barnkalas så jag och A busade och gick och åt på restaurang!!! Gud så gott att äta en hel middag sittandes utan gnäll om att sitta still, smaka på grönsakerna och toabesök mitt i. Ha ha! Åt en jättefin flundra som var stor som stryk. Fick knappt i mig halva och är nu så mätt att jag knappt kan andas. Men gott var det!

Blondie: håller tummarna för den stora undersökninen imorgon. Hör av dig när du vet något. Kram!!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-06-21 20:05:09 följande:
    Hjälp! BB väska har man knappt tänkt på, behöver man något speciellt om det skulle bli snitt så här tidigt??
    Inte för bebisen tror jag. Kläder har de ju på neo. Det är i så fall till dig, deo, dusch grejer, tandborste och en bok kanske? Allt beror på om du har någon som kan komma med saker allteftersom eller inte, men det antar jag att du har.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-06-21 20:05:09 följande:
    Kan inte tro att du ska behöva tänka så mkt på BB-väskan i detta läge. Blir det tidigt och oplanerat måste de ju förstå att man inte hunnit fixa med allt. Vet alltså inte hur det är om de lägger in dig och det blir kejsarsnitt, men det här sakerna har jag skrivit ner:

- Legitimation och papper på blodgrupp (men det har de säkert redan koll på eftersom du varit där några gånger nu)
    - Necessär med tandborste och andra hygiengrejer (jag hade inte klarat mig utan lypsyl och hårsnodd tex.)
    - Kamera + laddare
    - Mobil + laddare, musik/bok/tidningar
    - Underkläder
    - Ombyteskläder (mjukisbyxor och nån tröja har jag tänkt...)
    - Tofflor och morgonrock (men gäller kanske främst om man ska vandra runt i korridorerna i väntan på sin förlossning..?)
    - Grejer till bebisen... men eftersom ni förmodligen kommer ligga kvar ett litet tag så hinner ju blivande maken ta dit vad ni behöver (babyskydd mm) när det väl blir dags att åka hemåt. När det gäller bebiskläder och mössa mm. kan jag inte tänka mig annat än att ni får vad bebisen behöver på sjukhuset...?
    - Mat till pappan, men det gäller nog inte heller vid kejsarsnitt, då vet man ju lite mer hur lång tid det hela kommer ta :)

Som Fru R skriver så beror det ju lite på om du har nån som kan komma förbi med saker du behöver allt eftersom. Men du har väl både Jonas och familj omkring dig nu? Kanske är det meningen att bebisen kommer ut redan nu, så att släkten är nära Glad
  • Fru R

ha ha, jag missade visst några saker... bla kamera!! virrpanna!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Greta skrev 2011-06-21 15:38:52 följande:
    Jag lever och mår bra :) Har nog fått nog av bebis och graviditetssnack bland mina vänner och bekanta tror jag - kan nog vara en orsak till varför jag inte har vart här inne så mkt. Det är bebisar och gravida precis överallt nuförtiden. Av mina närmaste tjejkompisar är det fem stycken (utöver mig) som får bebis under 2011. Två har redan fått och sedan tre efter mig. Detta inkluderar min svägerska. Även min bror ska alltså bli pappa endast 10 veckor efter oss. Mamma är helt salig som både ska bli mormor och farmor för första gången inom loppet av 10 veckor Glad Utöver detta så har jag minst tre bekanta som är gravida eller precis har fått bebis. Jisses säger jag bara!!

Min enda fasa är nu att även jag har fått foglossningar. Har haft ont i ryggslutet som tusan sedan i söndags, det går inte över. Har ju haft ont i ryggen när jag sitter ner sedan v 15 och kände att det var nog med detta. Men men... snart är det över. Jag är fortfarande positiv och tycker att jag har haft en relativ lätt graviditet. Ska väl inte säga för mkt - de kommande 8 veckorna kanske blir de längsta av alla Glad Tycker tiden annars har gått otroligt fort fram till nu!
    Ja, det är verkligen gravida och nyfödda överallt runt mig också! Min bästa vän har precis fått en liten pojke, en annan kompis ska få nu i juli, och vi är tre på jobbet som ska få i augusti (13, 14 och 24 aug hahaha - vi gjorde en kupp! Tungan ute). En annan nära vän ska få i november och en gammal klasskamrat är beräknad i höst (minns ej vilken månad nu). Så det verkar vara baby boom på gång? Eller är det bara för att man själv är gravid som man uppmärksammar att det är så många? Eller att man är i den åldern nu när många av ens vänner och bekanta får barn helt enkelt...?

Jobbigt med foglossning Rynkar på näsan Du kanske kan få ett sånt där bälte av sjukgymnasten? Jag har nog också haft en relativt "lätt" graviditet (verkar som att man snabbt glömmer bort att man kräktes, kissar tusen gånger per natt, ont under brösten, sover dåligt, trött, har svullna ben och annat....  hahah) men dessa sista åtta veckor kanske blir de jobbigaste...? Obestämd Försöker också behålla en positiv attityd och faktiskt försöka njuta så mkt jag bara kan... Håller med dig om att tiden går väldigt fort! Snart är vi där.... Baby
  • Jenric
    Fru R skrev 2011-06-21 20:39:48 följande:
    ha ha, jag missade visst några saker... bla kamera!! virrpanna!
    Hehe, jag satt först och försökte tänka... men det slutade med att jag fick ta fram min lilla lista som jag skrev i helgen... hjärnan är inte den skarpaste just nu... Tungan ute

På informationen på Mölndals BB sa de att "ta inte med STORA väskan till BB - den kommer inte få plats i rummet ändå" Flört Det viktigaste var legitimation, blodgrupp, ev. lite tidsfördriv och musik samt mat till pappan. Resten kunde man lämna hemma eller i bilen, tills man behöver det - så kan man hämta det sen... Så kanske kan man packa en som man behöver till "före och under förlossning" - och en väska som man behöver "efter förlossning" (och lämna den med babyskyddet etc. i bilen). Eller hemma, om man nu åker in med taxi. Min BM bekräftade att alla taxibolag inte kör gravida. Korkat, men tydligen sant. Kanske får man ringa nåt bolag i förväg och kolla...?Obestämd
  • Devotion

Det är många i vår omgivning också som ska ha barn. Flera av Kalles vänner och våra närmsta grannar!! Jag pratar mycket bebis-snack med grannen men inte i övrigt!!

Ja jösses vad fort det går nu.. Jag hänger inte med!

• Jenric
    Fru R skrev 2011-06-21 20:07:09 följande:
    lawendel: fy fasen va irriterande!! Har själv inte behövt skickat sånt, så jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig med det, men ett tips är att skriva ner själv ett brev till dem där du beskriver vad du gör och hur jobbigt det är. Det brukar hjälpa, gjorde det i förra graviditeten.

Capa: Any time nästa vecka!!! Jag är på! Har tom bil nu så jag är rörlig.

Greta: gisses va gravida du hade runt dig!! Förstår att du är lite trött på allt bebissnack då. Men va kul för din mamma och för dig att ni får kusiner så nära inpå! Vi kommer att ha 15 veckor mellan min lilla fis och min systerdotter! Mysigt.

Idag var Alicia på barnkalas så jag och A busade och gick och åt på restaurang!!! Gud så gott att äta en hel middag sittandes utan gnäll om att sitta still, smaka på grönsakerna och toabesök mitt i. Ha ha! Åt en jättefin flundra som var stor som stryk. Fick knappt i mig halva och är nu så mätt att jag knappt kan andas. Men gott var det!

Blondie: håller tummarna för den stora undersökninen imorgon. Hör av dig när du vet något. Kram!!!
    Härligt med restaurangbesök på tu man hand! Man får ta tillvara på tillfällena Glad
  • Devotion

Det är många i vår omgivning också som ska ha barn. Flera av Kalles vänner och våra närmsta grannar!! Jag pratar mycket bebis-snack med grannen men inte i övrigt!!

Ja jösses vad fort det går nu.. Jag hänger inte med!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011