• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    Myrangbg skrev 2011-06-20 03:54:18 följande:
    Hej alla!
    Nu är jag mamma . Har haft rätt mycket sammandragningar under helgen och igår visade ett blodprov att jag började få infektion så då planerades det direkt för snitt. Känns helt fantastiskt att ha fått ut honom och kunna se att han mår som en prins. Han var 42,5 cm lång och vägde 1820. Det gick smidigt att få ut honom men sen hade jag en ordentlig blödning som de hade svårt att få bukt på, men nu är det över och alla tankar och känslor gör det omöjligt att sova!
    Kram till er alla och kämpa på, snart är era små också ute!
    Ett stort grattis till hela familjen. Va mysigt att han är hos er nu. Skönt att dom har så bra koll på er. Hjärta
  • TantKerstin
    Hej alla!
    Nu är jag mamma . Har haft rätt mycket sammandragningar under helgen och igår visade ett blodprov att jag började få infektion så då planerades det direkt för snitt. Känns helt fantastiskt att ha fått ut honom och kunna se att han mår som en prins. Han var 42,5 cm lång och vägde 1820. Det gick smidigt att få ut honom men sen hade jag en ordentlig blödning som de hade svårt att få bukt på, men nu är det över och alla tankar och känslor gör det omöjligt att sova!
    GRATTIS! Åh nu sitter jag här och är alldeles tårögd Vad ska han heta? Hur ser han ut? Hur känns det nu? Ojojoj

Nu har jag läst ikapp en veckas skriverier här, jäses vad ni håller på Men jag tänker faktiskt joina mig till skaran nu med kraftiga sammandragningar vid överansträngning. Lyckades nämligen få värsta attacken på Sergels Torg (av alla ställen), jag ville bara ställa mig o skrika, gjorde så ont! Thomas fick halvt panik o trodde jag skulle föda just där och då, stackarn haha. Men sen när vi kom tillbaka till hotellet efter en fruktansvärd resa så gick dom över som tur var.

Nu ska jag bättra mig o läsa o kommentera
    Hoppas alla får en härlig dag!
  • Jelli

Hej på er alla!

GRATTIS Myrangbg. Så skönt att allt gick bra och vad underbart att få se sin lilla bebis "på riktigt"!

Jag har varit väldigt borta från FL ett tag men nu måste jag skärpa mig. Är ju så roligt att se hur det går för alla och skapa lite nya mammakontakter.

Snabb update härifrån är att vi ÄNTLIGEN fått lägenhet i Gbg och flyttar till Högsbohöjd 1/10. Det blir ingen flytt innan bebis kommer men vi är så glada över att vi tillslut fått någonstans att bo så det gör inget. Hamnar dessutom i samma trappuppgång som sambons syster med familj så nu är barnpassning inte längre något problem. Känns så skönt att det äntligen blir av. Någon som bor där eller i närheten?  

Vi var på 3D-ultraljud på Emmakliniken 1/6 och fick se en underbar liten TJEJ som låg och bökade inne i magen. Kanonfina bilder och 30 minuter lång film med hela undersökningen. Jättelik storasyster. Hon såg precis likadan ut när hon låg i magen.

• Capa
    Hej alla!
    Nämen jisses, STORT GRATTIS!! Hur mår lillkillen nu då och trådens första mamma??
    Åh jag ryser över hela kroppen, trådens första lille bebis Hjärta
  • stoltcissi
    Devotion skrev 2011-06-20 02:58:49 följande:
    Det är inte säkert att du måste ha kvitto, det är ju ingen tvekan om att den är köpt på Ikea. Jag lämnade tillbaka ett par trasiga HM-byxor utan kvitto nyligen o det gick hur bra som helst!! Men det är klart att det är bökigt att ta sig dit utan bil :-/
    får kolla deras hemsida o se om de har kvar den byrån..de vore härligare o få pengar.. e större behov av dem om ja måste välja..så får ja väl ta sonens barnvagn o transportera den isf, 
    dock känns de så himla urk o åka t ikea.. känns som  man har bättre saker för sig än klaga på deras byråer..

o så ett stort grattis till dig myrangbg o grattis till trådens första bebis:)
    vi får allt gö en bildtråd o skriva vem som fick först o datum o så fylls de på el va säger ni om det?
  • Capa
    Jelli skrev 2011-06-20 09:11:41 följande:
    Hej på er alla!

GRATTIS Myrangbg. Så skönt att allt gick bra och vad underbart att få se sin lilla bebis "på riktigt"!

Jag har varit väldigt borta från FL ett tag men nu måste jag skärpa mig. Är ju så roligt att se hur det går för alla och skapa lite nya mammakontakter.

Snabb update härifrån är att vi ÄNTLIGEN fått lägenhet i Gbg och flyttar till Högsbohöjd 1/10. Det blir ingen flytt innan bebis kommer men vi är så glada över att vi tillslut fått någonstans att bo så det gör inget. Hamnar dessutom i samma trappuppgång som sambons syster med familj så nu är barnpassning inte längre något problem. Känns så skönt att det äntligen blir av. Någon som bor där eller i närheten?  

Vi var på 3D-ultraljud på Emmakliniken 1/6 och fick se en underbar liten TJEJ som låg och bökade inne i magen. Kanonfina bilder och 30 minuter lång film med hela undersökningen. Jättelik storasyster. Hon såg precis likadan ut när hon låg i magen.
    Nämen så kuuul, grattis till både lägenhet och lillasyster!! då ser vi fram emot att ha med dig och lillasyster (kanske även storasyster?) på fikor framöver Skrattande Vilken liten skönthet!!
    TantKerstin skrev 2011-06-20 09:09:54 följande:
    GRATTIS! Åh nu sitter jag här och är alldeles tårögd Vad ska han heta? Hur ser han ut? Hur känns det nu? Ojojoj

Nu har jag läst ikapp en veckas skriverier här, jäses vad ni håller på Men jag tänker faktiskt joina mig till skaran nu med kraftiga sammandragningar vid överansträngning. Lyckades nämligen få värsta attacken på Sergels Torg (av alla ställen), jag ville bara ställa mig o skrika, gjorde så ont! Thomas fick halvt panik o trodde jag skulle föda just där och då, stackarn haha. Men sen när vi kom tillbaka till hotellet efter en fruktansvärd resa så gick dom över som tur var.

Nu ska jag bättra mig o läsa o kommentera
    Hoppas alla får en härlig dag!
    Åh fyyy har du också gått och fått ett släng av förvärkssjukan Rynkar på näsan Jag ska iväg till läkaren strax och be på mina bara knän om sjukskrivning även om jag bara skulle jobbat denna och nästa vecka, jag klarar helt enkelt inte av det känner jag Rynkar på näsan Du har sommarlov nu va??
    stoltcissi skrev 2011-06-19 22:08:02 följande:
    ni som har barn sen innan,är dem  mkt mammiga nu med er?
    min son e extremt klängig o vill helst sova varje dag i min säng.. bära m.m
    Jaaa Leonora har verkligen blivit mer mammig!! Och trotsig, jisses.... vet inte om hon är inne i nån trotsålder nu eller om hon känner att det är någon förändring på gång för fy faaaaan vad hon har trotsat en den sista veckan. Sen ska det hängas och klängas och gosas en maaassa, men det har jag inget emot, myspys Skrattande 
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-20 09:39:26 följande:
    Jaaa Leonora har verkligen blivit mer mammig!! Och trotsig, jisses.... vet inte om hon är inne i nån trotsålder nu eller om hon känner att det är någon förändring på gång för fy faaaaan vad hon har trotsat en den sista veckan. Sen ska det hängas och klängas och gosas en maaassa, men det har jag inget emot, myspys Skrattande 
    asså mer trots? jesper har minskat  med det nu e de mer gap om nej de vill han inte göra,skriker ibland ajja bajja dig mamma. tacksamt .. o sen när ja ej ger mig el bryr mig så ger han efter ett tag..
    tror du o jag har 2 st som känner av att de e nån förändring på gång..
    ahh de e skönt med myspys men dock så vill jesper sova i min säng varje natt.. o han knör o sparkas när han sover.. o känner verkligen  ja bhöver min säng.. igår så ville han mysa som betyder sova i mammas säng..
    då ja sa nej så la han sig på golvet me kudde o täcke på golvet i sitt rum.. så ja gav mig.. o då blev han glad igen..

• L86
    Hej alla!
    Åh, STORT grattis till er kille!!! Så roligt! Häftigt med trådens första bebis!! Hur mår ni nu??? Har han fått nåt namn än?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011