• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jelli
    Blondie82 skrev 2011-06-22 13:31:49 följande:
    Man går igenom bebisens alla delar ungefär som på RUL för att se att allt utvecklas normalt. Sen så kollar man med hjälp av alla värden vad vikten ligger på. Har precis gjort tul och vikten var endast 1610, 17% mindre än vad det borde ligga på. Dom anser att bebisen är för liten för att komma ut så man kommer göra allt för att den skall kunna stanna där inne så länge som möjligt.

Får nog ställa in mig på inställt bröllop vilket känns väldigt tråkigt men det är inte de viktiga längre känner jag. Bara orolig för bebis
    De håller bra koll på dig och bebisen och gör detsom är bäst för er båda. Du får tänka att nu får ju bebisen vara med på ert bröllop sen och tänk vad speciell han eller hon kommer känna sig när ni berättar att ni fick ställa in allt för hans/hennes skull. :)
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-06-23 10:15:10 följande:
    Haha att "hålla till godo med er" är inget jag misströstar med :) ett perfekt sällskap och oerhört stöd!! Ni skall veta hur tacksam jag är för allt ni säger och stöttar, det är guld värt. Andra vänner försöker att förstå men det blir inte på samma sätt som från andra som är gravida, ni förstår vad man går igenom :) och det känns tryggt

Hur mår du nu? Förstår att du längtar efter J - han kunde väl fått åka med i helikoptern (det är ju inte varje dag man gör det) Glad men jag förstår att utrymmet är begränsat. Skönt att han är på väg till dig o bebis nu iaf. Och att de har bra koll på er. Säger som Fru R - vilken häftig historia ni kommer ha att berätta sen...! Håll oss uppdaterade, så man får veta hur det går med er {#emotions_dlg.flower}

Själv var jag och träffade min nya BM imorse här i Västra Frölunda kl. 7.30 (phuu!) imorse, det ligger precis vid Frölunda torg, så vid kommande besök (som jag bokat från kl. 10.00...) kan man ju ta lite fönstershoppning-turer i samband med BM-besök Flört. Nya BM var bra, bättre än den jag hade förut. Så det kändes bra. Jag "klagade" lite på att Eric inte ville följa med imorse, vilket jag nånstans ändå kan förstå för de fokuserar ju väldigt mkt på mig - men proverna är ju för att kolla att bebisen mår bra och jag tänker att han "borde" vilja vara delaktig liksom... är jag knasig eller hur tänker ni? Min BM sa iaf att jag ska be honom följa med nästa gång och så ska hon lägga fokus lite mer på honom också, för ofta blir mannen ganska osynlig med allt fokus på kvinnan. Men hon tyckte att det var bra att jag sa till, för mannen kan vara jätteviktig som stöd vid förlossning och vid amning (enligt henne iaf).

Mina värden var bra, jag följde kurvan (SF-mått 30 cm) och järntabletterna verkar fungera (hade 121 nu, från att ha varit nere på 109). Har gått upp ca 11 kg hittills. Lämnade även urinprov som visade svagt positivt för UI Rynkar på näsan men ska avvakta tills måndag för att få svar på odlingen, kanske behöver jag anitbiotika. Om jag får problem (hade njurbäckeninflammation förra sommaren, aj!) innan svaret kommer ska jag ringa spec. förlossningen på Östra. Då mina ben svullnat lite skulle jag använda stödstrumpor och hon trodde att de vita fläckarna på vaderna bara var pga. svullnaden. När jag berättade att det kliade under fötterna i morse, så fick jag direkt tid måndag morgon att kolla "gallsyra". Någon som har erfarenhet från detta? Googlade lite, men det skulle jag inte gjort FörvånadTungan ute Fick även lyssna på lilla hjärtat som bankar så fort, så fort - man blir ju alldeles rörd av detta - och lilltjejen sparkade ganska mycket på BM när hon höll på magen, haha... Flört Det var även dags att fundera över val av BVC, tills nästa besök. Ni som bor i Västra Frölunda, vet ni var ni kommer gå? Det som låg närmast mig hette JohannesVården tror jag. Någon som går/har gått på VC/BVC där?

Oj, vad långt det blev... men Eric har ju inte ens ringt och frågat hur det gick hos BM, så jag måste bara berätta för någon Tungan ute (löjligt att man blir sådär "trotsig" men det går nog över till i eftermiddag...) Idag åker vi till mina föräldrar, syster med barn kommer dit också, så vi ska fira lite lugn midsommar på landet med myyycket jordgubbar, som jag äääälskar!!! Hjärta

• Jenric
    Devotion: skönt att du äntligen mår lite bättre i halsen och har fått sova lite mer...! För lite sömn är inte att leka med Rynkar på näsan Nästa vecka blir tuff för mig också - mkt som ska hinnas med på jobbet innan fredagen... några få arbetsuppgifter ska jag lämna till en annan, men det mesta är det tydligen ingen som ska ta över... Obestämd försöker släppa och tänka att det inte är mitt problem, men det är trist som fan. Men vi får tänka som så att snart är vi lediga och dååå kan vi slappna av och njuta av sommaren Solig och planera för våra kommande små hjärtan!
  • Fru R
    Jenric skrev 2011-06-23 11:28:33 följande:

Hur mår du nu? Förstår att du längtar efter J - han kunde väl fått åka med i helikoptern (det är ju inte varje dag man gör det) Glad men jag förstår att utrymmet är begränsat. Skönt att han är på väg till dig o bebis nu iaf. Och att de har bra koll på er. Säger som Fru R - vilken häftig historia ni kommer ha att berätta sen...! Håll oss uppdaterade, så man får veta hur det går med er {#emotions_dlg.flower}

Själv var jag och träffade min nya BM imorse här i Västra Frölunda kl. 7.30 (phuu!) imorse, det ligger precis vid Frölunda torg, så vid kommande besök (som jag bokat från kl. 10.00...) kan man ju ta lite fönstershoppning-turer i samband med BM-besök Flört. Nya BM var bra, bättre än den jag hade förut. Så det kändes bra. Jag "klagade" lite på att Eric inte ville följa med imorse, vilket jag nånstans ändå kan förstå för de fokuserar ju väldigt mkt på mig - men proverna är ju för att kolla att bebisen mår bra och jag tänker att han "borde" vilja vara delaktig liksom... är jag knasig eller hur tänker ni? Min BM sa iaf att jag ska be honom följa med nästa gång och så ska hon lägga fokus lite mer på honom också, för ofta blir mannen ganska osynlig med allt fokus på kvinnan. Men hon tyckte att det var bra att jag sa till, för mannen kan vara jätteviktig som stöd vid förlossning och vid amning (enligt henne iaf).

Mina värden var bra, jag följde kurvan (SF-mått 30 cm) och järntabletterna verkar fungera (hade 121 nu, från att ha varit nere på 109). Har gått upp ca 11 kg hittills. Lämnade även urinprov som visade svagt positivt för UI Rynkar på näsan men ska avvakta tills måndag för att få svar på odlingen, kanske behöver jag anitbiotika. Om jag får problem (hade njurbäckeninflammation förra sommaren, aj!) innan svaret kommer ska jag ringa spec. förlossningen på Östra. Då mina ben svullnat lite skulle jag använda stödstrumpor och hon trodde att de vita fläckarna på vaderna bara var pga. svullnaden. När jag berättade att det kliade under fötterna i morse, så fick jag direkt tid måndag morgon att kolla "gallsyra". Någon som har erfarenhet från detta? Googlade lite, men det skulle jag inte gjort FörvånadTungan ute Fick även lyssna på lilla hjärtat som bankar så fort, så fort - man blir ju alldeles rörd av detta - och lilltjejen sparkade ganska mycket på BM när hon höll på magen, haha... Flört Det var även dags att fundera över val av BVC, tills nästa besök. Ni som bor i Västra Frölunda, vet ni var ni kommer gå? Det som låg närmast mig hette JohannesVården tror jag. Någon som går/har gått på VC/BVC där?

Oj, vad långt det blev... men Eric har ju inte ens ringt och frågat hur det gick hos BM, så jag måste bara berätta för någon Tungan ute (löjligt att man blir sådär "trotsig" men det går nog över till i eftermiddag...) Idag åker vi till mina föräldrar, syster med barn kommer dit också, så vi ska fira lite lugn midsommar på landet med myyycket jordgubbar, som jag äääälskar!!! Hjärta

Andreas tyckte likadant som Eric, han fick bara vara med på pappret och våran bm förra gången lärde sig inte ens hans namn. Han vägrade gå till slut, vilket jag verkligen förstår. Men det låter ju som om hon tar det på allvar och kan hon få honom att känna sig engagerad och involverad så är väl det jättebra.

Vi har Johannesvården som BVC och är väldigt nöjda. Nu har vi bara varit där ett par gånger och inte sedan Alicia föddes, men det har varit bra! Annars tror jag att det finns en vid själva Frölunda Torg men den vet jag inget om tyvärr.

Själv har jag nu varit och handlat inför morgondagen, lagt dagens middag i marinad och knökat i mig ett drygt halvkilo bigarråer. Ta det inte fel, det var jättegott, men det hjälpte inte min halsbränna! Ha ha, vissa straffas direkt!

Jelli: Ja, 30 kilo är en hel del, men som du säger, man går av det. Om inte annat så går det bort för att man inte får tid till att äta själv. Ha ha!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi

ska ba rätta inlägget ja skrev innan ang ni e de mest förstående ja mött, o så menar ja givetvis även min bästa vän då som tillhör skaran att förstå o finnas för mig.

shit vilken upplevelse du fick blondie med att åka helikopter o j ej fick hänga med.. hopppas han e hos dig snart och håller med alla att de på spec på östra e duktiga o erfarna

var hos läkaren o var tapper o kolla tappen ha ha.. nee ucha den va dålig..
    den var likadan som sist förkortad men exakt lika förkortad som förra ggn, blir inga mer läkarbesök för min del o eftersom ja födde min son för tidigt så sa hon om mina värkar kommer tätt o gör ont under 10 min intervaller ungefär så ska ja åka in t spec på östra för kontroll.

beundrar alla mammor som kämpar på med allt från ligga på sjukhus,till flytt till jobb,till oss mammor som har barn sen innan..el dem som bara kämpar allmänt på
    styrkekramar{#emotions_dlg.flower}

• Blondie82

Jenjen: förstår hur du känner om eric och kontrollerna. Jonas har varit med på varje bm kontroll för han själv velat och min bm har bänt sig lika mycket till honom så han har känt sig delaktig. Däremot har har jag gått på läkarkontrollerna innan vi åkte hem själv och då kände jag precis som du, man blir liksom lite besviken att dom inte följer med. Okej att det är fokus på oss men jag kan lätt känna mig ensam i graviditeten och har sagt till Jonas att jag gärna ser att han tar sig plats för jag behöver han!!

det går bra här. Tar en timme i taget och ett prov i taget. CTG visar att bebis mår bra och enda som oroar dom är mitt höga blodtryck trots medicin mot det. Men det är bara att avvakta. Gör en extrem urin kontroll nu där jag får spara på precis allt jag kissar och det skall även mätas och dokumenteras vid varje toabesök samt varje glas vätska jag sätter i mig. Ett dygn skall man göra detta för att sen få ett så exakt svar som möjligt på hur akut det är. Så här har man inget privat längre ;) skickade precis syrran för att smuggla in massa choklad till mig dock :P

Lite avis på er är jag allt när jag hör om alla midsommarplaner. Lite rädd för att få ligga här ensam men Jonas får nog vara kvar under dagarna i alla fall. Nu blir jag snart flyttad till spec bb.

• TantKerstin
    Jenjen: Förstår att det känns tråkigt att han inte följer med, jag kände likadant när jag väntade Alexander. Vi hade också en bm som såg mig mer än T och då kändes det inte så roligt för honom. Men denna gången så känner jag att njae..alltså man vet vad det går ut på och jag berättar för honom (väntar inte ens på att han ska ringa, kastar mig på mobilen som värsta stalkern efter besöket )
    Skulle det däremot bli något akut så man måste in eller nåt sånt, då vill jag ha honom där!
    Men ni verkar ju ha träffat på en kanonbm och det är bra, för han ska få chans att vara lika delaktig han.

Blondie: ...och jag blir faktiskt avis på dig som fick åka helikopter! Jag har tänkt på det hela dagen..om man bortser från allt runtomkring så var det faktiskt väldigt coolt, seriöst det var verkligen supergrymt ju. Hur många har gjort det?  

Men du måste ju skriva dagbok om allt detta nu och ge till bebisen när bebisen blir stor och inte är någon bebis längre.
    Och när du blir gammal och h*n inte har möjlighet att hälsa på dig just den dagen du absolut vill att h*n ska hälsa på dig, så kör du bara "VET du vad jag fick gå igenom för din skull?" Och så drar du hela historien för 100ade gången

Cissi: Usch o fy, hoppas allt håller sig lugnt nu och att bebisen får stanna kvar ett bra tag till!

Nej..känner mig alldeles flummig idag. Min käre son fick för sig att vi skulle leka tidigt imorse och lyfte upp min stora medicinboll i sängen så vi kunde rulla boll..det är så härligt att vakna av att se en stor, neongrön boll brevid sig i sängen
  • ciccile

Jag verkar vara den enda som tyckte att det var meningslöst att vi gick dit båda två! Hade en väldigt trevlig barnmorska, men jag tyckte aldrig det var så kul att gå dit.

Blondie: oj vilken fart det blev på att få hit dig. Får du bara ligga till sängs nu? Fortsätter hålla mina tummar och hoppas J hunnit fram till dig!

• Devotion

Jenjen: jag har känt likadant med att min sambo inte följer med! Han var ju med på allt i början men nu har han så mycket på jobbet så jag fick tjata flera veckor för att han skulle vara med på halva första föräldragruppsträffen. Han tycker att alla har klarat sig utan sånt innan osv, men jag vill gärna känna att han också har lite koll och kan stötta mig på bästa sätt! Fick ett litet utbrott i helgen när han började tycka en massa saker om smärtlindring (ryggbedövning var farligt osv). Tycker att han har förbrukat sin rätt att tycka en massa när han inte ens varit med på infon. Men sen slutade det iaf med att jag skulle bestämma precis hur jag ville ha det o att han skulle stötta det! Men visst hade jag önskat att han hade tid och ork att engagera sig mer! Vet inte hur mycket jag kan kräva när han åker 6.30 på morgonen och kommer hem 21... Denna veckan har jag verkligen känt mig som en ensamstående som får ta hand om allt hemma o ha koll på allt! :(

• stoltcissi

tantkerstin:vete f*n men efter ja vart på undersökning hos läkaren så kom de rosarött när ja torkade mig på toan.. inte första men andra beslöket. så ja ba what  tha fuck...
    så nu i samband me ont i ryggslutet molande mensvärk,o massa sds så tänkte ja de kanske bvara e för ja va på undersökning idag,men tog trosskydd o nu när ja kom hem från ärendet  fick massa sds på vägen hem  så hade de kommit blod,bllodbrunt..
    smärtan har ja kvar kring magen o mensvärken..

min fråga e det pga undersökningen ja blött el bör ja ringa spec?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011