• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin
    Blondie82 skrev 2011-06-25 10:33:00 följande:
    Om man inte läckt något alls innan kan man då få svårare att amma sen?? Dom har pratat med mig om amning här och eftersom bebisen förmodligen kommer tidigare så vill dom gärna att jag försöker komma igång med hjälp av massage och pump tills den är tillräckligt stor att orka suga själv. Har inte ens varit i närheten att läcka lite men hoppas det kommer funka bra.

Fråga till er mammor angående amningsbh: skall man gå efter den storleken man har nu eller skall man gå upp ännu mer i storlek, har hört att brösten kan svullna till ganska rejält när mjölken rinner på? Skall skicka min kära mor att handla dem idag eftersom jag inte kommer få göra det själv innan födseln.

Idag skall jag få göra något härligt i alla fall :D jag skall få lämna rummet och ta mig hela vägen ner en våning med hissen och sätta mig på en bänk utanför i solen medan Jonas går och handlar glass till oss :) tänk vad så lite kan göra då mycket!!! Vilken frihetskänsla det blir. Också glad för det betyder att har jag bättre värden någon dag kan jag möta någon/några av er på fika här om ni har lust!! Vet som sagt bara från dag till dag men ändå
    Man brukar väl säga att man ska vänta runt 3 veckor efter förlossning eftersom det är då man vet ungefär hur stora brösten är, sen tror jag man kan ta den storleken man har nu+en knuten hand i för att få rätt stl. Kan till natten rekommendera Apotekets amningstoppar som är supersköna att ha på sig då. Sist tror jag att jag köpte mina amningsbehåar efter typ 2 veckor nånting. Allt jag minns är att jag såg ut som Dolly Parton

Åh..snart är du mamma Varje gång jag loggar in på FB så måste jag bara se om du har skrivit nåt om bebis haha.
    Och varje gång jag loggar in här så måste jag läsa snabbt för att se om någon annan har fuskat sig före i kön..

Capa: Fy attans att det ska vara sån stress över amningen! Hoppas det går bättre den här gången, och jag kan även tillägga att i skolan då (haha nu kommer mina nyvunna kunskaper! ) så fick vi på barnföreläsningen lära oss att man får SAMMA närhet vid amning som vid matning med flaska. Det ska vara så tokpräktigt idag..

stoltcissi: vad jobbigt du har det Men tänk sen när bebisen är ute och ni får gosa o ha det myspys allihop
    Jenric skrev 2011-06-25 12:15:43 följande:
    Oj, nu har jag väl "bombat" tråden här med alla inlägg - det blir så när man läser ikapp Tungan ute Hoppas ni alla har haft en bra midsommar (även om det innebar grillat och jordgubbar på östra Flört). Vi är hos mor och far och träffar syster med systerdöttrar 4 år och 2,5 år... det är intensivt och samtidigt kul... man måste underhålla 24/7 och trots att vi är 5 vuxna så är det verkligen jobbigt... hoppas att "våra barn kommer inte bli så jobbiga" hahaha... men det ska man nog inte säga högt! Tungan ute
    Vänta du bara Det finns en liten rolig ålder som så fint kallas för "trots-åldern", den är bara sååå underbar haha. (men det är nog även den charmigaste åldern)

Är det någon mer än jag som drömmer konstiga drömmar om nätterna?
  • TantKerstin

Jo..och så vill jag bara tillägga att jag är jättetrött på att packa och undrar om någon vill ta en fika i Hagatrakten på tisdag runt 10.30 tiden nånting?

• TantKerstin

Fast runt 10 går också bra och det behöver inte vara i Hagatrakten. Men jag blev så sugen på att gå till det där cafét där Fru R köpte den där stora kanelbullen. ALLA deras bakverk är gigantiska och det känns bara så rätt
    Nu ska jag sluta spamma och göra något annat ett tag..typ packa

• Blondie82

Jag vill till Haga ;) skulle kunna göra ganska mycket just ny för en viss bit kladdkaka där :P men dom är lite motsträviga här och släpper inte ut mig ;) blev även hängig nu på kvällen vilket jag råkade nämna och innan jag visste ordet av fanns det sköterskor, bm och läkare här inne och börjar ta prover och yra om flytt till förlossningen för att få dropp som stoppar upp. Tror jag fortfarande inte riktigt fattar allvaret i svår havandeskapsförgiftning. Jag tittar bara på Jonas och säger "mår nog bättre nu, fast trött så ikväll orkar jag inte snittas" haha

• inda

Blondie82: har varit mycket för dig den senaste tiden, inte konstigt att vissa saker blir mer svår smälta. Hur mår du annars? Börjat läsa boken?

Tantkerstin: här är en till som är grymt trött på att packa, jäkla förvärkarna underlättar ju inte heller : ( men får se det positiva, snart kan jag dona i babyrummet : )
    Om jag orkar tar jag gärna en fika

• Blondie82

Annars mår jag nog bra!! Allt fokus ligger liksom på bebis och hsf så man glömmer lite bort sig själv där emellan. Lär nog komma lite över en när allt är klart och bebisen är ute. Kan nog behöva lite terapifika med er andra då ;) Har inte börjat läsa boken ännu, drar mig lite för det för ja vill lite förneka allt men det är dags att börja imorgon för man vet ju aldrig från timme till timme!

• Blondie82

Packa lugnt nu mina vänner så ni inte tar i för mycket!!! Var rädd om de små i magarna :)

• Devotion

Hej alla!

Oj vad ni skriver!

Blondie: jag förstår att du har haft en omtumlande vecka. Det har ju verkligen hänt mycket... Men det känns tryggt att de tar hand om dig så väl!! Förstår att det var lyx med en glass i solen!

Jenjen: Kalle bryr ju sig också jättemycket men det blir ju lite stressigt för honom med allt. Och sen att jag inte sovit har väl gjort att jag blivit extra känslig också! Nu har vi iaf fått en avkopplande helg båda två!

Jag är gärna med o fikar men veckan som kommer är min sista jobbvecka och då är det fullt upp!

Jobbigt att många av er har så ont. :( jag har fortfarande inga krämpor att tala om. Man känner sig lite tung och andfådd såklart och nu när vi varit på landet och grejat med båten etc så känner man sig grymt osmidig men annars är det ingen fara.

Just nu sitter jag på en filt i en bergskreva vid havet och har det oförskämt bra. Ligga ner är dock lite plågsamt för ryggen så nästa gång jag åker upp till landet ska jag ta med en go stol!

Ha en bra dag alla och ta hand om maggarna!

• stoltcissi
    Liisaan skrev 2011-06-25 21:05:12 följande:
    Stoltcissi: usch inte du med :( Ja fast mestadels har den funkat så himla bra och jag vill absolut amma nästa :) ja då förstår jag att det är svårt när dom är så små och det inte går att ge det lite tid som en fullgången utan man får "ge upp" snabbare. Vet inte riktigt hur jag vill denna gången, vill helamma. Fram tills vi börjar med mat vilket vi inte vet än då vi inte vill stressa igång det vid 4 mån som med dottern sen får jag se hur det går men max 1 år ia :) hur länge vill du amma?
    jopp ja med..:( ja har la haft allt ja kunnat tänkas ha under denna graviditet..
    ahh tyvärr får man ju ge upp snabbare.. ja vill ju de ska funka denna ggn sen får ja se hur länge ja orkar amma åxå.. men gärna till de e e dags för smakportioner så den kan fåbröstmjölk o smakportioner åxå.
    funkar de så länge blir jasuperglad
    Blondie82 skrev 2011-06-25 21:31:48 följande:
    Hihi ganska många som gissar på en tjej faktiskt och det gör ju även jag. Så vi går väl se vad det är för någon som ligger där inne. Pratade i alla fall med en läkare ikväll och han sa att jag ligger på gränsen till allvarlig hsf så det lutar år att det blir till att plocka ut bebis v 34+0 om det inte skett tidigare. Så det blir alltså om lite mindre än 2 veckor, om värdena inte vänder och blir toppen vilket inte är särskiljt troligt. Känns fortfarande så overkligt och läskigt och förväntansfullt!!

Hoppar in i amningdiskutionen också! Jag vill också helamma och hoppas det kommer igång bra även om det blir snitt el igångsättning. Dom säger här att det kan vara lite svårare att få mjölken att flöda till men att det brukar gå bra! Hur länge fick din pojk sondmatas Cissi??

Gulliga ni är som vill komma hit och fika med mig!! Hör av mig om jag får lov att lämna rummet någon dag!! Man behöver verkligen några att bara koppla av och fika med :)
    shit allvarlig hsf? stackars dig,i v34+v0 är dem ändå utvecklade o klarar sig ok utanför magen.
    han fick sondmatas då han o ja låg på neo på mölndal och vi låg 2 veckor där.. det var de 2 sistta dagarna då sonden råkade hoppa ut ur näsan,tejpen höll ej fast slangen så sa dem att vi testar utan o ser om de går utan den.o då funkade det.
    TantKerstin skrev 2011-06-25 21:49:16 följande:
    ..stoltcissi: vad jobbigt du har det Men tänk sen när bebisen är ute och ni får gosa o ha det myspys allihop
    ahh jag verkligen .. snacka om skillnad mel olika gravidteter..  ahh ja längtar faktiskt.
    hade gärna hängt på de där med fika.. hehe blev sugen på kanelbulle:P
    vet lille simon i magen dansar loppan när ja äter dem hehe
    Blondie82 skrev 2011-06-26 00:05:14 följande:
    Annars mår jag nog bra!! Allt fokus ligger liksom på bebis och hsf så man glömmer lite bort sig själv där emellan. Lär nog komma lite över en när allt är klart och bebisen är ute. Kan nog behöva lite terapifika med er andra då ;) Har inte börjat läsa boken ännu, drar mig lite för det för ja vill lite förneka allt men det är dags att börja imorgon för man vet ju aldrig från timme till timme!
    förstår de e full fokus på den lille i magen,känner igen de där med att man glömmer bort sig sjlv.. men de e tur de har sån koll på dig o sjlvklart ska du få terapifika me oss:) vi tänker ju på dig hur de går med allt{#emotions_dlg.flower}

• TantKerstin
    Blondie82 skrev 2011-06-25 23:16:56 följande:
    Jag vill till Haga ;) skulle kunna göra ganska mycket just ny för en viss bit kladdkaka där :P men dom är lite motsträviga här och släpper inte ut mig ;) blev även hängig nu på kvällen vilket jag råkade nämna och innan jag visste ordet av fanns det sköterskor, bm och läkare här inne och börjar ta prover och yra om flytt till förlossningen för att få dropp som stoppar upp. Tror jag fortfarande inte riktigt fattar allvaret i svår havandeskapsförgiftning. Jag tittar bara på Jonas och säger "mår nog bättre nu, fast trött så ikväll orkar jag inte snittas" haha
    Jag ska fixa en kladdkaka till dig från det cafét nån dag Det är rätt gött o snittas när man är trött, man behöver inte göra så mycket, man får avslappnande bedövning men är ändå med och dessutom så får du ju hjälp med blöjbyten o sånt tills bedövningen släpps, vilket innebär att du kan ligga i sängen o gosa bebis

Men vad hände sen? Gick det över?

Inda: Jaa..packningen ger allt goa sammandragningar
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011