• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • inda

Blondie82: Tycker du får vara hur ego som helst =) Härligt med sällskap och god mat, hoppas ni får det trevligt.
    Var ett "stenkast" ifrån dig idag, ringde och prata med en bm ang. mina "symtom" och eftersom lillans aktivitet gått ner de senaste 2 dagarna tyckte Bm att jag skulle åka in och kolla. Allt ser bra ut med den lilla och mitt blodtryck ligger bra, konstaterades att jag har fått förvärkar (dock inte jätte regelbundna) så nu kommer jag väl va på helspänn i några dagar

TREVLIG MIDSOMMAR ALLIHOP{#emotions_dlg.flower} 

• lillahumla84

Trevlig Midsommar alla goingar.

Här ska de fixas tårta och mat om en stund. Kände bara att jag behövde skriva av mig lite.
    Hyfsat förvånad jag vart när jag vaknade idag av att kudden jag kramar om när jag sovar va lite våt. Har redan börjat läcka "mjölk" Skäms. Är det någon mer än jag som gör de? Så de vart en sväng in på apoteket för att köpa amningskupor. Glad

Hoppas ni får en trevlig dag/helg.

Många kramar och tankar till dig Blondie. Bara att höra av dig på mobilen om du vill ha sällskap.
    Myran hoppas allt är bra med dig och familjen.

{#emotions_dlg.flower}Hej hopp ha de kanon! {#emotions_dlg.flower}

• Fru R

stoltcissi: jäklar va sur jag hade blivit om jag fått den kommentaren! Hon hade fått känna på att hon levde!! Skrikandes
    Hoppas allt har lagt sig idag, om inte så åk in! Som många redan har skrivit före mig, förlossningen kan börja på olika sätt!

Blondie: Va skönt att Jonas är på plats, och så ska du få god mat och trevligt sälskap också!! Håll fast vid det positiva och njut nu ordentligt, även om det är från en sjukhussäng...

lillahumlan: läcker mjölk gör jag inte, men jag räknar å andra sidan inte med att ha speciellt mycket mjölk alls så. 

Liissan: gisses, den tjejen ville ut! nästan som min. Jag kan tänka mig att du likt mig inte kommer att vänta på ok från dem utan åka in vid minsta tecken.

Idag har jag en trööööt dag!! Började redan igår, somnade vid halv 9 på kvällen och sov till efter 8 imorse. E lite lätt (!) grinig och är redan inne på andra vilan. Kan ju var så att det inte hjälper med en trotsig liten tjej som gör allt tvärtom mot vad man ber henne. Extra jobbigt eftersom det faktiskt är ovanligt för henne. Hoppas att glassen och jordgubbarna om en stund ska göra susen!
    Glad midsommar på er tjejer!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lawendel

Jag har med börjat läcka, så jag köpte med kupor bär jag ändå var på Apoteket. Inandas jag fattade vad det var så tänkte jag: gud vad jag dreglar när jag sover! Haha

• lillahumla84
    lawendel skrev 2011-06-24 21:38:50 följande:
    Jag har med börjat läcka, så jag köpte med kupor bär jag ändå var på Apoteket. Inandas jag fattade vad det var så tänkte jag: gud vad jag dreglar när jag sover! Haha
    Haha, ja jag hade oxå den tanken för någon sekund. Jaja, skönt o veta att mejeriet verkar funka i alla fall Skrattande.
    Nu blir de film med familjen innan man däckar av all mat. Hoppas ni haft en trevlig dag med nära och kära!
  • Blondie82

Första dosen kortison tagen! Blodprover visade att något var lite sämre så de ville ta det säkra för det osäkra och ge mig allt nu. Som jag förstått det tar det två dygn nu innan bebis har full effekt.

Pratade även lite längre med en underbar bm och hon sa att man kommer försöka hålla mig till 35+0 och sedan låta bebisen komma. Om det nu går att hålla ut så länge. Känns ändå skönt att man har en liten målstolpe, ungefär som ett nytt BF datum ;) måste nog börja läsa min "att föda" bok jag köpt :) svårt att ta in att jag snart är mamma!!

• lillahumla84
    Blondie82 skrev 2011-06-24 22:38:17 följande:
    Första dosen kortison tagen! Blodprover visade att något var lite sämre så de ville ta det säkra för det osäkra och ge mig allt nu. Som jag förstått det tar det två dygn nu innan bebis har full effekt.

Pratade även lite längre med en underbar bm och hon sa att man kommer försöka hålla mig till 35+0 och sedan låta bebisen komma. Om det nu går att hålla ut så länge. Känns ändå skönt att man har en liten målstolpe, ungefär som ett nytt BF datum ;) måste nog börja läsa min "att föda" bok jag köpt :) svårt att ta in att jag snart är mamma!!
    Oj då är de ju inte långt kvar för dig. FörvånadGlad Men va skönt att du har en bra bm du kan prata med i alla fall. Måste ju ha 1000000 frågor som du vill ha svar på Glad. Skönt att dom tar de säkra för de osäkra. Så OM den lilla busungen vill komma ut till mamma och pappa tidigare så är h*n ju redo Flört. Hoppas ni har de mysigt ( så mysigt de går att ha de ;) )Hjärta
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011