• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Stoltcicci: för oss går allt bra, blev utskriven från bb idag och har fått familjerum på neo. Han är lite gul så ska sola tills imorgon iaf men det är ju mer regel än undantag.

Blondie: jag låg på spec bb, delade innan snittet rum med en tjej men vi hade det trevligt och kunde stötta varandra. Efter snittet så fick jag och Thobias ett rum tillsammans. När han precis kom ut så höll de bara upp honom för mig och visade att han var en pojke, sen gick dom till ett rum bredvid och kollade igenom honom och Thobias var med dom hela tiden. Det fanns stora glas fönster så jag kunde se dem hela tiden och det kändes skönt. Hade väl inte varit lika trevligt om det inte sett stabilt ut men nu var det ju det. Sen kom de in till mig igen och sa att allt var bra och han fick ligga hos mig en snabbis och sen tog de upp honom på neo och Thobias följde med dit. Sen blev det lite problem med mig så T hann komma ner innan jag åkte till uppvaket och berätta vad de gjort på neo. När jag var färdig övervakad var klockan sent men de körde dit mig så vi fick gosa lite. Morgonen efter så började vi väl i princip med att försöka ta hand om honom med hjälp från personalen...

• stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-06-23 20:39:07 följande:
    Stoltcicci: för oss går allt bra, blev utskriven från bb idag och har fått familjerum på neo. Han är lite gul så ska sola tills imorgon iaf men det är ju mer regel än undantag.

Blondie: jag låg på spec bb, delade innan snittet rum med en tjej men vi hade det trevligt och kunde stötta varandra. Efter snittet så fick jag och Thobias ett rum tillsammans. När han precis kom ut så höll de bara upp honom för mig och visade att han var en pojke, sen gick dom till ett rum bredvid och kollade igenom honom och Thobias var med dom hela tiden. Det fanns stora glas fönster så jag kunde se dem hela tiden och det kändes skönt. Hade väl inte varit lika trevligt om det inte sett stabilt ut men nu var det ju det. Sen kom de in till mig igen och sa att allt var bra och han fick ligga hos mig en snabbis och sen tog de upp honom på neo och Thobias följde med dit. Sen blev det lite problem med mig så T hann komma ner innan jag åkte till uppvaket och berätta vad de gjort på neo. När jag var färdig övervakad var klockan sent men de körde dit mig så vi fick gosa lite. Morgonen efter så började vi väl i princip med att försöka ta hand om honom med hjälp från personalen...
    ja det ju väldgigt vanligt de som föds för tidigt får sola pga gulsot,de fick ju min förstfödda.  så bra att allt går bra för er:)

allmänt blödningen slutade efter ja somnade med regäl mensvärk o massa sds.. så nu har man bara mensvärk o vaknat till en stenhård mage..
    vågar o tänker inte ringa tillbaka till den sura som ja pratade med på östra för några timmar sen..
    urk jhon var inte rolig..
  • Blondie82

Cissi har du fortfarande ont så kan du ringa nu, dom har bytt skift ;) skit i hur sura och otrevliga de än må vara, din och bebisens hälsa går före allt!! Som sagt vill inte se dig här se :P lovar det är inte ett dugg kul att ligga här!!

Myran: känns jätteskönt att höra att man får vara så delaktig redan från start! Har varit lite rädd för att man inte skulle få det. Men T har varit hos er hela tiden då efter födseln? Min J tror sig inte få göra så mycket så han räknar med att jobba efter bebisen är ute på dagarna... Vilket jag protesterar lite över för jag vill ju ha honom där då!!

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-06-23 23:30:12 följande:
    Cissi har du fortfarande ont så kan du ringa nu, dom har bytt skift ;) skit i hur sura och otrevliga de än må vara, din och bebisens hälsa går före allt!! Som sagt vill inte se dig här se :P lovar det är inte ett dugg kul att ligga här!!

Myran: känns jätteskönt att höra att man får vara så delaktig redan från start! Har varit lite rädd för att man inte skulle få det. Men T har varit hos er hela tiden då efter födseln? Min J tror sig inte få göra så mycket så han räknar med att jobba efter bebisen är ute på dagarna... Vilket jag protesterar lite över för jag vill ju ha honom där då!!
    Ja man är absolut delaktig från start men de kräver inte galet mycket av en, de förstår att man är rätt slut efter ett snitt. Thobias har sovit hos mig men varit lite på jobbet varje dag. Klart jag gärna hade haft honom där jämt men jag har hellre honom hemma mycket när vi väl kommer hem. Han är egen företagare och kan inte släppa allt, även om vi skulle önska det.
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-06-23 20:48:45 följande:
    ja det ju väldgigt vanligt de som föds för tidigt får sola pga gulsot,de fick ju min förstfödda.  så bra att allt går bra för er:)

allmänt blödningen slutade efter ja somnade med regäl mensvärk o massa sds.. så nu har man bara mensvärk o vaknat till en stenhård mage..
    vågar o tänker inte ringa tillbaka till den sura som ja pratade med på östra för några timmar sen..
    urk jhon var inte rolig..
    Faaaan va irriterad jag blir!! Vad faaan ska såna surkärringar jobbar inom vården för!! Med tanke på hur labil jag är nu efter både sömnbrist och alla jädra biverkningar av graviditeten kommer jag nog tappa förståndet och skrika tillbaka om man får en sån otrevlig jävel, eller också ringer jag mamma som får skälla ut henne!! haha

Hur mår du idag, är det bättre?? Glöm inte att man kan blöda i öppningsskedet!! Det gjorde jag!! Är det fortfarande så idag så riiing snälla, och om den surkärringen svarar så va tyken tillbaka!!
    Blondie82 skrev 2011-06-23 16:59:14 följande:
    Jonas är här!!!! Känner mig så otroligt lättad! Han kom direkt hit och kramade om mig men har nu åkt till lägenheten för att packa en väska till sig och äta lite. Han får bo här till vidare och det känns bra :) nu är det bara att vänta.

Har haft en urgullig bm här som gått igenom förlossningen och hur jag ser på den och vad mina rädslor är. Lite om amning osv. Känns bra men läskigt att det är så nära.

Ja Myran jag blir kvar här nu. Ligger på spec bb. Vart låg du i väntan?? Känns konstigt att ligga här och veta att det händer när som. Imorrn ger dom nog mig kortisonsprutan. Hur går det för din lilla pojk?? Fick ni hålla honom och hjälpa till från början eller var det bara personalen som fick göra det?

Så skönt att Jonas får stanna hos dig!! ♥ Jag tyckte också dom var helt uuuunderbara när jag låg på Östra, däremot låg jag ju inte på special BB men jag hade samma bm runt mig som du har =)
    Hur håller dom koll på dig nu så dom vet när det är dags att sätta igång förlossningen, hänger allt på blodtryck och äggvite??
    inda skrev 2011-06-23 16:30:08 följande:

Myrangbg: Håller med dig, Mikael behöver inte följa med på alla kontroller. Huvudsaken är att han tar sig tiden när jag väl behöver den

Blondie82: Du får hålla oss uppdaterade, orolig för er båda men skönt att de har uppsikt på er =)

Någon mer som börjar bli otroligt trött men som inte kan somna? Är så trött så att det tom sticker i ögonen och ligger helt lealös i soffan men inte kan jag somna för det =(

Problem att somna har jag INTE, kan somna när och var somhelst haha Däremot har jag svårt att sova länge. Bara små korta stunder hela tiden, sen ska det kissas och liggas och stirras upp i taket tills man kan somna om, vilket oftast inte går..... idag vaknade jag 7 pigg som tusan vilket inte är vanligt..... funderar på att försöka gå och somna om igen..... i 20 min tills nästa kissepaus haha

GLAD MIDSOMMAR ALLA!! {#emotions_dlg.flower}
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-06-23 23:30:12 följande:

ja somnade en timme igår med smärtorna o svagrosa blödning. när ja vaknade upp så hade de slutat o blöda.
    ne hon bm sa att konstigt att läkaren som undersökte din tapp ej sa att man kunde blöda sen efter en koll..
    så först när ja sa att onda sd hade kommit tätt o hon såg i jjournalen ja hade redan vart inne på östra så var de liksom aha kanske uppmärksamma lite o så med en kommentar DU E JU OMFÖDERSKA SÅ DU VET JU HUR RIKTIGA VÄRKAR ÄR ELLER HUR  blev så paff ja ba ahh..
    typiskt en sån kärring som ja brukar kalla:hon har la ej fått nåt på länge därför hon tar ut de på mig..
    nee ja hoppas inte jag kommer in.. men dock kan ja få när som helst då ja beräknas el lär få för  tidigt..
    Capa skrev 2011-06-24 08:21:03 följande:
    Faaaan va irriterad jag blir!! Vad faaan ska såna surkärringar jobbar inom vården för!! Med tanke på hur labil jag är nu efter både sömnbrist och alla jädra biverkningar av graviditeten kommer jag nog tappa förståndet och skrika tillbaka om man får en sån otrevlig jävel, eller också ringer jag mamma som får skälla ut henne!! haha

Hur mår du idag, är det bättre?? Glöm inte att man kan blöda i öppningsskedet!! Det gjorde jag!! Är det fortfarande så idag så riiing snälla, och om den surkärringen svarar så va tyken tillbaka
    ahh såna kärringar borde ej få ens svara i telefon.. här ringer ja orolig o då vill man ej få kommentarer som
    DU E JU OMFÖDERSKA DU VET JU VA RIKTIGA VÄRKAR ÄR..
    ahh säger ja helt paff..men ja hr ju kraftiga sd o vart inne på östra en gång redan pga detta o har risk för föda tidigare igen..
    BE MANNEN PASSA DIN SON O TA PANODIL,LÄGG DIG O VILA
    men ja har ingen man ja e ensamstående
    SKAFFA BARNVAKT DÅ O BLIR DE EJ BÄTTRE SÅ HÖRS VI SEN

jooo ja hade åxå tappat tålamodet på henne men ist blev ja ledsen.. kände mig som ja skulle bli en belastning o de ej hade tid för såna småsaker iaf ej för henne..
    idag har ja ingen blödning än så länge,hugg i sidan o lite molande värk.. 
    ahh ska ringa isf o ska svara tillbaka.. hade vart rätt skönt om de vart nån annam bm o så hade ja berättat hur de sa t mig igår o de hade undrat vilken bm det var
     rätt nyvaken efter en bedrövlig natt av mittt ex som var här.. som dock slutade med bråk  o att han åkte hem..

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA{#emotions_dlg.flower}
  • Liisaan

Glad midsommar alla goa mammor och blivande mammor! Fast vi får hoppas att det inte kommer ut några bebisar idag! Skickar en tanke och styrkekramar till dig blondie! Dig med stoltcissi och ta det lugnt och åk in trots gnälliga bm! När ja ringde in med dottern efter första värken så ville hon inte ta in mig tog en dusch och ringde igen direkt efter då fick jag komma in, möttes av samma bm som ja pratat med. Det första hon sa var "ja då får vi se om du får stanna över natten ens" tog ctg på mig och kände hur mkt ja var öppen "oj du är öppen 8 cm nu förstår jag varför du har så ont". Dottern är född 4 timmar från första värk, med akut sugklocka då hon inte mådde bra. Vill inte tänka på vad som kunde hänt om jag lyssnat på bm och inte på min kropp.

• Blondie82

Nej det är precis som liisaan säger, man skall lyssna på sin egen kropp och sin egen känsla och inte vad tanten i andra ändan luren säger!! Man känner sin kropp bäst och vill man kolla skall man göra det. Bara att säga att du kommer in vare sig dom vill eller inte. Om det är något jag lärt mig under graviditeten är det att stå p mig och inte låta andra bestämma över mig om jag känner starkt själv att något är fel. Det är samma nu, jag litar givetvis på läkarna och bm här men jag ifrågasätter och undrar hela tiden så att jag har full koll på vad dom gör och varför. Något dom gillar för att jag gör migsjälv delaktig. Samma med J, han får också ställa frågor och vara med i det som händer.

Du anar inte myran hur skönt det känns att du redan vet lite hur det går till :). Givetvis kan det skilja mycket då våra bebisar kanske behöver olika vård men nu är jag inte lika rädd för att bli undanskyffad. Vill ju vara med så mycket sim möjligt från början och mysa med vår älskling

• Blondie82

Ny uppdatering: Mina värden var så pass "okej" att dom beslöt sig för att avvakta med kortisonsprutan och göra nya tester mellan söndag och måndag. Så det verkar som att bebisen är i tryggt förvar under helgen!! Detta betyder också att mamma och syster med sambo är välkomna till mitt rum med midsommarmat :) har önskat mig både grillat och jordgubbar... Mmm man får göra det bästa av en tråkig sjukhusvistelse!!!

Hmm är detta lite ego av mig

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011