TantKerstin skrev 2011-06-25 21:49:16 följande:
Man brukar väl säga att man ska vänta runt 3 veckor efter förlossning eftersom det är då man vet ungefär hur stora brösten är, sen tror jag man kan ta den storleken man har nu+en knuten hand i för att få rätt stl. Kan till natten rekommendera Apotekets amningstoppar som är supersköna att ha på sig då. Sist tror jag att jag köpte mina amningsbehåar efter typ 2 veckor nånting. Allt jag minns är att jag såg ut som Dolly Parton
Åh..snart är du mamma

Varje gång jag loggar in på FB så måste jag bara se om du har skrivit nåt om bebis haha.
Och varje gång jag loggar in här så måste jag läsa snabbt för att se om någon annan har fuskat sig före i kön..
Capa: Fy attans att det ska vara sån stress över amningen! Hoppas det går bättre den här gången, och jag kan även tillägga att i skolan då (haha nu kommer mina nyvunna kunskaper!

) så fick vi på barnföreläsningen lära oss att man får SAMMA närhet vid amning som vid matning med flaska. Det ska vara så tokpräktigt idag..
stoltcissi: vad jobbigt du har det

Men tänk sen när bebisen är ute och ni får gosa o ha det myspys allihop

Jenric skrev 2011-06-25 12:15:43 följande:
Oj, nu har jag väl "bombat" tråden här med alla inlägg - det blir så när man läser ikapp

Hoppas ni alla har haft en bra midsommar (även om det innebar grillat och jordgubbar på östra

). Vi är hos mor och far och träffar syster med systerdöttrar 4 år och 2,5 år... det är intensivt och samtidigt kul... man måste underhålla 24/7 och trots att vi är 5 vuxna så är det verkligen jobbigt... hoppas att "våra barn kommer inte bli så jobbiga" hahaha... men det ska man nog inte säga högt!

Vänta du bara

Det finns en liten rolig ålder som så fint kallas för "trots-åldern", den är bara sååå underbar haha. (men det är nog även den charmigaste åldern)
Är det någon mer än jag som drömmer konstiga drömmar om nätterna?
Men... en dum fråga kanske..? Kan man gå i affären och prova amnings-BH sen - tänker på om brösten liksom läcker lite hela tiden (om man nu gör det), så blöter man ner alla BH-ar man provar...
Jo, jag vet ju att det finns lite olika roliga perioder

I karibien (där eric kommer från) brukar man säga "The Terrible Two's"...

En kollega på jobbet brukar säga "glöm inte att ALLT går över".... ska försöka komma ihåg det när det känns jobbigt...
Fika hänger jag gärna med på (gigantiska bullar låter helt rätt!), men först efter nästa vecka - precis som Devotion har jag en vecka kvar på jobbet innan semestern!
Hur går det med packningen, när är det ni flyttar? Jag vet hur svårt det är att INTE fixa och greja när man ska flytta, men fick ta lite i taget och sen vila emellan så gick det fint. Och jag bar ju heller inget tungt direkt.
Devotion skrev 2011-06-26 13:40:52 följande:
Hej alla!
Oj vad ni skriver!
Blondie: jag förstår att du har haft en omtumlande vecka. Det har ju verkligen hänt mycket... Men det känns tryggt att de tar hand om dig så väl!! Förstår att det var lyx med en glass i solen!
Jenjen: Kalle bryr ju sig också jättemycket men det blir ju lite stressigt för honom med allt. Och sen att jag inte sovit har väl gjort att jag blivit extra känslig också! Nu har vi iaf fått en avkopplande helg båda två!
Jag är gärna med o fikar men veckan som kommer är min sista jobbvecka och då är det fullt upp!
Jobbigt att många av er har så ont. :( jag har fortfarande inga krämpor att tala om. Man känner sig lite tung och andfådd såklart och nu när vi varit på landet och grejat med båten etc så känner man sig grymt osmidig men annars är det ingen fara.
Just nu sitter jag på en filt i en bergskreva vid havet och har det oförskämt bra. Ligga ner är dock lite plågsamt för ryggen så nästa gång jag åker upp till landet ska jag ta med en go stol!
Ha en bra dag alla och ta hand om maggarna!

Ja, men visst är man känslig vissa dagar - känns helt knasigt ibland. Häromdagen var jag i badrummet och plötsligt bara - helt utan anledning - tårades ögonen upp och jag kände för att bara gråta, gråta, gråta...??!? Sen gick det över och allt var bra. Hm.
Imorgon 7.45 ska jag på fastande mage till BM igen för att ta det där gallsyreprovet. Under långhelgen nu har det väl kliat några gånger till under fötterna, men jag tror snarare att det har att göra med att jag är svullen i benen och fötterna än att det ska vara "hepatos". Skönt att de tar det på allvar och kollar upp en iaf, hellre en gång för mkt än för lite. Jobbigast är att inte få äta frukost innan jag går dit, hahaha...