• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-06-29 11:18:35 följande:

Nån som vet om det finns skötbord på ullared?? Hade behövt göra en sista tripp ner innan bebisen kommer och skötbord är det enda "stora" vi har kvar på listan.....

Nej det gör de inte. Skulle själv ha ett igår men jag hittade då inget i alla fall... =(
  • inda

Blondie82: Håller tummar och tår, har även sagt till lillskruttan att hålla sina tummar och tår Glad 

Hoppas att ni alla mår bra trots denna värme som kommit. Satt ute på balkongen en kort stund och fick genast "värme" utslag Rynkar på näsan Får hålla mig inomhus istället, kanske ska ta och passa på att rensa skafferi och kyl/frys.  

Någon som har en bra tv serie att rekommendera? Behöver lite tidsfördriv...

• Capa
    lillahumla84 skrev 2011-06-29 11:46:02 följande:
    Nej det gör de inte. Skulle själv ha ett igår men jag hittade då inget i alla fall... =(
    Tusan Rynkar på näsan Då känns det inte lönt att åka dit ju.... inte för att trängas med gamla tanter i värmen när man har ont i magen samtidigt iaf haha
  • L86
    inda skrev 2011-06-29 11:48:43 följande:
    Blondie82: Håller tummar och tår, har även sagt till lillskruttan att hålla sina tummar och tår Glad 

Hoppas att ni alla mår bra trots denna värme som kommit. Satt ute på balkongen en kort stund och fick genast "värme" utslag Rynkar på näsan Får hålla mig inomhus istället, kanske ska ta och passa på att rensa skafferi och kyl/frys.  

Någon som har en bra tv serie att rekommendera? Behöver lite tidsfördriv...
    Har samma problem med värmen!! Är totalt omöjligt att vara ute i solen, svullnar upp som en ballong direkt. Min plats just nu är i soffan framför en bra serie med fötterna i ett iskallt fotbad!

Just nu glor jag på desperate housewives från början. Även serien Ghost Whisperer har jag precis börjat kika på, så de får bli mina tips!
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-06-29 09:51:45 följande:
    Ligger på förlossningsrummet och väntar på att bli igångsatt!! Kopplad till CTG och bebisen bökar som aldrig förr
    Hjärta
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-06-29 12:15:12 följande:
    Tusan Rynkar på näsan Då känns det inte lönt att åka dit ju.... inte för att trängas med gamla tanter i värmen när man har ont i magen samtidigt iaf haha
    Kan rekomendera att du låter bli att åka ditt för de. Jag vart riktigt besviken om jag ska vara ärlig. Men man kan inte få allt. De jag hittade va en amningskudde, nappar, nappflaskor, skötbädd, amnings-bh, badstol, kläder och liberoprodukter.

Det är ok om lill*n tittar ut nu när man har "måste" grejerna. Men hade vart himla skönt med ett skötbord och lite andra grejer som är "bra att ha". Så de får bli en tur till stan någon dag.
  • lillahumla84
    L86 skrev 2011-06-29 14:40:15 följande:
    Har samma problem med värmen!! Är totalt omöjligt att vara ute i solen, svullnar upp som en ballong direkt. Min plats just nu är i soffan framför en bra serie med fötterna i ett iskallt fotbad!

Just nu glor jag på desperate housewives från början. Även serien Ghost Whisperer har jag precis börjat kika på, så de får bli mina tips!
    Fick ett tips av en kompis att man skulle äta en massa gurka och persilja. Vet dock inte om de funkar men värt ett försök.  Drömmer

Nu har man verkligen en ursäkt till att trycka i sig en massa glass och go frukt. Fick köpt mig 3 packet med jordgubbar ( vart så otroligt glad över att dom va så söta) Tungan ute

Nu blir de ut på balkongen en stund innan det är dax att slänga ihop en sallad. SoligCool
  • Jenric
    Skrikandes ååååhh.. jag är så arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen... och det är INTE graviditetshormonerna som är orsaken, utan min chef. I flera månader har jag försökt ta reda på vad det är jag ska lämna över och inte, för de har bara anställt en ny och vi är två som ska gå på ledighet. På hela tiden har jag inte fått några svar. Men idag, kom hon på att "jomen, det måste du ju lämna ifrån dig" (som om jag inte ville det...!) och den nya personen är dessutom ledig på fredag. Vilket innebär att jag har imorgon på mig. Och i eftermiddag nu på mig att förbereda allt som ska lämnas över Förvånad Fick totalt psykbryt på henne för jag blev ju skitstressad nu, då hon tror att jag inte VILL lämna över - men det är ju det jag frågat om heela våren. Hon fick dock inte nöjet att se mig lipa, men jag är riktigt jävla sur på henne nu. Kommer nog försöka söka annat jobb lagom tills jag ska börja jobba igen, för jag orkar inte med henne längre. Totalt inkompetent. Hela problemet ligger väl i att hon aldrig brytt sig om att ta reda på vad det är jag jobbar med... är säkert inte helt ovanligt hos chefer, men jag har ju gått i tron nu att jag inte ska lämna över något till någon, utan att de får lösa det på bästa sätt... Hon har bara sagt att "ja, men i höst kommer det inte behövas, och inte det, och det och det kommer vi inte göra" osv. så det har mer eller mindre känts som att min tjänst inte behövs längre. Men nu gjorde den tydligen det. Phuuu.. fick faktiskt ont i magen på kuppen och vill ju inte stressa upp mig, inte bra för bebis väl... Rynkar på näsan Fan.
  • stoltcissi

capa de känns helt jkla lönlöst med allt.. klara allt ensam.. o den jkla föräldrapeng som ja tänkte ansöka har ja ej fixat för ingen i min närhet kan hjlpa mig då ja e så kass på allt sånt. 6 veckor kvar ca innan bebbe e född o vill verkligen ej krångla me papper.. känner ´ba hur ja än försöker spara in på räkningar så bara kommer de på hög. i know de e så för alla:( inte ens sonen kan trösta mig.. gett sonen mat,sjlv har jag ej ätit ja ba gråter o känner hur allt ger mig en stor orosklump.. ahh de e nåt spec med malmö:) blondie håller alla tummar o tår för dig

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011