• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-06-27 23:25:21 följande:
    Är det du som inte är utskriven eller är det bebisen?? Skönt i alla fall att ni får chansen att vara hemma!! Hur funkar det, någon som bor med er dygnet runt eller som kommer och tittar till er då och då??
    Vi vet inte riktigt vad planen är här. Går in i vecka 34 på torsdag men här räknar de ju i fulla veckor så 34+0 tror dom är sista dagen de vill vanta på att något skall hända. Om värdena skulle vända och bli bra så väntar det givetvis längre men de går ju stadigt utför så den chansen är väldigt minimal. Så bästa senarie är nog att jag får gå till v 34+0 och sedan sättas igång, men att det kan bli hastigt och lustigt innan dess också. Själv vet jag inte vad jag vill... känner bara att jag har ont precis  över allt och inte orkar ligga i den här sängen längre.. vill bara ha ut min lilla bebbe nu även om jag samtidigt är rädd och vill att den skall vara kvar i magen Glad

Skall försöka mig på att lägga upp lite bilder nu! Ligger en hel del på facebook redan och jag är lite lättare att hitta där nu när jag är den enda i Sverige med detta namn Skrattande så det är bara att lägga till mig där om ni vill se alla bilderna!! (Sara Wintland är mitt nya fina namn Skrattande)
    Har sett dina superfina bilder hihi Jag har också ett exklusivt namn, är den enda Sara Soneryd i hela sverige, känner ni en sonerydare så är det en släkting till mig ;) haha
    Hur mår du idag då?? Får du permis att gå ner i fiket nåt??

JenJen o Devotion
    4 dgr kvar här med!! Jihooooo, sen ska den alkoholfria champangen korkas upp hihi Ska bli så himla skööönt!! Solig
    Den där filmen förresten, ooooh, den var inte sååå läskig när man tittade på den som efteråt, jisses.... jag är livrädd på nätterna när jag ska gå upp och kissa, vågar inte titta i spegeln av rädsla att se den där svart-röda demonen bakom mig aaaah. Du har helt rätt, man SKA inte titta på skräckisar när man är gravid!! haha
    stoltcissi skrev 2011-06-27 18:08:33 följande:
    så har man även otur me annat så  ska man va smart sätta in pengar t räkningar.. o va gör´den då tänker den läänge.. sen säger den ta ut pengarna.. ahh men luckan öppnas ej,kortet kommer ut md minneslapp avbruten insättning o automaten säger closed..
    så går man upp o hon säger vi får ringa dem som har hand om bankomaterna  sen när vi ej har så mkt kunder o tar vi dina  kunduppgifter.ringer dig när vi stängt för dagen. är  så e det överskott i bankomaten o de ligger där  så sätter vi in dem på ditt konto..
    jaha om den sväljer mina pengar ska ja ba skänka dem pengarna då el?
    för ja e ju såååå rik.. not
    Nämen vafaaan är det!! Har dom ringt dig?? Jag hade gått i taket tror jag, jag SKA har mina pengar tillbaka vare sig dom har ett överskott eller ej, dom får väl gå igenom filmen som kameran spelat in då och se att dina pengar blir stulna av banken, omvänd robin hood-taktik dom kör med..... bastards *hytter med näven*
  • stoltcissi
    Devotion skrev 2011-06-27 22:04:43 följande:
    Cissi: jag förstår dig! Jag hade blivit jättesur!! Och med gravidhormoner dessutom hade de fått passa sig...
    o ja de e tur ja ska fika med tantkerstin innan.. samla batterierna o krafterna innan ja ska möta dem..
    de ringde ej upp mig igår.. inte nu på morgonen heller.. e riktigt pissed off
    Jenric skrev 2011-06-27 22:32:48 följande:
    Mycket irriterande... har också varit med om en idiot på banken för inte så länge sen (swedbank) - när jag väldigt upprörd sa att vi kanske ska flytta alla våra konton till en annan bank svarade surkärringen "Ja, det kan ni väl göra om ni vill..." Blev helt chockad över hur dåligt de bemötte oss som kunder i banken - och då var det ändå inget krångligt vi bad om. Eric hade ju förlorat/blivit bestulen på sitt VISA-kort när han blev misshandlad av det där gänget med killar i våras, och hon ville inte ge honom ett nytt kort för han hade inte något ID-kort med sig... Det försvann ju samtidigt eftersom det ID-kortet också låg i plånboken. Jag följde med för att intyga hans identitet, men det hjälpte inte för hon tyckte att han hade varit "vårdslös" med VISA-kortet Förvånad Jag frågade hur hårt hon hade hållit i sitt VISA-kort om 10-15 killar hade sparkat på henne när hon låg på marken... Sen när vi kom hem ringde vi kundtjänst och de skickade ett nytt kort som kom i brevlådan direkt. Men gud vad arg jag var på henne då! Skrikandes
    shit vilken jkla kärring ni mötte då... ja exakt hur jkla hårt håller man sitt kort när man blir misshandlad.. neeeej ja tror ja håller de me mitt liv o offrar det för mitt kort e ju viktigare än mitt liv.. ---

lillahumla84 neee verkligen inte.. ucha..
  • Capa
    Jenric skrev 2011-06-27 22:32:48 följande:
    stoltcissi skrev 2011-06-27 20:19:23 följande:
    de lovade ringa upp mig men de gjorde de ej, e måttligt glad nu på dem..idag har mitt humöt vart som alla gravidas hormoner tillsammans.. som en explosiv bomb´
    undra  om seb kanske vill mista en kund..
    va dutti du e som kämpar på med jobbet;)
    Mycket irriterande... har också varit med om en idiot på banken för inte så länge sen (swedbank) - när jag väldigt upprörd sa att vi kanske ska flytta alla våra konton till en annan bank svarade surkärringen "Ja, det kan ni väl göra om ni vill..." Blev helt chockad över hur dåligt de bemötte oss som kunder i banken - och då var det ändå inget krångligt vi bad om. Eric hade ju förlorat/blivit bestulen på sitt VISA-kort när han blev misshandlad av det där gänget med killar i våras, och hon ville inte ge honom ett nytt kort för han hade inte något ID-kort med sig... Det försvann ju samtidigt eftersom det ID-kortet också låg i plånboken. Jag följde med för att intyga hans identitet, men det hjälpte inte för hon tyckte att han hade varit "vårdslös" med VISA-kortet Förvånad Jag frågade hur hårt hon hade hållit i sitt VISA-kort om 10-15 killar hade sparkat på henne när hon låg på marken... Sen när vi kom hem ringde vi kundtjänst och de skickade ett nytt kort som kom i brevlådan direkt. Men gud vad arg jag var på henne då! Skrikandes
    Allvarligt jag hade kontaktat hennes chef och ifrågasatt om det är deras policy att bemöta sina kunder på det sättet!!
  • ciccile

Blondie: Jag skrevs ut i torsdag och då fick vi ett familjerum på neo och fick ha lillkillen hos oss dygnet runt. Hemsjukvården kommer att komma 2 ggr i veckan och om vu har några problem så kan vi ringa dagtid till dem, annars är det neo vi ska ringa. Tror det kommer ta ett tag innan den vanliga BVC kopplas in.

• Jenric
    lillahumla84 skrev 2011-06-27 23:05:07 följande:
    Ja jag har samma. De kommer inte mycket men de är ju klart så man blir lite orolig att de ska synas igenom när man är ute. Så jag köpte på apoteket, men körde oxå med bomullspad som man har när man tvättar bort smink eller sår. Funka oxå jätte bra. Bättre att vara på den säkra sidan än att gå o va nervös över att de kaaaanske läcker.

Imorgon bär det av till Gekås för att shoppa de sista till lill*n. Ska bli intressant och se hur död man är när man kommer hem Drömmer

Myran: va skönt att få komma hem.
    Cissi: Man vill ju kanske inte riktigt lägga sin energi på sådant just nu Obestämd Hoppas de löser sig!
    Blondie: Hoppas du snart får en "bra" dag så vi kan fika och smugglat med en massa gott till dig Tungan ute

Sen rekomenderar jag INTE att se på skräckfilm när man är gravid. Hahaha! Har inget i mot de i vanliga fall men du milde va sammandragningar de vart. Annars va filmen himla bra. Insidious heter den för dom som inte har något i mot en massa sd ObestämdDrömmer.
    Nu blir de till att sova för här ska upp tidigt imorgon. Natti natt
    Bra tips med bomullsrondeller - det läcker ju inte så att det sprutar men... som du säger känns det lite jobbigt att gå och oroa sig för att det ska läcka igenom...!

Kul med Gekås!! Har aldrig varit där, kanske blir en tur på semestern...
    Capa skrev 2011-06-28 08:00:03 följande:
    Har sett dina superfina bilder hihi Jag har också ett exklusivt namn, är den enda Sara Soneryd i hela sverige, känner ni en sonerydare så är det en släkting till mig ;) haha

JenJen o Devotion
    4 dgr kvar här med!! Jihooooo, sen ska den alkoholfria champangen korkas upp hihi Ska bli så himla skööönt!! Solig
    Ja, fantastiskt skönt ska det bli - fast det känns som en hel evighet tills fredag... samtidigt som mycket ska hinnas med... har nog checkat ut redan mentalt på nåt sätt tror jag. Det är därför jag sitter här och skriver istället, hahahaa... Tungan ute

Capa & stoltcissi: Ja, jag frågade ju om jag kunde få prata med hennes chef, och då log hon och svarade att han inte var där. Så när vi kom hem sen ringde jag, och han skulle vara tillbaka veckan efter. Tur för henne att jag inte är så långsint... fast jag har faktiskt tänkt på det ibland att jag borde ringt igen och frågat om det är så man ska behöva bli behandlad. Hon borde verkligen inte jobba med kunderna.... Skrikandes
  • Capa
    Jenric skrev 2011-06-28 10:39:39 följande:
    Bra tips med bomullsrondeller - det läcker ju inte så att det sprutar men... som du säger känns det lite jobbigt att gå och oroa sig för att det ska läcka igenom...!

Kul med Gekås!! Har aldrig varit där, kanske blir en tur på semestern...
    Capa skrev 2011-06-28 08:00:03 följande:

JenJen o Devotion
    Ja, fantastiskt skönt ska det bli - fast det känns som en hel evighet tills fredag... samtidigt som mycket ska hinnas med... har nog checkat ut redan mentalt på nåt sätt tror jag. Det är därför jag sitter här och skriver istället, hahahaa... Tungan ute

Capa & stoltcissi: Ja, jag frågade ju om jag kunde få prata med hennes chef, och då log hon och svarade att han inte var där. Så när vi kom hem sen ringde jag, och han skulle vara tillbaka veckan efter. Tur för henne att jag inte är så långsint... fast jag har faktiskt tänkt på det ibland att jag borde ringt igen och frågat om det är så man ska behöva bli behandlad. Hon borde verkligen inte jobba med kunderna.... Skrikandes
    Jag hade iaf skickat ett mail till chefen.... men det är bara jag i mina graviditetshormoner nu haha Brukar inte vara långsint heller men tusan vad jag kan grubbla på sånt här nuförtiden haha
  • Jenric
    Capa skrev 2011-06-28 10:49:14 följande:
    Jag hade iaf skickat ett mail till chefen.... men det är bara jag i mina graviditetshormoner nu haha Brukar inte vara långsint heller men tusan vad jag kan grubbla på sånt här nuförtiden haha
    Du har nog rätt. Kanske man borde... men det var ju typ i slutet av mars det hände... Glad
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-06-27 23:25:21 följande:
    Är det du som inte är utskriven eller är det bebisen?? Skönt i alla fall att ni får chansen att vara hemma!! Hur funkar det, någon som bor med er dygnet runt eller som kommer och tittar till er då och då??
    Vi vet inte riktigt vad planen är här. Går in i vecka 34 på torsdag men här räknar de ju i fulla veckor så 34+0 tror dom är sista dagen de vill vanta på att något skall hända. Om värdena skulle vända och bli bra så väntar det givetvis längre men de går ju stadigt utför så den chansen är väldigt minimal. Så bästa senarie är nog att jag får gå till v 34+0 och sedan sättas igång, men att det kan bli hastigt och lustigt innan dess också. Själv vet jag inte vad jag vill... känner bara att jag har ont precis  över allt och inte orkar ligga i den här sängen längre.. vill bara ha ut min lilla bebbe nu även om jag samtidigt är rädd och vill att den skall vara kvar i magen Glad

Skall försöka mig på att lägga upp lite bilder nu! Ligger en hel del på facebook redan och jag är lite lättare att hitta där nu när jag är den enda i Sverige med detta namn Skrattande så det är bara att lägga till mig där om ni vill se alla bilderna!! (Sara Wintland är mitt nya fina namn Skrattande)
    Hur går det idag?

Vilket fint efternamn! Vill ju se bilderna, men hittar inte dig när jag söker på FB... Rynkar på näsan
  • Jenric
    Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be warm. Your baby will arrive in the late morning. After a labor lasting approximately 10 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 7 pounds, 15 ounces, and will be 21 inches long. This child will have dark violet eyes and fluffy blonde hair.

Hehehe... vore intressant om detta stämde. Varmt kan det ju vara om det blir i augusti. Men sen har vi ju fått besked om att det är en flicka (fast man vet ju aldrig 100% säkert). Och om den kommer ut med blont hår får vi nog dubbelkolla om Eric verkligen är pappa... mohahaha Tungan ute
  • Devotion

Blondie: en liten fråga - hur lång tid tog det för er att få tillbaka pappren efter att ni skickat in hindersprövningen?! Har väntat i några veckor nu...

Cissi: hoppas att det löser sig med banken! Annars får de ett helt gäng gravida efter sig!! Haha!!

Jenjen: vilken idiot ni råkade ut för då!!! Du borde verkligen kontakta chefen. Att det finns såna idioter inom bankvärlden. De verkar inte vara trevliga och service-minded förrän man har tagit lån av dem. Jösses vad de har fjäskat med mig sen jag lånade pengar till huset. (nordea). Det var säkert ett säljknep men jag blev väldigt rörd när min bankman ringde för att beklaga pappas bortgång i vintras.

Lillahumlan: åh vad kul med gekås. Jag har inte varit där på jättelänge men det hade varit kul att åka dit nu innan bebben kommer!!

Jag finns också på FB - Maria wall. Men det finns ganska många så sök på Volvo också så hittar ni rätt!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011