• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

så har man även otur me annat så  ska man va smart sätta in pengar t räkningar.. o va gör´den då tänker den läänge.. sen säger den ta ut pengarna.. ahh men luckan öppnas ej,kortet kommer ut md minneslapp avbruten insättning o automaten säger closed..
    så går man upp o hon säger vi får ringa dem som har hand om bankomaterna  sen när vi ej har så mkt kunder o tar vi dina  kunduppgifter.ringer dig när vi stängt för dagen. är  så e det överskott i bankomaten o de ligger där  så sätter vi in dem på ditt konto..
    jaha om den sväljer mina pengar ska ja ba skänka dem pengarna då el?
    för ja e ju såååå rik.. not

• Devotion

Myran: vad härligt att ni får åka hem!!!

Cissi: vilken knäpp apparat! Hoppas att det löser sig...

Räkningarna kanske man borde ta tag i?! men jag är också trött... Nu är det bara fyra dagar kvar på jobbet!! tjiho!!

• stoltcissi
    Devotion skrev 2011-06-27 19:10:58 följande:

Räkningarna kanske man borde ta tag i?! men jag är också trött... Nu är det bara fyra dagar kvar på jobbet!! tjiho!!
    de lovade ringa upp mig men de gjorde de ej, e måttligt glad nu på dem..idag har mitt humöt vart som alla gravidas hormoner tillsammans.. som en explosiv bomb´
    undra  om seb kanske vill mista en kund..
    va dutti du e som kämpar på med jobbet;)
  • ciccile

Blondie: jag hade legat inne i 10 dagar när de tog ut honom förra söndagen kvällen och sen hem efter en dryg vecka. Är inte utskriven, ska ha hemsjukvård och skrivs ut när allt fungerar... Har nog aldrig någonsin uppskattat så mycket att vara hemma och ligga på soffan. Hur planerar dem för dig, kommer de försöka att ha kvar liten i din mage så länge det går eller sätter de igång i v. 34?

• Devotion

Cissi: jag förstår dig! Jag hade blivit jättesur!! Och med gravidhormoner dessutom hade de fått passa sig...

• juliaa

Grattis blondie =) vad roligt att ni ändå fick gift er=)=)

Och Grattis myran härligt att få åka hem men förstår att det är läskigt också men det kommer ni fixa galant..

Vet att jag är dålig på att skriva här är inne, läser men är så dålig på det här att bara skriva känner jag hehe är bättre på att prata.
    Jag har haft otroligt jobbigt på nätterna kramp i magen och illamående och influensa liknande känsla i koppen och ont i ryggen. Men när jag pratade med min bm sa hon bara det är normalt utan att ta några prover eller nått men det har inte gått över så läste på lite och då påminde alla syntom om det man får vid gallsten nån som känner igen sig med syntomen eller haft gallsten??
    Bara två veckor kvar på jobbet i alla fall det känns underbart börjar verkligen bli jobbigt att stå hela dagarna fick ingen gravid peng irriterande..

• Jenric
    Myrangbg skrev 2011-06-27 11:56:43 följande:
    Idag får vi åka hem, ska bli så skönt samtidigt som det känns läskigt!
    Åh så skönt! Glad

Capa & Fru R: jag är också döööd... sååå svårt att hålla ögonen öppna på jobbet efter lunch... men bara fyra dagar kvar, sen semesteeeer! Solig
    Blondie82 skrev 2011-06-27 16:23:53 följande:
    Tack alla :) Skall se om jag kan få upp lite bilder senare när min man kommer med bredband till mig!! Dock har jag svullnat upp rejält så det var nog tur det inte blev stora bröllopet med fin klänning och massa kort ;)

Myran: härligt att ni redan får åka hem även om det känns läskigt!! Ger mig hopp om att jag inte behöver ligga kvar i evigheter efter vår lilla är ute :) hur länge fick du ligga inne sammanlagt?
    Ja! Bilder vill vi se såklart!!!
    Devotion skrev 2011-06-27 19:10:58 följande:

Visst är det gött!!! Räknar också ner, fast det känns som en hel eeevighet tills fredag...
    stoltcissi skrev 2011-06-27 20:19:23 följande:
    de lovade ringa upp mig men de gjorde de ej, e måttligt glad nu på dem..idag har mitt humöt vart som alla gravidas hormoner tillsammans.. som en explosiv bomb´
    undra  om seb kanske vill mista en kund..
    va dutti du e som kämpar på med jobbet;)
    Mycket irriterande... har också varit med om en idiot på banken för inte så länge sen (swedbank) - när jag väldigt upprörd sa att vi kanske ska flytta alla våra konton till en annan bank svarade surkärringen "Ja, det kan ni väl göra om ni vill..." Blev helt chockad över hur dåligt de bemötte oss som kunder i banken - och då var det ändå inget krångligt vi bad om. Eric hade ju förlorat/blivit bestulen på sitt VISA-kort när han blev misshandlad av det där gänget med killar i våras, och hon ville inte ge honom ett nytt kort för han hade inte något ID-kort med sig... Det försvann ju samtidigt eftersom det ID-kortet också låg i plånboken. Jag följde med för att intyga hans identitet, men det hjälpte inte för hon tyckte att han hade varit "vårdslös" med VISA-kortet Förvånad Jag frågade hur hårt hon hade hållit i sitt VISA-kort om 10-15 killar hade sparkat på henne när hon låg på marken... Sen när vi kom hem ringde vi kundtjänst och de skickade ett nytt kort som kom i brevlådan direkt. Men gud vad arg jag var på henne då! Skrikandes
  • Jenric

Förut när jag satt i soffan så kom det vätska ur mitt ena bröst... visst var det fler som det hade hänt? Bara lite, lite grann, typ genomskinligt - men tänkte att om det kommer när man är på jobbet kanske man ska ha med sig en sån där "pad" att lägga i BH:n? Eller det kanske inte läcker igenom... Obestämd

• lillahumla84
    Jenric skrev 2011-06-27 22:35:47 följande:
    Förut när jag satt i soffan så kom det vätska ur mitt ena bröst... visst var det fler som det hade hänt? Bara lite, lite grann, typ genomskinligt - men tänkte att om det kommer när man är på jobbet kanske man ska ha med sig en sån där "pad" att lägga i BH:n? Eller det kanske inte läcker igenom... Obestämd
    Ja jag har samma. De kommer inte mycket men de är ju klart så man blir lite orolig att de ska synas igenom när man är ute. Så jag köpte på apoteket, men körde oxå med bomullspad som man har när man tvättar bort smink eller sår. Funka oxå jätte bra. Bättre att vara på den säkra sidan än att gå o va nervös över att de kaaaanske läcker.

Imorgon bär det av till Gekås för att shoppa de sista till lill*n. Ska bli intressant och se hur död man är när man kommer hem Drömmer

Myran: va skönt att få komma hem.
    Cissi: Man vill ju kanske inte riktigt lägga sin energi på sådant just nu Obestämd Hoppas de löser sig!
    Blondie: Hoppas du snart får en "bra" dag så vi kan fika och smugglat med en massa gott till dig Tungan ute

Sen rekomenderar jag INTE att se på skräckfilm när man är gravid. Hahaha! Har inget i mot de i vanliga fall men du milde va sammandragningar de vart. Annars va filmen himla bra. Insidious heter den för dom som inte har något i mot en massa sd ObestämdDrömmer.
    Nu blir de till att sova för här ska upp tidigt imorgon. Natti natt
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-06-27 21:50:16 följande:
    Blondie: jag hade legat inne i 10 dagar när de tog ut honom förra söndagen kvällen och sen hem efter en dryg vecka. Är inte utskriven, ska ha hemsjukvård och skrivs ut när allt fungerar... Har nog aldrig någonsin uppskattat så mycket att vara hemma och ligga på soffan. Hur planerar dem för dig, kommer de försöka att ha kvar liten i din mage så länge det går eller sätter de igång i v. 34?
    Är det du som inte är utskriven eller är det bebisen?? Skönt i alla fall att ni får chansen att vara hemma!! Hur funkar det, någon som bor med er dygnet runt eller som kommer och tittar till er då och då??
    Vi vet inte riktigt vad planen är här. Går in i vecka 34 på torsdag men här räknar de ju i fulla veckor så 34+0 tror dom är sista dagen de vill vanta på att något skall hända. Om värdena skulle vända och bli bra så väntar det givetvis längre men de går ju stadigt utför så den chansen är väldigt minimal. Så bästa senarie är nog att jag får gå till v 34+0 och sedan sättas igång, men att det kan bli hastigt och lustigt innan dess också. Själv vet jag inte vad jag vill... känner bara att jag har ont precis  över allt och inte orkar ligga i den här sängen längre.. vill bara ha ut min lilla bebbe nu även om jag samtidigt är rädd och vill att den skall vara kvar i magen Glad

Skall försöka mig på att lägga upp lite bilder nu! Ligger en hel del på facebook redan och jag är lite lättare att hitta där nu när jag är den enda i Sverige med detta namn Skrattande så det är bara att lägga till mig där om ni vill se alla bilderna!! (Sara Wintland är mitt nya fina namn Skrattande)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011