• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Tur att man har en son som gillar att sova lugnt när man försöker få rätt på allt med försäkringskassan... Jag blir galen!

• stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-07-01 15:08:47 följande:
    Tur att man har en son som gillar att sova lugnt när man försöker få rätt på allt med försäkringskassan... Jag blir galen!
    förstår känslan.. fkassan e inte rolig..
  • inda

Myrangbg: Du är inte ensam, har också kämpat med dom idag. FK lyckas alltid "slarva" bort något papper eller så kan de inte ens besvara de enklaste frågorna *SUCK*

Nu håller vi på och flyttar, eller Mikael rättare sagt. Själv klarar jag inte av att lyfta en fjäder utan att magen strejkar =( Knappt så att jag klarar av att vända mig i sängen vissa stunder...

SÅ då kan man boka in onsdag för en fika, eller? Vilken tid passar bäst kl 10 eller kl 11?

• stoltcissi

,dagis sa inget mer än han ej hade sovit på dagis.så han däckade i min famn bar han hem.. så ringde vännen o frågade om ja o j ville med t lek o bus.. visst o ja tänkte ej mer på jespers trötthet.. men han kändes varm o ja trodde de berodde på vädret m.m el allmänt trött,ville ej leka el nåt
    sen när ja hade ätit o tog jesper i famnen igen så fick man en kaskad(sorry tjejer) över sig...
    o sen spydde han en gång till..
    så  min kompis hämta pappert oss o ja fick torka spyan..
    o så sa ja t personalen att ni får städa där..
    o så sa ja hej då t min kompis o hennes son  o skyndade mig t toaletterna.. byttekläder o sen åjkte vi..
    visar sig min son har 39 i feber.. kan de kommit så jkla fort febern? dagis måste ju märkt nån skillnad på han

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-01 18:02:11 följande:
    ,dagis sa inget mer än han ej hade sovit på dagis.så han däckade i min famn bar han hem.. så ringde vännen o frågade om ja o j ville med t lek o bus.. visst o ja tänkte ej mer på jespers trötthet.. men han kändes varm o ja trodde de berodde på vädret m.m el allmänt trött,ville ej leka el nåt
    sen när ja hade ätit o tog jesper i famnen igen så fick man en kaskad(sorry tjejer) över sig...
    o sen spydde han en gång till..
    så  min kompis hämta pappert oss o ja fick torka spyan..
    o så sa ja t personalen att ni får städa där..
    o så sa ja hej då t min kompis o hennes son  o skyndade mig t toaletterna.. byttekläder o sen åjkte vi..
    visar sig min son har 39 i feber.. kan de kommit så jkla fort febern? dagis måste ju märkt nån skillnad på han
    Usch inget kul alls med magsjuka barn Rynkar på näsan Hoppas han kryar på sig snart!! Visst kan febern komma hux flux men tycker att dagispersonalen skulle ha märkt att han varit lite hängig, iaf blir alltid Leonora det när det är sjukdom på G....
    inda skrev 2011-07-01 17:59:15 följande:

Myrangbg: Du är inte ensam, har också kämpat med dom idag. FK lyckas alltid "slarva" bort något papper eller så kan de inte ens besvara de enklaste frågorna *SUCK*

Nu håller vi på och flyttar, eller Mikael rättare sagt. Själv klarar jag inte av att lyfta en fjäder utan att magen strejkar =( Knappt så att jag klarar av att vända mig i sängen vissa stunder...

SÅ då kan man boka in onsdag för en fika, eller? Vilken tid passar bäst kl 10 eller kl 11?

Usch nej inte 10, måste ju få sova lite också Flört
    Myrangbg skrev 2011-07-01 15:08:47 följande:
    Hur går det för er där hemma??
    Fru R skrev 2011-07-01 08:43:17 följande:
    Mmm, de kanelbullarna är sända från djävulen!! {#emotions_dlg.djavulsk} Supergoda och så stora att man inte kan äta en utan att man undrar varför man plågar sig så!!! Ha ha!

lillahumlan: visst är det fler kassa dagar nu?!! Håller med dig att man längtar tillbaka till sin rörlighet och sin kropp, men det låter vääääldigt otacksamt. Speciellt från min plats med tanke på hur vi kämpade.. Men i slutet handlar det om att man vill att bebisen ska komma ut och att man ska veta att allt är ok! Ha ha, världens största lögn för det är ju då oron börjar! Posivita jag idag!!

Capa: Zumba har jag aldrig testat, men hört mycket bra om det! Vi har en crosstrainer hemma som jag ska visa ett och annat för!

Men nu ska jag ta en bit kladdkaka!
    Nämen oavsett hur länge man försökt eller om det är via IVF eller ej så måste man nog bli trött på att va gravid annars blir man nog aaaalldeles för deppig ju om man aldrig hinner tröttna innan bebisen kommer. Sen längta ni väl mest efter en liten, inte att va gravid i 200 år Flört 
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-01 18:31:09 följande:
    Usch inget kul alls med magsjuka barn Rynkar på näsan Hoppas han kryar på sig snart!! Visst kan febern komma hux flux men tycker att dagispersonalen skulle ha märkt att han varit lite hängig, iaf blir alltid Leonora det när det är sjukdom på G....
    inda skrev 2011-07-01 17:59:15 följande:

Usch nej inte 10, måste ju få sova lite också FlörtHur går det för er där hemma??
    Fru R skrev 2011-07-01 08:43:17 följande:
    Mmm, de kanelbullarna är sända från djävulen!! {#emotions_dlg.djavulsk} Supergoda och så stora att man inte kan äta en utan att man undrar varför man plågar sig så!!! Ha ha!

lillahumlan: visst är det fler kassa dagar nu?!! Håller med dig att man längtar tillbaka till sin rörlighet och sin kropp, men det låter vääääldigt otacksamt. Speciellt från min plats med tanke på hur vi kämpade.. Men i slutet handlar det om att man vill att bebisen ska komma ut och att man ska veta att allt är ok! Ha ha, världens största lögn för det är ju då oron börjar! Posivita jag idag!!

Capa: Zumba har jag aldrig testat, men hört mycket bra om det! Vi har en crosstrainer hemma som jag ska visa ett och annat för!

Men nu ska jag ta en bit kladdkaka!
    Nämen oavsett hur länge man försökt eller om det är via IVF eller ej så måste man nog bli trött på att va gravid annars blir man nog aaaalldeles för deppig ju om man aldrig hinner tröttna innan bebisen kommer. Sen längta ni väl mest efter en liten, inte att va gravid i 200 år Flört 
    enl dem så hade han ätit bra på dagis men ej sovit.. o de va allt dem sa.. ne han hade tydligen lekt o så o allt gått bra enl dem.. han sovit sens han o ja kom hem nu me undantag han fick i sig en klunk alvedon..
    hur gör man när de e så trötta o sura o vägrar ta medicin om de inte heller har nån matlust...
    när ska man åka in med han`?
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-01 19:56:24 följande:
    enl dem så hade han ätit bra på dagis men ej sovit.. o de va allt dem sa.. ne han hade tydligen lekt o så o allt gått bra enl dem.. han sovit sens han o ja kom hem nu me undantag han fick i sig en klunk alvedon..
    hur gör man när de e så trötta o sura o vägrar ta medicin om de inte heller har nån matlust...
    när ska man åka in med han`?
    Du ska åka in med honom om febern stiger trots att du har gett honom febernedsättande. Men om han vägrar ta så ge han i rumpan alt gör som jag brukar, jag smugglar ner flytande i läsk som Leonora glatt dricker upp när hon är sjuk. Att han inte äter är inte så viktigt om han har feber, tänk bara på att han behöver vätska. Kissar han inte så är det också dags att åka in då han kan va uttorkad. Men vätska sova och febernedsättande är A och O nu!!
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-01 20:32:20 följande:
    Du ska åka in med honom om febern stiger trots att du har gett honom febernedsättande. Men om han vägrar ta så ge han i rumpan alt gör som jag brukar, jag smugglar ner flytande i läsk som Leonora glatt dricker upp när hon är sjuk. Att han inte äter är inte så viktigt om han har feber, tänk bara på att han behöver vätska. Kissar han inte så är det också dags att åka in då han kan va uttorkad. Men vätska sova och febernedsättande är A och O nu!!
    han hade 38,8 kl 20 o tatt 3 skedar saft nyss..  pratade  förvirrat ang spöken .. är kokhet på armar o ben trots han e naken.. ligger i min säng o har fläkt på. han har ej kissat sen lek o buslandet vid 15tiden ungefär.
    han vill ba sova... men de e ju vanligt.. men han har aldrig vart så kokande varm på armar innan,som han hade bränt sig i solen.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011