• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

capa o devotion :ja var på banken idag.. de ringde till automathgruppen.. de såg den maskinen hade vart fel på men ej hur mkt pengar..
    så de som gjordes e en reklamation,tar ca 3 dagar för automatgruppen o få den ..
    sen ska de gå rätt fort o få tillbaka pengarna..
    eeehm jaaa de kan ja nog säga hej lilla räkningar bankomaten svalde mina pengar.. kan ni bara vänta lite me skicka påminnelse.. ehhhm..
    devotion asg: ja kan se de framför mig alla gravida i tråden kommer rusande ha haha

tack för en kul fikai dag  tantkerstin o inda

• Capa

Nu har jag hrm typ sommarlov då...... Legat nere med jobbiga sammandragningar idag och på toan såg jag att jag blödde lite. Nu tas det inga mer risker här även om det bara är 3 arbetsdagar kvar. Nu håller jag mig hemma!! Även om det känns väldans deppigt att man snubblar på mållinjen..... Rynkar på näsan

Jenric skrev 2011-06-28 11:16:01 följande:
    Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be warm. Your baby will arrive in the late morning. After a labor lasting approximately 10 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 7 pounds, 15 ounces, and will be 21 inches long. This child will have dark violet eyes and fluffy blonde hair.

Hehehe... vore intressant om detta stämde. Varmt kan det ju vara om det blir i augusti. Men sen har vi ju fått besked om att det är en flicka (fast man vet ju aldrig 100% säkert). Och om den kommer ut med blont hår får vi nog dubbelkolla om Eric verkligen är pappa... mohahaha Tungan ute
    Hahaha, ja snopet om det kommer ut det motsatta för dig, hur ska du förklara det Flört
    Det stämde faktiskt på Leonora och även denna gången hade den rätt iaf på könet, det andra får vi se när han behagar komma ut haha Lite nervös nu Flört 
  • Devotion

Capa: usch vad jobbigt... Ska du åka in och kolla upp det?!

Var är det ni gör det där testet?! Om man nu vågar...

• Capa
    Devotion skrev 2011-06-28 16:39:58 följande:
    Capa: usch vad jobbigt... Ska du åka in och kolla upp det?!

Var är det ni gör det där testet?! Om man nu vågar...
    Nä det har slutat nu och jag har inget ont så jag avvaktar lite....
    Tror det finns en länk på min sida till testet... om inte så googla madame zaritska så kommer det upp =)
  • Devotion

Skönt att det är bättre!

Jag ångrar att jag gjorde testet! Haha!

The day you deliver, outside will be sunny. Your baby will arrive in the mid morning. After a labor lasting approximately 25 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 8 ounces, and will be 16-1/2 inches long. This child will have dark gray eyes and fluffy red hair.

Rött hår vet jag inte vad den skulle ha fått ifrån... Resten var väl ok förutom 25 h... Men några vänner som fick barn i helgen fick gå med värkar 52 h innan liten tittade ut så man vet ju aldrig...

• Jenric
    Capa skrev 2011-06-28 16:31:38 följande:
    Nu har jag hrm typ sommarlov då...... Legat nere med jobbiga sammandragningar idag och på toan såg jag att jag blödde lite. Nu tas det inga mer risker här även om det bara är 3 arbetsdagar kvar. Nu håller jag mig hemma!! Även om det känns väldans deppigt att man snubblar på mållinjen..... Rynkar på näsanHahaha, ja snopet om det kommer ut det motsatta för dig, hur ska du förklara det Flört
    Det stämde faktiskt på Leonora och även denna gången hade den rätt iaf på könet, det andra får vi se när han behagar komma ut haha Lite nervös nu Flört 
    Oj, det lät ju inget vidare... Bra att du stannar hemma nu. Vad spelar några dagar hit och dit för roll?!? Nu får du släppa jobbet, även om det kan vara svårt... man vill ju gärna "göra färdigt". Men men, bebisär ju mkt viktigare Solig
    Devotion skrev 2011-06-28 17:01:32 följande:
    Skönt att det är bättre!

Jag ångrar att jag gjorde testet! Haha!

The day you deliver, outside will be sunny. Your baby will arrive in the mid morning. After a labor lasting approximately 25 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 8 ounces, and will be 16-1/2 inches long. This child will have dark gray eyes and fluffy red hair.

Rött hår vet jag inte vad den skulle ha fått ifrån... Resten var väl ok förutom 25 h... Men några vänner som fick barn i helgen fick gå med värkar 52 h innan liten tittade ut så man vet ju aldrig...
    Hehehe... kanske en annan pappa där med (en rödhårig Glad)... Tydligen så är det ca 10% av alla pappor som egentligen inte ÄR pappan, men utan att veta om det... Förvånad

52 timmar var väl att ta i... jisses, hur orkar man det egentligen???
  • nerdgirl78

Hejhej!

Har inte skrivit här inne på ett bra tag, men läst och följt tråden har jag allt gjort så gott jag orkat iaf :)
    Det börjar närma sig nu för oss och grattis redan till Myrangbg!

Allt är bara bra men har lite foglossning men jag överlever, bara 2 dagar kvar på jobbet nu oxå och jag räknar verkligen ner nu. Förra veckan när jag var på vanlig kontroll på mvc visade det sig att jag hade förhöjt blodsocker och fick göra en glukosbelastning dagen därpå. Det visade sig att det bara var ngt tillfälligt som jag hade ätit då blodsockret låg på 7,3 efter belastningen så det var ju tur att det inte gick så långt så jag hade fått graviddiabetes!

Hoppas att alla har det bra i värmen, själv håller jag mig gärna inne i soffan ;)

Ha d gott!

• lillahumla84

Är totalt död nu. En hel dag på GeKås/ Ullared med Chrille´s syster. Är dock VÄLDIGT besviken på sortimentet denna gång. Hitta inte helften av allt de jag skulle ha till lill*n. Så de får bli en sväng in till stan någon dag oxå. Fick hittat mig en klänning i alla fall och en amnings-bh. Och som vanligt en mass "bra att ha" grejer. Hoppas ni andra har haft en härlig dag i solen. Helt underbart väder har de vart Solig.

Nu ska jag bara sjunka ner i soffan med en stor skål frukt. {#emotions_dlg.flower}

• stoltcissi

tänkte dra ut t havet imorn medans sonen e på dagis 9-14,llite tajt med tid men ändå 5 timmar..
    tänkte sandstrand e iaf härligt o ha.. förutom vrångö som har världens jobbigaste botten me massa snäckor som gör ont när man går
    har nån nåt bra ställe som e relativt nära så man hinner  va ute en stund?

• Blondie82

Capa... Kanske ser dig i korridoren här också ikväll då ;) nej skojar bara, hoppas blödningen gått över!! Själv är jag sämre men nattläkaren ville inte sätta igång på natten i onödan så vi får se om det blir dropp i väntan på morgondagen och ytterligare nya beslut... Haha nya besked hela tiden!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011