• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    lawendel skrev 2011-07-02 23:19:51 följande:

FIKA CAFÉ HUSAREN ONSDAG KL 11
    Tantkerstin
    lillahumlan84
    jenjen
    lawendel

FIKA CAFÉ HUSAREN ONSDAG KL 11
    Tantkerstin
    lillahumlan84
    jenjen
    lawendel
    stoltcissi

• Jenric

Nuuuu har jag lagt in ansökan om föräldrapenning på FK. Obestämd Första gången kraschade allt när jag skulle signera...(!) så fick göra om igen, men nu har det förhoppningsvis gått igenom. Vi är tvungna att ansöka om allt man bara kan få, iaf till att börja med. Med de extra 10% från mitt jobb plus barnbidraget kommer vi då få ca 2000 kr mindre/månad att röra oss med. Tanken är ju att Eric ska få jobb/lärlingsplats snart, och när vi vet hur mkt han kommer få i inkomst så kan vi ändra och ta lite färre dagar per vecka. Så att man kan stanna hemma lite längre... Har sökt om föräldrapenning fram till november till att börja med. Men visst kan man gå in och ändra om man vill det? Har ni andra fixat med detta än? Det stod 30 dagars handläggningstid... Hoppas verkligen att de kommer betala ut i tid.

De här tio dagarna i samband med bebisens födelse... jag tänkte att om Eric ändå är "ledig" då, kan jag ge de tio dagarna till min mamma tex.? Någon som vet?

Oj, oj, efter bara en dags semester har jag helt vänt på dygnet Tungan ute Var så otroligt trött när jag äntligen kom hem från jobbet igår kväll, så jag sov till halv 12 idag. Sen har jag sovit middag också... så nu lär jag ju inte kunna somna än på ett tag Glad Sista veckan på jobbet var ju rätt intensiv (läs jobbig), dessutom med sammanbrott på chefen. Men nu ligger fokus på nåt helt annat - skööönt!

Min lilla rör sig väldigt mkt i magen och det är nåt litet och vasst (knä? armbåge? fot?) som brukar trycka hårt långt ut på höger sida. Nästan så att det är lite obehagligt/gör lite ont liksom. Och något stort (rumpa? huvud?) brukar trycka strax vänster om naveln... Skulle så gärna vilja förstå HUR hon ligger... Glad Vi "kommunicerar" genom att trycka på varann fram och tillbaka och det är ju ganska mysigt, men ibland känner jag att det blir lite väl mycket tryck. Hur rör sig era små?

• stoltcissi
    Jenric skrev 2011-07-03 00:11:39 följande:
    Nuuuu har jag lagt in ansökan om föräldrapenning på FK. Obestämd Första gången kraschade allt när jag skulle signera...(!) så fick göra om igen, men nu har det förhoppningsvis gått igenom. Vi är tvungna att ansöka om allt man bara kan få, iaf till att börja med. Med de extra 10% från mitt jobb plus barnbidraget kommer vi då få ca 2000 kr mindre/månad att röra oss med. Tanken är ju att Eric ska få jobb/lärlingsplats snart, och när vi vet hur mkt han kommer få i inkomst så kan vi ändra och ta lite färre dagar per vecka. Så att man kan stanna hemma lite längre... Har sökt om föräldrapenning fram till november till att börja med. Men visst kan man gå in och ändra om man vill det? Har ni andra fixat med detta än? Det stod 30 dagars handläggningstid... Hoppas verkligen att de kommer betala ut i tid.

De här tio dagarna i samband med bebisens födelse... jag tänkte att om Eric ändå är "ledig" då, kan jag ge de tio dagarna till min mamma tex.? Någon som vet?

Oj, oj, efter bara en dags semester har jag helt vänt på dygnet Tungan ute Var så otroligt trött när jag äntligen kom hem från jobbet igår kväll, så jag sov till halv 12 idag. Sen har jag sovit middag också... så nu lär jag ju inte kunna somna än på ett tag Glad Sista veckan på jobbet var ju rätt intensiv (läs jobbig), dessutom med sammanbrott på chefen. Men nu ligger fokus på nåt helt annat - skööönt!

Min lilla rör sig väldigt mkt i magen och det är nåt litet och vasst (knä? armbåge? fot?) som brukar trycka hårt långt ut på höger sida. Nästan så att det är lite obehagligt/gör lite ont liksom. Och något stort (rumpa? huvud?) brukar trycka strax vänster om naveln... Skulle så gärna vilja förstå HUR hon ligger... Glad Vi "kommunicerar" genom att trycka på varann fram och tillbaka och det är ju ganska mysigt, men ibland känner jag att det blir lite väl mycket tryck. Hur rör sig era små?

min lille buse kan röra sig helt galet o hela magen rör sig.. o alltid ser d ut som en fot som kickar på höger sidan,men ibland har han sina lugna dagar åxå
  • Devotion

Blondie: vad ni har varit med om... Hoppas att ni båda mår bättre snart så att allt kan bli "som vanligt"!!

Vår bebbe ligger med fötterna strax under revbenen på höger sida enligt BM i fredags och där sparkar den så att det nästan gör ont ibland. Rumpan ligger på vänster sida vid naveln och huvudet nedåt (men ej fixerat). Den växer enligt kurvan men jag hade högt blodsocker så jag måste göra en ny glokosbelastning imorgon.. :S

Jag sov också sjukt länge igår natt. Från 22 på kvällen till 10 på morgonen! Det är som om alla spänningar bara släpper när jobbet är slut! Inatt har jag inte sovit lika bra. Har börjat få lite ont i ryggen. Tror också att jag börjat känna sammandragningar för första gången. Inland blir liksom magen alldeles spänd en stund. Det känns nästan som kramp, men det gör inte ont alls så det är nog inga förvärkar?!

Jag tror tyvärr inte att jag kan vara med o fika på onsdag för jag tänkte åka till sommarstugan några dar med mammsen.

Ha en bra söndag i värmen!!

• ciccile

Blondie; Vilken resa, hoppas ni snart är piggare båda två... Låter klokt att du försöker vila också, det behöver man. Jag va igång hela tiden första 1,5 dygnet för jag ville vara med Vincent även om jag inte hade det bra. Sen blev jag liggandes en dag i sängen för jag behövde en massa blod och det var bra även för min kropp som blev tvingad till att vila...

• lillahumla84

Jag blir tokigt på F-kassan. Försöker få igång min e-legitimation men de funkar inte. Kommer in så jag kan logga in med mitt kort men när jag slåt in min kod så säger den att det är invalid Obestämd.
    Någon mer som har problem med de? Annars blir det till att ringa dom imorgon.

Hoppas alla mår bra annars.? Tänker på både myran och blondie. Hoppas allt går bra för er och att ni får mysa riktigt gott med era små prinsar. Har så många runt mig nu som får barn så jag är hyfsat sugen på att få min lill* ängel till världen snart. Men tiden går ganska fort nu Glad

{#emotions_dlg.flower}

• Jelli

Blondie: Grattis till lilla pojken. Jobbigt att inte få vara med honom men du får tänka att de tar hand omhonom och sen får ni hela livet att ta igen de första missade dagarna. Huvudsaken är att ni båda piggnar på er. Stor kram! Här är det full aktivitet. Lilltjejen sparkar och bökar och magen ändrar ständigt form. Börjar bli riktigt svårt att sova på nätterna trots två stora graviditetkuddar och två fläktar riktade mot mig. Storasyster pratar mycket om Bebis och klappar och pratar om magen. Undrar hur mycket hon egentligen förstår. Längtar till flytten också fast det är nästan tre månader kvar. Hoppas någon/några av er är fika/promenadsugna i oktober.

• Capa
    Jenric skrev 2011-07-03 00:11:39 följande:

Ajdå, har han fortfarande inte fått lärlingsplats, det är tuffa tider nu Rynkar på näsan Jag ska hem till päronen om en stund, ska påminna pappa o höra om dom har en tjänst ledig eller om han vet nån som har!

Skönt du har släppt det jädra jobbet nu!! Jag gjorde det samma i fredagskväll för nu är det officiellt semeeeester!! Så jädrans underbart att kunna koncentrera sig på bara bebisen nu!! Daniel är dessutom inne o målar/tapetserar rummet nu så det kan ju inte bli bättre. Såna här stunder är det skönt att ha en liten målare hemma haha

Min lille ligger nog så som din gör, han brukar trycka ut fötterna (tror jag) på samma sätt haha Men nästa bm-besök du har så fråga bm hur han ligger. Min brukar känna och förklara, så vet man vad man trycker på sen så man inte petar han i ögat haha

Ang FK så såvitt jag vet är dessa 10 dgr bundna till pappan och kan inte överlåtas till någon annan. Men ring o hör, jag kan ha fel Flört
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-03 14:29:50 följande:
    Ajdå, har han fortfarande inte fått lärlingsplats, det är tuffa tider nu Rynkar på näsan Jag ska hem till päronen om en stund, ska påminna pappa o höra om dom har en tjänst ledig eller om han vet nån som har!

Skönt du har släppt det jädra jobbet nu!! Jag gjorde det samma i fredagskväll för nu är det officiellt semeeeester!! Så jädrans underbart att kunna koncentrera sig på bara bebisen nu!! Daniel är dessutom inne o målar/tapetserar rummet nu så det kan ju inte bli bättre. Såna här stunder är det skönt att ha en liten målare hemma haha

Min lille ligger nog så som din gör, han brukar trycka ut fötterna (tror jag) på samma sätt haha Men nästa bm-besök du har så fråga bm hur han ligger. Min brukar känna och förklara, så vet man vad man trycker på sen så man inte petar han i ögat haha

Ang FK så såvitt jag vet är dessa 10 dgr bundna till pappan och kan inte överlåtas till någon annan. Men ring o hör, jag kan ha fel Flört
    hade du kul när du badade igår?
  • TantKerstin
    Jenjen: Vilken tur du skrev det med FK, det hade jag totalt förträngt. Ska passa på ordna det nu..
    Ang dagar o sånt så kan du ändra ganska ofta, du kan tom ändra i efterhand. Om du tex har en SGI-dag men jobbar så kan du bara ringa till FK nån dag senare och säga åt dom att plocka bort den dagen eftersom du jobbade eller nåt sånt. Brukar faktiskt funka rätt bra..

Det är väl café husaren det heter väl?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011