• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-07-02 09:40:15 följande:
    Jag blir lite orolig för Blondie, förstår att hon har fullt upp men vill ju veta att de har det bra!
    Gullig du är som tänker på mig {#emotions_dlg.flower} och alla ni andra också givetvis! Kollar mest bara facebook i mobilen och det är inte ofta man får tid över att sitta vid en dator. Men nu har jag en lite sekund till övers så jag tänker jag skulle skriva och uppdatera lite!

Allt har gått bra med det har varit två väldigt tuffa dygn. Blev så mycket sämre hela tiden så de bestämde i onsdags för att sätta igång mig genom att föra upp en balong mellan bebisens huvud och livmodetappen. Inte allt för skön upplevelse men det gick. Sedan skulle den ligga där och stimulera värkarna i 10 timmar eller tills den ramlade ut av sig själv. Då skulle man vara öppen 2,5 cm och hinnorna kunde tas hål på. Sen började värkarbetet och fy fan säger jag bara. Allt man lärt sig om att det gjorde ont under värken men lugnade ner sig emellan stämde inte alls med den där balongen så jag hade konstant ont. Till slut fick dom sätta in en morfinspruta och efter den sov jag mellan varje värk (som kom var 5 minut) ända tills klockan var ca 23 på onsdag kväll. Då tog dom ut balongen och kontaterade att jag bara var öppen 1 cm. CTG hade jag haft igång hela tiden men visade bara att bebisen sov och ville inte vakna hur mycekt vi än puttade. Ett snabbt UL visade att flödet genom navelsträngen inte var tillräckligt stabild så de beslutade sig för akut kejsarsnitt. Sen gick det ganska fort. Massa prover och innan jag viste ordet av så var han ute. Efter jag var ihopsydd fick jag titta lite på honom i fem mminuter innan jag rullades till förlossningen.

Där låg jag sedan i ett helt dygn utan att kunna göra något med läkare som kontrollerade mig hårt varje kvart och jag fick inte lov att träffa min pojk alls. Var det längsta dygnet i mitt liv. Först igår förmiddags rullades jag upp till honom och känslan av att få det lilla knytet på bröstet går inte att beskriva, speciellt inte när man varit skilld från honom så himla länge! han får ännu hjälp med andningen och sondmatas och tyvärr tappar han ännu i vikt så det är mycket antibiotika och annat som han får under tiden nu men jag får åka upp lite då och då till honom. Blir i alla fall två gånger om dagen bara för att få vara med honom några timmar och mysa. Måste ligga mycket nere på BB ocks för att bli frisk från min sjukdom så det är en svår balansgång. Skulle ju vilja var hos honom hela tiden men det blir varken han eller jag friskare av fortare. Ju snabbare jag blir frisk desto fortare kan jag börja amma och så piggnar han till också. Så vi tar en dag i dagen här.

Men det är en lustig känsla att ha fått sitt barn men ändå inte få träffa honom och ha honom hos sig precis när man vill. Att alltid ha massa andra som springer och rycker i honom. ja Myran du vet ju hur det är! Blir lite annorlunda mot om man får en fullt klar bebis som klara sig själv. Men jag hoppas vi kvicknar till snart och får hemsjukvård vi också så man får vara hemma och rå om sig i sitt eget hem!!
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-07-02 14:12:30 följande:
    Gullig du är som tänker på mig {#emotions_dlg.flower} och alla ni andra också givetvis! Kollar mest bara facebook i mobilen och det är inte ofta man får tid över att sitta vid en dator. Men nu har jag en lite sekund till övers så jag tänker jag skulle skriva och uppdatera lite!

Allt har gått bra med det har varit två väldigt tuffa dygn. Blev så mycket sämre hela tiden så de bestämde i onsdags för att sätta igång mig genom att föra upp en balong mellan bebisens huvud och livmodetappen. Inte allt för skön upplevelse men det gick. Sedan skulle den ligga där och stimulera värkarna i 10 timmar eller tills den ramlade ut av sig själv. Då skulle man vara öppen 2,5 cm och hinnorna kunde tas hål på. Sen började värkarbetet och fy fan säger jag bara. Allt man lärt sig om att det gjorde ont under värken men lugnade ner sig emellan stämde inte alls med den där balongen så jag hade konstant ont. Till slut fick dom sätta in en morfinspruta och efter den sov jag mellan varje värk (som kom var 5 minut) ända tills klockan var ca 23 på onsdag kväll. Då tog dom ut balongen och kontaterade att jag bara var öppen 1 cm. CTG hade jag haft igång hela tiden men visade bara att bebisen sov och ville inte vakna hur mycekt vi än puttade. Ett snabbt UL visade att flödet genom navelsträngen inte var tillräckligt stabild så de beslutade sig för akut kejsarsnitt. Sen gick det ganska fort. Massa prover och innan jag viste ordet av så var han ute. Efter jag var ihopsydd fick jag titta lite på honom i fem mminuter innan jag rullades till förlossningen.

Där låg jag sedan i ett helt dygn utan att kunna göra något med läkare som kontrollerade mig hårt varje kvart och jag fick inte lov att träffa min pojk alls. Var det längsta dygnet i mitt liv. Först igår förmiddags rullades jag upp till honom och känslan av att få det lilla knytet på bröstet går inte att beskriva, speciellt inte när man varit skilld från honom så himla länge! han får ännu hjälp med andningen och sondmatas och tyvärr tappar han ännu i vikt så det är mycket antibiotika och annat som han får under tiden nu men jag får åka upp lite då och då till honom. Blir i alla fall två gånger om dagen bara för att få vara med honom några timmar och mysa. Måste ligga mycket nere på BB ocks för att bli frisk från min sjukdom så det är en svår balansgång. Skulle ju vilja var hos honom hela tiden men det blir varken han eller jag friskare av fortare. Ju snabbare jag blir frisk desto fortare kan jag börja amma och så piggnar han till också. Så vi tar en dag i dagen här.

Men det är en lustig känsla att ha fått sitt barn men ändå inte få träffa honom och ha honom hos sig precis när man vill. Att alltid ha massa andra som springer och rycker i honom. ja Myran du vet ju hur det är! Blir lite annorlunda mot om man får en fullt klar bebis som klara sig själv. Men jag hoppas vi kvicknar till snart och får hemsjukvård vi också så man får vara hemma och rå om sig i sitt eget hem!!
    Jisses vilket äventyr du och lille Vidar varit med om. Håller verkligen allt som går att hålla att ni båda är bättre snart och får va med varandra dygnet runt!!
    Många kramar till dig och lille sötnosen!! {#emotions_dlg.flower}
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-07-02 14:12:30 följande:

Men det är en lustig känsla att ha fått sitt barn men ändå inte få träffa honom och ha honom hosa sig precis när man vill. Att alltid ha massa andra som springer och rycker i honom. ja Myran du vet ju hur det är! Blir lite annorlunda mot om man får en fullt klar bebis som klara sig själv. Men jag hoppas vi kvicknar till snart och får hemsjukvård vi också så man får vara hemma och rå om sig i sitt eget hem!!
    ahh frågade just dig på fb  de som du har svarat så bra här.. vilken resa du har gjort tjejen.. hoppas ni båda blir bättre snart så ni får vara med varandra många kramar
  • stoltcissi

shit vilken molvärk ja har ajj ajj.. o magen e stenhård typ hela tiden.. inte ens saft me is reagerar han på..han brukar bli helt kokko i magen..
    o min sons feber har höjts igen.. suck..

• stoltcissi

får  se om de blir fika för mig i veckan el ej.. el om de ska bli en tidig bebbe. hoppas mer på fika då ja ej vill ha en till prematuris..

• TantKerstin
    Blondie: Jag tänker massor på er och har vart så orolig och tänkt mycket på hur det gått för er. Vad bra att dom har koll på er och jag hoppas verkligen att du mår bättre snart så du kan tillbringa mer tid med din son.
    Och Vidar var ett väldans fint namn!

Myran: Vad myspys! Hoppas vi får träffa er snart
    Det går bra i huset, det är så tokmycket jobb så det är helt sanslöst, det är kartonger överallt och imorse hade vi ingen frukost kom vi på..men det är ändå väldigt skönt och jag ser fram emot den dagen vi har kommit iordning och fixat tomten. Då kommer det bli så gött så det finns inte

Cissi: Hoppas han kryar på sig så du kan följa med på onsdag

Slänger upp en vanlig lista så vi har lite koll

FIKA CAFÉ HUSAREN ONSDAG KL 11
    TantKerstin
  • stoltcissi

tantkerstin de ska han bli.. hehe om de e så de sista ja gör:P mohahah..

• Jenric
    Glad

FIKA CAFÉ HUSAREN ONSDAG KL 11
    tantkerstin
    lillahumla84
    jenjen
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011