• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-01 21:00:56 följande:
    han hade 38,8 kl 20 o tatt 3 skedar saft nyss..  pratade  förvirrat ang spöken .. är kokhet på armar o ben trots han e naken.. ligger i min säng o har fläkt på. han har ej kissat sen lek o buslandet vid 15tiden ungefär.
    han vill ba sova... men de e ju vanligt.. men han har aldrig vart så kokande varm på armar innan,som han hade bränt sig i solen.
    Hur hög är febern nu då?? Ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig men att han inte har kissat sen sen 3 är ingen fara om han har fått i sig vätska utan att kräkas upp. Kanske har han varit ute för mycket på dagis i värmen och fått solsting??
  • Fru R

myran: är ni inte sjukskrivna båda två då? Eller måste ni ta ut föräldrarpenning redan? Jag trodde att man blev sjukskriven eller fick tillfällig föräldrarpenning när man fått så tidigt.

inda: ta det försiktigt!

stoltcissi: nej, inte kräk... Det finns inget värre, men å andra sidan behöver det ju inte vara magsjuka. 38.3 är ju inte så högt för ett barn. Mitt förslag är suppar om han inte vill dricka febernedsättande. En kompis till mig som är läkare brukar alltid råda oss att inte ge för mycket febernedsättande om hon inte är för påverkard utan låta kroppen sköta det.

håller med capa 10 e för tidigt för en morgon trött!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • TantKerstin

Cissi: Det är bra men jag är väldigt trött. Står o städar ur skåpen i nya köket

Om han har svårt att få i sig vätska så mata honom med socker/salt lösning (finns recept på nätet) och putta i små teskedar. Kan ju hända han svettas mycket och då finns ju inte så mycket kvar som kan bli urin. Men blir han väldigt allmänpåverkad och febern inte sjunker utan ökar så ska du ringa sjukvårdsupplysningen. Jag har alltid fått väldigt bra hjälp av dem när det har vart nåt med Alexander. Ring hellre än gång för mycket än en gång för lite. Barns kroppar har inget fullt utvecklat temperatursystem än och därför måste man vara observant, jag skulle nog ringt nu om det inte var bättre.

• TantKerstin

Myran: Hur går det för er hemma med allt? Är det mysigt att vara mamma?

• ciccile

Fru R: vi får tillfällig föräldrapenning, ja det vill säga om vi lyckas få försäkringskassans hemsida att fatta att vi begär det .
    Tantkerstin: det går bra för oss! Han sover och växer . Ska försöka dra ner på sondmaten så att han vill äta själv, inte helt lätt. Hur känns det i nya huset?

• Capa

HA, lyckades hitta lappen när jag skulle till bm. På tisdag kl 11 var det tydligen och inte onsdag phuuu Så jag bokar in mig för fikan nu!! Tungan ute

Myrangbg skrev 2011-07-02 03:29:56 följande:
    Fru R: vi får tillfällig föräldrapenning, ja det vill säga om vi lyckas få försäkringskassans hemsida att fatta att vi begär det .
    Tantkerstin: det går bra för oss! Han sover och växer . Ska försöka dra ner på sondmaten så att han vill äta själv, inte helt lätt. Hur känns det i nya huset?
    Skönt att det går bra för er!! Glad 
  • ciccile

Jag blir lite orolig för Blondie, förstår att hon har fullt upp men vill ju veta att de har det bra!

• Capa
    Myrangbg skrev 2011-07-02 09:40:15 följande:
    Jag blir lite orolig för Blondie, förstår att hon har fullt upp men vill ju veta att de har det bra!
    Dom har det bra GladHon uppdaterar oss hela tiden på facebook, allt bra med bebis och mamma Skrattande
  • ciccile

Det låter bra, även om jag aldrig ens träffat henne så har jag tänkt så på dem..

• stoltcissi

hej tjejer tack för alla era svar.. han började gå o  på toa på kvällen..dock var han så svag så fick bära han in t toa o kunde knappt sitta sjlv.sjukvårdupplys sa t mig om ja e mer allmänt orolig över hans allmän tillför stånd så ska ja åka in antingen sjuktaxi om ja trodde han orkade sitta i en taxi.. eehm han va helt svag så nee.. el ringa 112 men de kändes inte heller nödvändigt¨då han ändå fick i sig lite saft,alvedon,kissat liksom..
    men kl 4 inatt ungefär s å hade febern höjts till 39,4 o han var skållhet o gnällig,lite alvedon,9 tiden nu så 38.4. drack han youghurt,vatten o e vaken..
    ahh undrar åxå om han ej fått solsting el ätit nåt konstigt på dagis..
    för nu dricker han som en svampFlört

så bra att de blir fika.. hoppas dock ej ja får de som nu jesper,(va han nu hade)
    idag e det 34+5 dagen då ja födde min förstfödde son..
     helt galet att ja har mkt sds mensvärk o lillen i magen e ovanligt lugn idag.. men de var ju en jobbig dag igår så hoppas allmänt att han bara e trött...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011