Devotion skrev 2011-07-03 09:12:33 följande:
Blondie: vad ni har varit med om... Hoppas att ni båda mår bättre snart så att allt kan bli "som vanligt"!!
Vår bebbe ligger med fötterna strax under revbenen på höger sida enligt BM i fredags och där sparkar den så att det nästan gör ont ibland. Rumpan ligger på vänster sida vid naveln och huvudet nedåt (men ej fixerat). Den växer enligt kurvan men jag hade högt blodsocker så jag måste göra en ny glokosbelastning imorgon.. :S
Jag sov också sjukt länge igår natt. Från 22 på kvällen till 10 på morgonen! Det är som om alla spänningar bara släpper när jobbet är slut! Inatt har jag inte sovit lika bra. Har börjat få lite ont i ryggen. Tror också att jag börjat känna sammandragningar för första gången. Inland blir liksom magen alldeles spänd en stund. Det känns nästan som kramp, men det gör inte ont alls så det är nog inga förvärkar?!
Jag tror tyvärr inte att jag kan vara med o fika på onsdag för jag tänkte åka till sommarstugan några dar med mammsen.
Ha en bra söndag i värmen!!

Jag hade också lite högt blodsocker sista två gångerna, men fortfarande under gränsen, så får se hur det blir nästa gång. Det kan väl ha att göra med om man precis ätit/druckit något sött innan? Bra att de kollar upp det iaf. Hoppas du får bra värden imorgon.
Var också däckad hela lördagen efter sista dagen på jobbet i fredags... sista veckan sög verkligen musten ur mig. Piggare idag, så vi var på IKEA och köpte en bokhylla som vi funderat på i typ ett år

En sån där som har "hål" i sig som man kan dela av rum med. Då vårt vardagsrum är ganska stort har vi nu gjort två mindre delar, en för tv och soffor och en för "arbetsrum". Sen slinker det ju alltid med lite annat när man är på IKEA... konsigt..?!
Får också ont i ryggen, men liksom uppe vid skulderbladen, jag tror att det beror på att magen börjar bli tung så man lutar sig lite bakåt och använder då ryggmuskler man inte har
Ha det så skönt i sommarstugan - låter mysigt!
Jelli skrev 2011-07-03 12:28:54 följande:
Blondie: Grattis till lilla pojken. Jobbigt att inte få vara med honom men du får tänka att de tar hand omhonom och sen får ni hela livet att ta igen de första missade dagarna. Huvudsaken är att ni båda piggnar på er. Stor kram! Här är det full aktivitet. Lilltjejen sparkar och bökar och magen ändrar ständigt form. Börjar bli riktigt svårt att sova på nätterna trots två stora graviditetkuddar och två fläktar riktade mot mig. Storasyster pratar mycket om Bebis och klappar och pratar om magen. Undrar hur mycket hon egentligen förstår. Längtar till flytten också fast det är nästan tre månader kvar. Hoppas någon/några av er är fika/promenadsugna i oktober.
Klart vi är sugna på fika och promenader i höst också! Vilken del av stan var det ni skulle flytta till?
Capa skrev 2011-07-03 14:29:50 följande:
Ajdå, har han fortfarande inte fått lärlingsplats, det är tuffa tider nu

Jag ska hem till päronen om en stund, ska påminna pappa o höra om dom har en tjänst ledig eller om han vet nån som har!
Skönt du har släppt det jädra jobbet nu!! Jag gjorde det samma i fredagskväll för nu är det officiellt semeeeester!! Så jädrans underbart att kunna koncentrera sig på bara bebisen nu!! Daniel är dessutom inne o målar/tapetserar rummet nu så det kan ju inte bli bättre. Såna här stunder är det skönt att ha en liten målare hemma haha
Min lille ligger nog så som din gör, han brukar trycka ut fötterna (tror jag) på samma sätt haha Men nästa bm-besök du har så fråga bm hur han ligger. Min brukar känna och förklara, så vet man vad man trycker på sen så man inte petar han i ögat haha
Ang FK så såvitt jag vet är dessa 10 dgr bundna till pappan och kan inte överlåtas till någon annan. Men ring o hör, jag kan ha fel

Ja, det verkar vara många som söker lärlingsplatser nu... Men han får lite sånna där svar "inte just nu, hör av dig igen lite senare". Så de säger inte
nej, men de säger heller inte
ja... lite frustrerande... Du får gärna höra dig för igen, vi har tyvärr dåligt med kontakter i stan
Jamen visst är det skönt med semester... fast man fattar det nog inte förrän måndag morgon, när man slipper gå upp kl. 6
Perfekt att ha en målare hemma! Vad blir det för färger/tapeter?
Hehehe, peta i ögat

ska fråga BM nästa gång hur hon ligger.
Ja, ska ringa FK i veckan, har lite andra frågor att ställa dem också... man blir ju nästan bara mer konfunderad när man läser deras info på webben. Så himla knäppt att de ska göra det så svårt
TantKerstin: Verkar ju bra iaf att det är så flexibelt att man kan ändra sig och byta och hålla på... det kommer nog bli en del sånt för vår del. Ändrar sig livet och förutsättningarna måste man ju kunna ändra sina val på FK.
Sorry för världens längsta inlägg....