• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Liisaan skrev 2011-07-04 23:58:24 följande:
    Kathy kallas hon för, ja min bm är med jättego men blev lite irriterad efter att hon börja prata om dropp före järntabletter. Sedan hade vi en sån underbar bm med dottern så man jämför väl lite :) din bm har jag stött på några ggr och jag förstår vad du menar, lättsam och glad så det smittar av sig. Så skönt att det känns bra när man går dit och känner sig trygg :)
    rokej ja har säkert sett kathy åxå.. ej reflekterat över henne..hehe ahh visst  e hon hehe:)
    urk nu börjar ja drömma om sjukhusdrömmar igen.. drömde om att ja skulle bli kvar på sjukhuset för de va nåt fel.. men ja hadde glömt packa ner saker i bbväskan.. skumt..
    idag e första dagen ja fått sova hela natten utan toabesök.. wow hehe

hur mår alla?
  • Jelli
    Capa skrev 2011-07-04 13:50:15 följande:
    Haha då kan det inte varit så himla roligt om lillgrabben gått o blivit hårdrockare nu då haha Både jag o Daniel är rockers, lillebror verkar även bli en liten rocker då han tidigt började headbanga till en kompis till daniel när vi provlyssna deras nya singel haha Så nu ska storasyster sjunga låten väldans ofta för honom, känns lite skumt bara med en 4-åring som sjunger om moonshine (hembränt) hahaha
    Haha, va roligt! Vi lyssnar också på hårdrock och dottern (snart 2) har alltid haft en stark dragning åt det hållet och har sedan hon var pyttebebis dansat och rockat när det varit musik i närheten. Min sambo spelar gitarr och han kan inte plocka fram den utan att lilltjejen ska dit och dra med plektrum och trampa på pedaler och dra i spakar. Verkligen en liten rockbrud här hemma och vi hoppas det håller i sig. :)
  • Jelli
    stoltcissi skrev 2011-07-05 08:01:42 följande:
    idag e första dagen ja fått sova hela natten utan toabesök.. wow hehe

hur mår alla?
    Va skönt att sova en hel natt.. det har jag inte gjort på över två år (först en graviditet, därefter bebis och nu ny graviditet) så det känns som man är lite härdad inför vakennätter med nyfödd. Förutom att lillasyster är inne i en period med mycket mardrömmar vaknar jag minst en gång/natt för att kissa och minst en gång för att jag har kramp i vaderna. Fler som har det? Får så fruktansvärt ont och måste tänja ut eller srampa i golvet för att det ska släppa. Hörde att det kunde bero på kalciumbrist (eller nåt) men äter en massa vitaminer som gör att jag ska få i mig allt så jag har svårt att tänka mig det. Jobbigt att gå upp kl 6 för att jobba när det känns som man knappt sovit.. men tre veckor kvar.. Sen jäklar är det semester fram tillsbebis kommer! :)
  • jessicca82

Hej allihopa!

Jag kommer kanske in lite väl i det senaste lagret.

Jag är 28år och bor i Göteborg sen 4år tillbaka. Väntar också mitt första barn (en liten tjej) fast inte för en i slutet på augusti, den 29:e.

Har varit hemma i över en månad nu för att jag mår illa och har yrsel. Först trodde man att det var urinvägsinfektionen som fick mig att må så, sen var det någonting med min sköldskörtel som produserar för lite hormon. Så det äter jag tabletter för nu men mår inte bättre. Fast man ska väl inte klaga vissa dagar mår jag väldigt bra också:).

Vädret gör det inte bättre nej. Alla sa tidigt i min gradivitet att det kommer bli så jobbigt i sommar, nu förstår jag varför. Köpte en fläkt i förgår som är min absolut bästa vän just nu..Glad

Ska till BM idag och se var jag ligger på kurvan, har inte fått i mig så mycket mat den senaste tiden. men jag hoppas bäbisen tar det jag får i mig.

Hur känner ni inför förlossning?  Själv är jag faktiskt inte alls nervös just nu, men jag tänkte att man blir det när det närmar sig. Är inte så påläst om det heller, vissa har stenkoll på allt. jag vill nog ha all smärtlindring jag kan få tror jag.

{#emotions_dlg.flower}

• Fru R

Oh, har helt tappat bort att FKs hemsida brukar bråka. Men en fråga... Hur lägger ni in dagar nu när ni inte vet när bebisen föds? Eller tar ni ut föräldrardagar redan?
    Måste räkna lite på hur få dagar i veckan vi klarar oss på.

Själv ska jag också till bm idag. Men jag har en vikarie för min vanliga bm har semester.

Välkommen Jessica82! Jobbigt att du har varit dålig! Sköldkörteln kan ställa till det rejält.

lillahumlan: va irriterande!! Skrikandes Varför kan de inte bara göra det de säger att de ska göra och som fkatiskt ingår i deras  jobb!?!? På han bara!

Jelli:; ja, flytten närmar sig nu! Va kul. Gör bara inte som vi, försöka intala er att ni ska sortera och slänga före flytten men inse att ni börjat för sen och det hela slutar med att man får "va-fan-ska-jag-göra-med-dig" kartonger.... Haha! De kartongerna har vi ännu inte kommit till!

Capa: visst har det varit lite lätt (!) syrefattigt de senaste dagarna!?! Men jag gillar faktiskt värmen, även om jag ser ut som Klumpfot! (vilket min kära man också kallar mig) Haha

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Liisaan
    jessicca82 skrev 2011-07-05 08:43:49 följande:
    Hej allihopa!

Jag kommer kanske in lite väl i det senaste lagret.

Jag är 28år och bor i Göteborg sen 4år tillbaka. Väntar också mitt första barn (en liten tjej) fast inte för en i slutet på augusti, den 29:e.

Har varit hemma i över en månad nu för att jag mår illa och har yrsel. Först trodde man att det var urinvägsinfektionen som fick mig att må så, sen var det någonting med min sköldskörtel som produserar för lite hormon. Så det äter jag tabletter för nu men mår inte bättre. Fast man ska väl inte klaga vissa dagar mår jag väldigt bra också:).

Vädret gör det inte bättre nej. Alla sa tidigt i min gradivitet att det kommer bli så jobbigt i sommar, nu förstår jag varför. Köpte en fläkt i förgår som är min absolut bästa vän just nu..Glad

Ska till BM idag och se var jag ligger på kurvan, har inte fått i mig så mycket mat den senaste tiden. men jag hoppas bäbisen tar det jag får i mig.

Hur känner ni inför förlossning?  Själv är jag faktiskt inte alls nervös just nu, men jag tänkte att man blir det när det närmar sig. Är inte så påläst om det heller, vissa har stenkoll på allt. jag vill nog ha all smärtlindring jag kan få tror jag.

{#emotions_dlg.flower}

Välkommen Jessicca82!
    Usch vad jobbigt att du mår så dåligt! Tur är väl att det snart är augusti! :) Ja värmen är fruktansvärd och fläkten är också min bästa vän :)

Jag längtar faktiskt efter förlossningen, inte bara för bebis skull utan just för att det är så häftigt och kicken man får efter :) Jag vill endast ha lustgas vid förlossningen då det funkade så himla bra förra gången med den, dock hade jag en väldigt snabb förlossning så skulle denna lilla gossen få för sig att ta längre tid så vet jag inte om det bara blir lustgas hehe. Dock vill jag absolut inte ha EDA, hur mkt jag än bönar och ber om det. Skrattande
  • jessicca82
    Liisaan skrev 2011-07-05 09:40:08 följande:
    Välkommen Jessicca82!
    Usch vad jobbigt att du mår så dåligt! Tur är väl att det snart är augusti! :) Ja värmen är fruktansvärd och fläkten är också min bästa vän :)

Jag längtar faktiskt efter förlossningen, inte bara för bebis skull utan just för att det är så häftigt och kicken man får efter :) Jag vill endast ha lustgas vid förlossningen då det funkade så himla bra förra gången med den, dock hade jag en väldigt snabb förlossning så skulle denna lilla gossen få för sig att ta längre tid så vet jag inte om det bara blir lustgas hehe. Dock vill jag absolut inte ha EDA, hur mkt jag än bönar och ber om det. Skrattande
    Hejsan lilsaan!

Skönt att du hade en bra förlossning:). Man kanske inte behöver så mycket bedövning själv heller, jag får väll ta det som det kommer.
    Men hur kände du inför din dotters förlossning? Har du haft bra gradiviteter annars?
    Känner du av någon skillnad på att de är en pojke den här gången? 

• ciccile

Välkommen Jessicca82!
    Usch vad du verkar ha det jobbigt, tur att det snart är över och liten är ute. Min lilla kille hade bråttom och är drygt två veckor nu. När det är riktigt varma dagar är jag väldigt glad över att inte vara gravid längre och slippa känna mig som en vattenballong!

• Liisaan
    jessicca82 skrev 2011-07-05 10:27:15 följande:
    Hejsan lilsaan!

Skönt att du hade en bra förlossning:). Man kanske inte behöver så mycket bedövning själv heller, jag får väll ta det som det kommer.
    Men hur kände du inför din dotters förlossning? Har du haft bra gradiviteter annars?
    Känner du av någon skillnad på att de är en pojke den här gången? 

Ja verkligen skönt, dock blev det sugklocka då hennes hjärtljud gick upp och hon mådde inte bra, den undviker jag hellst denna gången men måste dom så måste dom såklart :) Ja att ta det som det kommer brukar vara det bästa men att man är påläst om vad det finns för smärtlindring, du kommer att prata om det med din bm i v 37 om vad du vill ha och så :) Alla förlossningar är så olika och alla hanterar och upplever det olika. En bra grej är att öva på att andas, det kan man komma jättelångt på och lustgasen fungerar bättre om man andas lugnt och koncentrerar sig på det :)

Jag var jättenervös i början av graviditeten med dottern men sen la sig oron med tiden, förstod väl att ut måste hon på något sätt. Sedan gick jag över tiden med 11 dagar och då ville jag bara få det överstökat. Visst denna gången är jag nervösare nu mot slutet för ont det gör det men denna gången vet jag också att så fort bebisen är ute släpper värkarna.

Denna graviditeten har vart värre, hade lågt blodtryck fram till v 26 ungefär och hade sån yrsel och svimningskänsla samt ett fruktansvärt illamående som kom i samband så då var jag sjukskriven då vi står och sitter mkt i jobbet, hade kunnat jobba om jag blev omplacerad men det var inte möjligt då. Sedan kom foglossningen med dunder och brak och jag blev sjukskriven pga det. Dock är den bättre i höfterna nu och känns mest i ryggen. Nu har jag graviditetspenning sedan den 7 juni :)

Har "vetat" att det vart en pojke hela tiden, redan innan jag blev gravid var jag så inställd på att nästa är en pojke hehe, magen är annorlunda denna gången och jag har mått annorlunda, sedan fick vi reda på vid ultraljudet att det var en pojk :)

Vad kul att ni skall få en flicka, då jämnar du ut det lite då det är en heeel del pojkar här :)
    Vart i gbg bor du?
  • Jelli
    Fru R skrev 2011-07-05 09:15:10 följande:
    Oh, har helt tappat bort att FKs hemsida brukar bråka. Men en fråga... Hur lägger ni in dagar nu när ni inte vet när bebisen föds? Eller tar ni ut föräldrardagar redan?
    Måste räkna lite på hur få dagar i veckan vi klarar oss på.

Jelli:; ja, flytten närmar sig nu! Va kul. Gör bara inte som vi, försöka intala er att ni ska sortera och slänga före flytten men inse att ni börjat för sen och det hela slutar med att man får "va-fan-ska-jag-göra-med-dig" kartonger.... Haha! De kartongerna har vi ännu inte kommit till!
    Jag har sökt fr o m några dagar innan beräknat datum. Man har ju rätt att börja plocka ut dagar 60 dagar innan barnets BF. Ringde och dubbelkollade med dem idag så allt var rätt ifyllt och klart.. och tänka sig.. det var det. :) Jag börjar med 4 dagar/vecka till och med januari, vilket kommer ge drygt 10 000 efter skatt. Beroende på vad sambon kommer göra (jobba/plugga/stämpla) får vi testa och räkna om ifall det inte går ihop sig men vill kunna snåla så mycket som möjligt på dagarna och hoppas att jag får dem att räcka  11/2 år. Deras (FK:S)sida är ändå rätt bra om man loggar in och man kan plocka fram och tillbaks och räkna med dagarna och se exakt hur mycket man får ut. Jisses vad det laborerats hit och dit med de där stackars dagarna.

Jessicca82: Välkommen. Kul med en till augustibebis, eller blir kanske början på september... Min tjej är också beräknad till slutet av augusti, får väl se när de kommer. Och en till tjej, va kul.. (Börjar det inte jämna ut sig snart i tråden mellan killar och tjejer?)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011