• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-08 11:39:20 följande:

hello tjejer,tack för ni alla tänkt på mig.. ja har ej haft så skoj på sjukhuset var så dum o testa en sovdos o fick morfin så ja kunde sova i förgår kväll,visst sov ja got o skulle upp på morgoen o käka frukost men nepp,ja mådde skit av morfinet ja sprang  t toa o de  snurrade .. så kunde först gå t fl rummet för ny undersökning vid 12..
    men då var alla rum upptagna.. så fick sitta på en stol i väntrummet, o spydde som en galning  i en så påse de har t att spy i.. men de bm som var där var så måna om mig.. fick t slut ett rum o eftersom ja ej fått nån mat i mig el fått i mig nån mat fick ja vätskedropp i mig.o så skulle ja gå på toa men nepp på toa svartna de o de fick hämta rolls roycen(rullstolen till mig) fick saft,nyponsoppa o till o me lite glucos som bebisar brukar få på pkutesterna..men mådde illa av allt utom saften.. snacka om att lillkotten i magen tyckte de var världens fest me massa gott socker
    ctgna såg alltid bra ut.. hade dock lite lågt blodtryck en gång men de var samtidigt me blodsockerfallet..
    de glömde dock av att ja skulle få mat men kunde bara få i mig 3 tuggor.. undersökningen ja e fortf ínte öppnad mer..
    sen på kvällen fick ja i mig fika mums äntligen o ctg var bra.. fick stnna på latensrummet om ja ville pga ja ej känt mig så bra men kände nej ja åker hellre hem.. ja valde åka hem.. snål som ja e tog ja åkte hem kollektivt..
    spydde upp fikat när ja nästan va hemma.. shi fick ja..
    idag e ja ej stark kan man lugnt säga..
    ingen bebbe på g än iaf men de kommer när de kommer.. :)
    kram på er alla

Skönt att du e hemma igen, se nu till o VILA!! {#emotions_dlg.flower}
  • inda

stoltcissi: Hoppas att du är på bättringsväg, inga roliga dagar du haft =(

Capa: mikael är helt inställd på att lillan kommer på min födelsedag, en dag mindre för han att komma ihåg, hihi han har redan ett datum mindre eftersom vi firar årsdag på hans födelsedag Tungan ute

ska se som jag kanske vågar mig på att åka till ikea idag och inhandla lite småsaker men som sagt så får jag se hur samarbetsvillig magen är Rynkar på näsan

• stoltcissi

capa o inda: japp ska vila upp mig.. :)  o capa ha en bra födelsedag o ta d lugnt me allt.. :)
    inda hoppas magen samarbetar fr ikea besök:)

• Liisaan
    inda skrev 2011-07-08 11:07:24 följande:
    Grattis Capa : )

Själv hoppas jag att min lilla skruttefia kommer snart så att hon slipper dela dag med någon annan. Vi är 9 st inom den närmsta släkten som fyller år under en 2 1/2 veckors period : S eller så kanske jag får en alldeles särskild födelsedagspresent : )

På tal om pumpning etc kan det vara en bra ide att ha ersättning hemma om nu ammningen skulle skita sig?

Hoppas ni alla får en bra dag och helg
    När lillan kom så hade vi köpt en förpackning till ersättning ifall det inte skulle funka och så man slipper åka ut mitt i natten eller så. :)
  • TantKerstin
    Capa: Hipp hipp hurra på födelsedagen! Skål

Inda: Jag hade faktiskt 2 förpackningar med ersättning hemma just ifall om att det skulle skita sig, och speciellt på natten. Är ju inte säkert man skulle kunna få tag på något då och det kändes lugnt att det ändå fanns hemma

Myran: Vad gött o kunna skrivas in på BVC nu

Stoltcissi: Det låter inte alls roligt Hoppas du får vilat ordentligt nu och att bebisen tittar ut snart

Och det med sparkar, häromnatten var helt FRUKTANSVÄRD! Då när vi var och fikade så kände jag bara bebisen lite smått sådär, sen på kvällen bara pyttelite och under den mest intensiva perioden på kvällen kände jag ingenting. Sen vaknade jag på natten med full panik över att det hade gått så många timmar då jag inte känt något (så lugnt har det aldrig vart innan). Så jag rusade upp, drack kallt kolsyrat vatten, upp och ned i trappor, la mig på mage, på sidan, på soffan och kände ingenting alls.
    Så jag började gråta och sa till Thomas att något måste vara fel, men han tyckte jag skulle ta det lugnt och gå och lägga mig eftersom bebisen nog bara hade en sån dag, vilket jag inte gick med på. Så efter lite tårar på soffan och en lättande buff gick jag ändå och la mig.
    På morgonen efter frukost så kom det igång lika intensivt som innan, men usch säger jag bara!

Så när ska vi ta en fika igen? --
  • TantKerstin

Ni som var intresserade av den där Hembakat klubben där man får recept var tredje vecka på smarriga bakverk, här är hemsideadressen:

http://www.imponline.se/

Dom har många olika grejer men det är Hembakat som gäller för bakverk, sen har dom nån för matrecept o lite andra saker..

• Jenric
    Capa skrev 2011-07-08 08:55:04 följande:
    Jag fick mess från henne igår att hon låg inlagd men ingen bebis än. Väntar med spänning, får hoppas han kommer snart för det lät inte som hon hade det alltför kul på sjukhuset Rynkar på näsan
    Blondie82 skrev 2011-07-07 23:29:42 följande:
    Nej Gud hormonerna som kommer efter förlossningen får gravidhormonerna att se bleka ut ;) jag har brutit ihop totalt ett par gånger jag med. Mest för att inget blev som det var tänkt och att jag inte känner mig klar med graviditeten. Låter kanske konstigt men sörjer att min mage är borta även fast det kom ut något så underbart. Verkligen tudelade känslor!!
    Håller med, dom hormonerna är inte att leka med alltså..... bara låt tårarna flöda och kom ihåg att det är helt normalt att va deppig o sakna magen efter en förlossning, speciellt i din sits kan jag tänka mig att det blir extra många tankar som trycker på hormonerna Rynkar på näsan *kramar om*Jag hade också tänk köpa plastad frotté att lägga i vår säng med om vattnet skulle gå, blir nog ikea jag köper det på då jag ändå måste dit o köpa madrass o lite annat smått innan bebisens ankomst..... men ingen aning faktiskt vad som är bäst/billigast, det är av ren lathet jag köper där haha
    Ok, men då är det nog på gång med Cissi när som helst, tre bebisar i tråden snart då Baby innan augusti ens har börjat! Glad

Frottén på ikea verkar bara finnas i "små format" som passar spjälsäng, så därför tänkte jag det vore bättre att köpa en större bit som jag sen klipper till. Eller finns det större format på ikea oxå, kanske?
    Jelli skrev 2011-07-08 09:04:41 följande:
    Jag har köpt på ikea, tänkte ta två och lägga i min säng så hela täcks om vattnet skulle gå och sen är de lagom stora bitar för att ha till bebisen säng. Tror de kostar runt 50 kr för en färdig bit i "spjälsängsstorlek". På babyproffsen finns det att köpa i lösmeter och kostar runt 80-100 kr/meter tror jag.

Fick paket från Familjeapoteket igår. beställde i förrgår så det var snabb leverans. Köpte en Medela bröstpump och lite flaskor och tillbehör. Vet inte hur jag tänkte efter förra graviditeten och amningen men jag sålde den jag hade och det var hemskt skönt att ha en när mjölken stockade sig.

Måste också erkänna att jag beställt en Angelsound trots att bebis snart är ute. Vid två tillfällen nu har bebisen varit helt stilla hela dagen och jag har nojjat och mått jättedåligt för att jag tror att något har hänt. Under förra graviditeten åkte jag in titt som tätt och kollade upp att allt var bra och jag ville inte bli så jobbig den här gången också. Så nu tänker jag att jag snabbt kan lyssna på bebisen själv hemma och bli lugn igen.. men jag skäms lite. Skäms
    På Jysk kostade det 199 kr för 90x200 cm. Blir ju typ samma pris som på babyproffsen. På Ellos var det något dyrare, men mer bomull (typ 80% istället för 75%... vet inte om man ens märker skillnad). Men de på Ellos hade resår i kanterna, vilket jag inte behöver... Man kunde även köpa 5 m från Ellos fast den var bara 65 cm bred tror jag... Ingen som köpt på Ullared, vad har de för mått där? (om jag nu kommer dit nån dag i sommar...) Glad

Klart du inte behöver skämmas för att ha köpt ett angel sound, bättre det än att gå och vara orolig!
  • Jenric
    Capa skrev 2011-07-08 10:33:02 följande:
    Tackar igen haha Daniel jobbar till 4 o gästerna kommer kl 6, ingen annan som hinner städa..... jag får dra det tunga lasset själv även om jag lär få värkar på köpet...... nästa år bojkottar jag detta haha
    Oj då... Rynkar på näsan men be nån av gästerna komma lite tidigare och hjälpa dig - som en extra present! Glad Hoppas ni får det trevligt ikväll på kalaset Skål
    stoltcissi skrev 2011-07-08 11:39:20 följande:

hello tjejer,tack för ni alla tänkt på mig.. ja har ej haft så skoj på sjukhuset var så dum o testa en sovdos o fick morfin så ja kunde sova i förgår kväll,visst sov ja got o skulle upp på morgoen o käka frukost men nepp,ja mådde skit av morfinet ja sprang  t toa o de  snurrade .. så kunde först gå t fl rummet för ny undersökning vid 12..
    men då var alla rum upptagna.. så fick sitta på en stol i väntrummet, o spydde som en galning  i en så påse de har t att spy i.. men de bm som var där var så måna om mig.. fick t slut ett rum o eftersom ja ej fått nån mat i mig el fått i mig nån mat fick ja vätskedropp i mig.o så skulle ja gå på toa men nepp på toa svartna de o de fick hämta rolls roycen(rullstolen till mig) fick saft,nyponsoppa o till o me lite glucos som bebisar brukar få på pkutesterna..men mådde illa av allt utom saften.. snacka om att lillkotten i magen tyckte de var världens fest me massa gott socker
    ctgna såg alltid bra ut.. hade dock lite lågt blodtryck en gång men de var samtidigt me blodsockerfallet..
    de glömde dock av att ja skulle få mat men kunde bara få i mig 3 tuggor.. undersökningen ja e fortf ínte öppnad mer..
    sen på kvällen fick ja i mig fika mums äntligen o ctg var bra.. fick stnna på latensrummet om ja ville pga ja ej känt mig så bra men kände nej ja åker hellre hem.. ja valde åka hem.. snål som ja e tog ja åkte hem kollektivt..
    spydde upp fikat när ja nästan va hemma.. shi fick ja..
    idag e ja ej stark kan man lugnt säga..
    ingen bebbe på g än iaf men de kommer när de kommer.. :)
    kram på er alla

Oj, vad du varit med om... skönt ändå kanske att vara hemma tills det sätter igång ordentligt. Passa på att vila och ta det lugnt nu {#emotions_dlg.flower}
    TantKerstin skrev 2011-07-08 13:07:50 följande:
    Och det med sparkar, häromnatten var helt FRUKTANSVÄRD! Då när vi var och fikade så kände jag bara bebisen lite smått sådär, sen på kvällen bara pyttelite och under den mest intensiva perioden på kvällen kände jag ingenting. Sen vaknade jag på natten med full panik över att det hade gått så många timmar då jag inte känt något (så lugnt har det aldrig vart innan). Så jag rusade upp, drack kallt kolsyrat vatten, upp och ned i trappor, la mig på mage, på sidan, på soffan och kände ingenting alls.
    Så jag började gråta och sa till Thomas att något måste vara fel, men han tyckte jag skulle ta det lugnt och gå och lägga mig eftersom bebisen nog bara hade en sån dag, vilket jag inte gick med på. Så efter lite tårar på soffan och en lättande buff gick jag ändå och la mig.
    På morgonen efter frukost så kom det igång lika intensivt som innan, men usch säger jag bara!

Så när ska vi ta en fika igen? --
    Tror att Capa skrev att de sover mer nu på slutet, så kanske det är därför det är lugnare. Men jag håller med, har också en väldigt aktiv bebis (särskilt vissa stunder på dygnet) så när man inte känner som "vanligt" blir man ju lite orolig! Men ofta kommer det en liten buff då, när jag börjar oroa mig, så blir man lugn igen... Eller hicka, som lillan haft nu på morgonen Flört stackars liten...

Fika är jag på Glad Åker dock hem till mina föräldrar några dagar och är tillbaka här i stan på tisdag em.
  • Liisaan

Läste att det pratades lite om bröstpumpar idag, köp inte ullareds billiga den gick sönder för mig. Fick som tur var en av min kusin så jag slapp köpa en ny, vet inte om hon har använt den till hennes 2 barn eller 1 av dom men iaf den var kanon. Det är en AVENT.
    Kokade delarna till den  förut och hoppas att den funkar lika bra denna gång :)

Tror det var blondie som hyrde en nu men funderar på att köpa en sedan. Det tycker jag absolut att du skall göra, nu är det så mkt lättare för dig att pumpa med den elektriska men sedan när han ammar mer och mjölken ökar ännu mer är det hur lätt som hellst med en handpump, räcker med några tag så sprutar det ut ;)

• Liisaan

Min buse har vart lugn ett tag men nu dom senaste dagarna har han lev rövare som attans så det är väl perioder. Nu kan jag knappt sitta utan att det känns som han försöker ta sig ut så jag hoppas att han börjar fixera sig mer nu då han fortfarande var rörlig i måndas.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011