• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jelli
    Capa skrev 2011-07-08 09:12:01 följande:
    Jag blir likadan när jag inte känner bebisen, har faktiskt åkt ut pga det haha Nu känner jag dessutom han inte alls lika ofta som innan men enligt min bm är detta helt normalt då dom nu sover 98% av dygnet plus att min lille kille ligger och sparkar inåt, iofs känns det nu med då han siktar in sig på revbenen haha Men varför ska du skämmas att du köpt en angelsound, det är väl bättre du lyssnar snabbt än att går runt och är nervös!!

Bröstpump måste jag köpa med, tusan det har jag glömt..... iofs behövde jag aldrig den förra gången då jag inte hade någon mjölk att pumpa ut, men man vet ju aldrig....... nåja jag får väl skicka ner daniel o köpa om jag skulle behöva nu haha
    Min lilla bråkstake buffar och bökar hela tiden i vanliga fall så när det är stilla mer än ett par timmar så börjar jag genast fundera. De flesta tycker att jag överdriver och oroar mig i onödan så därför skäms jag för att jag gör och köper dyra "onödiga" manicker... men du har rätt, inget att bry sig om. Ska i alla fall bli skönt att få hem den så man slipper alla jobbiga tankar.

Allt jag köper tänker jag att jag kan sälja på Blocket eller Tradera sen så jag shoppar just nu som en tok. Hittade massa söta bebiskläder på Lindex i går på rea på rean. En hel kasse med kläder till storasyster och lillasyster för under en femhundring. Finns det bättre tidsfördriv i väntan på bebis än att shoppa? (helst om man kan göra det sittandes framför en dator iofs) ;)
  • Blondie82

Är den elektronisk den bröstpumpen du köpte?? Jag hyr en nu från bb eftersom jag bara kan pumpa just nu. Tänkte att de nog var för dyra att köpa, vill ju helst ha en elektronisk dubbelpump nu när det skall pumpas så mycket och så ofta. Men de tar 18 kr dygnet på bb så det är inte så farligt... Hoppas det räcker att ha den en månad och att han sen ammar så bra att man inte behöver pumpa varje dag! För då räcker det väl med en handpump vid behov?? Man får ju passa på att fråga er mammor som redan gjort detta :)

• Blondie82

Och jag håller med fruR: Grattis Capa på födelsedagen!!!!!! Se nu till art njuta av din dag och bli bortskämd till tusen

• Capa

FruR o Blondie

Tack för grattiset!! Även om jag hellre hade låtit bli i att fyllt år nu, inget kul när man är vuxen och det är jag själv som ska stå för kalaset ju haha Önskar jag hade det lika "lugnt" som du FruR idag men eftersom man ska plågas med att fylla år ska det storstädas o fixas tårtor med mera, jädra trams haha
    Blev iaf grattad imorse av Leonora som kom sjungandes med en present hon själv slagit in, mitt smink som varit försvunnet nån dag haha Nåja, tanken som räknas va Flört

• Jenric

Capa: hihi, självklart tanken som räknas! :) en klimatsmart liten tjej du har som återanvänder ;) hoppas du får en härlig födelsedag, trots allt som måste fixas - men låt nån annan storstäda...! Grattiskramar!

• Capa
    Jenric skrev 2011-07-08 10:20:09 följande:
    Capa: hihi, självklart tanken som räknas! :) en klimatsmart liten tjej du har som återanvänder ;) hoppas du får en härlig födelsedag, trots allt som måste fixas - men låt nån annan storstäda...! Grattiskramar!
    Tackar igen haha Daniel jobbar till 4 o gästerna kommer kl 6, ingen annan som hinner städa..... jag får dra det tunga lasset själv även om jag lär få värkar på köpet...... nästa år bojkottar jag detta haha
  • Liisaan
    Capa skrev 2011-07-08 10:33:02 följande:
    Tackar igen haha Daniel jobbar till 4 o gästerna kommer kl 6, ingen annan som hinner städa..... jag får dra det tunga lasset själv även om jag lär få värkar på köpet...... nästa år bojkottar jag detta haha
    Gör som jag nästa år när liten finns, dock så är det bara 4 dagar mellan mig och lillan men jag slår ihop kalasen. Får lite presenter men slipper uppmärksamheten för den får dottern ;) Dock måste man ju ändå städa och fixa inför kalaset men det är en gång mindre ;)
  • inda

Grattis Capa : )

Själv hoppas jag att min lilla skruttefia kommer snart så att hon slipper dela dag med någon annan. Vi är 9 st inom den närmsta släkten som fyller år under en 2 1/2 veckors period : S eller så kanske jag får en alldeles särskild födelsedagspresent : )

På tal om pumpning etc kan det vara en bra ide att ha ersättning hemma om nu ammningen skulle skita sig?

Hoppas ni alla får en bra dag och helg

• stoltcissi

hello tjejer,tack för ni alla tänkt på mig.. ja har ej haft så skoj på sjukhuset var så dum o testa en sovdos o fick morfin så ja kunde sova i förgår kväll,visst sov ja got o skulle upp på morgoen o käka frukost men nepp,ja mådde skit av morfinet ja sprang  t toa o de  snurrade .. så kunde först gå t fl rummet för ny undersökning vid 12..
    men då var alla rum upptagna.. så fick sitta på en stol i väntrummet, o spydde som en galning  i en så påse de har t att spy i.. men de bm som var där var så måna om mig.. fick t slut ett rum o eftersom ja ej fått nån mat i mig el fått i mig nån mat fick ja vätskedropp i mig.o så skulle ja gå på toa men nepp på toa svartna de o de fick hämta rolls roycen(rullstolen till mig) fick saft,nyponsoppa o till o me lite glucos som bebisar brukar få på pkutesterna..men mådde illa av allt utom saften.. snacka om att lillkotten i magen tyckte de var världens fest me massa gott socker
    ctgna såg alltid bra ut.. hade dock lite lågt blodtryck en gång men de var samtidigt me blodsockerfallet..
    de glömde dock av att ja skulle få mat men kunde bara få i mig 3 tuggor.. undersökningen ja e fortf ínte öppnad mer..
    sen på kvällen fick ja i mig fika mums äntligen o ctg var bra.. fick stnna på latensrummet om ja ville pga ja ej känt mig så bra men kände nej ja åker hellre hem.. ja valde åka hem.. snål som ja e tog ja åkte hem kollektivt..
    spydde upp fikat när ja nästan va hemma.. shi fick ja..
    idag e ja ej stark kan man lugnt säga..
    ingen bebbe på g än iaf men de kommer när de kommer.. :)
    kram på er alla

• Capa
    Liisaan skrev 2011-07-08 10:46:17 följande:
    Gör som jag nästa år när liten finns, dock så är det bara 4 dagar mellan mig och lillan men jag slår ihop kalasen. Får lite presenter men slipper uppmärksamheten för den får dottern ;) Dock måste man ju ändå städa och fixa inför kalaset men det är en gång mindre ;)

Åjaa, får hoppas att lillebror kommer ut snart då så man kan göra så!! hihi

inda skrev 2011-07-08 11:07:24 följande:
    Grattis Capa : )

Själv hoppas jag att min lilla skruttefia kommer snart så att hon slipper dela dag med någon annan. Vi är 9 st inom den närmsta släkten som fyller år under en 2 1/2 veckors period : S eller så kanske jag får en alldeles särskild födelsedagspresent : )

På tal om pumpning etc kan det vara en bra ide att ha ersättning hemma om nu ammningen skulle skita sig?

Hoppas ni alla får en bra dag och helg

Tackar =)
    Häftigt det hade varit om du o lilltjejen hade fått samma födelsedag hihi Jag föder gärna idag om det bara inte hade varit så tidigt......  då tas ju all uppståndelse om mig bort haha

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011