• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-07-08 13:07:50 följande:
    Stoltcissi: Det låter inte alls roligt Hoppas du får vilat ordentligt nu och att bebisen tittar ut snart
    försöker äta men de går inte bra e fortf yr o mår illa.. o sonen e så glad ja e hemma men ja e verkligen ur form.. känner mig hemsk att ja ej orkar gö nåt nu de få timmar han e här innan hans pappa hämtar han.
    Jenric skrev 2011-07-08 14:13:09 följande:
    stoltcissi skrev 2011-07-08 11:39:20 följande:

hello tjejer,tack för ni alla tänkt på mig.. ja har ej haft så skoj på sjukhuset var så dum o testa en sovdos o fick morfin så ja kunde sova i förgår kväll,visst sov ja got o skulle upp på morgoen o käka frukost men nepp,ja mådde skit av morfinet ja sprang  t toa o de  snurrade .. så kunde först gå t fl rummet för ny undersökning vid 12..
    men då var alla rum upptagna.. så fick sitta på en stol i väntrummet, o spydde som en galning  i en så påse de har t att spy i.. men de bm som var där var så måna om mig.. fick t slut ett rum o eftersom ja ej fått nån mat i mig el fått i mig nån mat fick ja vätskedropp i mig.o så skulle ja gå på toa men nepp på toa svartna de o de fick hämta rolls roycen(rullstolen till mig) fick saft,nyponsoppa o till o me lite glucos som bebisar brukar få på pkutesterna..men mådde illa av allt utom saften.. snacka om att lillkotten i magen tyckte de var världens fest me massa gott socker
    ctgna såg alltid bra ut.. hade dock lite lågt blodtryck en gång men de var samtidigt me blodsockerfallet..
    de glömde dock av att ja skulle få mat men kunde bara få i mig 3 tuggor.. undersökningen ja e fortf ínte öppnad mer..
    sen på kvällen fick ja i mig fika mums äntligen o ctg var bra.. fick stnna på latensrummet om ja ville pga ja ej känt mig så bra men kände nej ja åker hellre hem.. ja valde åka hem.. snål som ja e tog ja åkte hem kollektivt..
    spydde upp fikat när ja nästan va hemma.. shi fick ja..
    idag e ja ej stark kan man lugnt säga..
    ingen bebbe på g än iaf men de kommer när de kommer.. :)
    kram på er alla

Oj, vad du varit med om... skönt ändå kanske att vara hemma tills det sätter igång ordentligt. Passa på att vila och ta det lugnt nu {#emotions_dlg.flower}
    ahh ska vila upp så fort sonen går utanför dörren med sin pappa..

ang fika kan ja hänga på när som helst.. vem vet de kan bli min sista fika..
  • stoltcissi

hej tjejer.. trodde verkligen ja kunde somna om efter sovit från 19 tills nu.. skulle inte pratat med min kompis ang pengar o fkassans nya regler som kommer ställla till de för mig.. o enl henne så blir de bra krångligt för mig om ja ens får pengar över huvudtaget.. detta ger mig så panik..:(

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-07-09 03:05:46 följande:
    Vad är det för nya regler som du tror ställer till det för dig??
    de e det ang faderskapsbekäftelse..de e nya regler de måste fastställas innan ja kan få varken fpeng el nån annan peng.. o ja kommer ju bli ensam med detta barnet.. kan ta månader innan frätten o dem kan få tag på oaooan.. o då har ja redan fött... :(
  • Devotion

Cissi: usch vad jobbigt. Men det måste ju lösa sig på något sätt!! Försök att inte oroa dig för mycket.

Jen jen: jag köpte två bodies, två byxor och en mössa!! Supersöta! Plus lite småsaker som nagelsax, febertermometer etc.

Jag tycker absolut att ni ska åka in och kolla om bebisen inte rör sig så mycket. Utan att skrämmas finns det en anledning att alla BM säger att man ska känna rörelser varje dag. Det är bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.

• Liisaan
    stoltcissi skrev 2011-07-09 10:21:49 följande:
    de e det ang faderskapsbekäftelse..de e nya regler de måste fastställas innan ja kan få varken fpeng el nån annan peng.. o ja kommer ju bli ensam med detta barnet.. kan ta månader innan frätten o dem kan få tag på oaooan.. o då har ja redan fött... :(
    Fram tills dess måste ju soc kunna hjälpa dig. Du och ditt barn skall ju inte komma i andrahand pga att inte pappan finns med i bilden, sedan så när det väl är färdigt så måste du ju få allt retroaktivt men ring dom och prata med dom och kolla så att det stämmer, om det gör det så kontakta soc direkt!

Och om det nu är så att en faderskapsbekräftelse krävs först så borde ju ingen av oss kunna få sin föräldrapenning godkänd, vilket flera av oss har fått. Kan kanske vara så att det är regler som vill ha men som inte gått igenom och börjat gälla än. Så som sagt det bästa du kan göra är att ringa försäkringskassan och berätta vad du hört och hör om det stämmer :)
  • Liisaan
    Liisaan skrev 2011-07-09 11:33:22 följande:
    Fram tills dess måste ju soc kunna hjälpa dig. Du och ditt barn skall ju inte komma i andrahand pga att inte pappan finns med i bilden, sedan så när det väl är färdigt så måste du ju få allt retroaktivt men ring dom och prata med dom och kolla så att det stämmer, om det gör det så kontakta soc direkt!

Och om det nu är så att en faderskapsbekräftelse krävs först så borde ju ingen av oss kunna få sin föräldrapenning godkänd, vilket flera av oss har fått. Kan kanske vara så att det är regler som vill ha men som inte gått igenom och börjat gälla än. Så som sagt det bästa du kan göra är att ringa försäkringskassan och berätta vad du hört och hör om det stämmer :)
    Underhåll kanske du inte får förrän det fastställs men då skall du få bidragsförskott antar jag :)
  • ciccile

Som flera redan skrivit så kan det inte stämma, då det i så fall skulle varit samma sak för alla ogifta och så är det ju inte. Jag kan ta ut föräldradagar och vi ska gå nästa fredag för att min sambo ska skriva under! Försök att inte tänk på skiten och ring på måndag!

• stoltcissi

tackj tjejer. a får förklara för soc hur de ligger till o ja tycker åxå de lät konstigt att ja inte ens skulle få mammapeng..som ni säger då borde många inte heller få det..
    för  men enl min kompis som sa de t mig.. hon fick ej pengar fören pappan till barnet skrev under papper o gav henne ensam vårdnad. hade ja vetat detta hade ja sett till få de här me faderskapet överstökat.
    soc har ej svikit mig hittils så hoppas ej de gör de nu heller.. 
    e helt så jkla slut o behöva tänka på sånt.. ja vill ba va förberedd nu inför fl o slippa tänka på sånt..

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011