• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Lina Stenback

Tack för de välkomnande inläggen, kan alltid vara bra att dela tankar och fika lite ibland. Den stora massan är ju inte intresserad av slemproppar, förvärkar och gravidkrämpor, skrattar...

Jag har pirr som kommer och går i hela kroppen till och från samt en massa kli så länge alla värden är bra hos BM så kan man nog känna sig rätt så lugn. Mycket konstigt som händer i kroppen när man är gravid!

• Jelli

Lina och alexandraaa: Välkomna!!! Kul med fler!! Ser fram emot att träffa alla sen (flyttar snart till Gbg jag också).

• Blondie82

Välkomna alla nya :) ni har kommit till ett extremt bra gäng mammor här!!

Själv har jag goda nyheter :D vi får ta med oss lille Vidar hem idag!!!!!!! Känns helt sjukt overkligt att dagen vi längtat efter faktiskt är här. Jag kan nog inte riktigt fatta att det är sant. Äntligen kan vi börja skapa oss en trygg tillvaro där hemma och få in lite rutin i vardagen. Mys i soffan, blöjbyten, sömnlösa nätter, extrem kärlek... Jag ser fram emot varje liten sekund av allt. Och nu får vi äntligen visa upp vår lilla hjälte för familjerna. Eftersom vi båda har våra föräldrar på Gotland så får dom komma upp i omgångar och vi börjar med mina föräldrar nu på torsdag :) skall bli så kul att presentera dem för underverket!

• Devotion

Alexandra: välkommen du också!!

Blondie: underbara nyheter!!! Är såå glad för er skull!!

Vi var och hälsade på en två veckor gammal bebis härom dan. Man längtar verkligen efter den lill* när man sitter med ett sånt litet knyte i famnen!!

Hoppas att ni har en bra dag i det härliga vädret!! Här blir det lunch på bryggan efter att ha grejat i trädgården hela fm. väldigt varmt o skönt i sjön nu!! Underbart med semester!!!

• Jelli
    Blondie82 skrev 2011-07-11 11:53:56 följande:
    Välkomna alla nya :) ni har kommit till ett extremt bra gäng mammor här!!

Själv har jag goda nyheter :D vi får ta med oss lille Vidar hem idag!!!!!!! Känns helt sjukt overkligt att dagen vi längtat efter faktiskt är här. Jag kan nog inte riktigt fatta att det är sant. Äntligen kan vi börja skapa oss en trygg tillvaro där hemma och få in lite rutin i vardagen. Mys i soffan, blöjbyten, sömnlösa nätter, extrem kärlek... Jag ser fram emot varje liten sekund av allt. Och nu får vi äntligen visa upp vår lilla hjälte för familjerna. Eftersom vi båda har våra föräldrar på Gotland så får dom komma upp i omgångar och vi börjar med mina föräldrar nu på torsdag :) skall bli så kul att presentera dem för underverket!
    Åh va härligt! Grattis!! =)
  • Lina Stenback

Ojdå Blondie82 har Ni tjuvstartat lite? Härligt att höra att allt gått bra, hoppas Ni ska njuta där hemma med det nya livet. En annan önskar ju lite tidig nedkomst men det för ju ofta med sig en del andra bekymmer så man får väl gå här med sina fogar som värker och helt enkelt vara glad att man går alls.

Vilken tid brukar Ni fika när Ni ses?

• Liisaan

Välkomna Lina och alexandraaa!

Tror inte jag kommer på fikan på onsdag tyvärr!! Gubben har börjat på nytt jobb och jobbar denna veckan sedan stänger dom i 4 veckor för att sedan börja igen. Haft 3 tuffa dagar med vad jag trott vart förvärkar men jag tror mer på att det är små värkar jag har då dom inte går över i vila eller när jag duschar varmt samt kommer regelbundet när det väl drar igång. Får sitta och andas igenom dom värsta men som sagt denna veckan kniper jag för gubben måste jobba denna första veckan och föda själv vill jag inte göra, den enda som har semester är min pappa och han vill jag hellst inte ha med hehe.  Så får hoppa fikan på onsdag och försöka vila så mkt det går.

Börjar även bli lite smått paranoid här med, slemproppen gick i v 37 med dottern och jag kollar efter den vid varje toabesök men inte nått än haha! Gick ju dessutom över tiden med dottern och inte va slemproppen något tecken på att det snart var dags med henne! Ändå så kollar jag efter den. Haha jag behöver hjälp!

Härligt att höra Blondie!!!! Så glad för er skull!

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-11 09:50:22 följande:
    Jesper kan ju knappast va värre än min trotsiga unge haha Jag kommer på fikat om jag har barnvakt, kan inte slappna av riktigt annars och vill inte smita iväg tidigare denna gången.
    Mjölk dricker jag i mängder, har ett jädrans sug efter det men nog fan kliar det på mig ändå!! Så mjölkbrist tror jag inte det kan va...... det finns ju nåt som kallas för graviditetsklåda.... kanske det??
    Fru R skrev 2011-07-10 22:17:16 följande:
    Wiiiiiiiiiiiii! Härligt med både rummet och vikten. Duktig kille ni har!

Va skönt att allt är inhandlat, men jäklar va dyrt det låter! Ha ha, vet inte varför man inte tänker på att det är samma kostnad när man köper lite i taget som om man köper allt på en gång. Bra att jag kan lura mig själv så!

Vi har haft en helt underbar helg måste jag erkänna! Igår var vi i princip ute i trädgården hela dagen och rensade och badade i poolen och bara tog det lugnt. Idag har vi varit på Sjöfartsmuseet och sedan har jag gjort egna Dammsugare! Gott var det.
    Snart dags att sova och försöka planera in när bebisens rum ska tapetseras. Förhoppningsvis til helgen. Wiii! Solig
    Jag kommer på onsdag om jag har barnvakt som sagt!! Men jag kan nog dumpa av henne hos min mamma, Leonora älskar att springa runt på tomten där iaf.
    Jisses så kul att dina föräldrar fixat i ordning din farfars gamla vagga!! Kommer nog bli så fiiiint till lilltjejen Skrattande
    hehe kan kan han väl va hehe:P  förstår du ej kan slappna av om du har barnvakt..
    jo de e ju de ja hade gravklåda med jesper vilket berodde på havandeskapförgiftning.
     min bm har inte börjat sin semester så ska fasta från kl 20  ikväll för att gå dit imorn o ta prover--
    inda skrev 2011-07-11 11:13:09 följande:
    Lina och Alexandra, välkomna  Glad

Nyss hemkommen från BM, ska dock tillbaka på torsdag för xtra kontroll då blodtrycket var förhöjt idag, har legat på 120/70 under hela grav i stort sätt och nu idag låg jag på 140/85. Sägs det inte att det kan vara på G om trycket höjs Tungan ute Lillan har sjunkit ner ytterliggare så BM fick inte tag i henne ordentligt så hon fick göra ett UL, inte för att man ser så mycket nu men det var roligt att se huvudet och ryggen Glad

Angående klåda på handflator och fötter så kan det nog vara bra att rådfråga/kolla upp hos BM, nämnde i förbi farten att jag fått lite klåda på händer och fötter men inget som är jobbigt eller så men min BM vill ändå kolla gallsyran på mig. Behöver ju absolut inte vara något men bättre att ta det säkra före det osäkra

Ska se om jag vågar ge mig ut på onsdag för er fika med er alla, hade varit roligt men kan ju knappt gå Rynkar på näsan
    ahh ska t bm imorn o kolla  upp de hela.. ja kan ju knappt sova då mina fötter kliar enormt mkt..
    ja de hade vart kul om du hade orkat komma:)

välkommen alexandra
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011