• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin
    Blondie: Weee Hur går det för er? Har ni familjerum nu eller har ni fått komma hem lite tidigare? 

stoltcissi:  Tror också det där med dagarna låter lite knas faktiskt.
    Jag har ju fått beviljad men T står inte som pappa än så länge, det är bara jag som är registrerad som förälder. Men det kan nog handla om pappans "låsta" dagar som du inte kommer åt, eller hälften av alla dagar man får. Kan ju hända att du bara får din del av dagarna tills han skrivit på. Men som alla andra skrivit innan, ring imon o kolla med dem

Vilken dag känner ni för att ta en fika på då? Onsdag?
  • Blondie82

Nu ligger vi på föräldrarummet! Känns som ett litet hotellrum :) ligger nu placerad i sängen med ett stycka 1730 g (!!!!!!) son på min mage och bara myser :) såå skönt att han är över gränsen nu. Har vi tur och allt känns bra så kanske vi får med honom hem imorgon eller på tisdag! Hjälp mig håll tummarna :)

Om det blir fika denna vecka kanske jag kan komma en stund också! Beroende på när vi får komma hem och så :) skulle vara så kul att få se er och alla magarna igen :)

• Devotion

Hej tjejer!

Nu har vi precis varit och hämtat ett stort lass babysaker på Mölndals baby o barn. Vi hade lagt undan nästan allt vi behöver där. Barnvagn, babyskydd, skötbord, skötbädd, balja, bärsele, täcke, kudde, lakan plus en massa småsaker! Så nu börjar vi också bli redo!

Bara lite småsaker kvar!!

• TantKerstin
    Blondie82 skrev 2011-07-10 15:32:42 följande:
    Nu ligger vi på föräldrarummet! Känns som ett litet hotellrum :) ligger nu placerad i sängen med ett stycka 1730 g (!!!!!!) son på min mage och bara myser :) såå skönt att han är över gränsen nu. Har vi tur och allt känns bra så kanske vi får med honom hem imorgon eller på tisdag! Hjälp mig håll tummarna :)

Om det blir fika denna vecka kanske jag kan komma en stund också! Beroende på när vi får komma hem och så :) skulle vara så kul att få se er och alla magarna igen :)
    iiih, jäses vad han växer bra! Håller alla mina tummar och tår för att ni får komma hem imon!
  • Capa

Åååh så myyysigt det låter!! Jag håller verkligen tummarna här för er att ni får komma hem snart!! Ser fram emot att få se lille Vidar på en fika hihi
  • Jenric
    stoltcissi skrev 2011-07-10 11:55:46 följande:
    har en fråga t ill er tjejer.. e de nån mer än ja som fått klåda på handfator o föttterna?
    o kan de va pga vatten som de kliar el va kan de vara?
    Jag tyckte att det kliade under fötterna en dag för ca 2 veckor sedan - då sa BM att jag skulle komma in direkt nästa morgon och ta gallsyraprov. Provet visade att allt var ok, men det kan tydligen vara allvarligt, så hon var noga med att säga att om jag känner så igen eller det blir mer så ska jag säga till direkt. Tycker därför du ska ringa din BM det första du gör imorgon och säga att det kliar i handflator och under fötterna!

Härligt att höra! Vad bra att han gått över 1700g! Snaaart är ni hemma alla 3! Solig Håller tummarna att det blir så snart som möjligt!
    TantKerstin skrev 2011-07-10 14:11:42 följande:
    Blondie: Weee Hur går det för er? Har ni familjerum nu eller har ni fått komma hem lite tidigare? 

Jag har ju fått beviljad men T står inte som pappa än så länge, det är bara jag som är registrerad som förälder. Men det kan nog handla om pappans "låsta" dagar som du inte kommer åt, eller hälften av alla dagar man får. Kan ju hända att du bara får din del av dagarna tills han skrivit på. Men som alla andra skrivit innan, ring imon o kolla med dem

Jag kan fika på onsdag, om det är en bra dag som passar er andra?
    Devotion skrev 2011-07-10 16:35:15 följande:
    Hej tjejer!

Nu har vi precis varit och hämtat ett stort lass babysaker på Mölndals baby o barn. Vi hade lagt undan nästan allt vi behöver där. Barnvagn, babyskydd, skötbord, skötbädd, balja, bärsele, täcke, kudde, lakan plus en massa småsaker! Så nu börjar vi också bli redo!

Åh vad kul! Skönt att ha allt hemma och redo Glad Jag fick en rolig överraskning nu när jag kom till mor & far igår - de har tagit fram min farfars gamla vagga och gjort i ordning den (ny botten mm), den ska målas igen och mamma ska sy sängkläder mm. till den. Så ska vår lilla knodd få sova i den de första 4-6 månaderna. Blev så glad!!! Glad
  • Fru R

Wiiiiiiiiiiiii! Härligt med både rummet och vikten. Duktig kille ni har!
    Devotion skrev 2011-07-10 16:35:15 följande:
    Hej tjejer!

Va skönt att allt är inhandlat, men jäklar va dyrt det låter! Ha ha, vet inte varför man inte tänker på att det är samma kostnad när man köper lite i taget som om man köper allt på en gång. Bra att jag kan lura mig själv så!

Vi har haft en helt underbar helg måste jag erkänna! Igår var vi i princip ute i trädgården hela dagen och rensade och badade i poolen och bara tog det lugnt. Idag har vi varit på Sjöfartsmuseet och sedan har jag gjort egna Dammsugare! Gott var det.
    Snart dags att sova och försöka planera in när bebisens rum ska tapetseras. Förhoppningsvis til helgen. Wiii! Solig
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jenjen: va mysigt med vaggan! Önskar vi hade något sånt som familjen. Det låter som om ni har koll på det mesta.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-07-10 14:11:42 följande:

tantkerstin: ahh pappers sverige.. så mkt krångel hit o dit ska ringa imorn..
    ja kan fika på onsdag:) dock får ni se mig med mitt busfrö isf för  dagis e sommarstängt  om de e okej?
    jenjen: ahh kan de ej va pga allt vatten man samlar på sig?el brist på nåt? ja e kass pådricka mjölk tex..  min bm har tyvärr semester nuGråter men får prata in på telesvar,de har kliat i 2 dagar liiite irriterande e de..

blondie: va bra att  han växer som han ska:) vore jätteskoj om ni kunde komma med på fikan
  • Lina Stenback

Hej tråden, verkar vara trevligt här! Hade mycket roligt med ett FL gäng när jag fick min dotter för 4 år sedan. Nu är det dags för nummer två en pojk som ska komma den 2 september. Httar ingen september tråd och önskar med hela kroppen att han vill komma lite tidigt för det börjar bli lite halv tungt i kroppen nu så jag kanske hänger på här med Er... Hoppas alla mår fint och att det bir någon fika snart!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011