• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

hallå girlies ja åkte upp.hade jkla tryck neråt o trodde benen skulle vika sig... ctg var allt bra.urinprovet visade lite tecken på urinväginfektion så ska lämna morgonurin t mvc imorn.  eftersom ej vatten har gått så gjordes ej doktorsundersökning.. så ja blev lite snopen o när hon såg att ja var orolig så fråga hon ifall vi skulle gö en undersökning o ja ba ja tack
    då känner hon min tapp e helt utplånad o öppen ca 1,5 cm.. bebis kanske ej kommer just idag men inom de närmsta dagarna ..o eftersom ja haft mkt värkar under natten så ska ja ringa in/ åka in om de kommer tätt  o gör ont med täta mellanrum.. o då räknas ja som en normalförlossning så då blir de inget stoppande
    e verkligen nervös, inte redo.att få kämpa med en som föds tidigare igen o försöka få även amning funka denna ggn.. hade behövt städa o städa lite till men nee nu går ju ej de..

svetten bara rinner på mig,tatt en alvedon för minska ner på molande värken. ska ta mig en duch o sen klocka värkar..

• jessicca82
    stoltcissi skrev 2011-07-06 16:45:02 följande:

hallå girlies ja åkte upp.hade jkla tryck neråt o trodde benen skulle vika sig... ctg var allt bra.urinprovet visade lite tecken på urinväginfektion så ska lämna morgonurin t mvc imorn.  eftersom ej vatten har gått så gjordes ej doktorsundersökning.. så ja blev lite snopen o när hon såg att ja var orolig så fråga hon ifall vi skulle gö en undersökning o ja ba ja tack
    då känner hon min tapp e helt utplånad o öppen ca 1,5 cm.. bebis kanske ej kommer just idag men inom de närmsta dagarna ..o eftersom ja haft mkt värkar under natten så ska ja ringa in/ åka in om de kommer tätt  o gör ont med täta mellanrum.. o då räknas ja som en normalförlossning så då blir de inget stoppande
    e verkligen nervös, inte redo.att få kämpa med en som föds tidigare igen o försöka få även amning funka denna ggn.. hade behövt städa o städa lite till men nee nu går ju ej de..

svetten bara rinner på mig,tatt en alvedon för minska ner på molande värken. ska ta mig en duch o sen klocka värkar..

Stackare, hoppas verkligen att allt går bra. Man har inte så mycket att säga till om när det händerFlört.
    Dina barn vill tydligen snabbt utGlad.
  • Liisaan

Tur att du åkte in! Förstår att det känns tufft och jag håller tummarna för att bebis vill stanna ett tag till! Strunta i städningen och vila och ta det lugnt!! Har du sonen hemma idag eller hade du barnvakt?
  • TantKerstin

Tycker ändå det var en faslig tur att du åkt in, och barnvakt hade du väl ett tag framöver? (tror jag läste det på fb). Städa kan man alltid göra sen och eftersom det anses som en normalförlossning så är det inte säkert det blir problem den här gången. Ta några djupa andetag och försök slappna av, och åk in om det blir värre!
     För föder du hemma så blir det nog rätt slafsigt och ännu mer att städa

Själv ska jag ut o vakta trädgården (sätter mig lite fint o läser en bok), har nu kommit till det stadiet på dagen då jag inte orkar med folk som "missar" att någon bor här..
  • stoltcissi

ja mina barn har bråttom ut trots ja ber den stanna kvar.. hm de lyssnar ej bra:P¨
    ja fick ha sonen på dagis t 16 ist så ja hann hämta han.. men om de skulle va så så ställer ju hon upp..

• stoltcissi

kerstin hade åxå blitt sur på det... gördu rätt i ..

• stoltcissi
    Devotion skrev 2011-07-06 18:05:35 följande:
    Cissi: oj. Bebis på gång... Var rädd om dig och lycka till!
    ahh de ska ja tack tack
  • Devotion

Underbart! Jag har haft så ont i ryggen de senaste veckorna men det är som bortblåst nu!! Det verkar som om tre dagar med 1-2 h promenader räckte för att ryggen skulle bli som vanligt igen efter några stillasittande veckor när jag varit sjuk! Är så glad för det! Nu ska det promeneras (lugnt och sansat) så mycket jag orkar fram tills liten tittar ut!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011