• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jelli
    stoltcissi skrev 2011-07-06 16:45:02 följande:

hallå girlies ja åkte upp.hade jkla tryck neråt o trodde benen skulle vika sig... ctg var allt bra.urinprovet visade lite tecken på urinväginfektion så ska lämna morgonurin t mvc imorn.  eftersom ej vatten har gått så gjordes ej doktorsundersökning.. så ja blev lite snopen o när hon såg att ja var orolig så fråga hon ifall vi skulle gö en undersökning o ja ba ja tack
    då känner hon min tapp e helt utplånad o öppen ca 1,5 cm.. bebis kanske ej kommer just idag men inom de närmsta dagarna ..o eftersom ja haft mkt värkar under natten så ska ja ringa in/ åka in om de kommer tätt  o gör ont med täta mellanrum.. o då räknas ja som en normalförlossning så då blir de inget stoppande
    e verkligen nervös, inte redo.att få kämpa med en som föds tidigare igen o försöka få även amning funka denna ggn.. hade behövt städa o städa lite till men nee nu går ju ej de..

svetten bara rinner på mig,tatt en alvedon för minska ner på molande värken. ska ta mig en duch o sen klocka värkar..

Oj. Hoppas den vill stanna kvar ett litet tag till i alla fall. Vila och ta det så lugnt som du kan så håller vi tummarna för att allt går strålande. Kram på dig!
  • stoltcissi

jelli tack men de blir ej så.. åker in t mölndal nu..  får se vad som sägs.. kram

• Jenric
    stoltcissi skrev 2011-07-06 23:08:27 följande:
    jelli tack men de blir ej så.. åker in t mölndal nu..  får se vad som sägs.. kram
    Bra att du åker in, lycka till nu!! {#emotions_dlg.flower}
  • Jenric
    Humlan: Hoppas du mår lite bättre nu och att du får sova utan alla krämpor!

Vi får fika snart igen, och då får du vara med! Det var mysigt idag.

Capa: Hon fick säkert en sockerkick av den goda hallonpajen och det är inte lätt att få myror i rumpan och behöva sitta still för länge... Men det var trevligt att träffas igen, den stunden iaf!

Fru R: Köpte du den fina klänningen?

Här sitter jag nu vaken mitt i natten, kan inte sova för jag är hur varm som helst... ska ta en kylande dusch och sen se om jag kan sova lite... Verkar som att det ska regna lite imorgon eftermiddag, hade varit skönt. Fast det ska ändå vara ganska varmt... phuu.
  • Jelli
    LYCKA TILL!!!
  • Capa
    Jenric skrev 2011-07-07 00:44:08 följande:
    Humlan: Hoppas du mår lite bättre nu och att du får sova utan alla krämpor!

Vi får fika snart igen, och då får du vara med! Det var mysigt idag.

Capa: Hon fick säkert en sockerkick av den goda hallonpajen och det är inte lätt att få myror i rumpan och behöva sitta still för länge... Men det var trevligt att träffas igen, den stunden iaf!

Fru R: Köpte du den fina klänningen?

Här sitter jag nu vaken mitt i natten, kan inte sova för jag är hur varm som helst... ska ta en kylande dusch och sen se om jag kan sova lite... Verkar som att det ska regna lite imorgon eftermiddag, hade varit skönt. Fast det ska ändå vara ganska varmt... phuu.
    Haha, jag tror faktiskt hon fick det ja, både hallonpaj cola o juice på samma gång, hon totaldäcka sen när sockerruset försvann haha Idag får hon bara vatten o bröd Flört
    Har du ingen fläkt hemma?? Jag kan omöjligt sova utan min fläkt, den står o surrar hela natten här hemma o ändå ligger jag utan täcke o svettas haha Dessa hormonerna alltså..... haha
    Nämen oj, har det blivit ännu en bebis i tråden nu??!! {#emotions_dlg.flower}
  • Fru R

stoltcissi: hur har det gått för dig? Håller tummar och tår.

jenjen: fy vilken omänsklig tid att vara vaken! Hoppas duschen hjälpte. En fläkt kan helt klart vara värt för dig att skaffa, väldigt skönt även utomhus.
    Japp, det blev en klänning! Dock inte den färgen som var i fönstret utan en blå istället. Det var fin-fina priser där! Gillar en bra rea.

devotion: va skönt att du mår bättre i ryggen! Skönt att kunna röra på sig lite och få lite motion. Jag tänkte utmana ödet och ta cykeln ner till affären och köpa bröd. Någon motin i alla fall.

Capa: haha, kan tänka mig att hon var hög på socker! Inget kul för henne att sitta still så länge. Vi borde fika i slottsskogen så hon kan springa. Å andra sidan hade vi (läs jag) inte kunnat komma upp utan en gaffeltruck så...

Undra om det är dags att resa sig och hänga upp tvätten.... Obestämd

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-07-07 08:47:40 följande:
    stoltcissi: hur har det gått för dig? Håller tummar och tår.

jenjen: fy vilken omänsklig tid att vara vaken! Hoppas duschen hjälpte. En fläkt kan helt klart vara värt för dig att skaffa, väldigt skönt även utomhus.
    Japp, det blev en klänning! Dock inte den färgen som var i fönstret utan en blå istället. Det var fin-fina priser där! Gillar en bra rea.

devotion: va skönt att du mår bättre i ryggen! Skönt att kunna röra på sig lite och få lite motion. Jag tänkte utmana ödet och ta cykeln ner till affären och köpa bröd. Någon motin i alla fall.

Capa: haha, kan tänka mig att hon var hög på socker! Inget kul för henne att sitta still så länge. Vi borde fika i slottsskogen så hon kan springa. Å andra sidan hade vi (läs jag) inte kunnat komma upp utan en gaffeltruck så...

Undra om det är dags att resa sig och hänga upp tvätten.... Obestämd
    Du SKA ju inte tvätta ju!! Det blir väl knappast lättare för foglossningen?? Fast å andra sidan vem är jag att dömma..... jag tvättar här med även om jag får ont i magen av det..... nåja Verkar som vi båda har myror i rumpan haha
  • Blondie82

Ingen bebis för Cissi ännu men hon ligger ju här hos mig i Mölndal så jag har koll :P

Själv stutsar jag upp och ner i sängen (läs ligger ner i sängen) och väntar på läkarronden. Vill bara upp till min pojk för matning nu men måste vänta på dr. Skall kräva ett svar idag och nu vill jag fasiken hem. Dom tänker ge mig och Jonas ett enkelrum och det är ju bra men jag vill hem istället och sova i min egen säng! Först när jag blivit frisk som jag kommer få lov att ta hand om Vidar själv så man vill ju skynda på den processen lite.

Låter som ni haft en trevlig fika :) härligt! Nästa gång hoppas jag på att kunna komma med barnvagnen och vara med :)

• Devotion

Blondie: håller tummarna för att läkaren säger att du snart får åka hem!!! Tänk att du kommer gå där med barnvagnen medan vi andra fortfarande har stora magar!!! En fråga till dig som både varit på Östra och Mölndal - vilka för och nackdelar ser du med de olika BB:na?!

Cissi: lycka till nu!!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011