Lina Stenback skrev 2011-07-10 22:42:06 följande:
Hej tråden, verkar vara trevligt här! Hade mycket roligt med ett FL gäng när jag fick min dotter för 4 år sedan. Nu är det dags för nummer två en pojk som ska komma den 2 september. Httar ingen september tråd och önskar med hela kroppen att han vill komma lite tidigt för det börjar bli lite halv tungt i kroppen nu så jag kanske hänger på här med Er... Hoppas alla mår fint och att det bir någon fika snart!!
Välkommen till vårt lilla gäng, här finns några sept-bebisar med så du passar bra in här

Jag har också en dotter som är 4 och väntar nu en lillebror hihi Det verkar verkligen va killarnas år i år haha iaf i denna tråden

masou skrev 2011-07-11 09:17:45 följande:
Hej :)
Hänger på här om det är OK?!
Var med en sväng i början men har varit katastrofalt dålig på att besöka FL.
Har i alla fall BF den 13 augusti - vet inte vilket kön och vill inte veta heller :) än!
Är nyinflyttad till Gbg för några veckor sedan så det är alltid trevligt att träffa fler mammor! :)
/Alexandra
Ännu en färsking, roligt

Var har du flyttat in ifrån då om man får fråga??
Devotion skrev 2011-07-11 06:24:39 följande:
Lina: välkommen!!!
Blondie: håller tummarna för att ni får komma hem snart nu!!
Jenjen: vad kul med vaggan!!! Vi har fått min sambos gamla babykorg i vit rotting! Den är också otroligt söt!! Kul när man kan använda gamla personliga saker!!
Fika på onsdag låter inte alls dumt men jag ska nog åka tillbaka till landet imorgon tyvärr så jag missar er denna veckan också! Jag får passa på att vara på sommarstugan lite medan min mamma är där, för jag vill inte sitta ensam på en ö OM något skulle hända! Sambon jobbar ju så han kan bara vara där på helgerna...
Nu har han precis åkt iväg för att jobba och jag ska försöka somna om en stund! Inte fel att vara ledig!!

Haha nää visst är det uuuunderbart att äntligen vara ledig!! Kände mig lite skadeglad imorse när Daniel plågades iväg till jobbet och jag bredde ut mig ännu mer i sängen haha Men har man semester så har man

stoltcissi skrev 2011-07-10 22:40:24 följande:
tantkerstin: ahh pappers sverige.. så mkt krångel hit o dit ska ringa imorn..
ja kan fika på onsdag:) dock får ni se mig med mitt busfrö isf för dagis e sommarstängt om de e okej?
jenjen: ahh kan de ej va pga allt vatten man samlar på sig?el brist på nåt? ja e kass pådricka mjölk tex.. min bm har tyvärr semester nu

men får prata in på telesvar,de har kliat i 2 dagar liiite irriterande e de..
blondie: va bra att han växer som han ska:) vore jätteskoj om ni kunde komma med på fikan
Jesper kan ju knappast va värre än min trotsiga unge haha Jag kommer på fikat om jag har barnvakt, kan inte slappna av riktigt annars och vill inte smita iväg tidigare denna gången.
Mjölk dricker jag i mängder, har ett jädrans sug efter det men nog fan kliar det på mig ändå!! Så mjölkbrist tror jag inte det kan va...... det finns ju nåt som kallas för graviditetsklåda.... kanske det??
Fru R skrev 2011-07-10 22:17:16 följande:
Wiiiiiiiiiiiii! Härligt med både rummet och vikten. Duktig kille ni har!
Devotion skrev 2011-07-10 16:35:15 följande:
Hej tjejer!
Nu har vi precis varit och hämtat ett stort lass babysaker på Mölndals baby o barn. Vi hade lagt undan nästan allt vi behöver där. Barnvagn, babyskydd, skötbord, skötbädd, balja, bärsele, täcke, kudde, lakan plus en massa småsaker! Så nu börjar vi också bli redo!
Bara lite småsaker kvar!!
Va skönt att allt är inhandlat, men jäklar va dyrt det låter!

Ha ha, vet inte varför man inte tänker på att det är samma kostnad när man köper lite i taget som om man köper allt på en gång. Bra att jag kan lura mig själv så!
Vi har haft en helt underbar helg måste jag erkänna! Igår var vi i princip ute i trädgården hela dagen och rensade och badade i poolen och bara tog det lugnt. Idag har vi varit på Sjöfartsmuseet och sedan har jag gjort egna Dammsugare! Gott var det.
Snart dags att sova och försöka planera in när bebisens rum ska tapetseras. Förhoppningsvis til helgen. Wiii!

Mmm dammsugare så gott!! Vilken bakmamma du är!!

Kul att ni får upp tapeterna snart, psykiskt gjorde det väldans mycket på mig. Jag går in och beundrar babyrummet hela tiden haha Men känner mig inte alls stressad längre,nu får lillebror komma när han kommer, vecka 35 idag, tjohooo framsteeg!!
Jenric skrev 2011-07-10 22:04:15 följande:
TantKerstin skrev 2011-07-10 14:11:42 följande:
Blondie: Weee

Hur går det för er? Har ni familjerum nu eller har ni fått komma hem lite tidigare?
stoltcissi: Tror också det där med dagarna låter lite knas faktiskt.
Jag har ju fått beviljad men T står inte som pappa än så länge, det är bara jag som är registrerad som förälder. Men det kan nog handla om pappans "låsta" dagar som du inte kommer åt, eller hälften av alla dagar man får. Kan ju hända att du bara får din del av dagarna tills han skrivit på. Men som alla andra skrivit innan, ring imon o kolla med dem
Vilken dag känner ni för att ta en fika på då? Onsdag?
Jag kan fika på onsdag, om det är en bra dag som passar er andra?Åh vad kul! Skönt att ha allt hemma och redo

Jag fick en rolig överraskning nu när jag kom till mor & far igår - de har tagit fram min farfars gamla vagga och gjort i ordning den (ny botten mm), den ska målas igen och mamma ska sy sängkläder mm. till den. Så ska vår lilla knodd få sova i den de första 4-6 månaderna. Blev så glad!!!

Jag kommer på onsdag om jag har barnvakt som sagt!! Men jag kan nog dumpa av henne hos min mamma, Leonora älskar att springa runt på tomten där iaf.
Jisses så kul att dina föräldrar fixat i ordning din farfars gamla vagga!! Kommer nog bli så fiiiint till lilltjejen