• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Capa skrev 2011-07-06 09:24:43 följande:
    Vad heter hållplatsen vi ska ses på??
    Hagakyrkan! Vad kul att du kommer ändå!! Glad
  • Jelli
    Blondie82 skrev 2011-07-06 09:38:32 följande:
    Jelli: ja om det ändå hade varit min bebis som skrek. Han ligger på neo så jag delar rum med en annan tjej och det är hennes bebis som skriker. Låg på östra för jag behöver ha helt tyst och lugnt och sova minst 8 timmar för att få ner trycket annars släpper dom inte hem mig. Men eftersom östra inte ville ha kvar pojken blev det till Mölndal. Frustrerande att man inte får den vården som krävs för att bli frisk!!
    Åh, då är det ju ännu värre. Finns det inte plats för dig i eget rum med tanke på dina behov? Hur är det tänkt att du ska kunna sova annars? Om läkarna sagt att du måste få sova måste de helt enkelt se till att du får det lungt. Stå på dig och tjata dig blå!
  • Jelli
    Jenric skrev 2011-07-06 09:40:11 följande:
    Fru R skrev 2011-07-06 09:19:01 följande:
    Capa: tråkigt att du inte kommer, men sov så gott!

Devotion; härligt att vara på landet, hoppas du har mer luft där än vad vi har här. Snacka om att lungorna får jobba!

blondie: Lägstanivådagarna kan du ta ut först efter att du tagit ut 180 (tror jag) dagar av de andra. Jag gjorde så att jag tog ut några varje månad när jag väl fick det, just för att deras inverkan skulle bli så liten som möjligt.
    Det är väl inte så konstigt att du känner så! Man har en mental bild av hur detta ska gå till, oftast helt orealistik, men ändå. Tror också på iden att du behöver få pratat av dig för att få släppt på frustrationen. Bär du på den för länge så kan det sluta ganska illa. Fick själv en släng efter Alicias födsel för det gick inte så som jag hade föreställt mig, vare sig förlossningen eller när man väl kommit hem.

Jelli och JenJen: ang babysim så kan jag tipsa om att Frölunda badet som ligger vid Frölunda Torg har babissim.

Liisaan: jag har också fått en personlig handläggare i och med sjukskrivningen, men av det jag minns från förra gången så får man inte det när man är föräldraledig. Tyvärr för det hade varit skönt att veta vem man ska vända sig till och att man faktiskt vet att man får hjälp inom en rimlig tid.

Är det någon mer som har märkt att bebisen blir mer livlig om man har datorn i knät??

Ang utdrag för att bekräfta sin lön så fick jag också göra det förra gången. Antar att de gör det som stickkontroller.

Snart fika tjejer!!
    Ja, det på Frölunda kulturhus ska jag kolla upp...! Men de måste vara minst 3 månader eller?

Ja, snart FIKA! Solig
    Det brukar vara tremånadersgräns men jag tyckte nog det var roligare, både för mig och lilltjejen, när hon var runt 5-6 månader så jag tror vi siktar på att köra igång med babysimmet till vårterminen... men det beror ju på när kurserna börjar...  
  • Devotion

Vi vill också gå på babysim! det blir nog på Hälsans Hus i Landvetter eller på Åbybadet. Jag läste något om att navelsträngen skulle vara läkt och att bebisen ska väga minst 4 kg. Men vi väntar nog tills den är några månader i alla fall!!

Jag måste logga in på FK hemsida snart. Jag hade tänkt vänta tills jag fått tillbaka papper från FK men de kommer ju aldrig. Dessutom måste jag ringa och ändra min inkomst eftersom jag nyss fick min nya lön. men det kunde man tydligen göra per telefon!!

Hoppas att ni har en mysig fika!! själv sitter jag i en solstol vid havet. Nu blir det lite bad!! härligt!!

• lillahumla84

Usch och fy vilken jobbig natt de har varit. Blir tokig på allt pirr i benen. Har försökt med allt och de vill inte gemed sig. Kuddar salvor strumpor till och med en ipren när det är som värst. Har fått riktigt ont av foglossningen nu oxå. Hade sett fram mot att fika mer er idag, men när jag gick upp så mådde inte Alexander riktigt hundra heller. Klagade på ont i magen. Men nu värkar han må lite bättre. Men jag hoppas så klart på att de blir fika snart igen. Nu blir det soffan för min del och hoppas på att de blir lite lugnare och att man får sova en stund.

Ledsen för att klagande.

Välkommen till Jessica med så klart och hoppas de går bra för er med F-kassan.
    Fick tag på min chef efter mycket om och men så de är fixat nu. Väntar bara på pappren som ska fyllas i och så sitter man och klurar på de här med föräldraledigheten med. Tur man har er som är exsperter på de där. Flört

• TantKerstin

Devotion: åh det lät inte alls fel med bad i havet!

Humlan: Hoppas dagen blir bättre snart och det är klart vi ska fika mer sen

• TantKerstin

Tack för trevlig fika idag också!

• Capa
    TantKerstin skrev 2011-07-06 13:37:44 följande:
    Tack för trevlig fika idag också!
    Det va mysigt även om det blev kortvarigt för mig. Tror Leonora fick en sockerkick eller bara trots, jisses vad den ungen kan trycka på ens humör..... hon vägrade gå därifrån sen o stod o skrek mitt på gatan o kastade sig ner. Hon har aldrig varit så innan men börjat de senaste veckorna, vet inte om det är trots eller om hon ska utreagera pga bebisen som kommer eller vad det är, jobbigt är det iaf nu när man inte orkar som man gjorde förr.......
    Hoppas ni hade det fortsatt mysigt iaf!! Hur gick det för Cissi, åkte hon ut??
  • Fru R

Tack för en trevlig fika tjejer och så fick jag shoppat lite också!! Aldrig fel.

Stoltcissi: hur går det för dig?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile

Hoppas att ni hade en mysig fika... Jag har roat mig här hemma med att försöka få min e-legitimation att fungera. Nu tror jag iaf att jag har lyckats med att begära pengar för tillfällig föräldrapenning. Gick också in och försökte planera hur många dagar i veckan jag ska ta ut sen, jag blev dock rätt snabbt trött och stängde ner sidan.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011