• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Liisaan skrev 2011-07-12 12:37:47 följande:
    Haha lika bra å va förbered vid varje toabesök så det inte kommer som en chock när den väl släpper hehe om den nu släpper innan vill säga ;)

Idag har det vart lugnt så jag hoppas att det fortsätter så i några dagar till :) Gick dock fram och tillbaks till backaplan plus att jag håller på och tvättar så ja jag får skylla mig själv om det börjar :)

Hahaha ja men man får klaga som gravid, jag var på banken för nån vecka sedan och det var jättemkt folk så fick stå där en timme, efter 20 min så erbjuder sig en tant mig att ta hennes plats på bänken hahaha fast jag tog den inte utan tyckte tanta behövde den bättre.. För som tur är så är vi inte gravida för resten av livet :) Innan nästa månad är slut så är nästan alla här inne mammor kanske :)
    full rulle för dig,glöm ej rädd om dig:) ucha bankköer e inte roliga..
  • Fru R

Blondie: haha, välkommen till småbarnstiden!! Nej, men det kommer att ge sig med tiden. Han behöver ju också lära känna stället och det blir bättre när ni får lite rutiner! Det kommer att gå super bra om bara några dagar ska du se.

stoltcissi: hoppas salvan hjälper!

capa: haha, jo visst gnäller man lite mycket ibland! Men nu är det inte så länge kvar.

Slemmisen kollar jag inte efter. Den kan ju komma veckor före bf. Nej, det kommer när det kommer!
    Idag blev det muffins med röda vinbär och vit choklad frosting! Mmmmmm....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-07-12 19:10:25 följande:
    Blondie: haha, välkommen till småbarnstiden!! Nej, men det kommer att ge sig med tiden. Han behöver ju också lära känna stället och det blir bättre när ni får lite rutiner! Det kommer att gå super bra om bara några dagar ska du se.

stoltcissi: hoppas salvan hjälper!

capa: haha, jo visst gnäller man lite mycket ibland! Men nu är det inte så länge kvar.

Slemmisen kollar jag inte efter. Den kan ju komma veckor före bf. Nej, det kommer när det kommer!
    tackar:)  mums va gott de lät me muffins.. har legat mest sängliggande idag har haft en sjuk menssmärta de bränt o tryck.. bevare mig.. tack att de e snart e över.. tror ja e lite trött på de för ja gått så mkt mer längre denna grav..
  • TantKerstin
    Blondie82 skrev 2011-07-12 11:31:00 följande:
    Ojoj första natten hemma. KÄndes otroligt skönt att vara hemma men samtidigt läskigt. Han grät hela natten och nu hade man ingen som kunde kontrollera att allt stod bra till så man blev allt lite nervös till och från när jag inte fick ro på honomObestämd Så det blev en sömnlös natt för mig, Jonas lyckades ju sova sig igenom nästan allt Flört. Men det är bara att kömpa på och inse att det är såhär det är att vara spädbarnsförälder GladHjärta
    Weee Ni är hemma!! Grattis igen!
    Njae..spädbarnsförälder, sen blir du småbarnsförälder..då kommer nattskräcken, vill inte sova själv, vill inte sova alls, sova egen säng o då är det roligt att springa upp. Sen blir dom tonåringar o då är man likaväl vaken
    Men hur går det annars för er hemma? Det tar ju ett tag innan man kommer in i rutiner och innan lillkillen kommer in i sina rutiner, men man gör det tillsammans och det är ju då man lär känna varandra så där riktigt göragott Hoppas ni får det mysigt med dina föräldrar på torsdag

Lina & Alexandra: Välkomna!! Vad bodde du någonstans Lina?

Liisan: Du får helt enkelt knipa, hota med att dra in den framtida veckopengen eller nåt Men det är väl ganska vanligt med förvärkar nu? Eller?

Åhh..vi har så mycket flugor här så det är helt sanslöst (3 stycken för tillfället varav en trakasserar mig å det värsta!) Men bor man på landet så gör man
     Kan inte heller fika på onsdag för vi ska lunchdejta med våra grannar här, men om någon vill fika på torsdag runt 12 så är jag nog på faktiskt..om ni nu inte ska fika imon?

Förresten så undrar jag; åkpåse...om man har en sån och ungen inuti den, ska man ha overall och sånt på också eller räcker det med vanliga kläder? Jag hade aldrig nån sån till A men jag är ganska sugen på en sån nu fast jag vet inte riktigt hur den funkar.
  • Devotion

Kerstin: vart var det ni flyttat nu igen? Tror att du sagt det men jag har minne som en guldfisk!

• stoltcissi

´haft väldigt många klagande inlägg här så ska ej skriva mer negativt..
    hoppas ni alla har de bättre än vad ja har..e bra avis på alla er
     deppig redan innan flossningen.. hmm Gråter

• Liisaan
    TantKerstin skrev 2011-07-12 20:40:30 följande:
    Weee Ni är hemma!! Grattis igen!
    Njae..spädbarnsförälder, sen blir du småbarnsförälder..då kommer nattskräcken, vill inte sova själv, vill inte sova alls, sova egen säng o då är det roligt att springa upp. Sen blir dom tonåringar o då är man likaväl vaken
    Men hur går det annars för er hemma? Det tar ju ett tag innan man kommer in i rutiner och innan lillkillen kommer in i sina rutiner, men man gör det tillsammans och det är ju då man lär känna varandra så där riktigt göragott Hoppas ni får det mysigt med dina föräldrar på torsdag

Lina & Alexandra: Välkomna!! Vad bodde du någonstans Lina?

Liisan: Du får helt enkelt knipa, hota med att dra in den framtida veckopengen eller nåt Men det är väl ganska vanligt med förvärkar nu? Eller?

Åhh..vi har så mycket flugor här så det är helt sanslöst (3 stycken för tillfället varav en trakasserar mig å det värsta!) Men bor man på landet så gör man
     Kan inte heller fika på onsdag för vi ska lunchdejta med våra grannar här, men om någon vill fika på torsdag runt 12 så är jag nog på faktiskt..om ni nu inte ska fika imon?

Förresten så undrar jag; åkpåse...om man har en sån och ungen inuti den, ska man ha overall och sånt på också eller räcker det med vanliga kläder? Jag hade aldrig nån sån till A men jag är ganska sugen på en sån nu fast jag vet inte riktigt hur den funkar.
    Haha ja det kanske jag skall göra ;) Förvärkar har jag haft ett tag men detta känns inte som förvärkar, inte som RIKTIGA värkar heller men ja dom går inte över vid vila, sover jag vaknar så jag av dom, inte heller med duscha varmt hjälper. Hade så här med Maya också (dock inte liika mkt) och började öppna mig i v 37, va väl 3 vändor in på förlossningen med henne och fick då bekräftat att det var värkar, dom sa även att den skulle vara ute innan veckan va slut m.m. ELLER HUR!???!?! haha inom en månad kunde dom väl sagt då haha. Så det förvånar mig inte om denna busen ligger kvar i magen och gottar sig lika länge som storasyster :)
  • Liisaan
    stoltcissi skrev 2011-07-12 21:26:00 följande:

´haft väldigt många klagande inlägg här så ska ej skriva mer negativt..
    hoppas ni alla har de bättre än vad ja har..e bra avis på alla er
     deppig redan innan flossningen.. hmm Gråter

Klaga på och ventilera dig cissi!! Bara dumt om du går och bär på det!!! Snart är din lilla skatt här och sluta inte kämpa! Du är stark cissi! Du har en underbar son som du uppfostrat helt själv, du kommer bli en likabra mamma till pyret i magen med!
  • Devotion

Cissi: jag håller med lisan! Kämpa på!!! Det kommer att bli bättre!! Jag lovar!! Och snart är liten här!!

• Jenric
    Blondie82 skrev 2011-07-12 11:31:00 följande:
    Haha nej det där med gamal och gravid på samma gång ställer ju till det lite faktiskt Tungan ute. Vissa saker märker jag att jag inte saknar med graviditeten även om jag hade velat få gå tiden ut och få uppleva allt sånt där också!

Ojoj första natten hemma. KÄndes otroligt skönt att vara hemma men samtidigt läskigt. Han grät hela natten och nu hade man ingen som kunde kontrollera att allt stod bra till så man blev allt lite nervös till och från när jag inte fick ro på honomObestämd Så det blev en sömnlös natt för mig, Jonas lyckades ju sova sig igenom nästan allt Flört. Men det är bara att kömpa på och inse att det är såhär det är att vara spädbarnsförälder GladHjärta
    Ojoj, ledsen hela natten... lille vännen Rynkar på näsan hur lyckades Jonas sova?! Tungan ute Snart kommer ni säkert in i det där med rutiner och annat som andra skrivit, och kom ihåg att "allt går över" - hoppas inatt blir bättre för er Hjärta Kul att era föräldrar kan komma och hälsa på er nu också, hoppas ni får en fin dag på torsdag!
    stoltcissi skrev 2011-07-12 11:46:27 följande:
    hehe japp man blir ju det..

vart hos bm nu.. hon fixa erecept på hydrokortisonsalva.. o proverna måste va höööga för att ja ska kunna bli igångsatt för just slippa klåda m.m som min polare blev..
    hoppas den salvan hjlper..
    får se om ja kan komma på onsdag ..
    hur går de för alla me allt?
    Bra att du kollade upp det! Jag tog ju sånt test också, men det var ok då. Hade du sk. hepatos (grav.klåda) då? Men inte alltför högt värde på gallsyran? Jobbigt att det kliar, men ändå bra kanske om bebis stannar kvar så länge som möjligt så att han får tjocka till sig lite Glad
    Liisaan skrev 2011-07-12 12:37:47 följande:
    Haha lika bra å va förbered vid varje toabesök så det inte kommer som en chock när den väl släpper hehe om den nu släpper innan vill säga ;)

Idag har det vart lugnt så jag hoppas att det fortsätter så i några dagar till :) Gick dock fram och tillbaks till backaplan plus att jag håller på och tvättar så ja jag får skylla mig själv om det börjar :)

Hahaha ja men man får klaga som gravid, jag var på banken för nån vecka sedan och det var jättemkt folk så fick stå där en timme, efter 20 min så erbjuder sig en tant mig att ta hennes plats på bänken hahaha fast jag tog den inte utan tyckte tanta behövde den bättre.. För som tur är så är vi inte gravida för resten av livet :) Innan nästa månad är slut så är nästan alla här inne mammor kanske :)
    Skönt att det lugnat ner sig lite idag. Jag tycker det är svårt att liksom bara "sluta göra saker"... man vill ju fortsätta göra allt det där som man brukar. Men ibland tar det emot så man har inget val än att bara sätta sig med benen upp och vila. Jag har numera en riktigt långsam takt när jag går nånstans, om jag försöker skynda mig så blir hela magen stenhård (gör inte ont, men obehagligt) och det trycker neråt liksom, som att jag måste kissa. Så det är ju bara att gilla läget och ta dubbelt så lång tid på sig när man ska gå nånstans. Men som du säger, det är inte lång tid kvar nu för oss... Glad Om jag går 3 veckor över tiden kommer jag att sättas igång senast 3 september...
    Fru R skrev 2011-07-12 19:10:25 följande:
    Muffins lät ju riktigt gott Glad kanske man skulle försöka sig på att göra nån dag!
    Jobbigt det låter med bortdomnad skinka Rynkar på näsan konstigt att det bara är ena, eller?! Mina händer/armar brukar domna bort när jag sover... också väldigt obehagligt.

Den hära slemproppen som ni pratar om, är det säkert att man ser när den går, och hur ser den ut (vad ska man titta efter)? Jag vet bara att den brukar gå på hästarna när det är dags att föla Tungan ute
    TantKerstin skrev 2011-07-12 20:40:30 följande:

Åh, jobbigt med flugor... det finns ju sånna där "tejp-remsor" man kan hänga upp i taket som flugorna fastnar på... det är väldigt irriterande, jag vet!

När det gäller åkpåse är jag ingen expert, men vi fick ju ärva en från min syster. Jag tror att om det är höst och inte så jättekallt kan man ha bebisens vanliga kläder (plus mössa). Blir det sen jättekallt i vinter kan man nog ha vinterkläder på i åkpåsen. ...men ni som vet kanske kan berätta hur ni gör? Glad

Välkomna Lina och Alexandra Glad Alexandra, vi har samma BF-datum! Är det ditt första barn också?

Inda: jobbigt att du knappt kan gå nu, men ditt BF 29 juli närmar sig med stormsteg {#emotions_dlg.flower}

Lawendel: ha det så kul i Ullared Glad

Jag kom ju hem från mor & far idag (efter några härliga dagar på landet Glad)...alltid skönt att bli lite ompysslad! Fick ju som sagt veta att de fixat iordning min farfars gamla vagga, vilket är jättekul. Fråga till er som redan har barn: sov era bebisar i er säng eller i egen säng/vagga i början? Vi fick även ett fint sånt där fårskinn för bebisar, som håller värmen på vintern och är svalt på sommaren. Vet att min syster fick ett och det är välanvänt kan jag lova Glad Man kan ha det i vagnen, på golvet, i soffan, i sängen mm.

Verkar inte som att det blivit någon fika-lista denna gången? Vi har lite att fixa med hemma imorgon, så som Tant Kerstin föreslår skulle egentligen torsdag passa mig bättre också. Ska till BM klockan 10.00 så vid tolvtiden skulle fungera bra med.

FIKA torsdag 12.00 - var?
    JenJen
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011