• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-07-17 08:54:29 följande:
    Jenjen: förstår din oro! Jag kände exakt likdadant där när jag började bli sjuk och insåg att det kunde bli närsom. Man blev orolig att Jonas inte skulle vara hemma när det satte igång, och om han var borta oroade jag mig att jag inte skulle kunna få tag på honom!! minns speciellt kvällen han var på sin svensexa och inte hade sin mobil. Urs vad jobbigt det kändes! Men jag tror det är fullt normalt att känna så. Förlossningen är ju något man lätt blir lite nervös över och man vill ju ha sin käraste där då!!

Och sen det här med avslag, första dagarna var det verkligen ingen höjdare men sen var det inre så farligt som jag trott ;)
    Ja, man vill ju för allt i världen inte att han missar det... men kanske jag oroar mig i onödan. Det löser sig nog när det väl är dags.
    Blondie82 skrev 2011-07-17 09:34:53 följande:
    Nu har jag äntligen lyckats skriva ner min förlossningsberättelse! Var inte lätt för det har ju hänt så mycket så jag viste inte vart jag skulle börja eller vad jag skulle ha med... men jag behövde som lite terapi skriva ner det svart på vitt Glad
    wintland.se/bebis/?p=305
    Åh vilken fin (och dramatisk!) berättelse du har skrivit. Förstår att det känns bra att skriva ner allt, och kul att kunna läsa senare och minnas hur det var. Tänk vad ni har varit med om, alla tre!! Förvånad Så himla skönt att allt blev bra till slut Hjärta
  • Jenric

Jag har börjat packa BB-väskan så smått... kanske lite tidigt, men känner att det vore skönt att ha den redo. Av min syster fick jag en sån där "uppsamlingkopp" eller vad det heter, att samla upp mjölken på andra bröstet medan man ammar. Vet ju inte om den kommer behövas, men tänkte att den kunde vara bra att ta med. Diskade den, men det stod även att den var kokbar. Dum fråga kanske, men hur gör man om man vill koka den? Kokar upp vatten och lägger i den förstår jag ju, men hur länge ska den koka, och ska man stänga av så att den liksom bara ligger i varmt vatten en stund?

Tips på vad ni kommer ta med er i matväg?

• Liisaan
    Jenric skrev 2011-07-17 15:41:01 följande:
    Jag har börjat packa BB-väskan så smått... kanske lite tidigt, men känner att det vore skönt att ha den redo. Av min syster fick jag en sån där "uppsamlingkopp" eller vad det heter, att samla upp mjölken på andra bröstet medan man ammar. Vet ju inte om den kommer behövas, men tänkte att den kunde vara bra att ta med. Diskade den, men det stod även att den var kokbar. Dum fråga kanske, men hur gör man om man vill koka den? Kokar upp vatten och lägger i den förstår jag ju, men hur länge ska den koka, och ska man stänga av så att den liksom bara ligger i varmt vatten en stund?

Tips på vad ni kommer ta med er i matväg?
    När vattnet börjat koka upp lägger du i den och låter den ligga i 3-5 min sedan tar du upp den och låter den svalna :)
  • L86

Jenjen: vi fick tips av en bm att packa ner nåt salt! Man förbränner ju en hel del och tydligen var det många tjejer som led av saltbrist under och efter förlossningen. Vi har packat ner salta pinnar :D

• Jenric
    Liisaan skrev 2011-07-17 16:40:19 följande:
    När vattnet börjat koka upp lägger du i den och låter den ligga i 3-5 min sedan tar du upp den och låter den svalna :)
    Tack! Då ska jag koka lite plastkopp nu Glad
    L86 skrev 2011-07-17 17:05:51 följande:
    Jenjen: vi fick tips av en bm att packa ner nåt salt! Man förbränner ju en hel del och tydligen var det många tjejer som led av saltbrist under och efter förlossningen. Vi har packat ner salta pinnar :D
    Ah, vilken bra idé, det är ju gott! Tack Glad
  • Devotion

Blondie: min sambo läste din berättelse högt igår men kunde inte fortsätta för att han blev så rörd.. Det är verkligen en gripande berättelse!

Jenjen: jag förstår att du är orolig när mannen är borta. Kalle sa faktiskt i helgen att han inte skulle dricka ngt mer innan bebben kommer så att han är körbar.. Det känns ju inte som om det är dags än men det är väl bra att han inte är redlös...

Är hemma från landet nu.. Hittade ett brev i brevlådan från östra. Cellförändringarna är svåra nu så jag måste på en till kontroll innan bebben kommer... :S Men jag förstår inte vad de ska göra?! Oavsett vilket ska de ju ta bort cellförändringarna när bebisen kommit... innan dess kan de väl knappast göra så mycket?! Någon som vet?

Jag läste någonstans att man ska greja med bröstvårtorna nu i slutet för att förbereda dem inför amningen.. Så att man inte får "skav" eller vad man ska säga... Någon som gör/har gjort det?! Jag har börjat skrubba lite på dem när jag duschar men det gör ju ont..

• Fru R

Jenjen: tack, ska nog prata med min bm, men jag tror egentligen också att det är ligamenten... Men fy f*n va ont det gör ibland!!
    Förstår verkigen att du är lite orolig eller ängslig om E inte är hemma på kvällen eller natten. Tycker du ska prata med honom och berätta hur du känner. Jag har märkt bland vissa kompisar att om killen har svårt att fatta att han ska bli pappa, att det känns overkligt eller just lite panik så kan det iblan vara svårt att hålla dem hemma. Men prata med honom, alltid bra!
    Ang mat/gotte till förlossningen så hade vi lösgodis och en stor choklad för att få energi förutom mackor och risifrutti. Ganska bekvämt att ha lite socker om man skulle behöva få lite engergi snabbt.

Blondi: fan, du får mig att böla här borta ju!! Vilken fin och viktig sak för dig/er att skriva ner.

Myran: hmmm, sex redan alltså!?!? Vet faktiskt inte från när man får ha det. Vi var inte direkt jätte på efter förra förlossningen. Får se hur det blir nu.

Lina: tror du har rätt, att det är ligamenten, men inte trodde jag att det skulle göra så här ont!!
    Visst hatar man "allt är normalt i en graviditet" svaret!!

Devotion: oj, det var inget roligt bra att hitta hemma i brevlådan! Vet inte vad de kan tänkas vilja göra innan bebisen kommit ut. Har svårt att se att det finns något de kan höra. Beror väl på vart förändringarna sitter. De kan ju inte göran gå in och ta bort en del av tappen om det är där det sitter. Det är väl bäst att prata med din läkare så du vet! Hade jag varit du så hade jag nog ringt imorgon.

Mannen ska ta med sig Alicia ut och segla imorgon och kommer tillbaka först på tisdag eftermiddag. Gud så skönt!! Lite tid för sig själv att bara slappa och käka gott! Donken, Sushi och lösgodis- here I come!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile
    Fru R skrev 2011-07-17 21:25:35 följande:
    Jenjen: tack, ska nog prata med min bm, men jag tror egentligen också att det är ligamenten... Men fy f*n va ont det gör ibland!!
    Förstår verkigen att du är lite orolig eller ängslig om E inte är hemma på kvällen eller natten. Tycker du ska prata med honom och berätta hur du känner. Jag har märkt bland vissa kompisar att om killen har svårt att fatta att han ska bli pappa, att det känns overkligt eller just lite panik så kan det iblan vara svårt att hålla dem hemma. Men prata med honom, alltid bra!
    Ang mat/gotte till förlossningen så hade vi lösgodis och en stor choklad för att få energi förutom mackor och risifrutti. Ganska bekvämt att ha lite socker om man skulle behöva få lite engergi snabbt.

Blondi: fan, du får mig att böla här borta ju!! Vilken fin och viktig sak för dig/er att skriva ner.

Myran: hmmm, sex redan alltså!?!? Vet faktiskt inte från när man får ha det. Vi var inte direkt jätte på efter förra förlossningen. Får se hur det blir nu.

Lina: tror du har rätt, att det är ligamenten, men inte trodde jag att det skulle göra så här ont!!
    Visst hatar man "allt är normalt i en graviditet" svaret!!

Devotion: oj, det var inget roligt bra att hitta hemma i brevlådan! Vet inte vad de kan tänkas vilja göra innan bebisen kommit ut. Har svårt att se att det finns något de kan höra. Beror väl på vart förändringarna sitter. De kan ju inte göran gå in och ta bort en del av tappen om det är där det sitter. Det är väl bäst att prata med din läkare så du vet! Hade jag varit du så hade jag nog ringt imorgon.

Mannen ska ta med sig Alicia ut och segla imorgon och kommer tillbaka först på tisdag eftermiddag. Gud så skönt!! Lite tid för sig själv att bara slappa och käka gott! Donken, Sushi och lösgodis- here I come!!
    Inte så att vi inte klarar oss utan sex längre men tanken slog mig nu eftersom jag slutat att blöda. Kan tänka mig att jag känner mig redo snabbare nu när det inte blev en vaginal förlossning...
  • lillahumla84
    Devotion skrev 2011-07-17 21:00:54 följande:
    Blondie: min sambo läste din berättelse högt igår men kunde inte fortsätta för att han blev så rörd.. Det är verkligen en gripande berättelse!

Jenjen: jag förstår att du är orolig när mannen är borta. Kalle sa faktiskt i helgen att han inte skulle dricka ngt mer innan bebben kommer så att han är körbar.. Det känns ju inte som om det är dags än men det är väl bra att han inte är redlös...

Är hemma från landet nu.. Hittade ett brev i brevlådan från östra. Cellförändringarna är svåra nu så jag måste på en till kontroll innan bebben kommer... :S Men jag förstår inte vad de ska göra?! Oavsett vilket ska de ju ta bort cellförändringarna när bebisen kommit... innan dess kan de väl knappast göra så mycket?! Någon som vet?

Jag läste någonstans att man ska greja med bröstvårtorna nu i slutet för att förbereda dem inför amningen.. Så att man inte får "skav" eller vad man ska säga... Någon som gör/har gjort det?! Jag har börjat skrubba lite på dem när jag duschar men det gör ju ont..
    Aj då, de va ju inte riktigt vad man ville höra kanske. Men när jag frågade så sa dom att eftersom det inte är något som skaddar barnet så kan dom göra de nu. Men eftersm det är så nära in på att du ska ha så tror jag inte att dom kommer göra något ändå. Kan hända att dom gör det med en gång bebisen är ute? Obestämd Om jag inte minns fel. Men du behöver inte oroa dig för att det är något som påvärkar negaivt. Har du gjort konisering förut?

Tror absolut inte du har något att oroa dig för somsagt.Hjärta

De där med att greja med brösten vet jag dock inte. Vet bara att jag läcker väldigt mycket och kan inte gå ut, utan inlägg i bh:n Drömmer.
  • Jelli
    Devotion skrev 2011-07-15 15:18:12 följande:
    Jag har nästan köpt allt man ska ha hemma nu. Köpte lite miniblöjor och våtservetter idag. Amnings-bh måste jag skaffa också.. Men hur har ni gjort med storleken?!
    Sist köpte jag några i storleken större än vad jag hade i vanliga fall och de fungerade bra i slutet av graviditeten men passade inte alls är det väl var dags att använda dem, då hade jag nog behövt dubbel storlek :) Mitt tips är att köpa ett par sköna amningstopar sålänge och sen köpa när du vet vilken storlek du hamnar på. Amningstopparna är sköna att ha på natten också och stoppa fulla med pads om det läcker. Apoteket hade en "nättop" som jag nästan levde i. Inga sömmar eller knäppen så lite bökig att ta sig i och ur men gudomligt skön och bara att dra upp/ner när det var matningsdags och kostade bara ca 100 kr. Hoppas de finns kvar, måste köpa några nya.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011