• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lawendel
    Jenric skrev 2011-07-16 12:25:02 följande:
    Klago-inlägg

Nu har jag vaknat flera dagar i rad och har lite, lite ont i halsen på morgonen, men sen händer inget mer. Ingen förkylning bryter ut, mer än att jag kanske är lite snuvig bara. Irriterande!! Skrikandes Vad är detta?
    Kanske är allergisk? Jag är det och kan vara sådär ibland med!

Jag tänkte med passa på och klaga =)
    Jag är så förbannat trött på detta flytningar!! (ursäkta detaljerna) Får ju byta trosor flera gånger om dagen! Försöker med trosskydd med det är ju så obekvämt!!
  • Capa

Lawendel, håller med till fullo!! Himla irriterande detta, tyckerdom dessutom blivit rikligare på sistone. Ett sista sätt att jävlas på tro....??

• Fru R

hej tjejer!! Varit lite frånvarande de sista dagarna, men nu är jag tillbaka!
    Det har varit en tuff vecka här hemma. A har tapetserat bebisens rum och ojjjj  va långsamt det har gått!! Märks väldigt väl att vi har olika tempon han och jag. Men detta har ju gjort att jag har fått ta Alicia själv vilket är lättare sagt än gjort vissa dagar. Fogarna har ju knappast gynnats av detta. Till råga på det sover jag skitkasst nu också. Är nästan glad om jag bara vaknar 4 gånger per natt. Förvånad
    Måste fråga er andra. Jag får skitont (!) när jag sitter bakåt lutad men med fötterna på golvet, som om det stramar åt i magen eller krampar. Höll på att börja gråta igår och i natt nästan svimmade jag för det gjorde så ont!! Va f*n är nu detta? Fogarna är en sak, dem har jag accepterat, nästan välkomnar för det är "min" grej, men detta ?!? Nej!!

stoltcissi: härligt att det är över nu!! Stort grattis!!

devotion: försök att skita i honom. Kan för allt i världen inte förstå varför det är så viktigt för honom, men jag har lärt mig att man inte alltid kan förstå sig på den där man har hemma!
    Smultron måste jag skriva upp på inköpslistan! Har en del av en rabatt som jag har rensat från blommor och jag orkar inte med mer ogräs. Vi har också en trädgårs som de som bodde här före oss skötte om som ett barn, så det är en hel del att göra.

myran;:  skönt att han är utskriven nu och har en pappa! Inte illa!

jenjen: jag tänker inte ens titta på länken för då kommer jag att kidnappa bilen, köra till Landvetter och kräva att de släpper på mig på flyget!! Nej, bättre att vara lyckligt ovetande. Speciellt nu efter att jag kollat på väderleksprognosen, det ska regna i princip hela veckan... Huga, tur att vi har en del lister att sätta upp.
    Hoppas det går fort med hans medborgarskap!

Oj, vad har jag missta!?!? Säkert massor.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric

Du är i vecka 37.
    Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0)

Glad Uppe mitt i natten, och kom på att jag nu går in i vecka 37!

Lawendel & Capa: Håller med om att flytningarna är irriterande Rynkar på näsan men snart får vi väl "glädja oss" åt avslag och så småningom mens istället... mohahaha...

Hoppas verkligen inte att jag har blivit allergisk... Obestämd det verkar jobbigt...

Fru R: Jobbig vecka Rynkar på näsan fogar och kramper i magen låter inget vidare. Jag kan känna vad jag tror är "mild" foglossning ibland i korsryggen/svanskotan och i höfterna. Men inte så ont att jag svimmar...! Kanske prova att ringa BM på måndag och hör efter vad smärtan kan tänkas bero på?

Ja, vissa dagar (särskilt sen i vinter) önskar man att man bara kunde hoppa på flyget och åka till värmen, känna sanden mellan tårna och dricka med sugrör ur en kokosnöt Drömmer Men idag har det ju varit fint väder iaf... vi har haft lite vänner på besök och grillat god mat. Alla försvann sedan ut på stan och nu sitter jag här själv... ska väl gå o sova antar jag (hoppas att min karl snart slutar att "ränna på stan", när det faktiskt närmar sig... Obestämd tror jag får ta ett till snack med honom imorgon ang. min lilla oro att han inte kommer vara på plats när det väl börjar hända saker... inte för att han är ute så jätteofta, men när han är det blir jag lite extra orolig, kanske helt obefogat men svårt att styra hur man känner...).

• Blondie82

Jenjen: förstår din oro! Jag kände exakt likdadant där när jag började bli sjuk och insåg att det kunde bli närsom. Man blev orolig att Jonas inte skulle vara hemma när det satte igång, och om han var borta oroade jag mig att jag inte skulle kunna få tag på honom!! minns speciellt kvällen han var på sin svensexa och inte hade sin mobil. Urs vad jobbigt det kändes! Men jag tror det är fullt normalt att känna så. Förlossningen är ju något man lätt blir lite nervös över och man vill ju ha sin käraste där då!!

Och sen det här med avslag, första dagarna var det verkligen ingen höjdare men sen var det inre så farligt som jag trott ;)

• Blondie82

Nu har jag äntligen lyckats skriva ner min förlossningsberättelse! Var inte lätt för det har ju hänt så mycket så jag viste inte vart jag skulle börja eller vad jag skulle ha med... men jag behövde som lite terapi skriva ner det svart på vitt Glad
    wintland.se/bebis/

• ciccile

Blondie; läste den inatt när det var matning, en fruktansvärd och ändå fantastisk resa ni gjort. Jag började gråta när du skulle iväg i helikoptern!

På tal om avslag, jag blöder inte längre, får man ha sex då eller ska man vänta tills man varit på läkarundersökning?

• Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-07-17 09:54:57 följande:
    Blondie; läste den inatt när det var matning, en fruktansvärd och ändå fantastisk resa ni gjort. Jag började gråta när du skulle iväg i helikoptern!

På tal om avslag, jag blöder inte längre, får man ha sex då eller ska man vänta tills man varit på läkarundersökning?
    Jadu när jag åkte iväg i helikoptern var jag inte kaxig kan jag säga (och då berodde det inte på att jag är flygräddFlört). Känslan av att alla släktingar och vänner precis under samma dag hade anlänt till Gotland för bröllopet och att jag knappt han säga hejdå till Jonas samt att han inte fick åka med var så omtumlande.

Läkaren sa till mig att man skulle vänta i 8 veckor men jag tror jag hört tidigare att man bara behövd vänta tills man slutat blöda men att för säkerhet skull använda kondom så att inga onödiga bakterier kommer in. Haha har också funderat på det där Flört trots man är en sliten spädbarnsförälder med väldigt lite sömn i systemet så saknar man den närheten Tungan ute. Nog bäst jag kollar detta med läkaren när jag skall på återbesök på onsdag så kan jag förmedla till dig sen Solig
  • Lina Stenback
    Jenric skrev 2011-07-16 12:08:45 följande:
    En kompis här i Gbg? Sannolikheten är stor att jag eller Eric vet vem det är - finns nämligen inte så många grenadiner i Gbg. De flesta som bor i Sverige flyttar till Sthlm av nån anledning... Det är lite intressant det där, det bor bara ca 100 000 på Grenada - men flera miljoner runt om i världen (England, Canada och USA främst).

Ja, de där våtservetterna... tänkte precis på det som du skrev ovan. Vi köpte "Änglamark" i hopp om att de är "lite mindre giftiga" än de andra.... Jag vet att min syster tycker att våtservetter är guld värt, iaf när man inte är hemma och har tillgång till vatten... men man ska nog fundera på vad man använder för produkter till bebis Obestämd
    Nej Stockholmare är han eller dom det är ett par stycken. Mycket vackra människor och glada och dansanta... Känner mycket folk från karibien här i götet men ingen från Grenada faktiskt så jag förstår att det inte finns så värst många här i Götet.

Fru R det där med smärta som gör en gråtande sittande tillbaka lutad har jag i samma ställning som du och i många fler min BM säger att det är ligamenten som är som fyra gummiband som håller livmodern på plats som töjs ut och att det ibland växer lite för fort och att de inte hänger med riktigt. Åkte till och med till akuten en gång i v 27 någonstans för att det jorde så ont i hela nedre delen av magen. Men som vanligt var det inget fel det är helt enkelt så att man ska ha ont (om man har tur i både fogar och ligament) och allt verkar i princip normalt så länge man inte har havandeskapsförgiftning eller föder för tidigt.

Det där med hallonbladste var det många som körde i min förra FL grupp, vissa gick i trappor och hade sex men inget hjälpte så man får nog bara vänta och vänta och vänta...när det är dags så kommer de ut. Min förra 15 dagar för sent!!!

Hoppas alla har det fint i regnet med fogar, ligament,  flytningar, långsamma karlar och denna lååånga väntan!  
  • L86

Lina: haha, trappor, te och färdknäppar är ju klassiker! Tror precis som du att det varken gör till eller från. Men försöka måste man ju alltid göra för att kanske hjälpa naturen på traven lite ;) nån med fler tips/skrönor som kan sätta igång det hela? :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011