• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin

God morgon! Måste tyvärr hoppa fikan idag
    Har sovit jättedåligt inatt och mina höfter och rygg gör riktigt ont idag

• Jenric

Samma här :( ska nog inte heller fika idag, vaknade m lite halsont och vill inte riskera att smitta nån (speciellt inte lille Vincent!) :(

• Devotion

Mysigt med trädgårdsfix men det är en killer för ryggen att stå framåtböjd.. :S jag rensade ogräs på vår grusgång för inte så länge sen o kunde varken luta mig framåt eller sitta på huk så jag fick sätta mig på rumpan mitt bland grus o ogräs! Såg nog rätt kul ut!

Jag tror säkert att det går att plantera en vinbärsbuske nu. Ju tidigare den planteras desto tidigare kommer det väl bär! Tror jag!! jag bodde i lgh tills för två år sen o var inte särskilt intresserad av trädgårdsarbete men det blir nästan som en drog när man väl har börjat. Jag hade ett fint växthus på tomten o ville ju såklart prova att ha lite tomater etc. Men det blir mer o mer för varje år. Nu ser det ut som en djungel därinne!

Ett annat tips om du vill ha något gott som bara växer o växer är smultron. Jag hade några små smultronplantor i trädgården när jag flyttade in och de spred sig så jag började flytta lite småplantor och skott till en tom rabatt förra sommaren och nu är det fullt med STORA smultronplantor med massa smaskiga smultron. De växer verkligen som ogräs. Jag har även satt i krukor så att man kan ha lite smultron på verandan också! Du kan gärna få plantor om du vill!! Mysigt sen med en liten som kan gå o äta bär direkt från buskarna i trädgården! Det är nog någon bullerby-idyll som jag har!!

• ciccile

Men då blir det ju ingen fika ;-(. Hoppas ni kryar på er snabbt och då är jag redo för en fika!

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-13 22:52:19 följande:
    idag har min lilla ej vart aktiv knappt nåt ,nån kick o rörelse.. från att bruka stöka järnet.. bara onda sds o brännande ilandesmärta där nere..
    hoppas ni alla får en go fika imorn{#emotions_dlg.flower}
    Sådär gör min hela tiden med, busungar!! Försök o få liv i han genom tricken med hög musik, buffar, kallt vatten etc, ring ut annars o kolla upp det!! Men dom blir ju mer stilla också när förlossningen närmar sig...... kanske dags snart?? Flört
    Jenric skrev 2011-07-13 23:07:21 följande:
    Ja, visst ser det lustigt ut när det hoppar och står ut på alla möjliga sätt. Min mage var mer fyrkantig än rund förut Tungan ute

Idag har jag spenderat dagen i trädgården, beskurit tre buskar, tagit bort en död buske, rensat mellan plattorna och gjort fint... sen fick jag lida - aj, vad ont jag fick i korsryggen sen! Men det var så jäkla skönt att GÖRA något nyttigt och svettas lite! Kände att det var nyttigt för mig rent mentalt... Glad Fick en liten sammandragning, som inte gjorde ont och den gick över när jag stannade upp en stund. Skulle vilja plantera nån typ av bärbuske, typ röda vinbär eller kanske krusbär sen... Men det kanske man inte kan göra nu, det får man kanske göra nästa vår...?
    Ojj va flitig du är i trädgården då!! Jag har inte ens fixat min "to do-lista" inne haha Jag har verkligen gått o latat till mig här.....
    Iaf så tror jag nog mina föräldrar planterade sina buskar mitt i sommaren, o dom har massa härliga bär nu som ungarna älskar att springa att äta av..... men jag är ingen buskexpert, google kan nog mer Flört
    Devotion skrev 2011-07-14 09:49:22 följande:
    Mysigt med trädgårdsfix men det är en killer för ryggen att stå framåtböjd.. :S jag rensade ogräs på vår grusgång för inte så länge sen o kunde varken luta mig framåt eller sitta på huk så jag fick sätta mig på rumpan mitt bland grus o ogräs! Såg nog rätt kul ut!

Jag tror säkert att det går att plantera en vinbärsbuske nu. Ju tidigare den planteras desto tidigare kommer det väl bär! Tror jag!! jag bodde i lgh tills för två år sen o var inte särskilt intresserad av trädgårdsarbete men det blir nästan som en drog när man väl har börjat. Jag hade ett fint växthus på tomten o ville ju såklart prova att ha lite tomater etc. Men det blir mer o mer för varje år. Nu ser det ut som en djungel därinne!

Ett annat tips om du vill ha något gott som bara växer o växer är smultron. Jag hade några små smultronplantor i trädgården när jag flyttade in och de spred sig så jag började flytta lite småplantor och skott till en tom rabatt förra sommaren och nu är det fullt med STORA smultronplantor med massa smaskiga smultron. De växer verkligen som ogräs. Jag har även satt i krukor så att man kan ha lite smultron på verandan också! Du kan gärna få plantor om du vill!! Mysigt sen med en liten som kan gå o äta bär direkt från buskarna i trädgården! Det är nog någon bullerby-idyll som jag har!!
    Mmm smultron.... det har man massa härliga barndomsminnen från..... det är även något som mina föräldrar har i trädgården, däremot kan ungarna inte hålla fingrarna i styr o äter upp dom flesta innan dom hunnit mogna haha Men det hör väl till det med....... enligt Leonora smakar det precis som äpplen haha
  • stoltcissi

capa: ja de kommer bli dags nu.. fick svar på mina gallsyreprover idag min bm ringde.. o dem e höga.. ja ska t apoteket o hämta ut tabletter o testa i en vecxka o sen ta nytt gallsyreprov.. men  så sa bm sen eftersom ja e så långt gången så e det ev tal om igångsättning ist för min del
    så då kanske man blir trådens 3e mamma här,
    sheeet pommes säger ja bara..

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-07-14 10:39:03 följande:
    capa: ja de kommer bli dags nu.. fick svar på mina gallsyreprover idag min bm ringde.. o dem e höga.. ja ska t apoteket o hämta ut tabletter o testa i en vecxka o sen ta nytt gallsyreprov.. men  så sa bm sen eftersom ja e så långt gången så e det ev tal om igångsättning ist för min del
    så då kanske man blir trådens 3e mamma här,
    sheeet pommes säger ja bara..
    Ojdå, ja nu börjar bebisarna här ploppa ut Tungan ute
    Inga roliga graviditeter du haft alls ju!! Ska man hoppas på att du blir igångsatt då kanske?? Sa din bm isåfall om när det blir igångsättning??
  • Capa

Nån mer som märkt att det knäpper från magen??
    Jag hör små knäppningar titt som tätt, varenda gång stannar jag upp och tror att "nu går vattnet" haha. Men det är tydligen bara bebisens leder om jag fattat det rätt??

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-14 11:14:09 följande:
    Ojdå, ja nu börjar bebisarna här ploppa ut Tungan ute
    Inga roliga graviditeter du haft alls ju!! Ska man hoppas på att du blir igångsatt då kanske?? Sa din bm isåfall om när det blir igångsättning??
    nepp de kan man ej säga ja haft.. :( ja de hoppas ja med att ja blir.. vill ej betala massa pengar på gtabletter om bebis e såpass mogen att han klarar sig utanför min mage.. nej de enda var liksom att ja skulle isf hmta tabletter o börja med dem direkt o så nytt gallsyreprov nästa vecka.. men sa hon sen du e ju ändå så långt ggn att du kan ju likaväl bli igångsatt o ja ska prata me doktorn o så återkommer jag senare idag..
    känns som evigheter på det samtalet..
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011