Jenric skrev 2011-07-15 20:35:08 följande:
Jag fick tips från min kompis att köpa en amnings-bh på Babyproffsen, kostade 120 kr tror jag. De är väldigt enkla, med brottarrygg och man drar bara tyget åt sidan när man ska amma, inga knäppen och krokar. Hon hade först köpt en L, och sen fått köpa en XL. Gissar att hon hade C-kupa innan. Jag tror jag ska köpa en L till att börja med. Får skicka Eric att köpa större sen om det behövs.
Det låter ju jättebra! De där amningsbehåarna med knäppen kan vara ganska bökiga ibland när man har bråttom, ska sköta allt med en hand och när man dessutom inte vill flasha allt.
Grenada lät verkligen jättefint! Man kanske skulle åka dit någon gång i framtiden, blir riktigt sugen på det nu! Vi får ta nån slags FamiljeLivsresa dit hela högen så kan du visa oss runt och guida oss

Lina Stenback skrev 2011-07-15 21:44:43 följande:
Ohh vad härligt har velat åka till Grenada har en kompis därifrå och har sett bilder, helt fantastiskt men man behöver ju lite kapital...
Har ett tips till alla er våtservetts köpare som jag fick av en BM på förlossningen. Man köper vanliga torra tvättlappar man blöter dom med vatten och babyolja stoppar i en försluten påse eller burk. De skulle hålla ganska länge sådär sa hon och om man läser innehållsförteckningen på en vanlig våtservett så skulle man inte själv vilja ha den i rumpen efter att man förstått vad allt är
Men det är ganska mycket grejer i babyolja också har jag för mig, så jag tror nästan det är hugget som stucket där.
Jag föredrar ändå våtservetter. Min erfarenhet efter att ha haft en "bajsbebis" är att de irriterar mindre än torra tvättlappar, även om man har tvättcremé och vatten på. Märker det även idag för på förskolan så har dom torra tvättlappar och det är mer ofta än sällan han kommer hem och är helt röd efter att de har använt det, dessutom så får de inte bort allting så det sitter rester kvar ibland.
Men jag tror man får testa sig fram vad som funkar bäst på sitt barn, många av våtservetterna är ju testade av astma och allergi förbundet och godkända.
Devotion skrev 2011-07-16 00:55:04 följande:
Måste bara få beklaga mig lite också.. Har ju varit i stugan hela veckan med min mamma men hon åkte hem i morse. Nu på kvällen kom min sambo upp o jag har såklart längtat massor efter honom. Grejen är den att hans föräldrar har ju också hus här i samma område (som de numera bor i permanent). Vi brukar alltid bo hos dem för att han hellre vill det plus att vi alltid har en gäststuga för oss själva där. När mina systrar etc är här uppe så blir det rätt så rörigt o trångt i vårt hus. Nu när jag är själv o dessutom har alla saker hos oss tyckte jag att vi skulle passa på att sova i vårt hus för första gången men han bara vägrar... :( säger att han vill vara säker på att han sover bra o att hans föräldrar blir ledsna om vi inte sover där... Men vi har ju varit där o ätit o pratat hela kvällen så det kan väl inte spela någon roll var vi sover?! Jag kanske är knäpp men jag orkade verkligen inte packa ihop mina saker o flytta ner dem till deras gäststuga när vi har ett helt hus o dubbelsäng för oss själva här.. Så nu sover vi i varsitt hus.. Vi är inte ovänner eller så men jag kan inte låta bli att vara ledsen över att han inte kunde ge sig...
Så nu har jag fått gnälla lite också...
Äh jag skulle gjort precis som du gjorde!
Nu hade ni faktiskt ett helt hus för er själva och ni sover ju alltid annars hos hans föräldrar så jag förstår inte heller vitsen med att ni skulle packat ner allt för att trycka in er i en gäststuga istället?
Tycker det är lite fel av han att köra med den att hans föräldrar blir ledsna, ni sover ju alltid där annars så vad skulle EN natt spela för roll? Hoppas att det är bättre idag! Han kanske också har drabbats av en fläng med gravidhormoner?